Van de officiële siteSC HEERENVEEN LEGT HUSSEIN ALI VAST TOT 2025
19 juli 2022 14:30
Na een succesvolle proefperiode neemt sc Heerenveen Hussein Ali over van Örebro. De twintigjarige rechtsback tekent in Fryslân een contract voor drie jaar.
Ali was eerder deze voorbereiding een week op proef bij sc Heerenveen en speelde mee in de oefenwedstrijden tegen TOP Oss (4-1) en FC Utrecht (0-1). De jeugdinternational van Jong Zweden liet tijdens zijn stage een goede indruk achter op de technische staf en maakt nu dus definitief de overstap naar sc Heerenveen.
Technisch manager Ferry de Haan. “In onze zoektocht naar verdedigende versterking kwamen we uit bij Hussein. Tijdens zijn proefperiode heeft hij het beeld dat wij van hem hadden bevestigd. Hij is een degelijke talentvolle speler die vooral opvalt vanwege zijn verdedigende capaciteiten. Wij denken dat Hussein over de voorwaarden beschikt om zich hier verder te ontwikkelen tot een moderne vleugelverdediger.”
Hussein Ali
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Wereldspeler
Hussein Ali
-
Marça Verified
- Superster
- Contacteer:
Re: 15. Hussein Ali
Ruim een jaar na het vastleggen hebben we er met Ali ook een A-international bij gekregen! Weliswaar van Irak, maar voor Ali is het een mooi podium om zich verder door te ontwikkelen.
sc Heerenveen schreef:Hussein Ali kent tot dusver een geweldige periode als international van Irak. Waar hij eerder deze week zijn debuut maakte, heeft hij nu de eerste prijs te pakken. Hij en zijn ploeggenoten wonnen de King's Cup, een toernooi waaraan in totaal vier ploegen meededen. De eerste wedstrijd werd gewonnen na strafschoppen en ook nu moest vanaf elf meter de beslissing vallen. Na negentig minuten stond het namelijk 2-2. Ali kwam twee keer op voorsprong, maar die voorsprong raakte hij dus ook twee keer kwijt. Uiteindelijk kwam toch alles goed voor de verdediger van sc Heerenveen.
-
- Wereldspeler
Re: Hussein Ali
Heerlijk die updates
Heerlijk die updates hier, ik heb zelf geen Twitter maar kan zo goed alles volgen
'
Heerlijk die updates hier, ik heb zelf geen Twitter maar kan zo goed alles volgen
-
Vrieskist Verified
- Beheerder
Ja dat is zeker een fijne service, mijn twitter account heb ik een tijd geleden verwijderd en op deze manier blijf ik op de hoogte zonder alle andere ellende van daar mee te krijgen 
-
Verified
- Beheerder
Zouden we nog compensatie krijgen nu Ali naar de Olympische Spelen gaat? Paar ton erbij?
Heerenveen fan in Leiden
-
- Wereldspeler
Ik denk niet dat de club er een compensatie voor krijgt. Ali wordt alleen wellicht interessanter voor andere clubs. Wellicht kan hij zich in de kijker speler. Hij maakte laatst voor Irak een knappe goal.
-
- Selectiespeler
Nee, het IOC keert niks uit naar de clubs. Zou ook niet te betalen zijn voor tienduizenden atleten.
-
- Basisspeler
Vond hem gisteren best aardig spelen. Zou dit een uitzondering zijn of heeft hij te weinig kansen gehad tot dusver? Moet wel zeggen dat wanneer wij zelf veel op de helft van de tegenstander spelen dat hij waarschijnlijk minder tot zijn recht komt.
-
Verified
- Wereldspeler
Krijgt veel te weinig kansen, was vorig seizoen imo ook al het geval.
-
Marça Verified
- Superster
- Contacteer:
Ik denk dat het vooral in het laatste gedeelte zit. Ik vind hem verdedigend best prima, maar hij voegt daarnaast aanvallend niet echt veel toe zoals Köhlert en Braude dat wel meer doen. Hall wellicht ook nog wat meer dan Ali, maar die vind ik verdedigend wat minder scherp ogen altijd.tha boelie schreef: ↑20-01-2025 09:08 Vond hem gisteren best aardig spelen. Zou dit een uitzondering zijn of heeft hij te weinig kansen gehad tot dusver? Moet wel zeggen dat wanneer wij zelf veel op de helft van de tegenstander spelen dat hij waarschijnlijk minder tot zijn recht komt.
-
- Beheerder
Marça schreef: ↑20-01-2025 11:04 Ik denk dat het vooral in het laatste gedeelte zit. Ik vind hem verdedigend best prima, maar hij voegt daarnaast aanvallend niet echt veel toe zoals Köhlert en Braude dat wel meer doen. Hall wellicht ook nog wat meer dan Ali, maar die vind ik verdedigend wat minder scherp ogen altijd.
En toch vind ik dat Braude ook nog veeeel te slordig is aan de bal in de laatste fase. Wanneer is zijn echt goede laatste voorzet geweest?
-
- Forumicoon
Braude komt ook heel weinig op. Ali deed het prima gisteren. Ik denk dat hij de beste back is van de 3. In ieder geval verdedigend.
-
- Wereldspeler
Ik vind vooral tegen fysieke tegenstanders, dat je heel kwetsbaar bent met Köhlert en Braude op de backs. Daarin vind ik Hussein Ali wel een stuk verder dan Braude.
-
Marça Verified
- Superster
- Contacteer:
Zijn contract loopt deze zomer af. Ben benieuwd waar hij als regulier A-international van Irak terecht gaat komen. In de provinciale media werd Ali weleens belachelijk gemaakt, maar ik vond hem altijd een degelijke indruk maken. Is in de tijd bij ons ook echt fysiek een stuk sterker geworden.
-
- Selectiespeler
Als je Hall snel ergens kan slijten zou je hem zelfs nog een nieuw contract kunnen geven als reserve back. Klaagt nooit voor zover ik weet en vult het bij nood goed in.