Oliver Braude

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

tha boelie
Basisspeler

Re: Oliver Braude

Bericht door tha boelie »

Je hoopt dat hij hier nog een jaar kan spelen maar hij is waarschijnlijk ook de enige die deze zomer een grote som geld kan opleveren. De selectie moet enorm gerenoveerd worden en dus hebben we misschien wel de transfersom voor Braude nodig om dat te realiseren.
Schfan2
Jeugdspeler

Bericht door Schfan2 »

Is er iemand die het stuk van vi hierin kan zetten?
SuperFrysk
Wereldspeler

Bericht door SuperFrysk »

Niet van VI, maar wel dezelfde strekking vanuit een copy-paste site:
Oliver Braude heeft zich in de kijker gespeeld van een aantal clubs. Dat meldt Voetbal International woensdagochtend. Duidelijk is dat de rechtsback van sc Heerenveen er 'goed opstaat' in met name Engeland.

De 21-jarige Braude is bij Heerenveen bezig aan een sterk seizoen. Dat is niet onopgemerkt gebleven. Afgelopen winter was er vanuit het Championship al 'serieuze belangstelling' voor de Noorse vleugelverdediger, die in Friesland nog een contract heeft tot medio 2027.

Om welke club het gaat, maakt VI niet bekend. Wel is duidelijk dat Braude enkele maanden later nog altijd in beeld is. 'Bij Heerenveen, maar ook bij clubs die wat meer centjes de clubkas hebben zitten', aldus VI, dat dat nieuws bevestigd zag worden door bronnen rondom de speler zelf. De Engelse interesse uit januari is 'springlevend', en er is nog meer 'serieuze' belangstelling van andere clubs.

De Noorse jeugdinternational voelt zich gevleid, maar kan er zelf niet zoveel mee. "Natuurlijk is het fijn dat mensen je ontwikkeling opmerken. Dat is een groot compliment en doet me goed. Ik focus me op het veld, alles wat daarbuiten gebeurt is voor mijn zaakwaarnemer. En het is niet zo dat hij me nu iedere dag belt om het over andere clubs te hebben, hoor. Zeker niet. We zullen het wel zien."

Braude speelde dit seizoen 29 Eredivisie-wedstrijden voor Heerenveen. Trefzeker was hij daarin niet. Wel gaf hij twee assists. Aankomende zondag ontvangen de Friezen NEC. De aftrap van dat duel is om 14.30 uur.
Ik vind hem ook wel een type voor in de Championship
Schfan2
Jeugdspeler

Bericht door Schfan2 »

SuperFrysk schreef: 23-04-2025 11:55 Niet van VI, maar wel dezelfde strekking vanuit een copy-paste site:

Ik vind hem ook wel een type voor in de Championship
Danku

Heeft ie daar genoeg inhoud voor?
Alfred
Wereldspeler

Bericht door Alfred »

Ik schat hem wel hoger in de dan de Championship. Hij heeft nu bijna 2 jaar eredivisie in de benen met zijn 21 jaar en is na de winterstop vaak uitblinker. Ik denk dat er wel grotere clubs op de proppen komen.
Schfan2
Jeugdspeler

Bericht door Schfan2 »

Alfred schreef: 23-04-2025 12:28 Ik schat hem wel hoger in de dan de Championship. Hij heeft nu bijna 2 jaar eredivisie in de benen met zijn 21 jaar en is na de winterstop vaak uitblinker. Ik denk dat er wel grotere clubs op de proppen komen.
Waar zie jij hem voetballen dan? Frankrijk misschien (
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

Schfan2 schreef: 23-04-2025 12:19 Danku
Heeft ie daar genoeg inhoud voor?
Misschien redt hij het net met nóg grotere gaten in zijn kousen. :lol:
RvP, het waren 10 .... maanden
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

Alfred schreef: 23-04-2025 12:28 Ik schat hem wel hoger in de dan de Championship. Hij heeft nu bijna 2 jaar eredivisie in de benen met zijn 21 jaar en is na de winterstop vaak uitblinker. Ik denk dat er wel grotere clubs op de proppen komen.
Toch maar even de vergelijking maken met Milan van Ewijk. Die vond ik, toen hij vertrok, toch wel een aantal stappen verder in zijn ontwikkeling dan Braude nu. Was vooral ook meer aanwezig met assists en goals. Daarin valt voor Oliver nog veel winst te behalen. En ik zou het prima vinden als hij die stappen nog bij ons zet. Alles met elkaar nog een contract (Inclusief 1-jarige optie) tot en met medio 2028. Zijn tijd komt nog wel.
RvP, het waren 10 .... maanden
Schfan2
Jeugdspeler

Bericht door Schfan2 »

Mackan68 schreef: 23-04-2025 16:20 Toch maar even de vergelijking maken met Milan van Ewijk. Die vond ik, toen hij vertrok, toch wel een aantal stappen verder in zijn ontwikkeling dan Braude nu. Was vooral ook meer aanwezig met assists en goals. Daarin valt voor Oliver nog veel winst te behalen. En ik zou het prima vinden als hij die stappen nog bij ons zet. Alles met elkaar nog een contract (Inclusief 1-jarige optie) tot en met medio 2028. Zijn tijd komt nog wel.

Ik weet dat zo net nog niet milan had meer drive maar had aan de bal minder te vertellen dan braude ik denk dan ook dat clubs hem in de zomer op gaan halen en misschien voor de 6 positie
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Erg knap hoe hij dit seizoen weer een hoger niveau heeft weten aan te tikken. Ik dacht op een gegeven moment dat dit het was, dat hij niet veel beter kon. Maar als je ziet hoe hij gisteren Paixao aanpakte, chapeau. Een keertje ging hij te ver door en kreeg Feyenoord een terechte vrije trap, en ook de gele kaart was terecht. Maar verder echt keurig gespeeld binnen wat toelaatbaar is.

Zoals in een ander topic aangegeven verwacht ik wel dat hij deze zomer de stap gaat maken. Heeft nu twee volledige seizoenen in de benen - en je weet nooit hoe het hierna verder gaat. Contract tot 2027+1 dus een mooie onderhandelingspositie vanuit de club.
SuperFrysk
Wereldspeler

De irritatie bij Paixao zei genoeg, Braude had hem in zijn broekzak zitten. Ik vind hem de beste speler in afgelopen seizoen (ik begrijp niet dat mensen op Köhlert stemmen), omdat andere geganigden geblesseerd waren of een vormdip (Brouwers, Trenskow, Hopland).
CJunior
Bankzitter

Bericht door CJunior »

Marça schreef: 19-05-2025 12:01 Erg knap hoe hij dit seizoen weer een hoger niveau heeft weten aan te tikken. Ik dacht op een gegeven moment dat dit het was, dat hij niet veel beter kon. Maar als je ziet hoe hij gisteren Paixao aanpakte, chapeau. Een keertje ging hij te ver door en kreeg Feyenoord een terechte vrije trap, en ook de gele kaart was terecht. Maar verder echt keurig gespeeld binnen wat toelaatbaar is.

Zoals in een ander topic aangegeven verwacht ik wel dat hij deze zomer de stap gaat maken. Heeft nu twee volledige seizoenen in de benen - en je weet nooit hoe het hierna verder gaat. Contract tot 2027+1 dus een mooie onderhandelingspositie vanuit de club.
Welke gele kaart? Kan ik me tijdens de wedstrijd niet herinneren en zie ik ook niet in de bekende voetbalapps staan. Hoorde het Sander de Vries in Omroep Abe ook zeggen, en dat Braude bij de eerstvolgende competitiewedstrijd geschorst is.
Demster
Selectiespeler

Bericht door Demster »

CJunior schreef: 19-05-2025 13:58 Welke gele kaart? Kan ik me tijdens de wedstrijd niet herinneren en zie ik ook niet in de bekende voetbalapps staan. Hoorde het Sander de Vries in Omroep Abe ook zeggen, en dat Braude bij de eerstvolgende competitiewedstrijd geschorst is.
Opstootje na het laatste fluitsignaal, lijkt mij.
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

Volgens voetbal.nl (van de KNVB) heeft de nummer 45 van Heerenveen in de 90 +3e minuut een gele kaart ontvangen.
Schfan2
Jeugdspeler

Bericht door Schfan2 »

Enige voldoende vandaag speelde zoals altijd prima en zal ons waarschijnlijk snel verlaten helaas
Otsje P
Verified
Forumicoon

Bericht door Otsje P »

Oliver Braude wordt genoemd als opvolger van Tete bij Fulham. Er zou concurrentie zijn van diverse andere PL clubs.

Ten eerste heb ik er, gezien zijn gestalte, wat moeite mee op me Braude in de PL voor te stellen.

Ten tweede zou dat betekenen dat je richting hele serieuze transfersommen moet denken. We verkochten van Ewijk aan een Championship ploeg voor 4 miljoen + doorverkoop. Van Ewijk had nog maar 1 jaar contract.

Braude moet dan minimaal het dubbele opleveren.
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Braude komt in de statistieken regelmatig goed naar voren, maar op het oog vind ik hem wel minder dan Van Ewijk. Die had echt een enorme invloed op ons spel met zijn drive en snelheid. Braude heeft ook zeker kwaliteiten, maar voor de Premier League? Lijkt me onwaarschijnlijk - eerst maar eens kijken of je je kunt staande houden in het Championship oid.
jouko
Jeugdspeler

Bericht door jouko »

Fysiek gezien wordt het denk ik ook lastig voor hem in de PL, maar mochten er echt PL-clubs komen gaan we hopelijk wel hoog in de boom zitten, voor die clubs zijn miljoenenbedragen echt wisselgeld. Ik hoop eigenlijk wel dat hij nog een jaartje blijft, heb vooral na de winterstop echt van hem genoten. Vond hem verdedigend sterk, aan de bal goed en bracht als één van de weinigen nog wel eens wat versnelling in het spel. Zou denk ik voor hem zelf ook goed om nog een extra jaartje eredivisie in de benen te hebben, maar de contracten in Engeland zijn natuurlijk wel erg verleidelijk.
SuperFrysk
Wereldspeler

Van Ewijk was van af het begin al goed en een sterkhouder. Maar als je ziet hoe Braude zich door blijft ontwikkelen, dan vraag je je af hoe ver die nog door kan ontwikkelen.
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

Kenny Tete tekent bij bij Fulham, dus waarschijnlijk geen geld uit Londen voor Braude of Van Ewijk.
Plaats reactie