Sfeervak

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Re: Sfeervak

Bericht door Marça »

Was laatst in Groningen, daar hebben ze nu de onderste ring van hoek tot hoek safe standing gemaakt. Wij hebben weliswaar geen ringen maar misschien is dat ook nog een optie? Dat je halverwege een soort scheiding maakt van lege rijen en je alleen via de trappen onder het staanvak kan betreden en verlaten. Niet dat dit voor mij per se hoeft, maar er zullen vast regels voor zijn om dit gescheiden te houden. Wellicht niet de mooiste optie maar dan heb je geen last meer van zichtlijnen die geblokkeerd worden.
pes5
Beheerder

Bericht door pes5 »

SuperFrysk schreef: 19-03-2025 10:24 Misschien zeg ik wat geks hoor, maar als het meerdere tonnen gaat kosten. Dat kan deels wel door crowdfunding gebeuren toch?

Zijn genoeg supporters die wel willen doneren denk ik

En dan zegt Sportstad voortaan bij ieder verzoek:

Vraag jullie fans maar om geld.
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

pes5 schreef: 19-03-2025 13:18 En dan zegt Sportstad voortaan bij ieder verzoek:

Vraag jullie fans maar om geld.
Volgens mij is het logisch dat de club opdraait voor dit soort aanpassingen. Zelfs voor het onderhoud is de club verantwoordelijk. Als een huurder van een huis zijn wand een ander kleurtje wil geven draait hij ook op voor de schilderkosten en niet de verhuurder.
xander
Verified
Superster

Bericht door xander »

Abenello schreef: 19-03-2025 11:24 Je zou zeggen, pak er aan de onderzijde aan beide kanten een vak bij, dan zit je voorlopig wel weer even goed.

Scherm­afbeelding 2025-03-19 om 11.18.11.png
Goed plan voor komend seizoen. Afronden deze maand en komende maand de kaarten in de verkoop, zo uitverkocht.
Alle ballen op Henkie!
feanryp23
Wereldspeler

Bericht door feanryp23 »

Wat een prachtig idee! Denk dat er behoorlijk veel animo voor is als er een peiling wordt gehouden.

Ik hoop alleen van ganser harte dat de club oog heeft voor seizoenkaarthouders in de aangrenzende vakken die het gevoel hebben dat hen onrecht aangedaan wordt. Vanzelfsprekend moet een individuele kaarthouder de vooruitgang niet in de weg zitten, ook al heeft diegene al vele jaren een vaste plaats. Maar zorg op z'n minst dat hun stem gehoord wordt en er zeer coulant omgegaan wordt met een eventuele verhuizing. Mijn ervaring met onze club is namelijk dat er vaak erg weinig ruimte voor omdenken is als er even buiten de lijntjes gekleurd zou moeten worden.

Doe het, maar doe het wel goed!
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen!
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

Tuurlijk moet je de mensen goed informeren en zoveel mogelijk helpen in de zoektocht naar een nieuwe plek. Maar ik wordt een beetje moe van de mensen die zeggen dat hun plek wordt afgepakt. Het is slechts een stoel die je elk jaar voor 17x 2 uur huurt.
feanryp23
Wereldspeler

Bericht door feanryp23 »

Op papier wel ja, maar het is veel meer dan dat. Het is voor sommige supporters een van de weinige plekken waar ze even onder de mensen komen, een vriendengroepje hebben opgebouwd waardoor ze hun ei even kwijt kunnen, en waarschijnlijk zelfs iets waar ze zich aan vasthouden in het leven. Een stukje vastigheid waar ze altijd op terug kunnen vallen. Erkennen dat dit ontzettend veel voor die mensen betekent is daarom echt heel belangrijk. Bied wat mij betreft de vrije keuze aan om waar dan ook in het stadion een nieuwe plek te proberen tegen hetzelfde tarief en neem op z'n minst telefonisch contact met hen op om gewoon even te luisteren.

Toch vele malen mooier als we iedereen, ook al kost het wat extra moeite, binnen boord kunnen houden?
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen!
wilbot
Invaller

Bericht door wilbot »

en wat als je voor de tweede keer moet verhuizen, die zijn er ook.
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler

Bericht door Kaz_SCH »

Er is plek zat om mensen en groepjes in z'n geheel te verplaatsen naar een andere tribune. En wat mij betreft betalen die mensen die komende 5 seizoenen nog het tarief van hun oude plekje.
pes5
Beheerder

Bericht door pes5 »

Abenello schreef: 19-03-2025 13:53 Volgens mij is het logisch dat de club opdraait voor dit soort aanpassingen. Zelfs voor het onderhoud is de club verantwoordelijk. Als een huurder van een huis zijn wand een ander kleurtje wil geven draait hij ook op voor de schilderkosten en niet de verhuurder.
Nee hoor. Dit heeft namelijk te maken met veiligheid en aangescherpte wetgeving.
Poke
Invaller

Bericht door Poke »

De Noordtribune zit toch vrijwel altijd vol, als het dan om nieuwe aanwas gaat.......zou het toch het mooiste zijn als deze tribune naar het veld wordt doorgetrokken? Ik vind die gracht sowieso inmiddels gedateerd (daar waar het eerder nieuw en vooruitstrevend was om hekken te vermijden). Maar op die manier hou je iedereen op zijn/haar eigen plek en kan de sta tribune uitbegreid worden? Zal ongetwijfeld veel geld kosten en enerzijds is uitbreiding v/h stadion niet direct wenselijk omdat het al zo groot is maar ik ben ook bang dat mensen afhaken omdat ze gedwongen worden om te verhuizen. Of wellicht op een andere plek, Zuidtribune, een kleiner stavak realiseren, daar is nog plek genoeg.
Eens een Feanfan,.......,Altijd een Feanfan
Joucke
Verified
Wereldspeler

Bericht door Joucke »

De gracht is een van de toegangs- en vluchtroutes, die kun je niet zomaar volbouwen…
Poke
Invaller

Bericht door Poke »

Joucke schreef: 22-03-2025 17:52 De gracht is een van de toegangs- en vluchtroutes, die kun je niet zomaar volbouwen…
Dat snap ik, maar is op West ook gebeurd en is wel degelijk een optie die, "vroeger", besproken/bekeken is maar door de "krimp" niet echt relevant meer is.
Eens een Feanfan,.......,Altijd een Feanfan
Ferry Nijs
Nieuw talent

Bericht door Ferry Nijs »

Ik zie een volgende verhuizing niet zitten. Misschien dat ze vroeg of laat van het uitvak een nieuw sfeervak kunnen maken mochten de uitsupporters ooit geweerd worden.
Demster
Selectiespeler

Bericht door Demster »

Ben zelf pro-uitbreiding. Wij staan zelf, in verband met de drukte onderin, veelal in de bovenste helft van het stavak maar dat is grotendeels meer een grote keet (niet negatief bedoeld!) dan dat er sfeer vandaan komt. Lukt daar ook niet echt om mensen mee te krijgen en het voelt ook niet echt stimulerend als je de enige lui bent die staan te springen.

Zou mooi zijn als de onderkant (en bovenkant) dus verbreed wordt zodat daar ook meer ruimte komt om 'sfeer' te maken en dan kan de vaste groep die bovenin staan rustig hun biertjes blijven drinken. Echter, zoals feanryp23 ook aangeeft: doe het met beleid.
xander
Verified
Superster

Bericht door xander »

Tijd voor een crowdfunding, uitbreiden die hap! Hoe langer we wachten hoe meer we als club achteruitgaan!
Alle ballen op Henkie!
Ferry Nijs
Nieuw talent

Bericht door Ferry Nijs »

Joucke schreef: 22-03-2025 17:52 De gracht is een van de toegangs- en vluchtroutes, die kun je niet zomaar volbouwen…
In Breda, ook een gracht, zijn ze van plan om het (deels) vol te bouwen. Kost veel geld zoiets en levert bij NAC slechts 2000 plekken op. Bij ons, vanwege de bezettingsgraad, helaas totaal onnodig. Het zou het stadion wel enorm verfraaien.
Het onderkomen biedt momenteel plaats aan 19.000 toeschouwers, zodra de verbouwing achter de rug is stijgt de capaciteit naar bijna 21.000. Het veld zal daarbij worden verlaagd, waardoor de tribunes kunnen worden doorgetrokken. Ook wordt het Rat Verlegh Stadion bij de verbouwing verduurzaamd. Het zelf exploiteren van het stadion zal NAC jaarlijks miljoenen euro's moeten gaan opleveren. De verbouwing zou direct na het laatste duel van dit seizoen van start moeten gaan.

https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2 ... ionaankoop
Ook in Breda:
Sinds januari is NAC bezig met het Beleg van Verlegh. Met deze unieke fondsenwervingsactie haalt NAC geld op voor twee specifieke doelen: de overname van het stadion van de gemeente Breda om kosten te drukken en de verbetering van het stadion om meer inkomsten te genereren. Door deze twee plannen verbetert de uitkijk op een gezonde bedrijfsvoering van NAC enorm.

Overname stadion
Een overname van het stadion is nodig voor NAC om op eigen benen te staan. De club betaalt zich namelijk scheel aan huur en aan bijgaande onderhoudskosten. Door de blikvanger van de skyline van Breda over te nemen bespaart de voetbalclub enorm veel kosten. De overname wil NAC bekostigen met financiering vanuit de supporters.

https://www.nac.nl/ratverlegh
CJunior
Nieuw talent

Bericht door CJunior »

Ferry Nijs schreef: 26-03-2025 14:59 In Breda, ook een gracht, zijn ze van plan om het (deels) vol te bouwen. Kost veel geld zoiets en levert bij NAC slechts 2000 plekken op. Bij ons, vanwege de bezettingsgraad, helaas totaal onnodig. Het zou het stadion wel enorm verfraaien.

Ook in Breda:

Het is mij onbekend wat de wachtrij is voor het stavak, en of deze mensen niet al een seizoenskaart hebben.
Stel dat het 500 nieuwe seizoenskaarthouders zouden zijn, en alleen de Noordkant wordt doorgetrokken (mogelijk wordt bij NAC 2 kanten doorgetrokken?) biedt dit ook perspectief richting het werven van nieuwe seizoenskaarthouders [meer urgentie] en verhoogt dit de inkomsten. Als alleen de Noordkant wordt doorgetrokken blijven er ook nog steeds mogelijkheden met de vluchtroutes.
Beetle
Superster
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Even vraagje. Waar zijn de songteksten te vinden?
Wéér uit!!!!
Freezeman
Superster

Bericht door Freezeman »

Anti anti. :)
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

Feanfan24
Jeugdspeler

Bericht door Feanfan24 »

Ik ben erg benieuwd welke vakken ze op noord in gedachten hebben. Zie het eigenlijk steeds meer gebeuren dat het vak rechtgetrokken wordt van boven naar beneden.
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Feanfan24 schreef: 07-05-2025 20:22 Ik ben erg benieuwd welke vakken ze op noord in gedachten hebben. Zie het eigenlijk steeds meer gebeuren dat het vak rechtgetrokken wordt van boven naar beneden.
Zit je dan niet met de mensen die ernaast zitten en dan niks kunnen zien?
jeewee
Basisspeler

Bericht door jeewee »

Vrieskist schreef: 07-05-2025 20:39 Zit je dan niet met de mensen die ernaast zitten en dan niks kunnen zien?
Beetje hetzelfde als nu denk ik, de strookjes in vak 11 en 13 waar mensen nu al veelvuldig moeten staan om de wedstrijd te kunnen zien
.-
JD
Invaller

Bericht door JD »

Waarom niet een onderste deel van de gehele Noordtribune als sta-vak inrichten, 2 rijen stoelen weglaten en daarboven zitplaatsen? Vak 10 tm 14 zeg maar en de helft van vak 9 en 15, vanaf de zijkanten heb je dan ook geen last met zichtlijnen.

Mocht er dan in de toekomst meer of minder vraag zijn naar kaarten in Nieuw Noord kun je de lege rijen makkelijk naar onder of naar boven verplaatsen.
Feanfan24
Jeugdspeler

Bericht door Feanfan24 »

Vrieskist schreef: 07-05-2025 20:39 Zit je dan niet met de mensen die ernaast zitten en dan niks kunnen zien?
Ja, ik denk dat je dat niet kan voorkomen, tenzij je de gehele noord tribune staand maakt toch?
Is nu ook al zo met die kleine vakken die naast nieuw noord zitten
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

Wat stond er op het spandoek? Iets over Van Persie begrijp ik?
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Niemand is groter dan de club, behalve Abe

Als ik het me goed herinner
Het is maar een spelletje
Driemaal is scheepsrecht
Nieuw talent

Bericht door Driemaal is scheepsrecht »

Man, als je ziet hoe tegenwoordig echt de hele Noord tribune mee doet… echt kippenvel als je het stadion van 10-15 jaar geleden in je achterhoofd houdt. Als het niet zo ontiegelijk duur was, moeten ze heel Noord zit/sta moeten maken.
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler

Bericht door Kaz_SCH »

Driemaal is scheepsrecht schreef: 18-05-2025 23:05 Man, als je ziet hoe tegenwoordig echt de hele Noord tribune mee doet… echt kippenvel als je het stadion van 10-15 jaar geleden in je achterhoofd houdt. Als het niet zo ontiegelijk duur was, moeten ze heel Noord zit/sta moeten maken.
Wat is duur? Capaciteit wordt er ook groter van, dus kun je meer seizoenkaarten verkopen en verdien je het uiteindelijk wel terug. En de sfeer komt de prestaties ook ten goede!
Plaats reactie