14-05-2025 Go Ahead Eagles - sc Heerenveen (1-0)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Baas
Wereldspeler

Re: 14-05-2025 Go Ahead Eagles - sc Heerenveen (20:00 uur)

Bericht door Baas »

BakCristian schreef: 15-05-2025 09:34 PO plekje kun je vergeten, Grunn speelt tegen Zwolle en wat er ook uit die uitslag komt, gaat één van deze ploegen over ons heen.
Dus je moet thuis van Feyenoord winnen.
Je had het gisteren veilig kunnen stellen en het zat er ook wel in.
Klopt, wat de uitslag bij PEC-Groningen ook wordt, 1 van de beide gaat over ons heen als we zelf niet winnen.
Echter, we hebben het thuis dit seizoen echt heel keurig gedaan. Volgens mij heeft alleen Ajax hier gewonnen.
Daarbij komt dat Feyenoord nu zeker is van plek 3 en nergens meer om speelt.
Doordat ze voorrondes CL gaan spelen, moeten ze weer op tijd aan de bak.
Ik zou het niet raar vinden als zij hier met een B-team gaan spelen.
Dit gecombineerd met onze kracht in thuiswedstrijden, zijn we zeker niet kansloos voor de overwinning zondag.
Wel vaker europees voetbal (of PO's) veiliggesteld tegen Feyenoord. Kan met nog een huilende Pierre herinneren. :lol:
Zeg maar niks!
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

Wij hebben helemaal niks in de PO te zoeken met ons labiele elftal. Moet je uit naar AZ. :lol:

Wij kunnen niet eens winnen van een ploeg wat al 3 weken niets meer doet.
SuperFrysk
Wereldspeler

Bericht door SuperFrysk »

Altijd dat slappe gelul "je hebt er niks te zoeken."
Eagles vorig jaar ook niet, NAC in degradatie voor play offs niet en zo zijn er legio voorbeelden. Komt nog bij dat het voor een chaotisch seizoen gewoon lekker is als je toch die play offs haalt.

Hoe klein ook, kans heb je altijd.
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

SuperFrysk schreef: 15-05-2025 10:42 Altijd dat slappe gelul "je hebt er niks te zoeken."
Eagles vorig jaar ook niet, NAC in degradatie voor play offs niet en zo zijn er legio voorbeelden. Komt nog bij dat het voor een chaotisch seizoen gewoon lekker is als je toch die play offs haalt.

Helemaal eens, met dat gelul kun je ook wel met opzet gaan verliezen in de beker, want waarom zouden we daar wel wat te zoeken hebben?
Baas
Wereldspeler

Bericht door Baas »

Denk ook dat je als je met nog 1 speelronde te gaan op een play-off plaats staat, waarom heb je er dan niks te zoeken?
Stel PEC haalt die play-offs, dan zou je kunnen zeggen: die hebben er niks te zoeken.
Wij staan al een tijdje op de play-off plek. En uiteraard is de kans klein dat je ze gaat winnen, maar ik hoop wel dat we het halen.
Ook voor de TV-gelden moet je hopen op winst tegen Feyenoord.
Zeg maar niks!
SuperFrysk
Wereldspeler

En reken maar dat die play-offs gaan verdwijnen in een paar jaar en ik zie ons niet structureel aanhaken bij de top 5. Dus je zou het zelfs als één van de laatste kansen kunnen zien. En inderdaad, die ploegen om ons heen zijn net zo matig en verdienen het net zo weinig als ons wat dat betreft. Gewoon vol voor gaan en hopen op een wonder. Dat sentiment mag onder onze supporters ook wel eens verdwijnen, supporters van Heracles/PEC/Groningen/Fortuna/NEC zouden dolblij zijn met het halen van de play-offs.
jeewee
Basisspeler

Bericht door jeewee »

SuperFrysk schreef: 15-05-2025 10:42 Altijd dat slappe gelul "je hebt er niks te zoeken."

Amen.
.-
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

SuperFrysk schreef: 15-05-2025 11:06 En reken maar dat die play-offs gaan verdwijnen in een paar jaar en ik zie ons niet structureel aanhaken bij de top 5. Dus je zou het zelfs als één van de laatste kansen kunnen zien. En inderdaad, die ploegen om ons heen zijn net zo matig en verdienen het net zo weinig als ons wat dat betreft. Gewoon vol voor gaan en hopen op een wonder. Dat sentiment mag onder onze supporters ook wel eens verdwijnen, supporters van Heracles/PEC/Groningen/Fortuna/NEC zouden dolblij zijn met het halen van de play-offs.
Dat vraag ik me af. Volgens mij moet er een twee derde meerderheid voor zijn om het af te schaffen, dus 12 clubs of meer. Ik denk dat Groningen, Heerenveen, PEC, NEC, Fortuna, NAC, Heracles, Willem II, Go Ahead Eagles, Sparta en de nieuwkomers vanuit de KKD de play offs graag willen behouden. Al was het alleen maar om niet na speelronde 30 uitgespeeld te zijn en om nog enige kans te maken op Europees voetbal.

Maar ik ben het er ook wel mee eens dat het niet eerlijk is en soms nadelig is voor het UEFA coëfficiënt. Dan zou je wat anders moeten bedenken, een geldprijs spreekt niet zo tot de verbeelding en alternatieve Europese competities zijn ook nog niet voorhanden. Ik verzin maar wat geks: Deelname aan de Johan Cruijff schaal, samen met de kampioen, de nummer 2 en de bekerwinnaar. De kampioen in een halve finale thuis tegen de play-offs winnaar en bekerwinnaar thuis tegen de nummer 2.
SuperFrysk
Wereldspeler

Abenello schreef: 15-05-2025 11:27 Dat vraag ik me af. Volgens mij moet er een twee derde meerderheid voor zijn om het af te schaffen, dus 12 clubs of meer. Ik denk dat Groningen, Heerenveen, PEC, NEC, Fortuna, NAC, Heracles, Willem II, Go Ahead Eagles, Sparta en de nieuwkomers vanuit de KKD de play offs graag willen behouden. Al was het alleen maar om niet na speelronde 30 uitgespeeld te zijn en om nog enige kans te maken op Europees voetbal.
Ik kan het niet staven met argumenten, maar gevoelsmatig komt er steeds meer een sentiment op gang om die play-offs helemaal af te schaffen. Het veranderde al naar één wedstrijd en ik denk niet dat het daarbij stopt. Ik zou het ook jammer vinden, want dat maakt het gat tussen subtop en middenmoot enorm groot en dan zouden wij al een tijdje klaar zijn.
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

SuperFrysk schreef: 15-05-2025 11:42 Ik kan het niet staven met argumenten, maar gevoelsmatig komt er steeds meer een sentiment op gang om die play-offs helemaal af te schaffen. Het veranderde al naar één wedstrijd en ik denk niet dat het daarbij stopt. Ik zou het ook jammer vinden, want dat maakt het gat tussen subtop en middenmoot enorm groot en dan zouden wij al een tijdje klaar zijn.
Dat gevoel heb ik ook, maar de clubs die ik opsom hebben hier wel een stem in. Die zullen op een andere manier gecompenseerd willen worden of ze gaan er voor liggen.
Heerenveen rules
Forumicoon

Misschien moet jij eens wat minder slap lullen. Wat een slechte vergelijking met Eagles en NAC. Waren zij de slechtste uitploeg van de competitie en verloren ze ook van de 2 degradanten? Man, wij zijn kanonnenvoer tegen AZ. Poku, Meerdink, van Bommel tegen onze verdedigers. Met de beweeglijke Smit er nog achter. Wat een kansloos verhaal. Bespaar het ons.

Maar jij lult alles wat krom is nog recht... Wij zijn het slechtste uitelftal van de ere. En dat met ploegen als RKC, Almere en Willem II. :lol:

PO is sowieso een belachelijk systeem. Dat de nummer 10 die een straatlengte achterstaat op plek 5 en 6 nog Europa in kan. De stand opmaken naar 34 wedstrijden en klaar. Zo hoort het.
SuperFrysk
Wereldspeler

Heerenveen rules schreef: 15-05-2025 12:05 Misschien moet jij eens wat minder slap lullen. Wat een slechte vergelijking met Eagles en NAC. Waren zij de slechtste uitploeg van de competitie en verloren ze ook van de 2 degradanten? Man, wij zijn kanonnenvoer tegen AZ. Poku, Meerdink, van Bommel tegen onze verdedigers. Met de beweeglijke Smit er nog achter. Wat een kansloos verhaal. Bespaar het ons.

Maar jij lult alles wat krom is nog recht... Wij zijn het slechtste uitelftal van de ere. En dat met ploegen als RKC, Almere en Willem II. :lol:
NAC eindigde 8ste in de KKD. Go Ahead eindigde als 9de vorig jaar.
En nee, ze waren niet de slechtste uitploeg van de competitie. Maar als je dan toch de vergelijking door wil trekken, durf ik te wedden dat ze thuis niet zo sterk zijn als wij dit seizoen.

En blijkbaar denk jij dat ik bedoel dat wij wel even bij AZ gaan winnen, maar dat zeg ik niet. Ik zeg dat je altijd kans hebt. Stel dat AZ in de tweede minuut een rode kaart krijgt of die Owusu Oduru laat een kutbal door, dat is niet onmogelijk. Volgens mij bewijst dit seizoen in de beker en competitie juist dat in principe alles mogelijk is.
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Hier een berichtje van vorige maand over dit thema:
Worden de Europese play-offs nu wel of niet afgeschaft in de Eredivisie? Chris Woerts bracht aan het begin van het huidige seizoen het nieuws dat de clubs willen stoppen met het spelen van de Europese play-offs. Woerts bleek iets te voorbarig met zijn uitspraken, want de Europese play-offs zijn door de KNVB ook voor het komende seizoen opgenomen in de speeldagenkalender 2025-2026.

De play-offs om het laatste Europese ticket beginnen op woensdag 20 mei 2026 en eindigen op zondag 24 mei 2026. Hoewel Woerts voor zijn beurt sprak, worden de play-offs wel degelijk ter discussie gesteld bij de voetbalclubs.

Tijdens een meeting algemeen en technisch directeuren werd het onderwerp besproken. "Daar hebben we met z'n allen nagedacht over hoe we met elkaar de zesde plek op de coëfficiëntenlijst vast kunnen houden", aldus Manfred Laros van Sparta. Ook het drukke speelschema werd meegenomen in de discussie. "Maar wij hebben heel duidelijk gemaakt, net als een paar andere clubs, dat we de play-offs om Europees voetbal van groot belang vinden. Want als we teruggaan naar voor de play-offs, dan zag je dat in de laatste speelronden clubs nergens meer voor speelden."

Er bestaat wel degelijk een kans dat de play-offs in de toekomst alsnog gaan verdwijnen. "Op dit moment is iets meer dan de meerderheid voorstander van het behouden van de play-offs. Maar goed, het was een brainstorm-sessie. We hebben er niet officieel over gestemd, maar proberen naar het grotere geheel te kijken. We moeten afspraken maken over hoe we de competitie zo goed mogelijk in kunnen richten", besluit Laros.
Wat mij betreft boeit het me niet of we er wel of niet iets te zoeken hebben: we moeten die achtste plek pakken als die kans er is. Hoe hoger we eindigen, hoe interessanter we ook zijn voor nieuwe spelers. Als nummer 8 sta je toch sterker dan de nummer 14, hoewel het verschil onderling natuurlijk maar klein is.
Heerenveen rules
Forumicoon

Marça schreef: 15-05-2025 12:14 Wat mij betreft boeit het me niet of we er wel of niet iets te zoeken hebben: we moeten die achtste plek pakken als die kans er is. Hoe hoger we eindigen, hoe interessanter we ook zijn voor nieuwe spelers. Als nummer 8 sta je toch sterker dan de nummer 14, hoewel het verschil onderling natuurlijk maar klein is.
Dat zijn goede argumenten ja. Eens, televisiegelden ook. De PO zullen we sowieso niet winnen.
pes5
Beheerder

Bericht door pes5 »

Plus als je boven Sparta eindigt, dit dubbel telt in de strijd om de tv-gelden.
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

De vaderlandse topclubs mogen overigens ook wel in de spiegel kijken als het gaat om het behalen van coëfficiënten. Ik kan me nog het B-elftal van Ajax herinneren in Frankfurt, maar ook in de beker wordt er vaak niet met het sterkste elftal aangetreden en zo vergroot je de kans dat een club als Go Ahead Eagles in Europa actief wordt.

Waar je overigens niemand over hoort: FC Utrecht moet ook nog drie voorrondes zien te overleven, waarvan ze waarschijnlijk bij twee rondes ongeplaatst zijn tijdens de loting. De kans dat dat een fiasco wordt, is ook groter dan menigeen nu doorheeft. Hadden we daar ook maar play off voor, zodat AZ die plek kan overnemen ;)
Terwispel
Jeugdspeler

Bericht door Terwispel »

BakCristian schreef: 15-05-2025 09:34 PO plekje kun je vergeten, Grunn speelt tegen Zwolle en wat er ook uit die uitslag komt, gaat één van deze ploegen over ons heen.
Dus je moet thuis van Feyenoord winnen.
Je had het gisteren veilig kunnen stellen en het zat er ook wel in.
Bij voorbaat al opgeven is sowieso geen goeie raadgever..
Ebiede
Verified
Forumicoon

Bericht door Ebiede »

pes5 schreef: 15-05-2025 13:43 Plus als je boven Sparta eindigt, dit dubbel telt in de strijd om de tv-gelden.
Sparte - PSV wat denk je zelf! :shock:
Spijt heb je morgen maar!
hhage
Wereldspeler

Bericht door hhage »

Heerenveen rules schreef: 15-05-2025 09:57 Wij hebben helemaal niks in de PO te zoeken met ons labiele elftal. Moet je uit naar AZ. :lol:

Wij kunnen niet eens winnen van een ploeg wat al 3 weken niets meer doet.
En ploegen als Zwolle, Heracles, Groningen,Sparta en NEC hebben er wel wat te zoeken?
Er mogen straks toch echt 2 van die clubs meedoen, waarom wil je liever niet dat je eigen club eraan meedoet ?dan doet een andere club eraan mee...bijzonder dat je dat liever hebt.
hhage
Wereldspeler

Bericht door hhage »

pes5 schreef: 15-05-2025 13:43 Plus als je boven Sparta eindigt, dit dubbel telt in de strijd om de tv-gelden.
Als de uitslagen een keer gunstig vallen kan er ook 3a4 plaatsen tussen zitten
,dat zou wel lekker zijn.
Plaats reactie