Daniel Karlsbakk
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
Marça Verified
- Superster
- Contacteer:
Re: Daniel Karlsbakk
Na zijn twee goals tegen Molde begon Karlsbakk nu tegen Valerenga als tweede spits/rechtsbuiten. Volgens de beoordelingen in Flashscore kreeg hij samen met een ploeggenoot de op twee na slechtste beoordeling. De andere spits van Sarpsborg (Berget, ex-Malmö) kreeg trouwens een nog lager cijfer.
De wedstrijd eindigde in 1-1. Karlsbakk kwam amper in het spel voor.
De wedstrijd eindigde in 1-1. Karlsbakk kwam amper in het spel voor.
-
- Wereldspeler
Toch mooi hoe iedereen hem nog blijft volgen. Zou die het toch ergens kunnen? Of is het een pure miskoop?
Dit blijft leuk om te volgen
Dit blijft leuk om te volgen

-
- Nieuw talent
Op het moment van schrijven staat Sarpsborg met 0-3 voor bij KFUM Oslo. Karlsbakk is bij de drie goals betrokken: 2 goals en 1 assist. Spelers met dergelijke statistieken zouden best interessant kunnen zijn voor een club als Heerenveen
Zou er een terugkoopclausule in het contract zitten?

-
Verified
- Wereldspeler
Een doorverkoopclausule zou veel mooier zijn, kijken of er nog een keer iemand in trapt
-
- Wereldspeler
Karlsbakk kopt zowaar 2 ballen op doel. Bij ons timde hij verkeerd en / of trok hij zijn hoofd in als een schildpad.
-
Verified
- Forumicoon
Ik geloof oprecht dat wanneer er meer aandacht aan hem was besteed er best meer in had gezeten.. Hij heeft hij niet getroffen met de koude kille Van Wonderen.. en de halve zool Van Persie.
Los daarvan moet de club ook weer meer gaan inzetten op het begeleiden van jonge talentvolle spelers.
Los daarvan moet de club ook weer meer gaan inzetten op het begeleiden van jonge talentvolle spelers.
Spijt heb je morgen maar!
-
- Nieuw talent
Sarpsborg wint eenvoudig de bekerwedstrijd tegen Gamle Oslo dat uitkomt in Division 3 in Noorwegen. Met 2 goals in 45 minuten had hij een belangrijk aandeel in de 6-1 overwinning.
- Mackan68
- Forumicoon
We hebben het terecht over de kwaliteit van de scouting wanneer het Karlsbakk betreft, maar we mogen ook best concluderen dat degene die de klap heeft gegeven op de transfer en de handtekening onder het contract heeft gezet zich ook wel de ogen uit de kop mag schamen. Voor hem meer dan 2 miljoen neertellen terwijl zijn marktwaarde op dat moment op 7½ ton ligt kun je niet bepaald handelsgeest noemen. Sarpsborg nam hem over voor 7 ton terwijl de marktwaarde 8 ton was. Eerder nam Viking hem transfervrij over van Bryne toen hij nog een waarde vertegenwoordigde van 5 ton. Kijk, daar heb je mensen die verstand hebben van zaken doen!
RvP, het waren 10 .... maanden
-
Verified
- Superster
Het spijt me Mackan maar dit is wel een beetje gezwam. Waardes van Transfermarkt oplepelen is natuurlijk onzin. Er wordt zelden een speler verkocht voor de geschatte waarde.Mackan68 schreef: ↑25-04-2025 18:00 We hebben het terecht over de kwaliteit van de scouting wanneer het Karlsbakk betreft, maar we mogen ook best concluderen dat degene die de klap heeft gegeven op de transfer en de handtekening onder het contract heeft gezet zich ook wel de ogen uit de kop mag schamen. Voor hem meer dan 2 miljoen neertellen terwijl zijn marktwaarde op dat moment op 7½ ton ligt kun je niet bepaald handelsgeest noemen. Sarpsborg nam hem over voor 7 ton terwijl de marktwaarde 8 ton was. Eerder nam Viking hem transfervrij over van Bryne toen hij nog een waarde vertegenwoordigde van 5 ton. Kijk, daar heb je mensen die verstand hebben van zaken doen!
Heerenveen heeft in hem een speler met een hoop petentie gezien. Daar kan je natuurlijk van alles van vinden maar dat zagen ze blijkbaar. Als de verkopende partij hem niet wil laten gaan maar jij ziet potentie boven die waarde dan betaal je dat omdat je denkt het terug te gaan verdienen. Dat ze dat dus verkeerd gezien hebben is duidelijk.
Je betaald voor de potentie. Die is bij elke jonge speler hoger dan de huidige waarde. Als er nu een club de huidige waarde voor Braude zou bieden dan gaan we ook niet akkoord. Daar zal geld bij moeten voor zijn potentie.
Feit blijft dat Daniel hier mislukt is. Feit blijft ook dat hij op dit moment in Noorwegen in de competitie 4 goals in 3 duels (goal elke 68 min) maakt en in de beker 2 goals in 45 minuten. Dat zijn cijfers waar zelfs Haaland in Noorwegen niet aan kwam.
Hebben we er hier een potje van gemaakt? Ik vrees dat hij gewoon niet kon wennen en niet met de druk om kon gaan. De toekomst zal het leren.
- Trevorp
- Invaller
Er is natuurlijk wel een verschil tussen boven de marktwaarde bieden of 3x de marktwaarde neertellen. Als hier een huis te koop staat voor 700.000 ga je ook geen 2.1 miljoen bieden lijkt me, tenzij je weet dat er ergens goud verborgen ligt in de kruipruimte.
Ik vond het een ergernis om naar te kijken, kan er niets aan doen. Heerenveen moet zich wel realiseren dat je je dit soort miskopen niet te veel kunt veroorloven. Dan kun je dat soort bedragen beteren investering in een nieuw trainingscomplex. Het punt van Mackan vind ik dus ook totaal geen gezwam, maar meer dan terecht.
Ik vond het een ergernis om naar te kijken, kan er niets aan doen. Heerenveen moet zich wel realiseren dat je je dit soort miskopen niet te veel kunt veroorloven. Dan kun je dat soort bedragen beteren investering in een nieuw trainingscomplex. Het punt van Mackan vind ik dus ook totaal geen gezwam, maar meer dan terecht.
-
- Superster
Hoewel ik het hem echt gun, zie ik in Karlsbakk geen 2e HaalandOtsje P schreef: ↑26-04-2025 14:01 Het spijt me Mackan maar dit is wel een beetje gezwam. Waardes van Transfermarkt oplepelen is natuurlijk onzin. Er wordt zelden een speler verkocht voor de geschatte waarde.
Heerenveen heeft in hem een speler met een hoop petentie gezien. Daar kan je natuurlijk van alles van vinden maar dat zagen ze blijkbaar. Als de verkopende partij hem niet wil laten gaan maar jij ziet potentie boven die waarde dan betaal je dat omdat je denkt het terug te gaan verdienen. Dat ze dat dus verkeerd gezien hebben is duidelijk.
Je betaald voor de potentie. Die is bij elke jonge speler hoger dan de huidige waarde. Als er nu een club de huidige waarde voor Braude zou bieden dan gaan we ook niet akkoord. Daar zal geld bij moeten voor zijn potentie.
Feit blijft dat Daniel hier mislukt is. Feit blijft ook dat hij op dit moment in Noorwegen in de competitie 4 goals in 3 duels (goal elke 68 min) maakt en in de beker 2 goals in 45 minuten. Dat zijn cijfers waar zelfs Haaland in Noorwegen niet aan kwam.
Hebben we er hier een potje van gemaakt? Ik vrees dat hij gewoon niet kon wennen en niet met de druk om kon gaan. De toekomst zal het leren.
Het is maar een spelletje
-
- Wereldspeler
Hij had 2 goals gemaakt op KKD niveau, nog maar 1 jaar contract en dan zo'n 2,5m betalen. Ik heb daar nooit wat van begrepen. Sahraoui had al wel mooie dingen laten zien en die was goedkoper.
-
Verified
- Superster
Ja mannen, ik zit niet bij de scoutingsafdeling, ik heb ook niet gezien wat ze in hemelsnaam dachten te halen. Ik zeg alleen dat als ze dachten goud binnen te halen, dat het dan niet uitzonderlijk om behoorlijk meer te betalen dan wat op dat moment de standaard lijkt te zijn.
We hebben allemaal kunnen concluderen dat het er hier niet in zat maar dat betekend niet dat het er ook niet in zit.
Iedere club heeft "hits" en "misses" maar deze is wel heel duur gebleken.
We hebben allemaal kunnen concluderen dat het er hier niet in zat maar dat betekend niet dat het er ook niet in zit.
- Mackan68
- Forumicoon
Dan zullen we eens kijken voor welk bedrag Braude met een transferwaarde van 3½ miljoen onze club gaat verlaten. Geloof jij werkelijk dat dat nog meer dan het dubbele gaat zijn? Ik niet.
- Mackan68
- Forumicoon
Hij had in Noorwegen niets laten zien beste Otsje. Die voorwaarden hadden niets met voetballende kwaliteiten van een spits uit te staan maar overduidelijk alleen met fysieke eigenschappen. Als je een de Haan daar over mailt reageert hij of niet, of alsof het volkomen onzin is wanneer je aanvallend ingestelde spelers mag, of sterker nog, móet beoordelen op het maken of voorbereiden van goals. Ik weet niet hoe er tegenwoordig gescout wordt, maar ik weet wel dat het aantal successen in de balans niet meer de boventoon voert ten opzichte van de blunders. En dan boer je dus achteruit. Zeker als je voor de mislukkingen dat soort kapitalen gaat betalen.Otsje P schreef: ↑26-04-2025 17:14 Ja mannen, ik zit niet bij de scoutingsafdeling, ik heb ook niet gezien wat ze in hemelsnaam dachten te halen. Ik zeg alleen dat als ze dachten goud binnen te halen, dat het dan niet uitzonderlijk om behoorlijk meer te betalen dan wat op dat moment de standaard lijkt te zijn.
-
- Superster
Joh, hopen dat Karlsbakk wel de sterren van de hemel speelt en dat we een doorverkoop percentage krijgen.
Hij kwam op mij altijd over als een leuke jonge speler waarvan ik me niet kan herinneren dat hij ooit negatief richting de club is geweest.
Van leren en doorgaan, je kunt er nog pagina’s vol over schrijven … wordt niemand beter van
Hij kwam op mij altijd over als een leuke jonge speler waarvan ik me niet kan herinneren dat hij ooit negatief richting de club is geweest.
Van leren en doorgaan, je kunt er nog pagina’s vol over schrijven … wordt niemand beter van
Het is maar een spelletje
- Mackan68
- Forumicoon
Zeker, en dat hij het goed doet en hopelijk gaat doen is hem ook echt gegund.vlqrt schreef: ↑27-04-2025 18:33 Joh, hopen dat Karlsbakk wel de sterren van de hemel speelt en dat we een doorverkoop percentage krijgen.
Dat er van geleerd moet worden is zeker en daar heb ik door de afgelopen jaren juist wel wat mijn twijfels over met het halen van spitsen die wel eens een goal maken, maar amper anderen laten scoren. Het is nu aan Hansma om die weg te nemen. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Er nooit iets over zeggen en het maar eeuwig op zijn beloop laten levert ook niets op.
-
- Nieuw talent
Vandaag heeft Sarpsborg verloren, maar … Karlsbakk heeft wederom gescoord!
-
- Wereldspeler
Maar wel hoger dan die 3,5. Dat is in ieder geval wat Heerenveen wel gaat vragen. En dat was het punt.
Potentie drukt zich ook niet louter en direct uit in goals en assists, zeker niet bij jonge spelers. Als Karlsbakk 1 op 2 had gelopen in Noorwegen was hij ook niet meer haalbaar geweest, dus de kunst is om dat dan eerder bij zulke spelers te zien, het liefst nog vóór dat hij die oppervlakkige statistieken haalt waarop iedereen (zelfs jij en ik) kan scouten. Zoals bij Hopland wel heel knap gelukt is.
Risico is natuurlijk wel groter dan bij spelers die het al laten zien. Dat men niet te vaak zo'n misser kan en mag hebben, dat snapt De Haan zelf ook wel.
Het blijft wel interessant hoe Karlsbakk zich nu gaat ontwikkelen, want hij heeft er nu al een mooi aantal in liggen en wie weet tot welke cijfers hij kan gaan komen. Dan levert hij straks voor ons in ieder geval zijn aankoopbedrag weer op.
- Mackan68
- Forumicoon
Voor jou is dat misschien het punt. Voor mij is het punt wat er betaald is of gaat worden ten opzichte van de marktwaarde. Braude heeft zich al aardig bewezen dus daar zou dan een vermogen voor betaald moeten worden in jouw theorie.Superfries1994 schreef: ↑27-04-2025 20:48 Maar wel hoger dan die 3,5. Dat is in ieder geval wat Heerenveen wel gaat vragen. En dat was het punt.
Potentie drukt zich ook niet louter en direct uit in goals en assists, zeker niet bij jonge spelers. Als Karlsbakk 1 op 2 had gelopen in Noorwegen was hij ook niet meer haalbaar geweest, dus de kunst is om dat dan eerder bij zulke spelers te zien, het liefst nog vóór dat hij die oppervlakkige statistieken haalt waarop iedereen (zelfs jij en ik) kan scouten. Zoals bij Hopland wel heel knap gelukt is.
Risico is natuurlijk wel groter dan bij spelers die het al laten zien.
-
- Wereldspeler
Hij heeft toch gewoon gelijk, met de stats die Karlsbakk nu haalt maar dan over een heel seizoen dan gaat die straks voor minimaal 3,5 miljoen naar een andere club. Onhaalbaar dus voor ons.
Tuurlijk was Karslbakk een flater maar dat gaat vooral om het bedrag. Want als Karlsbakk een miljoen had gekost dan had niemand er zoveel problemen mee gehad.
Maar die transfermarktwaardes waar jij aan vast refereert zijn niet bindend en slechts een indicatie. Volgens jouw theorie zouden wij dan Hall moeten kunnen verkopen voor 450 duizend euro. We zouden er allemaal voor tekenen.
-
- Wereldspeler
En hij had in Noorwegen niets laten zien, maar nu wel. Wellicht hadden ze het toch wel goed gezien?
- Mackan68
- Forumicoon
Dat is dus, ik had het over handelsgeest, even gemist? Ik beweer(de) dat ze niet zo slim zijn geweest om 3x de (geschatte) transferwaarde te betalen voor een speler die nog niets had laten zien! Hoe je nu op het idee komt dat volgens mijn theorie er andere gekken zouden zijn die bijna een half miljoen of meer neer zouden gaan leggen voor een speler die bij ons vooral heeft laten zien een brok onrust te zijn die bij tegengoals betrokken is, is me een raadsel. Het is nu makkelijk oordelen nu Daniël wél succesvol is, na een paar jaar bij ons opgeleid te zijn en helemaal gelukkig omdat hij weer thuis is in vertrouwde omgeving. Totaal onvergelijkbare situaties, maar als je/men op die manier gelijk wil halen, prima.SuperFrysk schreef: ↑27-04-2025 22:59 Maar die transfermarktwaardes waar jij aan vast refereert zijn niet bindend en slechts een indicatie. Volgens jouw theorie zouden wij dan Hall moeten kunnen verkopen voor 450 duizend euro. We zouden er allemaal voor tekenen.
We zullen zien hoe lang het succes duurt. De statistieken die hij op het moment had waren niet die van een potentiële topspits en naar die maatstaf hadden ze een logische transfersom kunnen en moeten betalen. Heb jij destijds iets gelezen dat er andere grote clubs waren die hem wilden en die daar een enorm bod voor hadden gedaan waar onze club overheen moest?? Trouwens, nog iets wat wel van invloed is, hij speelt tegen de betere tegenstanders niet als spits maar als rechtsbuiten. Alleen tegen de mindere goden in de competitie en in de beker staat hij centraal. Bij ons scoorde hij dit seizoen ook al in de voorbereiding dus dat had een voorteken kunnen zijn. Helaas wist hij het in de competitie in de periode van een en al positiviteit geen goed vervolg te geven terwijl hij toch het vertrouwen kreeg van van Persie.