Kaartcontrole zuidtribune
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Selectiespeler
Kaartcontrole zuidtribune
Als supporter wordt je seizoenskaart gechecked bij binnenkomst, maar ook bij de trap. Iemand enig idee waarom?
-
- Selectiespeler
Gelukkig. De eerste die reageert geeft meteen een zinnig antwoord (waarvoor dank).
Gisteren namelijk aardige discussie gehad met een zeikerd in 26 die het onzin vond... In plaats daarvan moesten we de uitsupporters maar eens beter fouilleren die met vuurwerk het stadion in komen... Hij vond dus eigenlijk dat de stewards in vak 10/11 hun werk niet goed deden, maar als ik m'n werk wel doe is het ook niet goed... Word een beetje moe van dat soort mensen. Heb inmiddels al aardig wat vakken gehad in m'n "stewardloopbaan" en overal laat men zonder morren z'n kaart zien, maar een aantal arrogante supporters op Zuid laten je gewoon voor gek staan. Is het dan zo'n probleem???????????????????
Gisteren namelijk aardige discussie gehad met een zeikerd in 26 die het onzin vond... In plaats daarvan moesten we de uitsupporters maar eens beter fouilleren die met vuurwerk het stadion in komen... Hij vond dus eigenlijk dat de stewards in vak 10/11 hun werk niet goed deden, maar als ik m'n werk wel doe is het ook niet goed... Word een beetje moe van dat soort mensen. Heb inmiddels al aardig wat vakken gehad in m'n "stewardloopbaan" en overal laat men zonder morren z'n kaart zien, maar een aantal arrogante supporters op Zuid laten je gewoon voor gek staan. Is het dan zo'n probleem???????????????????
-
- Nieuw talent
-
- Superster
- Contacteer:
-
- Superster
-
- Selectiespeler
- Contacteer:
- Frisian Viking
- Superster
-
- Superster
- Contacteer:
-
- Selectiespeler
-
- Selectiespeler
- Sahu
- Selectiespeler
- Contacteer:
Ook ik heb het nooit begrepen toen ik nog steward was waarom het nu zoveel moeite kost om je aan die regel te houden.
De mensen die hiervoor te beroerd zijn zouden zich eens af moeten vragen waarom men die dubbele controle hanteert.
Ach ..dat boeit eigenlijk ook niet...regels zijn regels.
Ik vind het wel verbazingwekkend om dan de ergernis op menig gezicht te zien terwijl ze een avondje voetbal bezoeken.
Enjoy yourself!
De mensen die hiervoor te beroerd zijn zouden zich eens af moeten vragen waarom men die dubbele controle hanteert.
Ach ..dat boeit eigenlijk ook niet...regels zijn regels.
Ik vind het wel verbazingwekkend om dan de ergernis op menig gezicht te zien terwijl ze een avondje voetbal bezoeken.
Enjoy yourself!
http://www.3-angle.nl
Voor de leukste banen in Friesland..
-
- Selectiespeler
Als ze nou die frustratie er dan eens uitschreeuwen tijdens de wedstrijdSahu schreef: Ik vind het wel verbazingwekkend om dan de ergernis op menig gezicht te zien terwijl ze een avondje voetbal bezoeken.
Enjoy yourself!

Maar ging dit in het geval om jeugdige supporters? Of om zeg maar 50plussers?
Jos in de basis
- Sahu
- Selectiespeler
- Contacteer:
Ik generaliseer niet maar in dit geval zijn het vaak 45 plussers...Riemer schreef: Als ze nou die frustratie er dan eens uitschreeuwen tijdens de wedstrijd![]()
Maar ging dit in het geval om jeugdige supporters? Of om zeg maar 50plussers?
Thuis of op het werk niks te vertellen en dan maar even stewardje pesten...(stakkers)
- Arnoud
- Wereldspeler
Gelukkig wonen de meeste zelfstandige jongeren nog alleen en hebben ze dus thuis alles te vertellen (tegen de kat, de goudvis of de televisie) maar ik vrees dat ze op hun werk nog minder te vertellen hebben dan die 45plussers.Ik generaliseer niet maar in dit geval zijn het vaak 45 plussers... Thuis of op het werk niks te vertellen en dan maar even stewardje pesten...(
Overigens moet ik ook ondanks de bewering van Fotze tot 2 maal toe mijn pasje laten zien en vind ik dat wel degelijk af en toe ergerlijk (kan ik mijn portemonnee weer niet vinden of laat ik weer eens mijn bankpasje zien ipv mijn seizoenskaart). Een en ander komt doordat met ingang van vorig seizoen (of misschien wel al eerder) afgestapt is van het idee om vaste stewards bij te trappen te plaatsen. Die kenden al hun klantjes wel en daar werd nooit naar een kaart gevraagd. Nu staan er elke keer andere stewards en die volgen gewoon de van bovenaf opgelegde regels uit.
Overigens wordt er als je van het toilet komt nooit meer naar een pasje gevraagd, maar wel of je je handen gewassen hebt

-
- Superster
Persoonlijk kan ik me er niet aan irriteren dat ik 2 x mijn kaart moet laten zien. Pas als er ook thuisregistratie gaat komen, zal dat wel het geval zijn.
Ik ben het met Arnoud eens dat de vaste steward een stuk prettiger werkt. Die kent zijn pappenheimers op een gegeven moment wel.
Waarschijnlijk is de dubbele controle toch noodzakelijk. En wat is de moeite om je pasje te laten zien.
(Arnoud, als je je bankpasje pakt ipv seizoenskaart moet je òf minder drinken voor de wedstrijd òf een andere bril kopen
)
Ik ben het met Arnoud eens dat de vaste steward een stuk prettiger werkt. Die kent zijn pappenheimers op een gegeven moment wel.
Waarschijnlijk is de dubbele controle toch noodzakelijk. En wat is de moeite om je pasje te laten zien.
(Arnoud, als je je bankpasje pakt ipv seizoenskaart moet je òf minder drinken voor de wedstrijd òf een andere bril kopen

Wie moet er kapot?
- Venderwel
- Superster
- Contacteer:
Jeetje, waar een mens zich al niet aan kan ergeren zeg! Moet je 2 keer in de 2 weken je pasje tonen, dat is erg zeg! Mensen get a life...
Dat ze 2 keer controleren kan ik me wel voorstellen, er zijn nou eenmaal mensen die niet bij elkaar zitten/staan en het dan wel zouden proberen....wat weer tot ergernis lijdt bij mensen die daar wel zitten!
Dat ze 2 keer controleren kan ik me wel voorstellen, er zijn nou eenmaal mensen die niet bij elkaar zitten/staan en het dan wel zouden proberen....wat weer tot ergernis lijdt bij mensen die daar wel zitten!
-
- Wereldspeler
Hoe vaak komt het voor dan dat er bij een competitiewedstrijd iemand op de plek zit waar hij eigenlijk niet moet zitten?????? Als er iemand op "jouw " stoel zit dan stuur je die persoon toch gewoon weg, geen probleem lijkt mij.Bovendien zijn de stewards van Heerenveen er dan als de kippen bij om je weg te sturen. Dat durven ze wel.................
Alleen bij vrije kaartverkoop komt dit voor maar bij competitiewedstrijden toch niet.
De controle bij de trapopgang vind ik ook een beetje overdreven maar het is een kleine moeite om je kaart te laten zien.
Alleen bij vrije kaartverkoop komt dit voor maar bij competitiewedstrijden toch niet.
De controle bij de trapopgang vind ik ook een beetje overdreven maar het is een kleine moeite om je kaart te laten zien.
- Venderwel
- Superster
- Contacteer:
-
- Superster
- Contacteer:
Dat is denk ik een hele interessante vraag. Je zou bij heel veel mensen toch geneigd zijn om JA te zeggen. Omdat ze toch een seizoenkaart hebben moeten ze toch maar even heen. Ik bedoel te zeggen als je tegen ajax 2-1 voor staat en tegen twente 2-1 achter, dan ga je toch niet 5 minuten voor tijd naar huis. Dan wil je toch weten hoe het afloopt, daar wil je toch bij zijn. De honderden die dat doen die moeten, vind ik, verplicht naar het voetbal. Die vinden het echt niet interessant, laat staan leuk dus een verplichting!Venderwel schreef: Of moeten deze mensen verplicht in het stadion zitten? Willen ze niet naar eht voetbal ofzo?
- Sahu
- Selectiespeler
- Contacteer:
Heb ik een goede oplossing voor...Overigens moet ik ook ondanks de bewering van Fotze tot 2 maal toe mijn pasje laten zien en vind ik dat wel degelijk af en toe ergerlijk (kan ik mijn portemonnee weer niet vinden of laat ik weer eens mijn bankpasje zien ipv mijn seizoenskaart).
Stop je seizoenskaart pas terug in je portemonnee als je op de tribune zit.

Of wellicht kun je er een mooie ketting van maken die je over je jas kunt dragen (hoef je helemaal niets meer te pakken)

-
- Invaller
Heb deze ervaring ook, maar dan het woord 'stewardje' inruilen voor het woord 'supportertje'.Sahu schreef:Thuis of op het werk niks te vertellen en dan maar even stewardje pesten...(stakkers)
Meteen even nuanceren: dit geldt bij alle bvo's, en er zitten zeker ook wel echte gastheren/dames bij die er wel zijn voor de supporter (en niet tegen de supporter), en er zijn natuurlijk best wel lastige/zeurende thuissupporters.
Maar toch, sommige (Hveen) stewards... :blbl:
Probleem 1: veel te star vasthouden aan regeltjes, uit angst voor meerdere, of om macht te tonen?
Klein lullig vb'tje. Enige jaren geleden namen mijn buren en ik altijd een paar gastoeters mee naar de thuiswedstrijden. Geen probleem, totdat er een keer een stoere steward bij de ingang was die hem af wilde pakken omdat het blik is, en dat niet mag. Ik zou er eens mee gaan gooien! De man wilde volgens mij gewoon even laten zien hoeveel macht hij had, omdat er een aantal andere stewards bij stonden die jonger,nieuwer of lager in rang waren. Daar zakt mij dus de broek van af! Toeter niet afgegeven, maar ik mocht er ook niet in, dus gezorgd dat er een hoofdsteward bij kwam. Toen mocht ik wel naar binnen, met toeter!

Probleem 2: ongelijke behandeling
Vb'tje 2: Vorig seizoen is van mijn buurman nog een heupflaconnetje bb afgepakt bij de ingang. Zouden ze dat bij de Ankers ook doen?
Dus Sahu, bekijk het van 2 kanten! Maar wel goed dat er stewards op het forum zitten!
Dat bedoel ik nou! Regels zijn er voor mensen, niet tegen mensen. Dat betekent ook dat je regels flexibel moeten kunnen toepassen, al naar gelang het voor alle partijen het beste is. Dus niet er koste wat kost star aan vasthouden als de situatie toch geen problemen op kan leveren.Ach ..dat boeit eigenlijk ook niet...regels zijn regels.
-
- Forumicoon
Ik zie toch vaak dat mensen worden doorverwezen naar een andere opgang van een vak. Dat zijn dus mensen die anders verkeerd techt komen of gaan zwerven over trappen en door vakken. Zit du sook een service- en veiligheidsaspect aan. Heb bij Feyenoord wel meegemaakt dat men niets doet aan dat soort situaties waardoor de gangpaden volstonden. Is ook waardeloos.
Ik zou zeggen: gewoon even kaart laten zien. Kleine moeite.
Ik zou zeggen: gewoon even kaart laten zien. Kleine moeite.
-
- Selectiespeler
Het doet me deugd dat de meesten het toch geen probleem vinden om 2x hun kaart te laten zien; die ervaring heb ik ook. Het is die enkeling die er een probleem van maakt en bereid is om de discussie aan te gaan. En in mijn geval ging het om een tweetal jongelui van hooguit 30 jaar. Tuurlijk hebben we als stewards er regeltjes bij zitten waarvan je zou kunnen denken: moet dat nou? Maar och, als je de situatie in het ALS eens vergelijkt met andere bvo's.... dan mag hier een hoop hoor!! Maar dat hebben de supporters aan zichzelf te danken, want er is hier bijna nooit geouwehoer en dan kan men soepeler zijn. Op steward-avonden zoals cursussen e.d. wordt er ook altijd heel lovend gesproken over onze supporters. Alleen de regeltjes die we wel moeten hanteren, daarvan hopen we ook dat de supporters die ook naleven (er hangt dan ook een KNVB-reglement bij alle ingangen, met alle rechten en plichten voor de bezoeker).
Vaste stewards... goed plan, maar sommige 'vaste' stewards verhuizen ook wel eens op eigen verzoek naar andere vakken. Of ze stoppen er mee. Dan komen er nieuwe stewards. Met als gevolg dat je commentaar krijgt: 'Ha se wer wat nijs betocht? Kontrole by de trep?' Maar ja, je kunt het de nieuwe toch niet kwalijk nemen dat hij alle gezichten nog niet kent? Misschien iets meer begrip vanuit de supporter naar de steward toe, dat zou welkom zijn. Het is immers makkelijker om 1 gezicht te onthouden dan een paar honderd. Bovendien... het komt nog geregeld voor dat iemand bij de verkeerde trap omhoog komt, bijvoorbeeld met een geleende seizoenskaart die dan niet weet dat het meest rechtse nummertje 26 het stoelnummer betreft en niet het vak (en die vervolgens luid mopperend richting vak 12 loopt
). En wat dacht je van kwaadwillende uit-supporters? Of ze nou wel of niet op de zuidtribune mogen plaatsnemen, da's even niet de discussie (ik vind van niet, maar goed). Als die zomaar bij 'mijn' trap omhoog kunnen lopen terwijl die eigenlijk heel ergens anders moet zitten, maar er puur op uit is om rotzooi te schoppen... Enfin, vul maar in.
Of er stewards zijn die hun 'macht' willen tonen t.o.v. hun 'ondergeschikten', dat geloof ik niet. Rangen en standen hebben we namelijk niet, behalve dat er nog hoofdstewards zijn en sectorhoofden. Hoofdstewards staan in principe niet bij de ingangen te controleren, hooguit om een oogje in het zeil te houden. Dat er iemand begon te steigeren toen er een toeter mee naar binnen werd genomen, omdat dat in blik zat... Kijk, als zo iemand de stricte opdracht krijgt om geen blikjes binnen te laten... Tsja, zeker als je nieuw bent dan wil je dat nog wel eens letterlijk nemen. Gelukkig is er dan een hoofdsteward om de boel te sussen. Bij FC Groningen heb ik het meegemaakt dat er blikjes fris werden afgepakt van jongetjes van 10 jaar.... Ik zeg niet dat dat soort dingen bij ons niet gebeuren, maar we zijn denk ik over het algemeen wel wat soepeler dan dat.
Nou ja, hoe dan ook... bedankt voor al jullie reacties - gelukkig zijn de meesten het met mij eens.
Vaste stewards... goed plan, maar sommige 'vaste' stewards verhuizen ook wel eens op eigen verzoek naar andere vakken. Of ze stoppen er mee. Dan komen er nieuwe stewards. Met als gevolg dat je commentaar krijgt: 'Ha se wer wat nijs betocht? Kontrole by de trep?' Maar ja, je kunt het de nieuwe toch niet kwalijk nemen dat hij alle gezichten nog niet kent? Misschien iets meer begrip vanuit de supporter naar de steward toe, dat zou welkom zijn. Het is immers makkelijker om 1 gezicht te onthouden dan een paar honderd. Bovendien... het komt nog geregeld voor dat iemand bij de verkeerde trap omhoog komt, bijvoorbeeld met een geleende seizoenskaart die dan niet weet dat het meest rechtse nummertje 26 het stoelnummer betreft en niet het vak (en die vervolgens luid mopperend richting vak 12 loopt

Of er stewards zijn die hun 'macht' willen tonen t.o.v. hun 'ondergeschikten', dat geloof ik niet. Rangen en standen hebben we namelijk niet, behalve dat er nog hoofdstewards zijn en sectorhoofden. Hoofdstewards staan in principe niet bij de ingangen te controleren, hooguit om een oogje in het zeil te houden. Dat er iemand begon te steigeren toen er een toeter mee naar binnen werd genomen, omdat dat in blik zat... Kijk, als zo iemand de stricte opdracht krijgt om geen blikjes binnen te laten... Tsja, zeker als je nieuw bent dan wil je dat nog wel eens letterlijk nemen. Gelukkig is er dan een hoofdsteward om de boel te sussen. Bij FC Groningen heb ik het meegemaakt dat er blikjes fris werden afgepakt van jongetjes van 10 jaar.... Ik zeg niet dat dat soort dingen bij ons niet gebeuren, maar we zijn denk ik over het algemeen wel wat soepeler dan dat.
Nou ja, hoe dan ook... bedankt voor al jullie reacties - gelukkig zijn de meesten het met mij eens.
-
- Invaller
Andersom ook al een paar maal gehad.Arnoud schreef: (kan ik mijn portemonnee weer niet vinden of laat ik weer eens mijn bankpasje zien ipv mijn seizoenskaart)
Kom ik aan de kassa bij de supermarkt m'n boodschappen afrekenen via de pin, wil dat ding niet.
Blijk ik de seizoenskaart er tot twee keer toe door te halen en dat ook nog wel in Leeuwarden.
Maar voor de rest heb ik er geen probleem mee dat er aan de trapingang nogmaals gecontroleerd wordt.
De Grinzer bargen modderje om ‘e raak en knoarje kinne se ek
-
- Forumicoon
Ik kan bij FC Groningen met een rugtas naar binnenlopen (na het sporten) zonder dat ik gefouilleerd wordt (2x gebeurd), dat lukt me bij Heerenveen niet!Fean Fan Drachten schreef: Bij FC Groningen heb ik het meegemaakt dat er blikjes fris werden afgepakt van jongetjes van 10 jaar.... Ik zeg niet dat dat soort dingen bij ons niet gebeuren, maar we zijn denk ik over het algemeen wel wat soepeler dan dat.
-
- Nieuw talent
99% gaat bij vrije verkoop in een ander vak zitten dan dat men daadwerkelijk dient te zitten. Kijk maar goed bij beker wedstrijden (competitie en Uefacup wedstrijden).Oege Yilderim schreef:Ja vind het nogal onzin dat ze 2x je kaart controleren, 99% van de mensen gaat echt niet elders zitten maar zoekt zijn haar eigen plaats op.
Dus waarom zou je gaan controleren op de trappen.
-
- Forumicoon
En ook dan wordt er dubbel gecontroleerd. Heeft dat dan nog wel zin moet je je afvragen. Men loopt bij de goede trap omhoog en loopt vervolgens over de tribunes naar de plaats waar men eigenlijk wil zitten.MJP schreef:
99% gaat bij vrije verkoop in een ander vak zitten dan dat men daadwerkelijk dient te zitten. Kijk maar goed bij beker wedstrijden (competitie en Uefacup wedstrijden).