Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
Verified
- Wereldspeler
Re: Sponsoring / Commerciele afdeling / Aktie '67
Ik weet niet wat de reden is dat OG Clean Fuels stopt als hoofdsponsor van FC Groningen. Het zou echter de moeite waard kunnen zijn om dit bedrijf, met het hoofdkantoor in Heerenveen, te benaderen voor het hoofdsponsorschap. Bij FC Groningen betaalden ze € 1,5 miljoen als hoofdsponsor. Overigens is OG Clean Fuels al als sponsor (OSSH) aan onze club verbonden.
Het is enigszins 'frustrerend' dat FC Groningen er elke keer wel in slaagt om een hoofdsponsor te vinden die rond de € 1,5 miljoen betaald en wij al bijna 8 seizoenen niet. Ben wel benieuwd wat de achterliggende reden daarvan is.
Het is enigszins 'frustrerend' dat FC Groningen er elke keer wel in slaagt om een hoofdsponsor te vinden die rond de € 1,5 miljoen betaald en wij al bijna 8 seizoenen niet. Ben wel benieuwd wat de achterliggende reden daarvan is.
-
Verified
- Wereldspeler
In een stad als Groningen is veel meer exposure te genereren dan in Heerenveen.
-
- Wereldspeler
Maar qua aantallen supporters en sponsoren ontlopen de clubs elkaar toch niet veel? Toegegeven Groningen is een grote stad maar volgens de SK houders landkaart van de KNVB zijn er 'maar' zo'n 5800 SK houders in de stad zelf. Het % valt dan niet mee op bijna 244.000 inwoners. Waarschijnlijk ook omdat Groningen een studentenstad is. Het kan toch niet zo zijn dat Groningen een hoofdsponsor heeft die 2 keer zoveel betaald dan onze hoofdsponsor?
-
- Nieuw talent
Van Mosselveld had het in zijn verhaal ook over de rol van de voormalige directeur Hans Nijland. Deze zet zijn netwerk actief in om de club bij te staan bij het aantrekken van sponsoren. Dit gold ook voor het aantrekken van de hoofdsponsor. Een buitengewoon constructieve opstelling van de oude directie ten opzichte van de huidige. Ik weet niet in hoeverre onze erevoorzitter en clubicoon een dergelijke rol bij onze club heeft.
-
Marça Verified
- Wereldspeler
- Contacteer:
Onze erevoorzitter is altijd een bepleiter geweest van het samenwerken met de bedrijven in de regio - zo kun je Wolkom ook zeker zien. Nu is mij niet helemaal duidelijk hoe het contact is tussen Sytse Bouwer (toch de man achter Wolkom) en Riemer van der Velde is. Maar via via zullen ze elkaar zeker kennen en vast weleens met elkaar gesproken hebben hierover.
-
- Beheerder
OG gaat dat niet doen. Gaan zich op andere branche richten. Verder denk ik dat hierboven wel kansen geschetst worden. Als Wolkom echt gaat leven, kan dit wel concurreren met vergelijkbare clubs. Ben benieuwd of Groningen weer iets voor 1.5 mln vindt trouwens.badfrisianboy schreef: ↑01-04-2025 12:24 Ik weet niet wat de reden is dat OG Clean Fuels stopt als hoofdsponsor van FC Groningen. Het zou echter de moeite waard kunnen zijn om dit bedrijf, met het hoofdkantoor in Heerenveen, te benaderen voor het hoofdsponsorschap. Bij FC Groningen betaalden ze € 1,5 miljoen als hoofdsponsor. Overigens is OG Clean Fuels al als sponsor (OSSH) aan onze club verbonden.
-
Verified
- Wereldspeler
FC Groningen schijnt er al in geslaagd te zijn een opvolger te vinden die eenzelfde soort bedrag van € 1,5 miljoen voor het hoofdsponsorschap betaald.
https://dvhn.nl/sport/fc-groningen/FC-G ... 00040.html
-
- Selectiespeler
Wolkom heeft gezegd dat wanneer er een andere sponsor meer geld in het laatje zou brengen ze best aan de kant willen stappen, dus wat dat betreft kan de commerciële afdeling hier al een jaar aan werken (sinds de opzegging van Ausnutria). Dan is het wel pijnlijk als Groningen ogenschijnlijk binnen paar weken een nieuwe hoofdsponsor binnenhaalt die het dubbele als Wolkom betaald.
-
- Beheerder
Je kunt het alleen nooit 1 op 1 met elkaar vergelijken. Weet niet wat je verder nog uit handen geeft. Zo verkoopt Groningen ook de stadionnaam. Iets wat wij nooit gaan doen.
-
- Wereldspeler
Het is speculeren hoor;
Maar kan het niet zo zijn dat Ferry met al die dossiers het gewoon te druk heeft gehad om echt op zoek te gaan.
Het is nou niet zo dat een hoofdsponsor aan komt waaien, daar moet je echt actief naar op zoek gaan. Dan is Wolkom een mooie tijdelijke oplossing.
Wellicht dat nu Hansma de spelerszaken op zich neemt, dat Ferry ook meer tijd heeft voor de overige dossiers.
Maar kan het niet zo zijn dat Ferry met al die dossiers het gewoon te druk heeft gehad om echt op zoek te gaan.
Het is nou niet zo dat een hoofdsponsor aan komt waaien, daar moet je echt actief naar op zoek gaan. Dan is Wolkom een mooie tijdelijke oplossing.
Wellicht dat nu Hansma de spelerszaken op zich neemt, dat Ferry ook meer tijd heeft voor de overige dossiers.
-
- Beheerder
Dat is natuurlijk Koopman zn pakkie an.
-
- Superster
Heb het gevoel dat je het echt van je netwerk moet hebben bij dit soort dingen, met Nijland hebben ze natuurlijk iemand met een netwerk van heb ik jou daar.
Vroegâh hadden wij met Riemer ook zo iemand, Ferry is anders. Ferry is meer een carrière directeur, die heeft veel minder een netwerk van ondernemers met lokale roots.
Hier moet je inderdaad Koopman hebben, nu ken ik de beste man niet … maar die heeft de uitstraling van een gepofte aardappel en wat ik hoor het tact van een sloophamer.
Plus, Groningen heeft met de promotie van afgelopen jaar ook wel een beetje schwung gekregen die wij missen.
Vroegâh hadden wij met Riemer ook zo iemand, Ferry is anders. Ferry is meer een carrière directeur, die heeft veel minder een netwerk van ondernemers met lokale roots.
Hier moet je inderdaad Koopman hebben, nu ken ik de beste man niet … maar die heeft de uitstraling van een gepofte aardappel en wat ik hoor het tact van een sloophamer.
Plus, Groningen heeft met de promotie van afgelopen jaar ook wel een beetje schwung gekregen die wij missen.
Het is maar een spelletje
-
Verified
- Wereldspeler
Maar er gebeurt in de stad wel veel meer, je bent hoe dan ook zichtbaarder voor veel meer mensen.Alfred schreef: ↑01-04-2025 15:12 Maar qua aantallen supporters en sponsoren ontlopen de clubs elkaar toch niet veel? Toegegeven Groningen is een grote stad maar volgens de SK houders landkaart van de KNVB zijn er 'maar' zo'n 5800 SK houders in de stad zelf. Het % valt dan niet mee op bijna 244.000 inwoners. Waarschijnlijk ook omdat Groningen een studentenstad is. Het kan toch niet zo zijn dat Groningen een hoofdsponsor heeft die 2 keer zoveel betaald dan onze hoofdsponsor?
-
Verified
- Wereldspeler
- In de laatste jaren van ruim 18.000 toeschouwers naar inmiddels ruim 23.000 toeschouwers. Van een relatief 'doods' stadion enige jaren geleden naar een veelal sfeervol stadion.vlqrt schreef: ↑03-04-2025 06:43 Heb het gevoel dat je het echt van je netwerk moet hebben bij dit soort dingen, met Nijland hebben ze natuurlijk iemand met een netwerk van heb ik jou daar.
- Van 400 sponsoren onder Eisenga naar 600 sponsoren nu. Het operationeel tekort dat van € 6,0 miljoen is teruggebracht naar ongeveer € 2,5 miljoen.
- Dit seizoen in thuiswedstrijden alleen nog maar verloren van Ajax.
- Een fantastische avond tijdens de helden-wedstrijd.
- Een jeugdopleiding die met Bote Talsma stappen zet.
- Heerenveen DNA dat terugkomt in de club met de komst van Hansma en Veldman.
Wat mij betreft zit er echt ontzettend veel schwung in de club. Op voetbalgebied moeten er nog stappen worden gezet, maar een beetje meer trots zijn op onze club mag wel. Vergeet niet waar we zo'n zes jaar geleden vandaan komen en kijk naar welke stappen er in de afgelopen jaren zijn gezet.
Ik ben de eerste om toe te geven dat bepaalde zaken wat sneller aangepakt hadden mogen worden, maar om te zeggen dat wij als sc Heerenveen "schwung" missen is wat mij betreft echt totaal onjuist.
-
- Superster
Misschien moet ik me beter uitdrukken, wat ik bedoel is dat in Groningen relatief veel lokale jongens spelen.badfrisianboy schreef: ↑03-04-2025 15:45 - In de laatste jaren van ruim 18.000 toeschouwers naar inmiddels ruim 23.000 toeschouwers. Van een relatief 'doods' stadion enige jaren geleden naar een veelal sfeervol stadion.
- Van 400 sponsoren onder Eisenga naar 600 sponsoren nu. Het operationeel tekort dat van € 6,0 miljoen is teruggebracht naar ongeveer € 2,5 miljoen.
- Dit seizoen in thuiswedstrijden alleen nog maar verloren van Ajax.
- Een fantastische avond tijdens de helden-wedstrijd.
- Een jeugdopleiding die met Bote Talsma stappen zet.
- Heerenveen DNA dat terugkomt in de club met de komst van Hansma en Veldman.
Wat mij betreft zit er echt ontzettend veel schwung in de club. Op voetbalgebied moeten er nog stappen worden gezet, maar een beetje meer trots zijn op onze club mag wel. Vergeet niet waar we zo'n zes jaar geleden vandaan komen en kijk naar welke stappen er in de afgelopen jaren zijn gezet.
Ik ben de eerste om toe te geven dat bepaalde zaken wat sneller aangepakt hadden mogen worden, maar om te zeggen dat wij als sc Heerenveen "schwung" missen is wat mij betreft echt totaal onjuist.
Veel jeugd is doorgestroomd, Bacuna is terug en ze zijn dan geen kampioen geworden … maar na de degradatie merk ik wel dat de Groningen supporters die ik ken weer trots rondlopen.
Wij spelen met Rallis, van Ee en Gurbe ook wel met eigen jeugd … maar Gurbe is opgeleid door Go Ahead en van Eewdoor Vitesse. Wij spelen al jaren middenmoot.
We kunnen gewoon wel een succesje als een halve finale beker of een echt hoge klassering gebruiken dat het fanatieke er weer in komt.
Wat dat betreft is het net als in het echte leven, mensen die goed zijn in het rechtzetten van fouten zijn vaak populairder dan mensen die geen fouten maken.
Het is maar een spelletje
-
- Nieuw talent
Ik denk dat je schwung bedoelt zoals bij GAE en Groningen met name eind vorig jaar in de KKD had, zoals ook Twente dat destijds had.vlqrt schreef: ↑03-04-2025 18:55 Misschien moet ik me beter uitdrukken, wat ik bedoel is dat in Groningen relatief veel lokale jongens spelen.
Veel jeugd is doorgestroomd, Bacuna is terug en ze zijn dan geen kampioen geworden … maar na de degradatie merk ik wel dat de Groningen supporters die ik ken weer trots rondlopen.
Wij spelen met Rallis, van Ee en Gurbe ook wel met eigen jeugd … maar Gurbe is opgeleid door Go Ahead en van Eewdoor Vitesse. Wij spelen al jaren middenmoot.
We kunnen gewoon wel een succesje als een halve finale beker of een echt hoge klassering gebruiken dat het fanatieke er weer in komt.
Wat dat betreft is het net als in het echte leven, mensen die goed zijn in het rechtzetten van fouten zijn vaak populairder dan mensen die geen fouten maken.
-
- Wereldspeler
Die schwung was er wel destijds met Ole Tobiasen, toen we nog play-offs haalden.
Dat hebben we eigenlijk weer nodig.
-
- Nieuw talent
Die 4 wedstrijden waarin er alleen wat strijd op het veld te zien was? Bare minimum als je het mij vraagt.SuperFrysk schreef: ↑04-04-2025 11:43 Die schwung was er wel destijds met Ole Tobiasen, toen we nog play-offs haalden.
-
- Superster
-
- Basisspeler
Club is bezig met een upgrade van de commerciele afdeling lijkt het. Ben blij met deze vacature, hopelijk komt er een goede verbinder, want volgens mij is er nog veel meer uit te halen dan nu het geval is.
https://www.sc-heerenveen.nl/club/over- ... ip-manager
https://www.sc-heerenveen.nl/club/over- ... ip-manager
- zweed1
- Wereldspeler
Ja klopt, in mijn optiek zou er iemand anders moeten komen. Koopmsn heeft geen netwerk en geen empatisch vermogen. Wij kunnen met gemak wedijveren met Groningen want wij hebben een betere naam en ook inmiddels veel meer bedrijven in onze regio dan in Groningen.
Die vacature lijkt wel op vervanging van Koopmans. Hoop dat deze vacature uitgezet wordt bij een bureau want is een zeer belangrijke functie om sponsors binnen te halen en te binden aan de club.
-
- Selectiespeler
Veel meer bedrijven in de regio Heerenveen dan in de regio Groningen? Dat lijkt me toch wel heel sterk. Hoe kom je bij die wijsheid?
-
- Selectiespeler
- zweed1
- Wereldspeler
Dat kun je gewoon halen uit KvK bestanden of CBS cijfers. Vroeger was dat anders welke grote bedrijven zitten dan nog in Groningen ?? Gasunie en TKP maar dat zijn ambtelijke bedrijven.
Kijk hier mee : https://magnet.me/nl-NL/bedrijven/groningen
-
- Selectiespeler
Die website spreekt jouw stelling tegen: Groningen 42 tegen Heerenveen 3.zweed1 schreef: ↑15-04-2025 23:36 Dat kun je gewoon halen uit KvK bestanden of CBS cijfers. Vroeger was dat anders welke grote bedrijven zitten dan nog in Groningen ?? Gasunie en TKP maar dat zijn ambtelijke bedrijven.
Kijk hier mee : https://magnet.me/nl-NL/bedrijven/groningen
CBS: Groningen 31.695 tegen Heerenveen 7.135
KvK: Geen openbare statistieken
In de plaats Groningen wonen bijna acht keer zoveel mensen als in Heerenveen, je gaat mij niet wijsmaken dat er dan meer bedrijven in Heerenveen zitten.
-
- Wereldspeler
Het lijkt mij ook dat in en rond de stad Groningen (meer dan 200.000 inwoners) veel meer bedrijven zijn. FC Groningen hoeft ook de provincie niet te delen met een andere profclub, dus die zijn enorm in het voordeel wat betreft het aantrekken van sponsoren en vullen van skyboxen.
-
Verified
- Beheerder
Heeft Wolkom inmiddels al betaald voor hoofdsponsoring seizoen 2024-2025?
Heerenveen fan in Leiden
-
- Selectiespeler
Ze hebben zich in ieder geval nog steeds niet ingeschreven bij het KvK. Ik denk niet dat het geld van dit seizoen het probleem is, belangrijker is of Wolkom de komende jaren door wil als hoofdsponsor. Als dat niet het geval is, begint er weer een moeizame zoektocht naar een nieuwe hoofdsponsor.
-
Verified
- Wereldspeler
Jouw bijdrage doet vermoeden dat je ergens gehoord hebt dat Wolkom niet aan haar financiële verplichtingen zou voldoen, maar daar is nooit enige sprake van geweest. Wolkom heeft altijd keurig in termijnen betaald.
Wel bleef het beleid van Wolkom wat vaag gezien het gebrek aan een website voor langere tijd. Inmiddels is de website wel bijgewerkt en ge-update. Ook het feit dat Wolkom, volgens Abenello, nog altijd niet ingeschreven staat bij de Kamer van Koophandel versterkt het gevoel dat het vooralsnog weinig concreet is. Op de financiële betalingen na dan.
-
Verified
- Beheerder
Heb niks gehoord hoor, daarvoor zit ik te verweg van het vuur. Meer dat ik gewoon benieuwd ben, nadat er eerder werd gezegd dat er nog niks binnen was.badfrisianboy schreef: ↑16-04-2025 18:33 Jouw bijdrage doet vermoeden dat je ergens gehoord hebt dat Wolkom niet aan haar financiële verplichtingen zou voldoen, maar daar is nooit enige sprake van geweest. Wolkom heeft altijd keurig in termijnen betaald.
Heerenveen fan in Leiden