Transferbeleid (algemeen)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Marça
Verified
Wereldspeler
Contacteer:

Re: Transferbeleid (algemeen)

Bericht door Marça »

Mackan68 schreef: 09-04-2025 17:09 Het contract van Zandvliet liep tot halverwege februari. Hijzelf ging uit van verlenging en als ik met niet vergis was die intentie er vanuit de club ook. Sindsdien hierover niets meer gehoord of gelezen.
Het contract van Zandvliet is inderdaad met nog een jaar verlengd. Maar het zou me verbazen als dit daarna in een vast contract wordt omgezet.
SuperFrysk
Wereldspeler

Bericht door SuperFrysk »

Marça schreef: 09-04-2025 20:17 Het contract van Zandvliet is inderdaad met nog een jaar verlengd. Maar het zou me verbazen als dit daarna in een vast contract wordt omgezet.
Daar is geen persbericht over geweest, toch?
Wat moeten we daar dan van maken?
zweed1
Wereldspeler

Bericht door zweed1 »

Ik hoop dat Zandvliet niet verlengd is. Scouting is matig dat zou veel beter moeten. Er lopen nogal wat miskopen rond (Hall, Ali, de Wijs, Conde, die Bjler, Milosevic).
BakCristian
Invaller

Bericht door BakCristian »

Volgens mij hebben we de afgelopen 2 jaar, wel erg veel spelers aangetrokken, die zijn aangeboden door eigen zaakwaarnemers.
Ik weet niet of we meteen een link kunnen leggen met het feit dat we ook erg hoog scoren op de lijst van % dat we betalen aan zaakwaarnemers.
Maar ik zou dit eens goed analyseren als ik Ferry was.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
Marça
Verified
Wereldspeler
Contacteer:

Bericht door Marça »

Met het aanstellen van Johan Hansma is er in elk geval iemand gekomen die orde op zaken wil gaan stellen. Er is de afgelopen jaren genoeg aan te merken op het aankoopbeleid en zeker ook het deel van de inkomsten dat naar zaakwaarnemers gaat is echt zorgwekkend hoog!

Daarbij moet je wel altijd accepteren dat niet alle spelers een schot in de roos zullen zijn. Hussein Ali kwam voor een relatief klein bedrag en werd gehaald achter Milan van Ewijk - helaas niet met de ontwikkeling om hem ook op te volgen. Maar die heeft in mijn ogen meer potentie dan een Hall, waarvoor veel meer is betaald. Die heeft misschien één of twee wedstrijden kunnen overtuigen, daarnaast vooral betrokken bij tegendoelpunten.
SuperFrysk schreef: 09-04-2025 20:57 Daar is geen persbericht over geweest, toch?
Wat moeten we daar dan van maken?
Over dit soort dingen worden nooit persberichten verstuurd, bij de eerste verlenging een jaar geleden ook niet.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

Marça schreef: 10-04-2025 08:51Over dit soort dingen worden nooit persberichten verstuurd, bij de eerste verlenging een jaar geleden ook niet.
Weet je of dit meteen in februari is geweest en of Hansma hierin ook een stem heeft gehad? Anders zou ik het behoorlijk eigengereid vinden van Ferry om, wetende dat er een nieuwe TD in aantocht is dit al vast 'even' te regelen terwijl de scouting de laatste tijd nou echt positief besproken is geweest. Hansma is 1 maart begonnen en het contract van Zandvliet liep tot halverwege februari. Da's 2 weken... :roll:
RvP, het waren 10 .... maanden
Marça
Verified
Wereldspeler
Contacteer:

Bericht door Marça »

Mackan68 schreef: 10-04-2025 15:44 Weet je of dit meteen in februari is geweest en of Hansma hierin ook een stem heeft gehad? Anders zou ik het behoorlijk eigengereid vinden van Ferry om, wetende dat er een nieuwe TD in aantocht is dit al vast 'even' te regelen terwijl de scouting de laatste tijd nou echt positief besproken is geweest. Hansma is 1 maart begonnen en het contract van Zandvliet liep tot halverwege februari. Da's 2 weken... :roll:
Redelijkerwijs moet je zo'n een maand voor het einde van iemands contract (6 februari bij Zandvliet) aangeven of je wilt gaan stoppen. In het geval van Zandvliet was dat begin januari geweest, dus ik ga er maar even vanuit dat Ferry en Zandvliet hierover nog voor de kerstvakantie met elkaar hebben gesproken.

De aankondiging van de terugkeer Hansma was op 5 februari, terwijl hij op 1 maart officieel is begonnen. Dus daar is zeker in formeel opzicht een overlap geweest qua tijd, een periode waarin Ferry eindverantwoordelijk was.

De grote vraag is inderdaad of Hansma in deze beslissing is meegenomen, of dat hij op dat moment (halverwege december) nog voor 100% met Almere City bezig was - niet wetende of hij daadwerkelijk zou terugkeren of niet. De verhalen daarover lopen nogal uiteen, dus zeg het maar.
SuperFrysk
Wereldspeler

De verantwoordelijken voor de samenstelling van de selectie? Ferry de Haan, de algemeen directeur die de voorbije jaren ook de voetbaltechnische portefeuille voor zijn rekening nam. De laatste twee jaren werkt hij nauw samen met Kenneth Zandvliet. De hoofd scouting van Heerenveen lag vorig seizoen intern al onder vuur vanwege zijn gebrekkige kennis van de spelersmarkt en ongestructureerde werkwijze.

Het is in dat licht dan ook bevreemdend dat het aflopende contract van Zandvliet, vlak vóór de komst van de nieuwe technisch manager Johan Hansma, door De Haan is verlengd.
Inderdaad verlengt dus. In de rest van het artikel gaat het om de weinig karakters in de groep. Dat zie je wel terug, ik was blij met een Brouwers die een paar flinke beuken uitdeelde gister maar hij is wel echt de enige.

Het zijn allemaal van die lieve (Scandinavische) jonkjes, daar win je de oorlog niet mee. Het zou verstandig zijn om te gaan kijken naar wat meer ervaren spelers voor centraal achterin & het middenveld die ook voetballend wat toevoegen.
SuperFrysk
Wereldspeler

En ik las van de week in de LC nog een artikel met Luuk Brouwers waar hij hetzelfde aanhaalt. Indirect benoemd die Petrov, en geeft die aan dat je ze goedkoper uit Nederland kunt halen die er direct staan.

We geven relatief veel uit aan transfersommen (minder aan salaris), maar halen er erg weinig uit. Ik ben blij dat Hansma er is en ik denk dat de boodschap nu duidelijk is.

Al was het afgelopen 1,5 jaar ook al duidelijk dat er karakters aangetrokken moesten worden..
Plaats reactie