Dimitris Rallis

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Wolliepoly
Verified
Wereldspeler

Re: Dimitris Rallis

Bericht door Wolliepoly »

Misschien hoog uit n het bolletje, of de verwachting/hoop dat hij boven Nico in de rangorde zou staan? Geen idee.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Muertos
Nieuw talent

Bericht door Muertos »

Wat een dramatische invalbeurt van Rallis. Hij mag de laatste 18 minuten invallen en hij benut deze tijd om alleen maar war rond te sjokken.
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Hij zegt het niet met zoveel woorden, maar ik krijg steeds meer het gevoel dat Rallis aan zijn laatste weken hier bezig is: https://www.omropfryslan.nl/nl/nieuws/1 ... olympiakos.
Hoe zit het met die aanbieding?
"Ik kan daar helemaal niks over zeggen. Nee sorry, echt helemaal niks."
Maar ze hebben je een contract aangeboden?
"Dat klopt."
Een verbeterd contract ook?
"Ja."
Waar twijfel je dan nog aan?
"Ik concentreer me nu gewoon op de wedstrijden. Daarna kijk ik wel verder."

Rallis staat ook in de belangstelling van een Duitse club, maar in hoeverre dat invloed heeft op het wel of niet verlengen van zijn contract, wil hij niet zeggen.
Ik kan me wel vinden in de Hornkamp-vergelijking. Op termijn kan hij best een leuke Eredivisiespits worden maar ik verwacht niet dat dit er op korte termijn al uit gaat komen. Mocht hij vertrekken is dat jammer, maar niet onoverkomelijk. Wél moeten we dan weer op zoek naar een nieuwe spits...
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Rallis staat op interessant lijstje van CIES... Zal genoeg belangstelling voor hem zijn als hij transfervrij op te pikken valt...

(Die Jesse van de Haar van De Graafschap wordt gehuurd van FC Utrecht trouwens. En Devin Haen (Dordrecht) weer gehuurd van Feyenoord.)
SuperFrysk
Wereldspeler

Bericht door SuperFrysk »

Toch hetzelfde als Köhlert; als ze gebleven waren dan hadden ze al bijgetekend. Hij gaat gewoon weg en kan je het hem kwalijk nemen?
Kan waarschijnlijk ergens een flinke tekenbonus en mooi salaris opstrijken, en in het leven als voetballer is niks gegarandeerd.
Muertos
Nieuw talent

Bericht door Muertos »

SuperFrysk schreef: 07-04-2025 13:20 Toch hetzelfde als Köhlert; als ze gebleven waren dan hadden ze al bijgetekend. Hij gaat gewoon weg en kan je het hem kwalijk nemen?
Kan waarschijnlijk ergens een flinke tekenbonus en mooi salaris opstrijken, en in het leven als voetballer is niks gegarandeerd.
En over een half jaar uitgeleend worden aan RKC, Volendam of Heracles.
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler

Bericht door Kaz_SCH »

Muertos schreef: 07-04-2025 14:51 En over een half jaar uitgeleend worden aan RKC, Volendam of Heracles.
Waar op zichzelf niks mis mee is. Want dat is ook precies wat zij zouden (moeten) doen als Rallis bij ons verlengt.
Alfred
Wereldspeler

Bericht door Alfred »

Het kan ook zijn dat Rallis zijn kansen nog afweegt of dat hij er nog een extraatje wil uitonderhandelen. Een speler die de hele jeugdopleiding heeft doorlopen moet je eigenlijk binnenboord houden.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

Alfred schreef: 08-04-2025 13:14 Het kan ook zijn dat Rallis zijn kansen nog afweegt of dat hij er nog een extraatje wil uitonderhandelen. Een speler die de hele jeugdopleiding heeft doorlopen moet je eigenlijk binnenboord houden.
Heerenveen is gewoon een heel lekkere optie 2. Voor het geval er géén interessante clubs langskomen, de kans op speeltijd niet groot is of het salaris niet dusdanig substantieel hoger is dan wat hij hier op kan strijken. Met de transfervrije status pakt hij bovendien lekker tekengeld. Ideaal als je op basis van talent zo'n stap kunt maken waar het op basis van prestaties op niveau allemaal nogal twijfelachtig is. We zullen zien waar het heen gaat. Ik denk dat de vergelijking met Hornkamp niet gek is.
RvP, het waren 10 .... maanden
Muertos
Nieuw talent

Bericht door Muertos »

De vergelijking met Hornkamp vind ik wél opmerkelijk. Hornkamp werd bij sc Heerenveen destijds in de rechtsback-rol geduwd. Vanuit hem compleet logisch om zijn heil als spits ergens anders te zoeken.
Trevorp
Invaller

Bericht door Trevorp »

Muertos schreef: 10-04-2025 08:57 De vergelijking met Hornkamp vind ik wél opmerkelijk. Hornkamp werd bij sc Heerenveen destijds in de rechtsback-rol geduwd. Vanuit hem compleet logisch om zijn heil als spits ergens anders te zoeken.
Eens, ik zou gister exact hetzelfde inkloppen. Ik gaf Jizz destijds ook groot gelijk. Enige vergelijk is wellicht dat ze rookies waren/zijn en gewoon net niet het verlangde niveau aantikken om een grote indruk achter te laten.
CJunior
Bankzitter

Bericht door CJunior »

Ik vraag me af in hoeverre de club bezig is met het maken van een 'carrière plan' voor spelers die verder reikt dan 'hoe de speler bij de eerste selectie terechtkomt'. Aan Tygo Land werd destijds zo'n plan voorgelegd bijvoorbeeld (https://www.feanonline.nl/de-haan-baalt ... em-omarmd/).
Ik begrijp dat dit niet (altijd) naar buiten wordt gebracht, maar in mijn ogen wordt er te weinig gedaan met jeugdspelers die de stap net niet kunnen maken op 19/20-jarige leeftijd. sc Heerenveen verhuurt vrijwel nooit jeugdspelers en verder dan uitzonderlijke talenten die worden ingebracht komt het niet. Hooguit krijgen spelers in de voorbereiding 'de kans zich te laten zien' om vervolgens uit het oog te raken.
Zijn ze dan daadwerkelijk niet goed genoeg (en wat is er de afgelopen jaren aan vooraf gegaan dat ze toch zo ver zijn gekomen en zelfs mee mochten in de voorbereiding), stagneert hun ontwikkeling in die jaren of krijgen ze gewoonweg geen kans, bijvoorbeeld omdat de stap te groot is van U19/U21 naar Eredivisie

Ik maak uit deze 'soap' tenminste op dat er geen dergelijk plan is, want anders had Rallis zich daar ongetwijfeld aan gehouden omdat zoiets meer perspectief schetst dan louche zaakwaarnemers.
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Sportief gezien is de stap van O21 naar Eredivisie bij ons enorm - en zeker als je dit vergelijkt met clubs die wel in de voetbalpiramide zitten. Financieel gezien is heb hebben van een Jong-elftal wel lastig voor ons, maar voor de opleiding wel funest omdat je die laatste fase van de opleiding (zoals nu bij Rallis) eigenlijk geen serieus alternatief hebt voor het eerste elftal.

Verhuren brengt ook risico's met zich mee, omdat je dan ook afhankelijk bent van de grillen van een andere club/trainer. Maar bij Rallis zou het (zoals eerder ook bij Van Amersfoort) een goede leerschool zijn in de KKD, als je daar goede afspraken over kunt maken.
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

Het blijft wel bijzonder dat Almere City en FC Volendam wel jarenlang in de voetbalpiramide mee wilden doen en dat het voor ons te duur zou zijn. Het is nu eerst belangrijk om op het hoogste O21-niveau te komen onder de piramide, in het eerste halfjaar van dit seizoen werd er nog tegen amateurploegen gespeeld. Daar wordt niemand beter van.
SuperFrysk
Wereldspeler

We investeren een vermogen in de jeugdopleiding, om vervolgens aan het einde van de rit erachter te komen dat de laatste stap voor de meesten veel te groot is. Daar moet je dan wel iets mee.
CJunior
Bankzitter

Bericht door CJunior »

Marça schreef: 10-04-2025 11:44 Sportief gezien is de stap van O21 naar Eredivisie bij ons enorm - en zeker als je dit vergelijkt met clubs die wel in de voetbalpiramide zitten. Financieel gezien is heb hebben van een Jong-elftal wel lastig voor ons, maar voor de opleiding wel funest omdat je die laatste fase van de opleiding (zoals nu bij Rallis) eigenlijk geen serieus alternatief hebt voor het eerste elftal.

Verhuren brengt ook risico's met zich mee, omdat je dan ook afhankelijk bent van de grillen van een andere club/trainer. Maar bij Rallis zou het (zoals eerder ook bij Van Amersfoort) een goede leerschool zijn in de KKD, als je daar goede afspraken over kunt maken.
Er zijn ook clubs die laten zien dat het kan zonder in de voetbalpiramide te zitten, zoals FC Groningen. Juist omdat clubs als GAE, NEC, Sparta en Fortuna zich (proberen te) onderscheiden met goede scouting kun je zelf de touwtjes in handen hebben met een eigen jeugdopleiding van kwaliteit.
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler

Bericht door Kaz_SCH »

Bij FC Groningen hebben ze nu een geweldige lichting met eigen jeugd, is ook niet te zeggen dat dat structureel zo is. Daarvoor moet je denk ik vooral bij AZ kijken.
Superfries1994
Wereldspeler

Bericht door Superfries1994 »

Het is ook graag of niet hoor. We hebben het overduidelijk niet over een toptalent. Rallis moet blij zijn hier een contract te hebben.
Demster
Selectiespeler

Bericht door Demster »

Deadline stellen. Verstreken? Verder kijken. Heeft hier nog niks laten zien wat hem eerste spits zou moeten laten zijn.
SuperFrysk
Wereldspeler

Het is wel stil. Ook geen vragen aan Veldman over Rallis in die podcast.
Jazz
Verified
Beheerder

Bericht door Jazz »

SuperFrysk schreef: 09-05-2025 09:54 Het is wel stil. Ook geen vragen aan Veldman over Rallis in die podcast.
Stilte is ook een antwoord, veel succes ermee. Zit je sinds je 7de bij de club, ga je gelijk na een paar Eredivisie wedstrijden weg.
Heerenveen fan in Leiden
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Laten we wel wezen, hij heeft hier ook niet direct veel zicht op speeltijd. Mogelijk dat dit wel het seizoen is dat hij de meeste minuten kon maken door de naïeve aanpak van Robin van Persie en doordat we dit jaar gewoon een matige aanval hebben.

Volgend seizoen zie ik hem niet direct eerste spits worden en op zijn leeftijd moet je minuten maken.
Het is maar een spelletje
tha boelie
Basisspeler

Bericht door tha boelie »

Verlengen en een jaar verhuren aan een kkd club zou beste zijn voor ons. Maar denk dat Rallis dat niet zo ziet en ook wel wat aanbiedingen uit het buitenland heeft. Ben zelf nog niet helemaal overtuigd van zijn kwaliteiten, zou dus mooi zijn dat je hem een jaar aan het werk kan zetten bij een kkd club.
SuperFrysk
Wereldspeler

Inderdaad verhuren aan een KKD club of in de roulatie met een nieuwe eerste spits. Maar als je als Rallis transfervrij voor een mooi bedrag kan tekenen, dan moet je die kans gewoon grijpen (denk ik). Niks is gegarandeerd
Jazz
Verified
Beheerder

Bericht door Jazz »

SuperFrysk schreef: 21-05-2025 09:57 Inderdaad verhuren aan een KKD club of in de roulatie met een nieuwe eerste spits. Maar als je als Rallis transfervrij voor een mooi bedrag kan tekenen, dan moet je die kans gewoon grijpen (denk ik). Niks is gegarandeerd
Wij verhuren bijna nooit spelers aan KKD clubs, zou mooi zijn als we kunnen samenwerken met een KKD club, een beetje zoals Feyenoord een aantal spelers stevast verhuurt aan FC Dordrecht.
Heerenveen fan in Leiden
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

Ferry de Haan heeft weleens gezegd dat ze dat nu niet doen omdat een club uit de KKD vaak maar een klein deel van het salaris overneemt. Je doet dan een speler (tijdelijk) weg, je krijgt er bijna geen geld voor en je moet er ook een speler voor in de plaats halen. Dat laat ons spelersbudget niet toe.

Daarnaast is er ook niet altijd interesse in de spelers die net bij ons uit de jeugd komen, al zal dat bij Rallis waarschijnlijk wel het geval zijn. Nadeel is wel dat veel spelers nu een tussenstap missen, Braude en Gürbüz moesten een half jaar wennen voor ze klaar waren voor een basisplaats, terwijl die doorstroming bij een club AZ veel sneller gaat.
Trevorp
Invaller

Bericht door Trevorp »

Verhuren aan KKD is dan ook geen besparing, maar een investering. Blijkbaar willen of kunnen we die investering dan niet maken. Wel duidelijk is dat de stap vanuit de opleiding naar het eerste behoorlijk groot is.
zweed1
Wereldspeler

Bericht door zweed1 »

Abenello schreef: 10-04-2025 11:55 Het blijft wel bijzonder dat Almere City en FC Volendam wel jarenlang in de voetbalpiramide mee wilden doen en dat het voor ons te duur zou zijn. Het is nu eerst belangrijk om op het hoogste O21-niveau te komen onder de piramide, in het eerste halfjaar van dit seizoen werd er nog tegen amateurploegen gespeeld. Daar wordt niemand beter van.

Was idd oliedom om toen als 0nder 21 kampioen niet naar de pyramide te gaan. Gemiddeld salaris in de KKD 2.500 hadden ze gewoon wat sponsors voor moeten regelen.
fuotbalgek
Superster

Bericht door fuotbalgek »

zweed1 schreef: 21-05-2025 20:25 Was idd oliedom om toen als 0nder 21 kampioen niet naar de pyramide te gaan. Gemiddeld salaris in de KKD 2.500 hadden ze gewoon wat sponsors voor moeten regelen.
Indirect het gevolg van de jaren daarvoor dat de sky the limit was. De rem ging er op, en ging er te hard op. Eeuwig zonde.
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Er komen heel wat meer bij kijken dan enkel een paar KKD-salarissen erbij. Onder andere Skoatterwald zou een flinke update moeten krijgen omdat daar dan officiële wedstrijden gespeeld moeten gaan worden. En dat terwijl je juist bezig wilt gaan met nieuwbouw (goed, dat is weer een ander verhaal) maar dan moet je tijdelijk tonnen investeren in iets waarvan je weet dat het daarna niet meer nodig is. En zo zijn er wel meer zaken, waardoor ook Feyenoord in eerste instantie besloot om niet mee te doen.

Maar goed, we dwalen af: het gaat hier over Dimitris Rallis! Ik vond hem tegen Feyenoord voor het eerst in tijden weer eens sterk invallen. Het is alsof hij de mazzel aan zijn kont heeft hangen, zo vaak dat die 'halve' balletjes toch weer bij hem aan de voeten blijven kleven. Is misschien ook een kwaliteit, zo vaak dat het gebeurt. Een beetje wat Suarez ook had.

Omdat zijn contract nu afloopt zal hij ongetwijfeld al vele aanbiedingen op zak hebben van andere clubs, dus ik ga er zelf niet meer vanuit dat hij nog gaat verlengen. Jammer, maar niet onoverkomelijk.
Plaats reactie