Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Mackan68
Forumicoon

Re: Schaduwelftal (namedropping/suggesties)

Bericht door Mackan68 »

davp schreef: 12-12-2024 09:43 Je vergeet ook zeker Mark Uth!
Die liet voordat hij bij ons in het eerste elftal doorbrak ook al gewoon zien een doeltreffende spits en goed aanspeelpunt te zijn. Zowel bij de A-junioren van Köln, in de regional liga bij Köln als bij onze beloftes. Hij had alleen de pech dat hij Finnbogason voor zich had. Werd hierdoor ook vaak als buitenspeler gebruikt, of misbruikt.
RvP, het waren 10 .... maanden
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

Abenello schreef: 12-12-2024 13:32 Voor Vitesse zou het logisch zijn om hem zo snel mogelijk te verkopen omdat hun seizoen toch al ten einde is en ze het geld hard nodig hebben. De vraag is even voor welke positie Jonathans dan zou komen. Hij speelt nu als spits in een twee-spitsensysteem, maar hij is van origine een rechtsbuiten.

Wij hebben twee goede rechtsbuitens en vooralsnog staat Nunnely ook nog onder contract. Utrecht heeft maar één rechtsbuiten (Rodriguez) en die komt nog niet helemaal uit de verf. Twente heeft een niet scorende/assistende Van Bergen en een uit vorm zijnde Rots. Tel daar bij op dat Twente en Utrecht veel meer te besteden hebben, dan zou het onlogisch zijn als Jonathans naar ons zou komen.

Als hij als spits gezien wordt dan liggen de kaarten anders. Twente heeft Lammers en Van Wolfswinkel en Utrecht heeft Descotte, Min, Ohio en Romeny, alhoewel die ook allemaal wisselvallig presteren.
Hij vertrekt naar Utrecht. Opvallend is dat Twente niet aan de eisen kon voldoen van Jonathans.
Peter
Basisspeler

Bericht door Peter »

ik was gister wel onder de indruk van Calvin Raatsie van Excelsior. Had tegen PSV meerdere goede reddingen. Is nog jong. Is sinds deze zomer bij Excelsior. Heeft een contract tot 2027. Dus zal wel het nodige moeten kosten.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Peter
Basisspeler

Bericht door Peter »

Tim Handwerker voetbalt nu bij SVV Jahn Regensburg. Lijkt een contract te hebben tot eind dit seizoen. Vond ik altijd wel een goede Linksback.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Even er van uitgaande dat er komende zomer nog een middenvelder weggaat: Davy van den Berg van PEC.

Contract loopt deze zomer af en het lijkt er soms een beetje op alsof hij ruzie heeft bij PEC intern.
Het is maar een spelletje
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

Amahl Pellegrino loopt in december ook weer uit contract, nu bij San Jose Earthquakes waar hij niet zoveel speeltijd meer krijgt als in zijn eerste seizoen. Als ik Johan Hansma was zou ik eens een belletje doen om te vragen of hij nog door wil en of hij de VS wil verlaten. Met ieder seizoen veel goals en assists lijkt hij mij voor ons onbetwist basisspeler op de linksvoor. Er van uitgaande dat we na het seizoen afscheid gaan nemen van Sebaoui en dat Jahanbakhsh ook weer verder trekt na een half seizoen aan zijn wedstrijdritme te hebben gewerkt. Dan kan Trenskow mooi op zijn favoriete positie hebben we met Pellegrino een naar zekerheid grenzende waarschijnlijkheid op goals en assists en ervaring en met Gürbüz een inkomstenbron voor de (nabije) toekomst.
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Pellegrino (34) is een bekende naam vanuit zijn tijd bij Bodo/Glimt, maar ik heb geen idee of hij eenzelfde rol kan vervullen zoals Alireza Jahanbaksh nu. Of bijvoorbeeld Stijn Schaars in zijn laatste jaren bij ons. Maar vind het wel een interessante gedachte!

Ik moet daarbij ook denken aan Filip Djuricic (33), die al meerdere keren heeft gezegd dat hij nog een keer bij Heerenveen wil gaan spelen. Hij speelt nu nog regelmatig bij Panathinaikos en zijn contract loopt nog door tot medio 2026. Wellicht dat hij daarna nog bij ons van waarde kan zijn?
Ralt
Bankzitter

Bericht door Ralt »

Marça schreef: 06-03-2025 13:57 Pellegrino (34) is een bekende naam vanuit zijn tijd bij Bodo/Glimt, maar ik heb geen idee of hij eenzelfde rol kan vervullen zoals Alireza Jahanbaksh nu. Of bijvoorbeeld Stijn Schaars in zijn laatste jaren bij ons. Maar vind het wel een interessante gedachte!

Ik moet daarbij ook denken aan Filip Djuricic (33), die al meerdere keren heeft gezegd dat hij nog een keer bij Heerenveen wil gaan spelen. Hij speelt nu nog regelmatig bij Panathinaikos en zijn contract loopt nog door tot medio 2026. Wellicht dat hij daarna nog bij ons van waarde kan zijn?
Ging er niet een gerucht over Djuricic vorige transferperiode? Dat hij in Heerenveen zou zijn gespot oid.

Buiten dat kun je zijn ervaring natuurlijk goed gebruiken, volg hem alleen niet dus geen idee of hij het een beetje behoorlijk doet daar.
SuperFrysk
Wereldspeler

Bericht door SuperFrysk »

Voor de 6 positie volgend seizoen, Zou dat Carel Eiting kunnen zijn? Krijgt bij FC Twente geen serieuze kans, is op een mooie leeftijd en blijft natuurlijk een hele goede voetballer. Ik vind het ook een echte Heerenveen-speler, qua spel en karakter. Heeft na dit seizoen nog een jaar contract, maar ik kan me niet voorstellen dat ze bij Twente de hoofdprijs gaan vragen. Doet het nu wel goed bij Sparta overigens.
CJunior
Bankzitter

Bericht door CJunior »

SuperFrysk schreef: 19-03-2025 12:14 Voor de 6 positie volgend seizoen, Zou dat Carel Eiting kunnen zijn? Krijgt bij FC Twente geen serieuze kans, is op een mooie leeftijd en blijft natuurlijk een hele goede voetballer. Ik vind het ook een echte Heerenveen-speler, qua spel en karakter. Heeft na dit seizoen nog een jaar contract, maar ik kan me niet voorstellen dat ze bij Twente de hoofdprijs gaan vragen. Doet het nu wel goed bij Sparta overigens.
Dan zou Condé of Van Ee verkocht moeten worden, lijkt me sterk.
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

CJunior schreef: 19-03-2025 12:28 Dan zou Condé of Van Ee verkocht moeten worden, lijkt me sterk.
Condé heeft toch heel weinig perspectief? Als daar een 2e Bundesliga club voor komt en 5 ton biedt dan is hij weg. Van Ee heeft straks nog 1 jaar contract, als je daar nog 5 ton aan over wil houden moet hij komende zomer ook vertrekken. Wellicht kun je zelfs nog schuiven met Braude, Brouwers of Linday, maar anders lijkt Eiting me inderdaad wel een goeie optie. Ik denk echter niet dat Twente hem voor minder dan een miljoen laat gaan.
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

SuperFrysk schreef: 19-03-2025 12:14 Voor de 6 positie volgend seizoen, Zou dat Carel Eiting kunnen zijn? Krijgt bij FC Twente geen serieuze kans, is op een mooie leeftijd en blijft natuurlijk een hele goede voetballer. Ik vind het ook een echte Heerenveen-speler, qua spel en karakter. Heeft na dit seizoen nog een jaar contract, maar ik kan me niet voorstellen dat ze bij Twente de hoofdprijs gaan vragen. Doet het nu wel goed bij Sparta overigens.
Ik heb nog altijd moeite met de manier waarop hij bij Volendam is vertrokken. Hier een leuk seizoen en heb je dat circus weer.
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Ben benieuwd of we via het netwerk van Robin Veldman nu ook spelers uit België concreter in beeld gaan komen. We hebben in het verleden vaker (huur)deals gesloten met Anderlecht, dus wat dat betreft... De laatste was Antoine Colassin, die toen in het team van Veldman speelde bij Anderlecht O21. Ook bij Club Brugge zullen ongetwijfeld interessante spelers die rondlopen die daar net buiten de boot vallen.

Zag op Instagram ook dat Luciano Narsingh en Jeremiah St. Juste een reactie hadden geplaatst onder het bericht. Niet dat die direct zullen terugkeren maar ook mooi te zien dat hij met die gasten heeft samengewerkt.

Aanvulling: hier is een link waar je alle spelers kunt zien die onder Veldman hebben gespeeld: https://www.transfermarkt.nl/robin-veld ... id//plus/1
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

Moeten we ook weer eens voor een echt ouderwetse pinchhitter gaan waarmee het in de slotfase weer eens een echte strijd gaat worden? Henkie weer terug, of Mühren? 'Kroketje' Kramer met een prestatiecontract constructie? Suggesties?
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het verhaal van Jayden Braaf. Ooit de nieuwe groeibriljant van Manchester City en nu speelt hij niet eens alles in de Serie B.

Mocht je zo’n jongen aan het voetballen krijgen dan kan ik me altijd maar moeilijk voorstellen dat die geen meerwaarde voor ons kan zijn
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Mackan68 schreef: 22-03-2025 06:13 Moeten we ook weer eens voor een echt ouderwetse pinchhitter gaan waarmee het in de slotfase weer eens een echte strijd gaat worden? Henkie weer terug, of Mühren? 'Kroketje' Kramer met een prestatiecontract constructie? Suggesties?
Toen er laatst zo'n vaag gerucht was over een Keniaanse spits uit Noorwegen moest ik hier wel weer aan denken. Wat mij betreft hebben we altijd een lange, kopsterke spits op de bank die we in de laatste fase van de wedstrijd kunnen inbrengen! Maar de realiteit is ook dat we nu met Dimitris Rallis een talentvolle jongen op de bank hebben zitten, die ook gewoon speelminuten moet gaan maken.

Ook als Lukovic komende zomer terugkeert naar Strasbourg en Nicolaescu wellicht vertrekt, heb je nog steeds met de positie van Rallis te maken. Al moet die dan zijn aflopende contract wel verlengen, anders kun je wellicht op zoek gaan naar drie nieuwe spitsen... (!) Dan is een ervaren stormram erbij niet een gek idee. Maar Kramer moeten we maar niet aan beginnen... Mühren? Niet een slechte optie.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

Marça schreef: 24-03-2025 15:42 Ook als Lukovic komende zomer terugkeert naar Strasbourg en Nicolaescu wellicht vertrekt, heb je nog steeds met de positie van Rallis te maken. Al moet die dan zijn aflopende contract wel verlengen, anders kun je wellicht op zoek gaan naar drie nieuwe spitsen... (!) Dan is een ervaren stormram erbij niet een gek idee. Maar Kramer moeten we maar niet aan beginnen... Mühren? Niet een slechte optie.
Hij moet natuurlijk ook het niveau aankunnen. Hij is inmiddels 'al' 20 dus tijd om zijn debuut een passend vervolg te geven. Het is overigens niet het type spits waarover bij onze club regelmatig wordt gesproken, een kapstokspits die ook andere spelers in stelling kan brengen om te scoren. In 99 wedstrijden heeft hij slechts 4 assists achter zijn naam.
Skip
Invaller

Bericht door Skip »

Mackan68 schreef: 22-03-2025 06:13 Moeten we ook weer eens voor een echt ouderwetse pinchhitter gaan waarmee het in de slotfase weer eens een echte strijd gaat worden? Henkie weer terug, of Mühren? 'Kroketje' Kramer met een prestatiecontract constructie? Suggesties?
Alfred Finnbogasson...
SuperFrysk
Wereldspeler

We hebben een regisseur op het middenveld nodig, die het directe spel wat Veldman kan spelen. Dat ontbreekt ook echt in dit elftal, in mijn ogen zou een Carel Eiting echt perfect in deze rol passen. Dan zou je met Linday/Brouwers (box-to-box), Smans/Brouwers (Nummer 10) en een type Eiting (Spelverdeler) eindelijk een keer wat meer voetballend elftal krijgen. Sinds Haye weg is, missen we echt zo'n type in mijn ogen.
jouko
Jeugdspeler

Bericht door jouko »

Nog een aantal opties met aflopende contracten:
- Yassin Oukili, lijkt mij een goede optie voor het middenveld, heeft alleen wel al een aantal eredivisieclubs afgezegd in de winter, dus ik betwijfel of hij wil komen.
- Youssef El Kachati, mocht Nico vertrekken en Rallis niet verlengen dan lijkt dit mij persoonlijk een goede optie voor de breedte. Legt in ieder geval veel energie in zijn spel, werkt erg hard en kan denk ik zijn doelpuntjes wel meepikken. Zijn broertje speelt in de jeugd volgens mij dus dat maakt het misschien ook interessant.
- Levi Schoppema, weet niet of hij goed genoeg is om direct basisspeler te worden. Maar aangezien we straks helemaal geen linksback hebben misschien een mooie optie. Voor hem een kans op een basisplek bij een eredivisieclub als hij goed presteert en voor ons in ieder geval een talentvolle back-up en met wat geluk een basisspeler.
Muertos
Nieuw talent

Bericht door Muertos »

SuperFrysk schreef: 30-03-2025 14:24 We hebben een regisseur op het middenveld nodig, die het directe spel wat Veldman kan spelen. Dat ontbreekt ook echt in dit elftal, in mijn ogen zou een Carel Eiting echt perfect in deze rol passen. Dan zou je met Linday/Brouwers (box-to-box), Smans/Brouwers (Nummer 10) en een type Eiting (Spelverdeler) eindelijk een keer wat meer voetballend elftal krijgen. Sinds Haye weg is, missen we echt zo'n type in mijn ogen.
Ik denk dat wij bij lange na niet aan de salariseisen van Eiting kunnen voldoen.
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

Ik had inderdaad gehoopt dat men zich al wat meer op de transfervrije spelersmarkt had begeven. Je begint volgend seizoen ook gewoon weer met 2,5 miljoen euro in de min en er zijn geen spelers van wie je er vanuit mag gaan dat ze even 5 á 6 miljoen euro gaan opleveren.

Maar wellicht is er o.a. door de verkoop nog wat winst behaald dat we komend seizoen als transferpotje kunnen gebruiken.
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

Transfervrij op de posities waar we nog spelers voor moeten hebben. Ik moet zeggen dat de oogst niet zo groot is.

Doelman: Bakker (Almere City), wordt gezien als sterkhouder bij Almere, heeft wel een minder seizoen
Doelman: Room (Cercle Brugge), ervaren doelman, alleen halen als reservekeeper

Linker centrale verdediger: Viergever (FC Utrecht), speelt dit seizoen bijna alles, wel bijna 36
Linker centrale verdediger: Pierie (Excelsior), hoe fit is hij nog?
Linker centrale verdediger: Martins Indi (AZ) , hoe fit is hij nog?

Linksback: Frimpong (Moreirense), is heel jong naar Benfica gegaan, doet het nu goed bij een mindere Portugeze club

Rechtsbuiten: Namli (PEC Zwolle), zal hogerop willen, maar in eerste instantie weer hoger mikken
Rechtsbuiten: Kuwas (FC Volendam), ervaren kwaliteitsspeler voor achter Trenskow, op meerdere posities inzetbaar

Spits: Verheydt (Corum FK), ideale pinchitter
Spits: Boerhout (Jong Ajax), oud-jeugdspeler, zit op de bank bij Jong Ajax. Alleen een optie als Rallis vertrekt, anders wordt het wel heel jong in de spits

Linksbuiten: Van Gilst (De Graafschap), staat op de radar bij meerdere Eredivisieclubs
CJunior
Bankzitter

Bericht door CJunior »

Indien FC Emmen de play-offs voor promotie niet weet te winnen, kunnen we Jalen Hawkins misschien voor een klein bedrag oppikken. In 33 wedstrijden 11 goals en 6 assists (incl. 2 tegen de buren uit Leeuwarden). Overigens geen idee hoe zijn veldspel is, maar zijn statistieken zijn best aardig.
tha boelie
Basisspeler

Bericht door tha boelie »

Die buitenspeler Kelian Nsona doet het ook goed, wordt gehuurd van Hertha.
zweed1
Wereldspeler

Bericht door zweed1 »

Ik zou Dylan Vente overnemen van St. Mirren. Doet het goed bij Zwolle is technisch en ook goed aandpeelpunt. Al 12 goals en dat bij een matige ploeg als Zwolle. Dat wordt met gemak 15+ bij ons. Jong en niet zo prijzig.
SuperFrysk
Wereldspeler

zweed1 schreef: 06-04-2025 09:24 Ik zou Dylan Vente overnemen van St. Mirren. Doet het goed bij Zwolle is technisch en ook goed aandpeelpunt. Al 12 goals en dat bij een matige ploeg als Zwolle. Dat wordt met gemak 15+ bij ons. Jong en niet zo prijzig.
Nico scoort statistisch een stuk beter dan Vente. Dat die meer technisch en voetballend beter is, ben ik met je eens.
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

zweed1 schreef: 06-04-2025 09:24 Ik zou Dylan Vente overnemen van St. Mirren. Doet het goed bij Zwolle is technisch en ook goed aandpeelpunt. Al 12 goals en dat bij een matige ploeg als Zwolle. Dat wordt met gemak 15+ bij ons. Jong en niet zo prijzig.
Wat is niet zo prijzig? Ik denk niet dat Hibernian hem voor minder dan 2 miljoen van de hand doet.
zweed1
Wereldspeler

Bericht door zweed1 »

Abenello schreef: 06-04-2025 10:57 Wat is niet zo prijzig? Ik denk niet dat Hibernian hem voor minder dan 2 miljoen van de hand doet.
Ze hebben hem voor 8 of 9 ton gekocht. Heeft nog maar een contract voor 1 jaar en komt daar niet aan de bak. Zo rond de 1 miljoen moet wel lukken. Zeker met een aflopend contract, samen met de verhuur aan Zwolle is St. Mirren flink uit de kosten.
SuperFrysk
Wereldspeler

Het lukt ons al een jaar of 10 niet meer, maar het zou wel fijn zijn als we een keer een jonge spits gekocht word die we uiteindelijk door kunnen verkopen.
Plaats reactie