Ion Nicolaescu

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

SuperFrysk
Wereldspeler

Re: Ion Nicolaescu

Bericht door SuperFrysk »

Mackan68 schreef: 19-03-2025 17:41 Een echte goaltjesdief loopt in mijn ogen op zijn minst 1 uit 2. Ion scoorde in 202 wedstrijden 59 keer en gaf 18 assists. Met onze voorhoedes staat hij op 10 goals en 1 assist in 40 wedstrijden.
Goal per aantal minuten:
24/25: 127,25
23/24: 142,8
Gemiddelde: 135,025

Aantal minuten per seizoen eredivisie: 3060
Stel hij zou iedere wedstrijd 90 minuten spelen: 22,6 goals per seizoen
Loopt dus gewoon minstens 1 uit 2.
SuperFrysk
Wereldspeler

Oh; en dat in een team dat amper wat creëert.
Moet je nagaan in een goedlopend elftal.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

SuperFrysk schreef: 19-03-2025 18:13 Goal per aantal minuten:
24/25: 127,25
23/24: 142,8
Gemiddelde: 135,025

Aantal minuten per seizoen eredivisie: 3060
Stel hij zou iedere wedstrijd 90 minuten spelen: 22,6 goals per seizoen
Loopt dus gewoon minstens 1 uit 2.
Een 'stel' inderdaad. Niet een eerlijke want hij scoorde nog nooit meer dan 18 in een seizoen en dat was in zijn toptijd in Israël.
Dan een 'als': Als hij niet meer werk gaat verzetten voor het elftal en zijn scoringsdrift blijkt weer niet wat jij (en iedereen) hoopt dan is hij 'gewoon' weer geen basisspeler. Ook niet onder onze nieuwe trainer.
Je kunt overigens niet echt een geloofwaardig gemiddelde score opvoeren als je de goals als invaller meerekent in een som die moet gaan over 90 minuten want die gaat bij Ion nogal scheef zoals ik in de vorige post al aangaf.
Hij was en is een ideale pinchhitter. Lekker half uurtje invallen als de tegenstanders er al een uur voetballen op hebben zitten en moe beginnen te raken. Daar ligt zijn kwaliteit. Niet in 90 minuten buffelen voor het team.
RvP, het waren 10 .... maanden
SuperFrysk
Wereldspeler

Mackan68 schreef: 20-03-2025 18:53 Een 'stel' inderdaad. Niet een eerlijke want hij scoorde nog nooit meer dan 18 in een seizoen en dat was in zijn toptijd in Israël.
Dan een 'als': Als hij niet meer werk gaat verzetten voor het elftal en zijn scoringsdrift blijkt weer niet wat jij (en iedereen) hoopt dan is hij 'gewoon' weer geen basisspeler. Ook niet onder onze nieuwe trainer.
Je kunt overigens niet echt een geloofwaardig gemiddelde score opvoeren als je de goals als invaller meerekent in een som die moet gaan over 90 minuten want die gaat bij Ion nogal scheef zoals ik in de vorige post al aangaf.
Hij was en is een ideale pinchhitter. Lekker half uurtje invallen als de tegenstanders er al een uur voetballen op hebben zitten en moe beginnen te raken. Daar ligt zijn kwaliteit. Niet in 90 minuten buffelen voor het team.
Stel hij zou een seizoen lang 90 minuten maken, hoeveel goals zou Nico volgens jou maken in de eredivisie?
Joucke
Verified
Wereldspeler

Bericht door Joucke »

SuperFrysk schreef: 20-03-2025 22:17 Stel hij zou een seizoen lang 90 minuten maken, hoeveel goals zou Nico volgens jou maken in de eredivisie?
Ik denk 4 of 5, net als een speler als Henk Veerman.

Maar als hij een seizoen lang elke wedstrijd de laatste twintig minuten krijgt, maken zowel Henkie als Nico er makkelijk 15-20.
SuperFrysk
Wereldspeler

Joucke schreef: 20-03-2025 23:19 Ik denk 4 of 5, net als een speler als Henk Veerman.

Maar als hij een seizoen lang elke wedstrijd de laatste twintig minuten krijgt, maken zowel Henkie als Nico er makkelijk 15-20.
Hij heeft er nu al 5.
fuotbalgek
Superster

Bericht door fuotbalgek »

Het was sarcasme. Maar goed, Nico en Henk plaatsten zichzelf op de bank door en geen aanspeelpunt te zijn en geen meerwaarde in de pressing. Dan reduceer je jezelf als spits alleen nog tot je doelpunten, en dan wordt het moeilijk.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

SuperFrysk schreef: 20-03-2025 22:17 Stel hij zou een seizoen lang 90 minuten maken, hoeveel goals zou Nico volgens jou maken in de eredivisie?
Ik verwacht ergens tussen de 10 en 15 goals. En ik geloof dat dat nog aan de hoge kant is in de zin van eerder 10 dan 15. Maar Ion gaat dat met zijn werkethos bij ons in ieder geval niet op redden dus een stel is niet aan de orde. Hij blijft voor ons een ideale pinchhitter. Ook al is het geen lange kopsterke spits die overal bovenuit springt. Zo'n spits zou ik liever hebben waarmee je in de laatste 20 minuten vol op de aanval kunt gaan en waarin er eens wat meer uit corners gescoord kan worden. Die zijn bij ons onderhand zo zeldzaam dat ik me de laatste niet eens meer kan herinneren.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

SuperFrysk schreef: 20-03-2025 23:45 Hij heeft er nu al 5.
'Al'? Hij scoorde vorig seizoen 1 in zijn allereerste wedstrijd, in een reeks van 8 als basisspeler, thuis tegen RKC in 61 minuten speeltijd. Daarna de rest (4) allemaal als invaller. Dit seizoen zien we een herhaling met 1 goal tegen Groningen en 1 goal tegen de amateurs van ASWH waarin hij als basisspits begon. Die andere 3 ook weer als invaller. Dan krijgt dat magische getal van 5 toch wel wat een andere lading vind je niet?
Ik begrijp écht niet waarom die jongen zo opgehemeld wordt. Feiten liegen niet.
Het is niet zo dat hij geen kans heeft gehad hé? Toen hij kwam stond hij 'gewoon' een kwart seizoen in de basis waarin hij maar liefst één goal maakte. Dat hij daarna met wat blessures te maken kreeg is wat mij betreft bijzaak. Als je met zoveel praatjes binnenkomt bij een club dan maak je met 5 goals in een seizoen niet echt indruk en dan laat ik nog in het midden wat hij aan inzet en arbeid op het veld laat zien. Juist daarmee kun je als spits in 2 seizoenen van weinig goals het verschil maken.
Superfries1994
Wereldspeler

Bericht door Superfries1994 »

Mackan68 schreef: 22-03-2025 05:32 'Al'? Hij scoorde vorig seizoen 1 in zijn allereerste wedstrijd, in een reeks van 8 als basisspeler, thuis tegen RKC in 61 minuten speeltijd. Daarna de rest (4) allemaal als invaller. Dit seizoen zien we een herhaling met 1 goal tegen Groningen en 1 goal tegen de amateurs van ASWH waarin hij als basisspits begon. Die andere 3 ook weer als invaller. Dan krijgt dat magische getal van 5 toch wel wat een andere lading vind je niet?
Het is niet zo dat hij geen kans heeft gehad hé? Toen hij kwam stond hij 'gewoon' een kwart seizoen in de basis waarin hij maar liefst één goal maakte. Dat hij daarna met wat blessures te maken kreeg is wat mij betreft bijzaak. Als je met zoveel praatjes binnenkomt bij een club dan maak je met 5 goals in een seizoen niet echt indruk en dan laat ik nog in het midden wat hij aan inzet en arbeid op het veld laat zien. Juist daarmee kun je als spits in 2 seizoenen van weinig goals het verschil maken.
Misschien ligt het aan mij, maar de toon die je aanslaat komt nogal onprettig over. Het lijkt hier wel X/Twitter.

Ik denk dat we kunnen constateren dat Nicolaescu het geluk bij ons ook niet aan z'n kont heeft hangen. Blessures zijn natuurlijk wel degelijk van invloed op vorm, ritme en daarmee prestaties. En waar een Finnbogason een team om zich heen had waardoor hij voldoende kansen kreeg, is dat in het huidige elftal ook niet bepaald aan de orde. We hebben dit seizoen simpelweg bijzonder weinig kwaliteit op de aanvallende posities (Karlsbakk, Lukovic, Nunnely), talentvolle spelers maar eveneens nog onvoldoende om dit iedere week te kunnen brengen (Smans, Sebaoui, Rallis) of spelers die vooral zichzelf bedienen maar anderen niet veel beter maken (Trenskow). Voorgaande jaren werden we dan nog wel eens gered door een klasse op een positie elders (Dumfries, Van Ewijk).

Dat laat trouwens onverlet dat een Nicolaescu zelf ook meer moet brengen dan alleen (potentiële) goals, zoals hierboven eerder ook genoemd staat. Ik denk ook dat hij er zeker 15 kan/gaat maken als je hem een seizoen laat staan. Maar de vraag is of het huidige, niet van kwaliteit overlopende, elftal zich kan veroorloven dat er een spits in de punt staat die louter en alleen 15 goals maakt.
Joucke
Verified
Wereldspeler

Bericht door Joucke »

Superfries1994 schreef: 22-03-2025 09:01 Misschien ligt het aan mij, maar de toon die je aanslaat komt nogal onprettig over. Het lijkt hier wel X/Twitter.
Wat mij betreft ligt dat inderdaad aan jou. Dat je van alle posts de laatste tijd nou net deze eruit pikt :o
SuperFrysk
Wereldspeler

Superfries1994 schreef: 22-03-2025 09:01 Dat laat trouwens onverlet dat een Nicolaescu zelf ook meer moet brengen dan alleen (potentiële) goals, zoals hierboven eerder ook genoemd staat. Ik denk ook dat hij er zeker 15 kan/gaat maken als je hem een seizoen laat staan. Maar de vraag is of het huidige, niet van kwaliteit overlopende, elftal zich kan veroorloven dat er een spits in de punt staat die louter en alleen 15 goals maakt.
Dit is inderdaad de vraag. Maar sommigen doen het voor laten komen dat Nico niet zoveel kan en af en toe een goaltje maakt. Gelukkig zijn we het er wel over eens dat hij wel tot 10-15 goals gaat komen, als hij heel het seizoen speelt. En gelukkig zijn we het eens dat naast goals je aan Nico niet zoveel hebt.

Maar wedstrijden als tegen Heracles zou ik altijd me Nico starten. Ik vind ook dat hij het nooit een lange serie in de spits heeft mogen doen, mede door blessures maar ook keuzes van de trainers. Overigens vind ik zijn concurrent niet beter (Lukovic) en voetballend nog minder. Dus hoe het qua scouten zit, daar maak ik me wel wat zorgen over.
SuperFrysk
Wereldspeler

Mackan68 schreef: 22-03-2025 05:32 'Al'? Hij scoorde vorig seizoen 1 in zijn allereerste wedstrijd, in een reeks van 8 als basisspeler, thuis tegen RKC in 61 minuten speeltijd. Daarna de rest (4) allemaal als invaller. Dit seizoen zien we een herhaling met 1 goal tegen Groningen en 1 goal tegen de amateurs van ASWH waarin hij als basisspits begon. Die andere 3 ook weer als invaller. Dan krijgt dat magische getal van 5 toch wel wat een andere lading vind je niet?
Het is niet zo dat hij geen kans heeft gehad hé? Toen hij kwam stond hij 'gewoon' een kwart seizoen in de basis waarin hij maar liefst één goal maakte. Dat hij daarna met wat blessures te maken kreeg is wat mij betreft bijzaak. Als je met zoveel praates binnenkomt bij een club dan maak je met 5 goals in een seizoen niet echt indruk en dan laat ik nog in het midden wat hij aan inzet en arbeid op hjet veld laat zien. Juist daarmee kun je als spits in 2 seizoenen van weinig goals het verschil maken.
Volgens mij leef jij nog een beetje in het verleden qua spitsen. Als er een spits was die naast zo makkelijk scorend, ook nog goed zou zijn in druk zetten en meevoetballen dan is die al buiten ons budget. En jij begint steeds over statistieken en feiten, maar hij scoort gewoon makkelijk, dat is juist wat de statistieken aangeven.

Hij scoort oa beter dan:
- Vente
- Lauritsen
- Lammers
- Ogawa
- Edvardsen

En je cijfers kloppen niet, in de beker (dus oa tegen ASWH) scoorde hij drie keer. In de eredivisie scoorde hij 5 keer. Wél 4x als invaller, maar hij is ook voornamelijk invaller geweest of hij had te maken met blessures. Wat jij bijzaak vind, maar dat is natuurlijk gewoon een belangrijke factor.

Ik denk overigens dat die praatjes van hem je steken, want daar begin je steeds over. Ik kijk gewoon naar wat ik zie, en dat is een lui spits die zijn doelpuntjes makkelijk maakt. Nou, ik verkies die goals boven een keihard sleurende en hardwerkende spits die ze toch nooit gaat maken. Net zoals ik de statische maar doelgerichte Trenskow altijd verkies boven altijd dreigende maar nooit scorende Mitchell van Bergen.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

SuperFrysk schreef: 22-03-2025 11:38 En je cijfers kloppen niet, in de beker (dus oa tegen ASWH) scoorde hij drie keer. In de eredivisie scoorde hij 5 keer. Wél 4x als invaller, maar hij is ook voornamelijk invaller geweest of hij had te maken met blessures. Wat jij bijzaak vind, maar dat is natuurlijk gewoon een belangrijke factor.
Of je leest het niet goed of wilt het gewoon niet begrijpen. Ik maak duidelijk onderscheid in goals als basisspeler of invaller. Zijn scoringsdrift is simpelweg hoger als invaller dan als basisspits. We kunnen hier nog wel jaren over door discussiëren maar dat lijkt me zinloos want jij wenst zijn doelcijfers als invaller direct om te zetten in die van basisspits. Maar dat werkt niet en heeft het afgelopen anderhalf seizoen bewezen. Als jij wilt geloven dat andere clubs met minder budget wel de juiste spitsen kunnen halen maar wij niet dan moet je dat mooi blijven doen, maar dan verandert er niets bij onze club. Die scoringsdrang geld trouwens niet alleen voor de spits maar ook voor de andere aanvallers, aanvallende of box to box middenvelders.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

Superfries1994 schreef: 22-03-2025 09:01 Misschien ligt het aan mij, maar de toon die je aanslaat komt nogal onprettig over. Het lijkt hier wel X/Twitter
Dat spijt me dan want dat is niet de bedoeling en ligt wellicht meer aan jouw interpretatie van de vraag 'al'? Het blijkt maar weer dat mensen er nogal een variatie aan uitleg op na houden over de prestaties van een spits. Ik vind het verder prima dat mensen in hem een topper zien voor 15-20 goals alleen is dat niet op basis van realistische omstandigheden. De een vergelijkt basisplaatsen met invalbeurten. Anderen willen er spelers bij die veel assists leveren. Beide kan in mijn ogen niet en daarom moet je de discussie voeren op punten waar we nu mee te maken hebben met deze selectie. En deze kun je denk ik wél vergelijken met prestaties gedurende een gehele loopbaan en daaraan een verwachting koppelen. Maar dat is slechts een mening...
Sido1920
Jeugdspeler

Bericht door Sido1920 »

Mackan68 schreef: 22-03-2025 05:10 Ik verwacht ergens tussen de 10 en 15 goals. En ik geloof dat dat nog aan de hoge kant is in de zin van eerder 10 dan 15. Maar Ion gaat dat met zijn werkethos bij ons in ieder geval niet op redden dus een stel is niet aan de orde. Hij blijft voor ons een ideale pinchhitter. Ook al is het geen lange kopsterke spits die overal bovenuit springt. Zo'n spits zou ik liever hebben waarmee je in de laatste 20 minuten vol op de aanval kunt gaan en waarin er eens wat meer uit corners gescoord kan worden. Die zijn bij ons onderhand zo zeldzaam dat ik me de laatste niet eens meer kan herinneren.
Lukovic tegen Twente.
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

Heeft 65 en 90 minuten (1 doelpunt) gespeeld en lijkt dus weer wedstrijdfit.
SuperFrysk
Wereldspeler

Voetballend matig. Maar hij doet precies wat we van hem mogen verwachten; scoren. Het directe spel van onze nieuwe coach is vooral voor hem een enorm voordeel. Hij moet echt bediend worden.

Legt ook nog een balletje panklaar voor Van Ee.

Het is Willem II, maar je moet altijd Nico opstellen als je goals wil. En hij heeft vandaag gewerkt als een paard.

Het gaat niet gebeuren; maar wat mij betreft verlengen en volgend jaar onbetwist eerste spits.
Marça
Verified
Wereldspeler
Contacteer:

Bericht door Marça »

Ik kreeg het idee dat hij destijds graag daar weg wilde, maar goed... Een transfer is sowieso wel de wens, want het lijkt me niet verstandig om hem te gaan verlengen. Geen idee waar dat stukje ook vandaan komt, want verlengen met 'oudere' spelers doen we bijna nooit meer.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

Vertaling van een deel van het artikel wat betrekking heeft op een eventuele deal:
'Beitar is prepared to offer the Dutch a paid loan with an option to buy (provided the player extends his contract) or a purchase for a realistic sum, as the player will be 27 in the summer. Beitar has defined the chances as "not high, but Niculescu is the most suitable player for the system and the team."
Doet een beetje vrijblijvend aan. Beitar ziet de kans niet echt groot dat er een transfer komt. Ze willen, zo schat ik in, het liefst een huurdeal met een optie tot koop. Maar dan zou hij wel het contract bij ons moeten verlengen. Als Beitar die optie dan na een seizoen huren niet zou willen lichten zitten wij én Ion in dezelfde situatie van nog een resterend seizoen onder contract. Wij moeten nú door met een kwaliteitsinjectie dus iedere transfer die wat knaken oplevert is mooi. Zeker voor een niet onbetwiste, wisselvallige en regelmatig geblesseerde speler. Heerenveen en Nicolaescu lijken beide wel open te staan voor een vertrek. Ik begrijp het wel. Het is niet echt een gelukkig huwelijk geworden. Qua scoringsdrang vergelijkbaar met de hier verguisde Pelle van Amersfoort, maar dan wel met een heel stuk minder werklust.
Terwispel
Jeugdspeler

Bericht door Terwispel »

SuperFrysk schreef: 22-03-2025 11:38 Net zoals ik de statische maar doelgerichte Trenskow altijd verkies boven altijd dreigende maar nooit scorende Mitchell van Bergen.
Au.
Marça
Verified
Wereldspeler
Contacteer:

Bericht door Marça »

Nu vermoed ik dat ook een Sam Kersten die bal erin geschoten op dat moment. :wink:
SuperFrysk
Wereldspeler

Terwispel schreef: 17-04-2025 10:27Au.
Ik vind deze nog wel meevallen, lees voor de aardigheid eens terug in het Sparta - SCH topic, waar ik het had over ons geweldige middenveld :lol:
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Rallis en Lukovic zijn niet beter, maar de tweede helft was Nicolaescu voetballend echt dramatisch. Alles schoot van zijn voet, loopacties mislukten en qua inzet leek het ook niet je van het.

Vraag me langzaam aan af hoe je Nico moet bedienen, hij is niet bijzonder kopsterk … explosiviteit zit er ook niet echt in en de manier waarop hij bij ons scoort is met de kont naar de verdediger en dan snel draaien en schieten.

Begin langzaam te twijfelen of de eredivisie bij Nico past.
Het is maar een spelletje
zweed1
Wereldspeler

Bericht door zweed1 »

vlqrt schreef: 20-04-2025 08:25 Rallis en Lukovic zijn niet beter, maar de tweede helft was Nicolaescu voetballend echt dramatisch. Alles schoot van zijn voet, loopacties mislukten en qua inzet leek het ook niet je van het.

Vraag me langzaam aan af hoe je Nico moet bedienen, hij is niet bijzonder kopsterk … explosiviteit zit er ook niet echt in en de manier waarop hij bij ons scoort is met de kont naar de verdediger en dan snel draaien en schieten.

Begin langzaam te twijfelen of de eredivisie bij Nico past.

Nee, dit wordt hem niet. Hij heeft veel te weinig handelings snelheid en is verder ook erg traag. Voetbalt niet mee. Eigenlijk hebben wij niet een eredivisiewaardige spits. Moeten gewoon 2 bij.
SuperFrysk
Wereldspeler

Ja, het was niet best. Hij mist inderdaad handelingssnelheid om zichzelf in scorende positie te brengen. Als die niet scoort heb je er weinig aan. Toch houdt ik me vast aan die wedstrijd tegen Groningen, toen die dat wel allemaal wel meer leek te beheersen.

Nog een paar wedstrijden geven
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler

Bericht door badfrisianboy »

Ik vond Nicolaescu in de eerste helft nog wel aardig voetballen. Toen wist hij te bal nog wel eens vast te houden en ook kaatste hij een aantal keer de bal goed naar een medespeler. Maar de tweede helft zakte hij, net als het team, ver terug. Ook omdat wij toen veel minder op de helft van Almere City speelden. En dan heb je inderdaad niet zoveel aan hem.
Superfries1994
Wereldspeler

Bericht door Superfries1994 »

Het beste is om hem te verkopen als de kans zich voordoet, voor hopelijk een marktconforme prijs. Hij kan er best 15 maken in een seizoen, maar dat gaat het enige zijn wat hij toevoegt.
jorro
Selectiespeler

Bericht door jorro »

Superfries1994 schreef: 20-04-2025 12:56 Het beste is om hem te verkopen als de kans zich voordoet, voor hopelijk een marktconforme prijs. Hij kan er best 15 maken in een seizoen, maar dat gaat het enige zijn wat hij toevoegt.
Wat het meest recent gebeurt blijft het langst hangen. Schokkend hoe vaak clubs op basis daarvan vaak enorme uitgaven doen. Dus ik zeg maak maar mooi een hattrick thuis tegen Feyenoord, Moldavische vriend! 😄
Marça
Verified
Wereldspeler
Contacteer:

Bericht door Marça »

Nu ben ik geen expert van de Chinese competitie maar volgens mij kunnen ze daar veel makkelijker geld uitgeven aan salarissen dan aan transfersommen. Een paar jaar terug konden clubs ook een 5 miljoen euro uitgeven om Sam Larsson bij Feyenoord weg te halen, maar dat beleid is inmiddels alweer volledig veranderd. Duurste transfer dit seizoen was 1,2 miljoen euro.
Plaats reactie