Wie volgt Robin van Persie op?
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Superster
Re: Wie volgt Robin van Persie op?
Ik zie niet zoveel in een stroman, je bent de baas of je bent niet de baas … een stroman neerzetten lijkt me onduidelijk.
Ben benieuwd waar men mee komt, als tussenpaus zou ik Tieme Klompe of Ole Tobiassen wel zien zitten. Als trainer voor langere termijn heb ik van beide mannen te weinig beeld om te zeggen of ze daar geschikt voor zijn.
Het experiment van Persie heeft me wel geleerd dat iemand met wat meer ervaring (of met een hele ervaren assistent) wel mijn voorkeur heeft. Na alle commotie denk ik ook dat het een trainer moet zijn die zich kan inleven in de leefwereld van een subtopper, dus geen van Basten, van Persie of van Nistelrooij. Die mannen zijn gewoonweg niet in staat om voetbal uit te leggen aan de mindere goden van de wereld.
Op lange termijn zou ik het liefst een trainer met enige ervaring willen zien die voor langere (lees een jaar of 5) tijd wil blijven. Het liefst een Nederlander (oké het liefst een Fries), maar een Scandinaviër zou ook niet misstaan.
De trainers die al jaren in het circuit ronddraaien (Fraser, van der Looij, Hake, Maaskant, etc.) hoeft van mij ook niet, maar dan wordt de spoeling wel dun.
Ferry de Haan kennende zullen we wel naar Madurodam of een andere oud prof kijken die net begint en eventueel een connectie met Rotterdam heeft.
Ben benieuwd waar men mee komt, als tussenpaus zou ik Tieme Klompe of Ole Tobiassen wel zien zitten. Als trainer voor langere termijn heb ik van beide mannen te weinig beeld om te zeggen of ze daar geschikt voor zijn.
Het experiment van Persie heeft me wel geleerd dat iemand met wat meer ervaring (of met een hele ervaren assistent) wel mijn voorkeur heeft. Na alle commotie denk ik ook dat het een trainer moet zijn die zich kan inleven in de leefwereld van een subtopper, dus geen van Basten, van Persie of van Nistelrooij. Die mannen zijn gewoonweg niet in staat om voetbal uit te leggen aan de mindere goden van de wereld.
Op lange termijn zou ik het liefst een trainer met enige ervaring willen zien die voor langere (lees een jaar of 5) tijd wil blijven. Het liefst een Nederlander (oké het liefst een Fries), maar een Scandinaviër zou ook niet misstaan.
De trainers die al jaren in het circuit ronddraaien (Fraser, van der Looij, Hake, Maaskant, etc.) hoeft van mij ook niet, maar dan wordt de spoeling wel dun.
Ferry de Haan kennende zullen we wel naar Madurodam of een andere oud prof kijken die net begint en eventueel een connectie met Rotterdam heeft.
Het is maar een spelletje
-
- Basisspeler
Ferry Nijs schreef: ↑10-03-2025 17:40 Het schijnt dat Johnny Jansen en Jan Sierksma ook op de lijst staan van Johan Hansma, aldus Arjen de Boer van OF.
Wat betreft een tussenpaus: ik geloof dat je na 4 weken 10.000 euro boete krijgt als er geen trainer is aangesteld met de juiste papieren en je daarna weer 4 weken de tijd krijgt om een coach te zoeken. Dan is het ondertussen begin mei. Wellicht dat de KNVB dispensatie kan geven, omdat de competitie ten einde is. Zou een voordelige oplossing zijn.
Aan salaris voor een nieuwe hoofdtrainer ben je meer kwijt. Als dit klopt laat Henk Brugge het seizoen dan maar afmaken.
- Ferry Nijs
- Nieuw talent
Uit het AD (drie weken geleden):
Zou het toneelspel zijn van Hansma? Als je deze onderstaande quote leest, van afgelopen vrijdag, en met de kennis van nu denk ik: even serieus Johan, we hebben het over 10.000 euro. Geen coach aannemen is misschien zelfs goedkoper, omdat je begin mei mogelijk dispensatie kan krijgen van de KNVB en in mei en juni geen salaris hoeft over te maken aan een hoofdtrainer.Als de club door wil met Bosschaart, krijgt het te maken met de licentiecommissie. Die commissie zal na de eerste termijn de club een boete in de richting van 10.000 euro opleggen en vervolgens een tweede termijn bepalen waarop Feyenoord een trainer met juiste papieren moet hebben
Hansma tegen OF: Er is wat dat betreft tijdsdruk en dat is echt heel lastig en houd je de hele dag bezig. Ja, ik heb er ook wel zorgen van.
-
- Selectiespeler
Als je die termijn daarna 3 punten in mindering krijgt schiet het ook niet echt op.
-
- Invaller
-
- Basisspeler
Michael Reiziger is voor mij ook een interessante optie. Contract loopt deze zomer af bij de Knvb.
-
- Superster
Zou met zijn Groningen verleden een verrassende keuze zijn. Is de laatste jaren volgens mij meer een soort betaalde wereldreis aan het doen en minder een carrière aan het opbouwen
Het is maar een spelletje
- Baas
- Wereldspeler
Net de podcast van Omroep Abe even geluisterd.
Erg leuk om Foppe en GertJan aan het woord te horen en stiekem denk je dan met een heel mooi gevoel terug aan die "goede oude tijd".
Ondanks dat velen tegen zullen zijn, zou ik GJV echt toejuichen als hoofdtrainer.
Ja hij is al wat ouder en, ja hij is misschien ook wat ouderwets, maar de man is wel een clubman, heeft een bak aan ervaring en als hij het zou worden is hij geen passant die er alleen voor zichzelf zit.
Men zegt dat de vijver klein is, waarom zou je hem dan niet de kans geven tot minimaal einde van het seizoen? Als het niet klikt of botert, kan je hem toch in de zomer bedanken voor de bewezen diensten?
Degraderen doen we echt niet, en europees halen we ook niet. Wie weet kan het juist wel een heel mooi iets opleveren en heb je uiteindelijk een clubman met veel ervaring als hoofdtrainer voor de komende jaren.
Erg leuk om Foppe en GertJan aan het woord te horen en stiekem denk je dan met een heel mooi gevoel terug aan die "goede oude tijd".
Ondanks dat velen tegen zullen zijn, zou ik GJV echt toejuichen als hoofdtrainer.
Ja hij is al wat ouder en, ja hij is misschien ook wat ouderwets, maar de man is wel een clubman, heeft een bak aan ervaring en als hij het zou worden is hij geen passant die er alleen voor zichzelf zit.
Men zegt dat de vijver klein is, waarom zou je hem dan niet de kans geven tot minimaal einde van het seizoen? Als het niet klikt of botert, kan je hem toch in de zomer bedanken voor de bewezen diensten?
Degraderen doen we echt niet, en europees halen we ook niet. Wie weet kan het juist wel een heel mooi iets opleveren en heb je uiteindelijk een clubman met veel ervaring als hoofdtrainer voor de komende jaren.
Zeg maar niks!
-
- Beheerder
Maar hij geeft rond minuut 20 aan dat hij toch niet de geschikte persoon is met zijn opmerkingen over telefoons en sociale media?
- Baas
- Wereldspeler
Hij geeft aan dat dat anders was toen hij speelde en ook misschien wel toen hij hier trainer was.
Hij zegt niet dat niemand met een telefoon mag spelen o.i.d.
En dat wil toch niet zeggen dat hij niet geschikt is?
Tuurlijk zal hij ook wat mee moeten gaan met de tijd en in bepaalde dingen wat moeten veranderen, maar een beetje teamgevoel creëren is niks mis mee. Ik erger me af en toe ook dood aan de diva's die alleen maar met zichzelf bezig zijn.
We willen toch ook zien dat er passie en strijd wordt geleverd? Spelers hoeven niet alleen maar in de watten te worden gelegd toch?
Ik zou het wel willen zien voor de laatste paar wedstrijden dit seizoen. En als het een match is, lekker verlengen. Zo niet, dan een ander halen in de zomer.
Zeg maar niks!
-
AMDJ Verified
- Beheerder
Brouwers gaf bij ESPN al duidelijk aan zijn twijfels te hebben of de 'pittige' Verbeek met zijn 'oude stempel' bij de selectie past, ik denk dat je hier dan op voorhand ook al een streep doorheen moet zetten. Het is duidelijk dat Verbeek de klik met de huidige generatie voetballers niet meer heeft en ik snap niet helemaal waarom we dan dezelfde fout moeten maken die een Twente en Almere City ook al hebben gemaakt. Niet dat Brouwers het voor het zeggen heeft bij Heerenveen, maar je kunt nu al wel inschatten dat de kans dat dit gaat werken echt minimaal is.
Aan de andere kant is het echt armoedig wat er aan trainers wel beschikbaar is op dit moment, zeker als je meerekent dat er een aantal niet zullen willen of wellicht al een team voor volgend jaar hebben.
Aan de andere kant is het echt armoedig wat er aan trainers wel beschikbaar is op dit moment, zeker als je meerekent dat er een aantal niet zullen willen of wellicht al een team voor volgend jaar hebben.
- Baas
- Wereldspeler
Dat is eigenlijk wat ik net ook al schreef.. het zijn verwende diva's! Brouwers is bang dat Verbeek te ''pittig'' is. Hij is bang dat ie een keer op z'n flikker krijgt, dat ie een keer een stap harder moet doen en dat er echt wat gevraagd wordt. Nee, een trainer die passie en strijd vraagt kunnen we inderdaad beter niet nemen, want dat past niet bij onze spelersgroep.
Verwend zijn ze.. een dik salaris, iedere week een (bijna) vol stadion en na 3 kwart seizoen zit er nog geen enkele lijn in het spel. Men doet maar wat en in uitwedstrijden kan men het nooit opbrengen. Gooi de zweep er maar een keer over. En wil je dat niet Luuk? Prima, voor jou 10 anderen hoor.
Verwend zijn ze.. een dik salaris, iedere week een (bijna) vol stadion en na 3 kwart seizoen zit er nog geen enkele lijn in het spel. Men doet maar wat en in uitwedstrijden kan men het nooit opbrengen. Gooi de zweep er maar een keer over. En wil je dat niet Luuk? Prima, voor jou 10 anderen hoor.
Zeg maar niks!
-
Verified
- Superster
Eigenlijk heb je hier gewoon gelijk in hoor. Ik zie het probleem eigenlijk ook niet zo. Als je iemand als Gert Jan binnen haalt, weet je je ook direct verzekerd van de steun van een hoop andere clubmannen. Er is zo veel ongebruikte kennis die je vooruit kan helpen als club.Baas schreef: ↑12-03-2025 10:39 Dat is eigenlijk wat ik net ook al schreef.. het zijn verwende diva's! Brouwers is bang dat Verbeek te ''pittig'' is. Hij is bang dat ie een keer op z'n flikker krijgt, dat ie een keer een stap harder moet doen en dat er echt wat gevraagd wordt. Nee, een trainer die passie en strijd vraagt kunnen we inderdaad beter niet nemen, want dat past niet bij onze spelersgroep.
-
- Wereldspeler
Dat is weer het bekende riedeltje dat het de selectie aan inzet en strijd ontbreekt. Brouwers werd juist door vasn Wonderen en van Persie geroemd en als voorbeeld genoemd om zijn passie en inzet op trainingen en in wedstrijden. Ik vind niet dat je kan zeggen dat het de selectie dit seizoen meestentijds aan passie en inzet ontbreekt. Je kan beter een trainer nemen die ze goed laat voetballen, die er een bepaalde manier van spelen inslijpt. Of zoals van Persie zei er een villa van maakt.Baas schreef: ↑12-03-2025 10:39 Dat is eigenlijk wat ik net ook al schreef.. het zijn verwende diva's! Brouwers is bang dat Verbeek te ''pittig'' is. Hij is bang dat ie een keer op z'n flikker krijgt, dat ie een keer een stap harder moet doen en dat er echt wat gevraagd wordt. Nee, een trainer die passie en strijd vraagt kunnen we inderdaad beter niet nemen, want dat past niet bij onze spelersgroep.
Verwend zijn ze.. een dik salaris, i
- Baas
- Wereldspeler
Dan verschillen we daarin van mening. Echt het mouwen opstropen, gras opvreten en er vol op kletsen, heb ik niet vaak gezien dit seizoen. De echte winnaarsmentaliteit mis ik bij ons. Maar goed, meningen verschillen blijkbaar.
Zeg maar niks!
-
- Wereldspeler
Ik mis eerder een solide ploeg. Op de nul kunnen spelen, met goed voetbal je tegenstander de wil opleggen. Ik denk dat Go Ahead Eagles een goed voorbeeld is. Was het maar zo makkelijk dat het aan de instelling en mentaliteit lag.
- Baas
- Wereldspeler
Het begint in ieder geval wel met instelling en mentaliteit.
GAE is inderdaad een mooi voorbeeld. Die spelen leuk voetbal, maar dat begint bij keihard voor elkaar willen werken.
Zeg maar niks!
-
Vrieskist Verified
- Beheerder
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/12 ... maakt.html
Van Persie is blijkbaar ook van de oude stempel, dus GJV kan nog prima mee
Van Persie is blijkbaar ook van de oude stempel, dus GJV kan nog prima mee

-
Verified
- Wereldspeler
Ik vond het wel mooi wat Echteld bij Radio Camataru zei. Hij miste het Heerenveen dat er bij een 1-0 voorsprong in de tweede helft vol op kletste om de 2-0 te forceren, zoals in de tijd onder Foppe.
Dat is de mentaliteit die we moeten zoeken. Dat is wat het stadion achter het team laat staan.
Dat is de mentaliteit die we moeten zoeken. Dat is wat het stadion achter het team laat staan.
-
Marça Verified
- Wereldspeler
- Contacteer:
Het stukje over dat Heerenveen-verleden een pre is kan in elk geval uit de vacature worden gehaald.

Ulderink heeft begin maart bij Antwerp getekend, dus het is niet zo dat hij recent is benaderd. Ben erg benieuwd wat we komende dagen/weken gaan horen. Je zou zeggen: als ze Robin Veldman serieus hadden gewild, dan zouden de onderhandeling allang zijn opgestart.
-
- Nieuw talent
-
Marça Verified
- Wereldspeler
- Contacteer:
Dat is me bekend, vandaar ook de

Betreft Ulderink ligt het wat genuanceerder trouwens, zie hieronder. Gevalletje nepnieuws van de T.