Robin van Persie

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
jorro
Selectiespeler

Re: Robin van Persie

Bericht door jorro »

FeanfanPieter schreef: 23-02-2025 17:07 Volgens Valentijn Driessen ontvangt sc Heerenveen 'bijna een miljoen' uit Rotterdam-Zuid.
En volgens Sander de Vries is het zelfs 1,5 miljoen. Dat is toch een aardig bedrag.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

Als speler vond ik hem altijd een popie-jopie. Als trainer heeft ie dat doorgezet en ben blij dat hij weg is
Veel woorden, weinig daden. Adios
SuperFrysk
Wereldspeler

Bericht door SuperFrysk »

SuperFrysk schreef: 20-02-2025 21:35 We zullen het nooit weten; maar hoeveel denken jullie?
Anderhalf miljoen?
:P
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

SuperFrysk schreef: 23-02-2025 22:00:P
Hier zit iemand met goede bronnen 8)
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Dat had ik nooit gedacht, kudo’s
Het is maar een spelletje
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

SuperFrysk schreef: 23-02-2025 11:04 Het is achteraf geklets, maar het was ook geen gezicht die Brian Pinas. Hetzelfde geldt voor Romein, wat doen zulke mensen überhaupt bij onze club?
Kun je dit nog wat meer toelichten? Begrijp niet helemaal wat je hiermee bedoeld.
jorro
Selectiespeler

Bericht door jorro »

Marça schreef: 24-02-2025 11:40 Kun je dit nog wat meer toelichten? Begrijp niet helemaal wat je hiermee bedoeld.
Wat ik nog scherp voor de bril heb is Fortuna uit. We spelen een kansloze wedstrijd en hij zit daar met z'n magneetbordje wat te pielen en magneetjes heen en weer te schuiven. Zag er gelet op de situatie lachwekkend uit.
SuperFrysk
Wereldspeler

Marça schreef: 24-02-2025 11:40 Kun je dit nog wat meer toelichten? Begrijp niet helemaal wat je hiermee bedoeld.
Wat Jorro hierboven beschrijft.
Aan het spelen met zijn magneetbordje, terwijl we er kansloos af gaan.

Maar ook de qua uitstraling passen ze niet bij SC Heerenveen. Als je die Romeijn ziet, ziet het er uit als een randstedeling die er wat bijhangt.
En ook Pinas vind ik echt totaal niets positiefs uitstralen. Ik vind het overigens lastig om het onder woorden te brengen, maar ik denk dat mensen dit wel herkennen. Ik vind zulke mensen gewoon niet bij Heerenveen passen.
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

https://www.espn.nl/voetbal/artikel/_/i ... enoord-zat

nog wel een interessant interview met Ferry.
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

SuperFrysk schreef: 24-02-2025 14:20 Wat Jorro hierboven beschrijft.
Aan het spelen met zijn magneetbordje, terwijl we er kansloos af gaan.

Maar ook de qua uitstraling passen ze niet bij SC Heerenveen. Als je die Romeijn ziet, ziet het er uit als een randstedeling die er wat bijhangt.
En ook Pinas vind ik echt totaal niets positiefs uitstralen. Ik vind het overigens lastig om het onder woorden te brengen, maar ik denk dat mensen dit wel herkennen. Ik vind zulke mensen gewoon niet bij Heerenveen passen.
Ik kan je niet volledig volgen hierin, vond Pinas juist wel een bevlogen indruk maken. Soms heb je een magneetbord nodig om iets uit te leggen en of tactisch dingen te verklaren, al kan dat op sommige momenten inderdaad wat koddig of simpel overkomen.

Romeijn heeft in zijn rol volgens mij weinig kunnen toevoegen als ik het zo mag inschatten, mede op basis van dat verhaal in de Leeuwarder Courant. Ik neem aan dat hij Van Persie weleens wat tips heeft gegeven hoe je omgaat met spelers en andere stafleden, maar Van Persie lijkt daarin vooral zijn eigen weg te willen volgen en ook niet open te staan voor andere meningen. Daarom mag ie vast in Heerenveen blijven, wat ik op zijn beurt dan weer niet zou willen. Misschien komt dat nog en/of is hij gevraagd langer te blijven?
Otsje P
Verified
Superster

Bericht door Otsje P »

Marça schreef: 24-02-2025 15:42 Romeijn heeft in zijn rol volgens mij weinig kunnen toevoegen als ik het zo mag inschatten, mede op basis van dat verhaal in de Leeuwarder Courant. Ik neem aan dat hij Van Persie weleens wat tips heeft gegeven hoe je omgaat met spelers en andere stafleden, maar Van Persie lijkt daarin vooral zijn eigen weg te willen volgen en ook niet open te staan voor andere meningen. Daarom mag ie vast in Heerenveen blijven, wat ik op zijn beurt dan weer niet zou willen. Misschien komt dat nog en/of is hij gevraagd langer te blijven?
Ik denk dat hij mag blijven omdat hij nog een contract heeft en van Persie hem niet meegevraagd heeft naar Feyenoord.

Het lijkt erop dat van Persie gewoon nog een hele hoop moet leren op het gebied van samenwerking en het managen van een club. Fysio's, materiaalmannen, keeperstrainers, krachttrainers, inspanningsfysiologen enz. Je hebt als hoofdtrainer de taak om al die mensen samen te brengen en in hun kracht te gebruiken. En dan heb ik het nog niet eens gehad over 25 voetballers die ook allemaal gezien willen worden en verwachtingen hebben en aangestuurd moeten worden. Dat is gewoon een hele kluif.

Als je dan je hele leven in de top hebt gewerkt en altijd je zin hebt gekregen dan valt het niet mee om te merken dat mensen dingen soms anders zien of willen dan jij. En dan komt de egoïstische, eigenzinnige spits misschien weer een beetje boven. Het is leuk en gezellig zolang iedereen doet wat jij wilt en bedenkt maar zo werkt het helaas niet in de grote mensen wereld.

En als Robin niet vlot groeit in het sociale en op management vlak, dan gaat hij ook in Rotterdam het deksel op zijn neus krijgen zodra de resultaten ietsje tegenvallen.
SuperFrysk
Wereldspeler

Marça schreef: 24-02-2025 15:42 Ik kan je niet volledig volgen hierin, vond Pinas juist wel een bevlogen indruk maken. Soms heb je een magneetbord nodig om iets uit te leggen en of tactisch dingen te verklaren, al kan dat op sommige momenten inderdaad wat koddig of simpel overkomen.
Ik snap dat je af en toe een magneetbord nodig hebt om dingen uit te leggen. Maar als je in je eentje met een magneetbord gaat zitten pielen terwijl je 3-0 achter staat... Ik vond dat wel een treffend shot.

Daarnaast lijkt Pinas me zeker bevlogen, maar ik vind hem geen uitstraling hebben die bij Heerenveen past. Datzelfde geldt voor Romeijn. Ik kan me niet voorstellen dat er veel supporters zijn die zich daarmee kunnen identificeren. Iets wat ik bij Van Persie wel had overigens. Maar ook bij een Harmen Kuperus, Ronnie Pander, Jan de Jonge, Jeffrey Talan en ga zo maar door.
CJunior
Nieuw talent

Bericht door CJunior »

Best treurig dat Paul Simonis aan het begin van het seizoen plaats moest maken omdat Van Persie hier met zijn hele hebben en houden de boel wel zou regelen. De rest is geschiedenis...
SuperFrysk
Wereldspeler

Ik vind Ferry de Haan opvallend fel voor de camera's van ESPN over Van Persie. Hij voelt zich echt in de steek gelaten heb ik het idee.
AMDJ
Verified
Beheerder

Bericht door AMDJ »

SuperFrysk schreef: 24-02-2025 16:35 Ik vind Ferry de Haan opvallend fel voor de camera's van ESPN over Van Persie. Hij voelt zich echt in de steek gelaten heb ik het idee.
Hij wordt er natuurlijk ook op aangekeken dat Heerenveen Van Persie op zo'n moment laat vertrekken, dus hij heeft er baat bij duidelijk te maken dat het niet de eerste keuze van Heerenveen is geweest. Wat dat betreft voelt hij het sentiment rond deze situatie goed aan.
CJunior schreef: 24-02-2025 16:29 Best treurig dat Paul Simonis aan het begin van het seizoen plaats moest maken omdat Van Persie hier met zijn hele hebben en houden de boel wel zou regelen. De rest is geschiedenis...
Simonis hoefde geen plaats te maken toch? Verlengde kort voor zijn vertrek naar Go Ahead zijn contract bij de club, Heerenveen liet hem gaan om hem de kans op het hoofdtrainerschap niet te ontnemen.
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

https://nos.nl/l/2557147

Was erg benieuwd naar de reactie van Van Persie zelf … maar nadat ik zijn interviews vandaag heb gezien geloof ik de verhalen uit de LC steeds meer. Compleet geen empathie naar Heerenveen, slechts een eigen werkelijkheid en een eigenbelang wat hij laat zien. Nu weet ik ook wel dat topvoetballers egoïstische eikels horen te zijn en dat je gelet op het niveau waar hij op heeft gespeeld alleen overleefd wanneer je goed voor jezelf zorgt.

Van Persie is nu in de 40 en ik had eigenlijk wel iets meer empathie verwacht voor de club waar hij zijn grote kans heeft gekregen terwijl hij eigenlijk niet genoeg ervaring had. De club die sowieso niet als tussenstap geld en waar hij echt complete beginnersfouten mocht begaan.
Ik zal hem niet uitfluiten wanneer ze in het Abe Lenstra stadion langskomen … maar een applaus zit er zeker niet in; normaliter houd ik er van om respect te tonen en Vlap, Veerman en zelfs Ziyech krijgen van mij nog een applausje … maar van Persie niet.
Het is maar een spelletje
Driemaal is scheepsrecht
Nieuw talent

Bericht door Driemaal is scheepsrecht »

vlqrt schreef: 24-02-2025 19:42 https://nos.nl/l/2557147

Was erg benieuwd naar de reactie van Van Persie zelf … maar nadat ik zijn interviews vandaag heb gezien geloof ik de verhalen uit de LC steeds meer. Compleet geen empathie naar Heerenveen, slechts een eigen werkelijkheid en een eigenbelang wat hij laat zien. Nu weet ik ook wel dat topvoetballers egoïstische eikels horen te zijn en dat je gelet op het niveau waar hij op heeft gespeeld alleen overleefd wanneer je goed voor jezelf zorgt.
Hier was in zelf ook erg benieuwd naar (een soort van ‘sorry’). Helaas tot nu toe niet gevonden, spijtig. Z’n bericht op Instagram is ook alles (of juist helemaal niks😂) zeggend:

Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Driemaal is scheepsrecht schreef: 24-02-2025 20:56 Hier was in zelf ook erg benieuwd naar (een soort van ‘sorry’). Helaas tot nu toe niet gevonden, spijtig. Z’n bericht op Instagram is ook alles (of juist helemaal niks😂) zeggend:

Zo, ik moet wel even een traantje wegpinken hoor :lol:
SuperFrysk
Wereldspeler

Als je de Roelof van de Sportcast moet geloven, dan was die Romeijn maar een slijmbal bij Van Persie. Dat is precies de indruk die je van hem krijgt, nogmaals; wat komen zulke lui überhaupt bij onze club doen?
rodioncamataru
Jeugdspeler

Bericht door rodioncamataru »

Na het zien van de persco en bovenstaande Instagram-post heb ik echt een teiltje nodig... Ik denk dat het uiteindelijk maar goed is dat hij en z'n maatjes (grotendeels) zijn vertrokken.
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Als ik dit nu zo zie... Zo'n gespeelde 'spontaniteit' aan het einde van de persco, beetje de gelouterde trainer lopen uithangen. Krijg er de kriebels van. Van Persie heeft veel voorwaarden om een goede trainer te zijn, ik wens hem vooral veel wijsheid toe en het kenmerk om te leren luisteren naar anderen. Daar zal hij niet slechter van worden, ipv maar vasthouden aan zijn eigen overtuigingen.

Als hij dat blijft doen, zal hij zijn contract tot 2027 zeker niet volbrengen. Het verschil met ons is dat hij daar nu René Hake heeft als assistent-trainer, maar of hij daar nu van onder de indruk zal zijn? De tijd zal het leren.
Muertos
Nieuw talent

Bericht door Muertos »

Een oude chinees wijsheid, als tip: "Als je veel praat, herhaal je wat je al weet. Als je veel luistert, leer je nieuwe inzichten."
Frisian Viking
Superster

Bericht door Frisian Viking »

Muertos schreef: 25-02-2025 08:38 Een oude chinees wijsheid, als tip: "Als je veel praat, herhaal je wat je al weet. Als je veel luistert, leer je nieuwe inzichten."
By âlds wie it in grut wûnder as in ezel prate koe; no is it in grut wûnder as in ezel him stilhâldt.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler

Bericht door Kaz_SCH »

Frisian Viking schreef: 25-02-2025 13:26 By âlds wie it in grut wûnder as in ezel prate koe; no is it in grut wûnder as in ezel him stilhâldt.
Prachtig! :lol:
Plaats reactie