Technische staf (geruchten in de media)

› wie (nog) niet pompeblêden draagt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

SuperFrysk
Wereldspeler

Re: Technische staf (geruchten in de media)

Bericht door SuperFrysk »

Het optreden van Kees van Wonderen gister bij de Sportcast heeft mijn zorgen mbt Ferry niet weggenomen. Eigenlijk bevestigd Kees van Wonderen tussen de regels door dat er spelers zijn gekomen die hij niet direct aangemoedigd heeft. Dat vind ik toch wel zeer opvallend en ook zorgwekkend
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

Klopt. Lijkt een beetje op transferbeleid niveau Excelsior
Veel verdedigende types halen en een paar spelers voorin die het verschil kunnen of moeten maken
Ik mis al jaren een echte creatieve nummer 10. Dan heb je er een loper (Brouwers) bij en een echte nummer 6
Jazz
Verified
Beheerder

Bericht door Jazz »

SuperFrysk schreef:Het optreden van Kees van Wonderen gister bij de Sportcast heeft mijn zorgen mbt Ferry niet weggenomen. Eigenlijk bevestigd Kees van Wonderen tussen de regels door dat er spelers zijn gekomen die hij niet direct aangemoedigd heeft. Dat vind ik toch wel zeer opvallend en ook zorgwekkend
Vrij makkelijk om tijdens een zinkend schip anderen de schuld te geven. Geloof hier eerlijk gezegd vrij weinig van, de coach hoort altijd inbreng te hebben over dit soort zaken. Of de hele verstandshouding tussen coach en de staf is zo zoek dat er geen overeenstemming is.
Heerenveen fan in Leiden
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Geen idee of Paul Bosvelt ook benaderd is voor de rol van technisch manager maar hij heeft z'n contract gisteren net verlengd bij Go Ahead Eagles. Volgens mij zit hij daar echt perfect op z'n plek en woont hij daar ook in de buurt, dus is de overstap naar Heerenveen ook niet logisch.

Maar goed, hij kent Ferry de Haan nog van zijn tijd bij Feyenoord en dat aspect alleen al is tegenwoordig al reden voor speculatie. :D

Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Leuk om Tieme Klompe te zien praten over voetbal, jammer dat de voorzitter van de podcast daarna weer over gaat op de grasmaaier van de collega.

(de titel in de afbeelding, kritisch op van persie , slaat ook nergens op trouwens, clickbait)
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Baas
Wereldspeler

Bericht door Baas »

Als we een goede afkoopsom ontvangen vind ik het prima.
Ferry mag wel met hem mee. Wel beetje klaar met de Rotterdamse kliek.
Hier Pastoor maar als trainer neerzetten, die valt tenminste wel aan.
Bij van Persie zijn het een boel woorden, weinig daden. Niet iets wat je van een Rotterdammer verwacht.
Bij 1-1 voetballen voor de winst bijvoorbeeld... heb ik zondag niet gezien!
Zeg maar niks!
SuperFrysk
Wereldspeler

Het zou wel typisch zijn, alle fouten hier gemaakt en dus toch opgeleid voor Feyenoord.

Ik wil het nog wel eens zien volgend jaar met wat goede buitenspelers, een nieuwe keeper, een behoorlijk spits en een meer ervaren Van Persie.
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Baas schreef: 18-02-2025 10:56 ...
...
Die Kloese staat ook op de wip toch? :lol:
Ralt
Bankzitter

Bericht door Ralt »

Baas schreef: 18-02-2025 10:56 Als we een goede afkoopsom ontvangen vind ik het prima.
Hier Pastoor maar als trainer neerzetten, die valt tenminste wel aan.
Bij van Persie zijn het een boel woorden, weinig daden. Niet iets wat je van een Rotterdammer verwacht.
Bij 1-1 voetballen voor de winst bijvoorbeeld... heb ik zondag niet gezien!
Amen. Helemaal mee eens.
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Van Persie loopt net zo goed tegen de beperkingen van de selectie aan als Van Wonderen en Jansen in de seizoenen hiervoor. Ik vind Van Persie naar buiten toe wel een verademing ten opzichte van Van Wonderen, die wel een erg negatieve spelopvatting had en in mijn ogen veel meer op 'safe' speelde dan Van Persie.

Natuurlijk kan het beter maar persoonlijk zie ik Van Persie niet als de (voornaamste) reden waarom het niet beter gaat als we allemaal zouden willen zien. Verandering is niet per se beter.

Daarnaast zie ik Feyenoord nu echt niet bij ons aankloppen voor Van Persie, dan legt die Te Kloese zijn toekomst letterlijk in handen van een onervaren trainer. Die is wel gehaaider dan dat.
Muertos
Nieuw talent

Bericht door Muertos »

Marça schreef: 18-02-2025 14:57 Van Persie loopt net zo goed tegen de beperkingen van de selectie aan als Van Wonderen en Jansen in de seizoenen hiervoor. Ik vind Van Persie naar buiten toe wel een verademing ten opzichte van Van Wonderen, die wel een erg negatieve spelopvatting had en in mijn ogen veel meer op 'safe' speelde dan Van Persie.
Op het moment dat je aangesteld wordt als trainer bouwt bijna elke trainer defensieve zekerheid in.
Tobiasen speelde destijds 5-3-2, van Wonderen nam dat in eerste instantie over. Ging over naar 4-3-3 en bleef de defensieve zekerheid houden.
van Persie ging volle bak naar voren voetballen, loopt tegen een aantal zeperds aan en ging alsnog defensieve zekerheid inbouwen.
Volgens mij ligt beide nu wel in lijn met elkaar.
tha boelie
Basisspeler

Bericht door tha boelie »

Teammanager Michiel de Boer vertrekt na dit seizoen, is naar eigen zeggen toe aan een andere uitdaging meldt hij op zijn Instagram. Ook omdat het heel veel tijd kost, heeft drie kinderen.
Een hele belangrijke functie waar je maar weer één voor moet vinden. Gezien de positieve reacties van allerlei (oud) spelers was hij behoorlijk populair onder de spelers.
Alfred
Wereldspeler

Bericht door Alfred »

Baas schreef: 18-02-2025 10:56 Als we een goede afkoopsom ontvangen vind ik het prima.
Het is allemaal speculeren maar het hangt af of er vertrekclausules in zijn contract staan. Overigens bijzonder dat Valentijn Driessen het over ultra-aanvallend voetbal heeft onder van Persie. Dat is het gewoon niet, zeker niet in uitwedstrijden.
igo
Invaller

Bericht door igo »

Kunnen Gertjan en Jan de Jonge een maandje eerder al in de dug-out plaatsnemen.
Baas
Wereldspeler

Bericht door Baas »

igo schreef: 19-02-2025 15:48 Kunnen Gertjan en Jan de Jonge een maandje eerder al in de dug-out plaatsnemen.
Zou wat mij betreft ook prima zijn. Lekker weer clubmensen.
Beter dan de rotterdamse kliek!
Zeg maar niks!
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

tha boelie schreef: 19-02-2025 09:11 Teammanager Michiel de Boer vertrekt na dit seizoen, is naar eigen zeggen toe aan een andere uitdaging meldt hij op zijn Instagram. Ook omdat het heel veel tijd kost, heeft drie kinderen.
Een hele belangrijke functie waar je maar weer één voor moet vinden. Gezien de positieve reacties van allerlei (oud) spelers was hij behoorlijk populair onder de spelers.
Het is niet zo moeilijk om hier iemand voor te vinden als het maar als een gewone baan met salaris ingevuld gaat worden (voor zover ik weet was hij vrijwilliger). Dan kan hij/zij zich naast de trainingen en wedstrijden ook bezig houden met de ondersteuning van spelers, dat verdien je makkelijk weer terug.
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

Het vertrek van Van Persie zou wel een mooi moment zijn om Tieme Klompe weer aan de club te verbinden, die is sowieso vrij.
SuperFrysk
Wereldspeler

Abenello schreef: 19-02-2025 16:02 Het is niet zo moeilijk om hier iemand voor te vinden als het maar als een gewone baan met salaris ingevuld gaat worden (voor zover ik weet was hij vrijwilliger). Dan kan hij/zij zich naast de trainingen en wedstrijden ook bezig houden met de ondersteuning van spelers, dat verdien je makkelijk weer terug.
Het zou grappig zijn als het niet treurig zou zijn; vetbetaalde twintigers die een vrijwilliger lastig vallen voor het minste en geringste.
Laatst gewijzigd door SuperFrysk op 19-02-2025 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Driemaal is scheepsrecht
Nieuw talent

Bericht door Driemaal is scheepsrecht »

Omrop Fryslân: “ Heerenveen houdt er serieus rekening mee dat Van Persie de club inderdaad op korte termijn verlaat. Als opvolger zouden onder anderen Ole Tobiasen en Robin Veldman in beeld zijn.”

Veldman een erg interessante optie! En Tobiasen zie ik ook wel weer zitten.
SuperFrysk
Wereldspeler

Ik zou Tobiasen aanmoedigen, afbraakvoetbal waar het toen moest en daarna het meest frivole voetbal in de afgelopen 10 jaar.

Het is wel duidelijk dat Heerenveen voor een clubman wil gaan na Van Persie.
boy waterman
Selectiespeler

Bericht door boy waterman »

Tobiasen of anders Alex pastoor
nooit tevreden met 1 punt uit breda!
Fladian
Invaller

Bericht door Fladian »

Tobiasen zou ik zelf ook het meest toejuichen. Alex Pastoor zou ik nóg mooier vinden, maar die is niet meer beschikbaar.
Abenello schreef: 19-02-2025 16:20 Het vertrek van Van Persie zou wel een mooi moment zijn om Tieme Klompe weer aan de club te verbinden, die is sowieso vrij.
Ik zie vaker de naam van Tieme voorbij komen en ik zou ook toejuichen om hem weer bij de club te betrekken, maar ik was in de veronderstelling dat hij dat zelf niet meer wilde.
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

Fladian schreef: 19-02-2025 18:07 Tobiasen zou ik zelf ook het meest toejuichen. Alex Pastoor zou ik nóg mooier vinden, maar die is niet meer beschikbaar.

Ik zie vaker de naam van Tieme voorbij komen en ik zou ook toejuichen om hem weer bij de club te betrekken, maar ik was in de veronderstelling dat hij dat zelf niet meer wilde.
Hij is een tijdje uit de roulatie geweest met persoonlijke problemen en is nu analist bij Dagblad van het Noorden. Hij gaf laatst in de Sportcast aan dat de kans dat hij komende zomer weer ergens als trainer actief wordt 50 - 50 is.
Otsje P
Verified
Superster

Bericht door Otsje P »

Als ik mocht kiezen ging ik voor Tobiassen met Klompe. Ik vrees echter dat ik niet mag kiezen.
Ebiede
Verified
Forumicoon

Bericht door Ebiede »

https://ajaxzaterdag.nl/2025/02/10/8071/

Tobiassen is al bezet in 2025.
Spijt heb je morgen maar!
jorro
Selectiespeler

Bericht door jorro »

Ebiede schreef: 19-02-2025 20:47 https://ajaxzaterdag.nl/2025/02/10/8071/

Tobiassen is al bezet in 2025.
Dat was Van Persie ook. Niets zo onzeker als de voetbalwereld. Robin Veldman zou ik heel verfrissend vinden.
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Otsje P schreef: 19-02-2025 20:25 Als ik mocht kiezen ging ik voor Tobiassen met Klompe. Ik vrees echter dat ik niet mag kiezen.
Hoef je niet bang voor te zijn, mag je niet.

Er zijn altijd meer trainers dan clubs, ik zou het liefst hebben dat iemand vanuit de club het seizoen afmaakt en dan komend seizoen een nieuwe trainer. Bijvoorbeeld Yildirim of een andere jeugd trainer.

Mogelijk Saïd Bakkatti als hoofdtrainer? Die schijnt echt talent te hebben en kent de club goed.
Het is maar een spelletje
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

Ole Tobiasen en Robin Veldman lijken op de eerste aanblik leuke opties, met beide een verleden met de club. Als je wat verder kijkt heeft Tobiasen eigenlijk alleen bij Almere City een goede periode gekend, zelfs in zijn interimperiode als opvolger van Johnny Jansen haalde hij minder punten dan Jansen als ik het goed heb. Het zegt ook wel wat dat hij nu niets beters kan krijgen dan de amateurs van Ajax.

Robin Veldman heeft nog niet veel vlieguren als hoofdtrainer. Bij Anderlecht werd hij door het ontslag van de hoofdtrainer ineens de baas, maar werd een paar maanden later ook alweer geslachtofferd. Daarna volgende een matig verblijf op het tweede niveau in Schotland en momenteel traint hij het tweede elftal van Club Brugge, dat op het tweede niveau van België uitkomt.

Ik verwacht eigenlijk niet dat Yildirim en Bakkati de benodigde diploma hebben. Maar als (tijdelijke) assistenten lijken me ze prima.
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Ole Tobiasen is niet voor niets afscheid van genomen door Ferry. Los daarvan heb ik ook van anderen wel gehoord dat het een prima assistent-trainer is maar niet zo geschikt als hoofdtrainer. Is gewoon een hele aardige kerel maar niet iemand die heel dwingend aanwezig kan zijn en dat is soms gewoon nodig in zo'n rol. Robin Veldman lijkt me een geschikte optie maar verwacht ik eerlijk gezegd pas op langere termijn een keer terugkeren.

Het zou me niet verbazen als ze bij Dick Schreuder uitkomen, die heeft in het verleden laten zien aanvallend voetbal te willen spelen en is sinds januari weer beschikbaar na zijn ontslag bij Castellon. Voor hem is Heerenveen (na eerder ook PEC) een mooie stap omhoog en dan kun je nu direct iemand aanstellen voor de langere termijn ipv een tussenpaus.

Kasper Hjulmand is ook beschikbaar zag ik. Is hiervoor vier jaar bondscoach geweest van Denemarken, dus dan zou je zeggen: te hoog gegrepen. Maar daarvoor heeft hij bij Nordsjaelland en een korte periode bij Mainz gezeten. Dus wellicht staat hij ervoor open. Was onder Vonk paar jaar terug serieuze optie.
Plaats reactie