Simon Olsson

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Otsje P
Verified
Superster

Re: Simon Olsson

Bericht door Otsje P »

Wat heeft Simon Olsson in hemelsnaam gedaan waardoor van Persie hem compleet negeert?

Vorig seizoen verreweg de meest constante speler en met Sahraoui de enigen die iets konden creëren. Hij speelt 2 mindere wedstrijden en komt op de bank en blijft daar zitten. Hoe dan?

Ineens hebben we een middenveld met alleen maar lopers. 0,0 creativiteit. Zo ontstellend veel slechte aannames en passes naar de tegenpartij.

Simon was Zweeds international en een zijn transferwaarde bleef lekker stijgen. En nu zit is er niks van over. Als je tegen een ploeg speelt die de ruimtes klein houdt en zich terugtrekt dan heb je toch een balvaste en creatieve middenvelder nodig??? Ik vind het waardeloos. Simon verdwijnt straks door de achterdeur maar daar is het dan niet klaar mee. Typisch zo'n speler waar we later over zeggen dat hij hier misbruikt is en veel te gemakkelijk hebben laten gaan.
Marça
Verified
Superster
Contacteer:

Bericht door Marça »

Ze zullen hem niet voor onder twee miljoen laten gaan, al dan niet een lager bedrag dat wordt aangevuld met bonussen. Maar duidelijk is wel dat ze hem liever zien gaan. Had ik totaal niet verwacht maar begrijp Van Persie heel goed.
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

Marça schreef: 23-12-2024 09:57
Ze zullen hem niet voor onder twee miljoen laten gaan, al dan niet een lager bedrag dat wordt aangevuld met bonussen. Maar duidelijk is wel dat ze hem liever zien gaan. Had ik totaal niet verwacht maar begrijp Van Persie heel goed.
Als je Van Persie begrijpt is het toch logisch dat ze nu van hem af willen? Anders zit hij nog anderhalf jaar op de bank en loopt ie daarna gratis het stadion uit.

Aan de bal de beste speler die we hebben, maar als je goed op hem lette zag je ook dat hij zonder balbezit soms op 4/5 meter dekte en nooit echt een duel aanging.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

Ik heb het nooit wat gevonden, maar wat er nu rond loopt is ook niet veel beter
Peter
Basisspeler

Bericht door Peter »

Als je bij Heerenveen voetbalt is er altijd wel iets wat beter kan. Daarom voetbal je ook bij Heerenveen. Ik denk wel dat we met Olsson in het veld meer punten hadden gehad, dan dat we nu hebben. By far de beste voetballende middenvelder die we hebben. Jammer dat mentaliteit in het team zo'n issue is, anders had Brouwers wel kunnen banken. Dat is in mijn ogen de minst voetballende middenvelder die we hebben.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Superfries1994
Wereldspeler

Bericht door Superfries1994 »

Brouwers is technisch echt niet zo matig. Maar een wedstrijd tegen Almere vraagt wel om een andere speler dan bijvoorbeeld Van Ee, die ik überhaupt nog steeds tekort vind komen voor een basisplek.

Hoop van harte dat we straks een middenveld hebben met Linday, Brouwers en Smans (Trenskow). Doodzonde dat we straks Olsson voor een habbekrats van de hand doen, terwijl hij vorig jaar één van de betere was. Echt belachelijk.
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Het feit dat er een middenvelder verkocht moet worden daar ben ik het wel mee eens, trainers zijn nu eenmaal bepalend in de carrière van spelers en net als met Noppert past Olsson niet in de visie van onze trainer.

Liever dat we er nog geld voor krijgen, maar we moeten straks wel weer spelers met winst verkopen en niet zoals je nu meer ziet met verlies, (Olsson heeft volgens mij ergens tussen de anderhalf en twee miljoen gekocht)
Het is maar een spelletje
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

Olsson heeft zo’n 1,35 miljoen gekost. Als je dat er nu als bankzitter weer voor kan krijgen, moet je dat pakken en in een nieuwe spits of centrale verdediger steken.
Sido1920
Jeugdspeler

Bericht door Sido1920 »

Wederom de beste middenvelder van de selectie die op de bank gezet wordt en voor een appel en een ei verkocht wordt (of transfervrij in het meest recente andere geval).
Ik begin langzaam aan echt mijn twijfels te krijgen bij onze staf en vooral ook onze TD. Dit is echt kapitaal vernietiging.
Muertos
Nieuw talent

Bericht door Muertos »

Hij zit ook niet op de bank vanwege zijn voetballende kwaliteiten: Dat gaat meer over zijn te behoudende keuzes aan de bal en te slap in verdedigende duels.
Ebiede
Verified
Forumicoon

Bericht door Ebiede »

Ik snap de opmerkingen hierboven niet helemaal. Olsson heeft wel de potentie maar het komt er niet uit. Te weinig doelpunten en assists. Nooit echt bepalend en veel te soft in de duels. Op deze leeftijd moet hij het elftal op sleeptouw nemen, dat zie je nooit bij hem. De echte wil om te winnen ontbreekt naar mijn idee.
Spijt heb je morgen maar!
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

Het is de spanning tussen kapitaalvernietiging en de spelopvatting van de trainer. Als Van Persie hem wel had opgesteld dan had hij dingen gemist die anderen wel kunnen brengen, maar had je hem vast nog wel kunnen verkopen voor 3 / 4 miljoen aan een Franse middenmotor. Al zou hij daar snel zijn verzopen tussen het fysieke geweld. Nu kunnen we slechts hopen dat we onze investering terug krijgen.
fuotbalgek
Superster

Bericht door fuotbalgek »

Met de blessure van Brouwers en de schorsing van Van Ee mag Simon weer 90 minuten banken. Deze investering is wel afgeschreven. Jammer.

Tegelijkertijd maakt RvP wel de juiste keuzes wat mij betreft. Kijkend naar het loopvermogen dat vandaag van Conde en Linday werd gevraagd om druk te kunnen zetten op de tegenstander, dat heeft Olsson nog niet laten zien. En kennelijk heeft hij daar ook niet naartoe kunnen groeien. Daarnaast ontbreekt het hem ook aan duelkracht.

Troost is dat hij het als Karlsback waarschijnlijk met een hoge doorverkoop in de korting er uit gaat. Mochten ze weer uitblinken in Scandinavië, wat niet ondenkbaar is, kunnen we er later toch weer wat geld aan overhouden.
Otsje P
Verified
Superster

Bericht door Otsje P »

Als je de analyse van van Persie na afloop hoort, met name over de data van Linday, dan denk ik dat daar de crux ligt betreffende het niet spelen van Olsson.

Hij zal blijkbaar qua meters, intensiteit en dergelijke te kort komen voor de Slot-achtige intensiteit die van Persie zoekt. Als dat het geval is dan moet je inderdaad maar afscheid nemen. Duidelijk is dat Linday, net als Brouwers, Smans en van Ee, een betere loper is dan Olsson. Persoonlijk vind ik van Ee aan de bal echter nog veel te veel fouten maken. Ben benieuwd wat dit voor aankomend weekend gaat betekenen. Als de wedstrijd tegen NAC het standaardniveau van Linday toonde dan moet hij in ieder geval sowieso spelen.
SuperFrysk
Wereldspeler

Bericht door SuperFrysk »

Ik vond die overtreding van Linday ook wel tekenend, waarvoor die geel kreeg. Dat zie ik Olsson nog niet zou snel doen namelijk
zweed1
Wereldspeler

Bericht door zweed1 »

Olsson gaat voor een stuntprijs van 1 miljoen naar Elsborg net door Expressen gemeld.
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

Dat is een geweldig bedrag voor een international! Goed gedaan van de beleidsbepalers. Iedereen die kan voetballen wegdoen voor een prikkie...
tha boelie
Basisspeler

Bericht door tha boelie »

Wanneer hij niet op de bank was beland had ik hem deze winter wel zien vertrekken voor 3 a 4 miljoen naar een Franse middenmotor. Nu krijg je er helaas een veel lager bedrag voor. Waar dat dan aan ligt is nog steeds niet helemaal duidelijk.
hhage
Wereldspeler

Bericht door hhage »

Heerenveen rules schreef: 17-01-2025 23:02 Dat is een geweldig bedrag voor een international! Goed gedaan van de beleidsbepalers. Iedereen die kan voetballen wegdoen voor een prikkie...

Wisselspeler van de hand doen voor 1 miljoen, en doorselecteren met Linday. Dikke pluim voor de beleidspebalers!
jorro
Selectiespeler

Bericht door jorro »

tha boelie schreef: 18-01-2025 09:29 Wanneer hij niet op de bank was beland had ik hem deze winter wel zien vertrekken voor 3 a 4 miljoen naar een Franse middenmotor. Nu krijg je er helaas een veel lager bedrag voor. Waar dat dan aan ligt is nog steeds niet helemaal duidelijk.
We zullen het nooit weten. Wie weet hadden we als hij altijd had gespeeld ook veel lager op de ranglijst gestaan dan nu, wat ook weer van invloed zou zijn geweest op zijn transferwaarde. Olsson is onmiskenbaar een goede voetballer, maar ook de eerste in het team die het laat afweten zodra er meer nodig is dan alleen het geven van leuke passjes.
wilbot
Invaller

Bericht door wilbot »

doorverkoop percentage?
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

hhage schreef: 18-01-2025 10:46 Wisselspeler van de hand doen voor 1 miljoen, en doorselecteren met Linday. Dikke pluim voor de beleidspebalers!
Waarom scanderen de fans om Simon Olsson? Omdat hij de beste middenvelder is die we hebben. Dat je die nu voor 1 miljoen wegdoet is doodzonde. Wat hier staat, als je hem goed had gebruikt dan was hij in de zomer voor 3/4 miljoen verkocht. Dan ben ik niet blij met 1 miljoen.
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

Heerenveen rules schreef: 18-01-2025 13:11 Waarom scanderen de fans om Simon Olsson? Omdat hij de beste middenvelder is die we hebben. Dat je die nu voor 1 miljoen wegdoet is doodzonde. Wat hier staat, als je hem goed had gebruikt dan was hij in de zomer voor 3/4 miljoen verkocht. Dan ben ik niet blij met 1 miljoen.
Aan de bal wel, zonder bal pure middelmaat.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

Ik zal hem niet missen. Aan de bal dikke prima, maar verder heb je niet veel aan hem. Niet snel, geen goede kopper,
scoort nooit, verdedigend matig
Superfries1994
Wereldspeler

Bericht door Superfries1994 »

Hartstikke zonde natuurlijk om een goede voetballer als Olsson voor een stuntprijs weg te doen. We hebben geluk dat het middenveld aardig bezet is op het moment, al krijgt een anti-voetballer als Van Ee veel te veel speeltijd in mijn optiek. Eerste jaar is Olsson verprutst op de rechtsbuiten, het laatste half jaar kegelt de trainer hem plotsklaps uit de basiself na twee matige wedstrijden om er vervolgens nooit meer in te komen. Dat is toch een bijzondere gang van zaken, maar goed. Er had in mijn optiek qua potentie veel meer uitgehaald kunnen worden. Technisch en qua overzicht de beste van de selectie, fysiek sterk, vorig jaar met Sahraoui de beste van de selectie.
fuotbalgek
Superster

Bericht door fuotbalgek »

Hier klinkt wel wat teveel sentiment. Olsson is goed aan de bal, maar heeft Van Ee, Conde, Brouwers en Smans er niet uit kunnen spelen.

Aan de bal prima, maar nooit echt dwingend geweest. Je hoort half Nederland over de eerste wedstrijd van Lindau, dat heeft Olsson nooit kunnen bereiken.

Natuurlijk zien we allemaal zijn talenten, maar doorontwikkelen is er helaas nooit van gekomen.
Rdv
Jeugdspeler

Bericht door Rdv »

fuotbalgek schreef: 19-01-2025 01:00 Hier klinkt wel wat teveel sentiment. Olsson is goed aan de bal, maar heeft Van Ee, Conde, Brouwers en Smans er niet uit kunnen spelen.

Aan de bal prima, maar nooit echt dwingend geweest. Je hoort half Nederland over de eerste wedstrijd van Lindau, dat heeft Olsson nooit kunnen bereiken.

Natuurlijk zien we allemaal zijn talenten, maar doorontwikkelen is er helaas nooit van gekomen.
Helemaal mee eens, een goede voetballer met een geweldige techniek. Maar daar alleen kom je er niet mee! Veel in 1 (laag) tempo, tegenstanders lopen veel te makkelijk uit zijn rug en aanvallend bijna geen assists, laat staan doelpunten. Misschien was hangend op de vlank nog wel zijn beste positie omdat daar wat meer vrijheid lag zonder een directe tegenstander.
SuperFrysk
Wereldspeler

Bericht door SuperFrysk »

1 miljoen dus en terug naar zijn oude club. Zonde.
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler

Bericht door Kaz_SCH »

Even advocaat van de duivel: Blijkbaar stonden er verder ook geen clubs voor hem in de rij
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

Kaz_SCH schreef: 23-01-2025 15:38 Even advocaat van de duivel: Blijkbaar stonden er verder ook geen clubs voor hem in de rij
Jawel, AIK en Djurgardens hadden ook interresse. Maar logischerwijs zijn er niet grotere clubs dan Heerenveen voor hem in de markt gekomen.
Plaats reactie