Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

N01tra
Verified
Nieuw talent

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Bericht door N01tra »

davp schreef: 22-09-2024 09:57 Dat valt mee, ze hebben vaak van die soort mini tablets en daar tik je het aantal drankjes op in en dan druk je op 'pinnen', pas er tegen aan en klaar.
Dat is dan wel weer handig idd.
Dan zal het kosten aspect (kosten per transactie) wellicht meewegen.
Frisian Viking
Superster

Bericht door Frisian Viking »

Doe mij maar ouderwets muntjes.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Otsje P
Verified
Superster

Bericht door Otsje P »

Hoe kunnen er in alle rust 2 debielen het Groninger vak uitklimmen? Waren de stewards van Groningen lekker boven aan het koffiedrinken? Pas na dat het kalf verdronken was stonden ze verspreid langs de zijwand. Waarom wordt er niet sneller geanticipeerd als je ziet dat er een mans groot gat gemaakt wordt in het net dat boven de glazen wand hangt? Er hangen camera's om dat vak in de gaten te houden, dan moet er toch veel sneller op geanticipeerd worden? Waarom staan er aan die kant (eigenlijk de enige kant waar serieus geouwehoer ontstaat door uit-supporters die naast het uitvak willen zitten) geen serieuzere stewards/beveiligers? Het ging uiteindelijk om 3 of 4 debielen maar er was serieuze paniek. Pas toen de grote jongens van het arrestatieteam kwamen was het snel gebeurd. Die mannen gingen wel even serieus los met de knuppels trouwens.

Er klommen er nu maar 2 uit het uitvak maar wat was er gebeurd als er nog 20 man achter hen aan geklommen waren? Er was niemand geweest om dat te keren en het had uit kunnen lopen op een kleine ramp. Er zal serieus iets aan dat vak en de omringende veiligheid moeten gebeuren want dit kost je supporters (en stewards).

En de stewards van Groningen moeten ongelooflijk op hun kloten krijgen omdat ze volledig maar dan ook volledig de mist in zijn gegaan bij het uitvoeren van hun taak.
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Dit viel mij ook al op, maar Ik dacht later ook nog dat die stewards misschien ook wel weer bang zijn in zo'n vak. Straks vallen die lui jou weer aan.
Corrigerend vermogen in het vak was ook niet heel groot, maar uiteindelijk gelukkig maar twee zo gek om eruit te klimmen.
SuperFrysk
Wereldspeler

Bericht door SuperFrysk »

Nou ik kan me voorstellen dat als je als Groningen supporter daar in het uitvak, die doorgesnoven lui niet aan gaat spreken. Ik vind dat ook altijd wel wat makkelijk gezegd, "spreek elkaar erop aan". Terwijl als je steward of beveiliging bent, dat je betaald word om in te grijpen in zulke situaties.
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Otsje P schreef: 23-09-2024 11:32 ...
Er klommen er nu maar 2 uit het uitvak maar wat was er gebeurd als er nog 20 man achter hen aan geklommen waren? Er was niemand geweest om dat te keren en het had uit kunnen lopen op een kleine ramp. Er zal serieus iets aan dat vak en de omringende veiligheid moeten gebeuren want dit kost je supporters (en stewards).
...
Nog even hierop terug te komen, misschien moet je die wanden nog hoger maken?
Otsje P
Verified
Superster

Bericht door Otsje P »

Vrieskist schreef: 23-09-2024 14:35 Nog even hierop terug te komen, misschien moet je die wanden nog hoger maken?
Lijkt mij het minste wat ze kunnen doen. Zal het zicht vast niet beter maken voor diegenen die wat hoger staan in het uitvak maar dat zal me eigenlijk worst zijn. Onze thuissupporters moeten daar in de buurt kunnen zitten zonder telkens over de schouder te hoeven kijken of er ook mafklappers aan het klimmen zijn geslagen.
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Nou word ik zo langzamerhand ook een oude lul, maar het geluid stond gister tegen Sparta wel echt snoeihard voor de wedstrijd. Als het zo doorgaat moet ik maar concert-oordoppen mee :lol:
Freezeman
Superster

Bericht door Freezeman »

Het geluid was idd asociaal hard.
Je kon geen woord met je buurman wisselen.
En verder heel leuk dat die gillende keukenmeid het clublied zingt maar van mij mag het wel 3 tandjes zachter.
Anti anti. :)
Superfries1994
Wereldspeler

Bericht door Superfries1994 »

Vrieskist schreef: 27-10-2024 09:47 Nou word ik zo langzamerhand ook een oude lul, maar het geluid stond gister tegen Sparta wel echt snoeihard voor de wedstrijd. Als het zo doorgaat moet ik maar concert-oordoppen mee :lol:
Het was juist een tijdje beter, toen de geluidsknop iets teruggedraaid was. Blijkbaar heeft er nu toch weer iemand aan gezeten. Zowel jong en oud vond het te hard volgens mij.
jorro
Selectiespeler

Bericht door jorro »

Gewoon even mailen met de club. Dat werkte in het verleden ook prima.
Driemaal is scheepsrecht
Nieuw talent

Bericht door Driemaal is scheepsrecht »

Vind de muziek sowieso al een hele lange tijd te luid staan, maar gisteren spande wel echt de kroon inderdaad!
Keristo
Jeugdspeler

Bericht door Keristo »

Echt wonderbaarlijk hoe slecht de club het altijd maar voorelkaar heeft met uitsupporters op de thuisvakken
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Keristo schreef: 19-01-2025 18:10 Echt wonderbaarlijk hoe slecht de club het altijd maar voorelkaar heeft met uitsupporters op de thuisvakken
Eens, in de rust zag ik nog even ME maar die waren ook weer snel vertrokken.
Was er deze wedstrijd nog vrije verkoop? Hoe komen die ajax-lui anders aan kaarten?
jorro
Selectiespeler

Bericht door jorro »

Het zou de club sieren als ze eens excuses hiervoor zouden maken én verantwoordelijkheid pakken. Je kunt wel weer stadionverboden uit gaan delen, maar daarmee leid je de aandacht af. De ellende is er alleen maar door een fors aantal uitsupporters in thuisvakken en daarvoor is de club primair verantwoordelijk. Dit doet me denken aan Ajax thuis in de beker, ooit lang geleden met NN nog in vak 10. In ruim 20 jaar tijd heeft de club dus niks geleerd.
Keristo
Jeugdspeler

Bericht door Keristo »

Vrieskist schreef: 19-01-2025 18:13 Eens, in de rust zag ik nog even ME maar die waren ook weer snel vertrokken.
Was er deze wedstrijd nog vrije verkoop? Hoe komen die ajax-lui anders aan kaarten?
Volgensmij konden seizoenkaarthouders en clubkaarthouders beide 2 kaarten (extra) kopen
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler

Bericht door badfrisianboy »

Als dit met het buffervak gebeurd en de club/stewards/beveiliging dit laat gebeuren, dan kun je bij een volgende wedstrijd het buffervak gewoon in de verkoop gooien. Dan had je wellicht minder trammelant gehad. Het levert je dan in elk geval ook nog een kleine € 20.000,- op.

Ik snap ook niet zo goed wat de functie is van dit zogenaamde buffervak. Aan de andere kant van het uitvak waren de vakken wel zo goed als (uit)verkocht. Als mensen zich willen misdragen doen ze dat toch wel, buffervak of geen buffervak.
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Keristo schreef: 19-01-2025 18:23 Volgensmij konden seizoenkaarthouders en clubkaarthouders beide 2 kaarten (extra) kopen
Volgend jaar alleen maar seizoenskaarthouders dan? Mochten er dan nog ajax-supporters zitten, dan weet je welke seizoenskaarten je kan blokkeren :lol:
Demster
Selectiespeler

Bericht door Demster »

Zoals zichtbaar in de filmpjes waren het geen ‘kleine jongens ‘ van Ajax die in de thuisvakken zaten naast het uitvak. Welke lamlendige “medesupporters” bedenken dat het acceptabel is om dat soort gasten een kaart te geven? Wat mij betreft seizoen- of clubkaart innemen. Kaarten staan op naam toch?
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Demster schreef: 19-01-2025 18:37 Zoals zichtbaar in de filmpjes waren het geen ‘kleine jongens ‘ van Ajax die in de thuisvakken zaten naast het uitvak. Welke lamlendige “medesupporters” bedenken dat het acceptabel is om dat soort gasten een kaart te geven? Wat mij betreft seizoen- of clubkaart innemen. Kaarten staan op naam toch?
Op een gegeven moment hadden lui onderling ook nog ruzie. Had echt medelijden met de mensen die daar naast zitten en een kaart/seizoenskaart hebben gekocht.
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

Demster schreef: 19-01-2025 18:37 Zoals zichtbaar in de filmpjes waren het geen ‘kleine jongens ‘ van Ajax die in de thuisvakken zaten naast het uitvak. Welke lamlendige “medesupporters” bedenken dat het acceptabel is om dat soort gasten een kaart te geven? Wat mij betreft seizoen- of clubkaart innemen. Kaarten staan op naam toch?
Het kan ook zijn dat zelf een clubkaart hebben verkregen.
jorro
Selectiespeler

Bericht door jorro »

Feit is dat als je je een beetje inspant, dit traceerbaar moet zijn. En dan gewoon keihard straffen. Dit gedonder moet echt eens afgelopen zijn, maar iets zegt me dat de club er ook deze keer geen bal aan gaat doen.
Ralt
Bankzitter

Bericht door Ralt »

Ze hadden toch meteen in moeten grijpen. Dit kon je natuurlijk voorspellen met dat hersenloze volk. Club laat de stewards op zo'n moment echt aan hun lot over.

Pomp de ME der gelijk overheen, korte metten mee maken. Aan beide kanten.
Demster
Selectiespeler

Bericht door Demster »

Trouwens, wat is de rol van Phoenix Security in ons stadion? Mogen die bij zulke zaken niet ingrijpen? Wat onderscheidt ze hierin t.o.v. gewone stewards? Oprechte vragen, want kan me best voorstellen dat er een protocol is. Als leek zou ik denken dat ze juist voor deze situaties zijn ingehuurd.

Zie in onderstaand filmpje namelijk 3 van Phoenix tegen de boarding staan en één enkele oudere beveiliger die het nog probeert te beperken. Ziet er vrij machteloos uit en versterkt absoluut niet het veiligheidsgevoel.

Ralt
Bankzitter

Bericht door Ralt »

Demster schreef: 19-01-2025 20:46 Trouwens, wat is de rol van Phoenix Security in ons stadion? Mogen die bij zulke zaken niet ingrijpen? Wat onderscheidt ze hierin t.o.v. gewone stewards? Oprechte vragen, want kan me best voorstellen dat er een protocol is. Als leek zou ik denken dat ze juist voor deze situaties zijn ingehuurd.

Zie in onderstaand filmpje namelijk 3 van Phoenix tegen de boarding staan en één enkele oudere beveiliger die het nog probeert te beperken. Ziet er vrij machteloos uit en versterkt absoluut niet het veiligheidsgevoel.

Het is ook kansloos. Je moet hier als club keihard tegen optreden. De lange lat erover, oprotten met dat tuig.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

Oprotten inderdaad dat tuig Amsterdam en Rotterdam, inclusief de jonge gastjes uit Nieuw Noord die ze probeerden op te zoeken, maar door de Ajacieden hardhandig terug werden geduwd en geslagen
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Ik kan er met mijn hoofd niet bij, hoe kan je als organisatie dit laten gebeuren.

Het is een beperkte ruimte met tig stewards en politie ... toch gaat dit gewoon door zonder dat er iemand ingrijpt van de club.
Zelf zat ik op dat moment in feanplaza ... maar je zult er maar net rondlopen om een patatje oid te halen, nu hangt het stadion vol met camera's waar SBS6 jaloers op is ... dus ik hoop dat ze op basis van de beelden nog wat kunnen doen.

Toch, op het moment dat deze lui de bufferzone hebben ingenomen had de club al moeten ingrijpen ... wanneer een groep vanaf Noord eerder is dan de stewards en politie vraag ik me serieus af waar je mee bezig bent als beveiliging.
Het is maar een spelletje
mikajor
Jeugdspeler

Bericht door mikajor »

Afsluiten van de gracht na afloop van de wedstrijd. Ook geweldig. Je staat na lege tribunes te kijken.. 'wachten!' Of omlopen.. waarbij je vervolgens niet meer het stadion in komt. Wat een poppenkast!
Ebiede
Verified
Forumicoon

Bericht door Ebiede »

Dit speelt al zeker 15 jaar en de club doet er helemaal niets aan.. toen ik op Oost zat meerdere keren over geklaagd.Krijg je als antwoord de club wil gastvrij zijn. Bewust er voor gekozen om niet meer op oost te gaan zitten.
Spijt heb je morgen maar!
hhage
Wereldspeler

Bericht door hhage »

We kunnen wel de schuld bij de club leggen, maar supporters kunnen er ook een deel wat aan doen : Koop geen kaarten voor Feyenoord- en Ajaxsupporters!!!
Plaats reactie