Daniel Karlsbakk
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
Marça Verified
- Wereldspeler
- Contacteer:
Re: Daniel Karlsbakk
Volgens mij kwam bij Karlsbakk zijn vriendin na een halfjaar bij hem inwonen? Daar heeft hij weleens wat over gezegd in de media. Dus hij is niet helemaal aan zijn lot overgelaten ofzo. Er zijn daarnaast nog meer Noorse jongens, dus ook dat moet wel helpen.
Los daarvan is het vooral erg jammer dat we niet in de voetbalpiramide zitten, waardoor zulke jongens alleen wat veredelde oefenpotjes spelen tegen andere reserveteams. Dat werkt niet echt motiverend.
Los daarvan is het vooral erg jammer dat we niet in de voetbalpiramide zitten, waardoor zulke jongens alleen wat veredelde oefenpotjes spelen tegen andere reserveteams. Dat werkt niet echt motiverend.
-
- Invaller
Sarpsborg heeft de afgelopen 2 seizoenen voor 15 miljoen euro aan spelers verkocht en maar voor 3 miljoen geherinvesteerd. Vorige zomer hebben ze hun spits voor 7 miljoen verkocht en daarna hebben ze geen vervanger gehaald, er stond eind vorig jaar een speler van 34 jaar in de spits. Er is dus geld en ze zoeken echt een spits voor de lange termijn. Zou mooi zijn als we er toch nog 7/8 ton voor krijgen.
-
Vrieskist Verified
- Beheerder
Ze hebben het daar beter voor elkaar dan hier lijkt hetAbenello schreef: ↑09-01-2025 13:29 Sarpsborg heeft de afgelopen 2 seizoenen voor 15 miljoen euro aan spelers verkocht en maar voor 3 miljoen geherinvesteerd. Vorige zomer hebben ze hun spits voor 7 miljoen verkocht en daarna hebben ze geen vervanger gehaald, er stond eind vorig jaar een speler van 34 jaar in de spits. Er is dus geld en ze zoeken echt een spits voor de lange termijn. Zou mooi zijn als we er toch nog 7/8 ton voor krijgen.
-
Verified
- Beheerder
Klopt, zie eerder mijn post op pagina 2. Maar desalniettemin, hij heeft het zwaar gehad.
Heerenveen fan in Leiden
-
- Nieuw talent
Tja, alle voetbalclubs hebben dit soort missers er tussen zitten toch? Het is niet structureel dat dit soort (jonge) spelers niet slagen bij ons (zie Sahraoui, Sarr etc). Dat hij niet het juiste vertrouwen heeft gekregen van Van Wonderen ben ik het mee eens, echter kreeg hij deze wél van Van Persie en ook toen bakte hij er uiteindelijk niks van. Jammer genoeg, want een prima gozer verder lijkt mij. Genoeg kansen gekregen, maar in niks kon je zien dat het erin zit.Jazz schreef: ↑09-01-2025 12:53 Deze jongen zat helemaal alleen in een appartement en kon zich niet aarden, is nagenoeg aan zijn lot overgelaten. Hetzelfde verhaal als Mihaljovic, onze andere miskoop.
Hoop dat de club zich meer inzet in het opvangen van deze jongens, we onderschatten soms hoe zwaar het is om op jonge leeftijd met een karrevracht aan ambities en verwachtingen naar een andere club te gaan.
Succes Daniel, hopelijk kan je over 2 jaar naar een club als Burnley of Ipswich voor een bedragje van 5+ miljoen.
Desalniettemin; laat het er nu inderdaad maar wel uitkomen zodat wij nog wat vangen in de toekomst, haha!;)
- Trevorp
- Invaller
Sorry hoor, maar geen enkele medelijden mee. Die jongens verdienen bakken geld met wat voetballen, voor zover het niet bij trainen en de bank warmhouden blijft. Verder wordt zowat alles geregeld voor ze. Ja het zal zwaar zijn, maar daarvoor wordt je dus ook riant betaald. Dat hij er dan niks van bakt dat is toch echt zijn eigen schuld. Gewogen en te licht bevonden.
Natuurlijk hoop ik voor hem dat hij er simpel genoeg nog niet klaar voor was en dat hij er uiteindelijk gaat komen, maar ik vrees dat het niveau niet heel hoog zal worden.
Natuurlijk hoop ik voor hem dat hij er simpel genoeg nog niet klaar voor was en dat hij er uiteindelijk gaat komen, maar ik vrees dat het niveau niet heel hoog zal worden.
-
- Wereldspeler
Die gozer was 19 toen hij hier kwam, een groot kind met amper wedstrijden in de benen, in een ander land. En nog steeds hartstikke jong trouwens. En ja, hij verdient veel geld, maar de druk is ook hoog voor zo’n knaap. Vind dit wel een erg harde reactie.Trevorp schreef: ↑09-01-2025 20:52 Sorry hoor, maar geen enkele medelijden mee. Die jongens verdienen bakken geld met wat voetballen, voor zover het niet bij trainen en de bank warmhouden blijft. Verder wordt zowat alles geregeld voor ze. Ja het zal zwaar zijn, maar daarvoor wordt je dus ook riant betaald. Dat hij er dan niks van bakt dat is toch echt zijn eigen schuld. Gewogen en te licht bevonden.
Zou mij trouwens ook niet verbazen als het hem wel lukt om het vertrouwen te hervinden en een goede spits te worden. Ik ga hem wel proberen te volgen bij Sarpsborg.
-
- Basisspeler
Hij mist wel kwaliteit maar heeft ook niet bepaald het geluk aan zijn kont hangen. In die wedstrijd tegen NAC had hij kunnen scoren als Sebaoui en Brouwers niet zelfzuchtig waren geweest
-
- Invaller
In de podcast Tekengeld van ESPN hebben ze het over een afkoopsom van 2 miljoen. Dat lijkt me te mooi om waar te zijn.
-
- Nieuw talent
-
- Invaller
Zo'n bedrag kan ik mij echt niet voorstellen. Ondanks de mentale problemen heb ik werkelijk 0 dingen bij hem gezien die duiden op enig talent. Dat zien andere clubs toch ook? Maar goed, uiteraard gun ik hem het beste. Verder scheelt het ons weer salaris en we verdienen er in ieder geval iets aan.
-
Marça Verified
- Wereldspeler
- Contacteer:
Heb je een link naar de bewuste uitzending? Twee miljoen euro zou een belachelijk goed bedrag zijn, lijkt me erg sterk. Heb bij Tekengeld niet het idee dat ze zelf echt onderzoek doen maar eerder overnemen van andere bronnen en/of aan het speculeren zijn.
-
Verified
- Beheerder
Als we Klasbak kunnen slijten voor 2 miljoen, dan zal dit de transfer van de eeuw worden. Verwacht eerder 1 miljoen.
Heerenveen fan in Leiden
-
- Basisspeler
Ik zou een miljoen euro al veel vinden hoor, ik denk eerder 5 ton en 20% doorverkooppercentage. Wanneer we verkopen valt het eigenlijk altijd tegen qua bedragen.
-
- Invaller
Hier de link. Tekengeld was altijd een onafhankelijke podcast, maar inmiddels ingelijfd door ESPN. Die hebben wel een redactie die zelf ook met nieuws komt, maar geen idee hoe ze bij 2 miljoen komen.
- Trevorp
- Invaller
Is helemaal niets hards aan, behalve de realiteit. Ik vind het wel sneu voor hem, maar heb er geen enkele medelijden mee. Er zijn wel veel ergere situaties waarbij je medelijden met mensen kunt hebben, maar niet omdat je niet aan de verwachtingen kunt voldoen en daar alsnog bakken mee geld mee hebt verdient. Wat een onzin.Superfries1994 schreef: ↑10-01-2025 00:39 Die gozer was 19 toen hij hier kwam, een groot kind met amper wedstrijden in de benen, in een ander land. En nog steeds hartstikke jong trouwens. En ja, hij verdient veel geld, maar de druk is ook hoog voor zo’n knaap. Vind dit wel een erg harde reactie.
Zou mij trouwens ook niet verbazen als het hem wel lukt om het vertrouwen te hervinden en een goede spits te worden. Ik ga hem wel proberen te volgen bij Sarpsborg.
Ik heb meer medelijden met onze scouting en de clubs zelf eerlijk gezegd.
Karlsbakk was leuke gast, maar een complete verspilling van heel veel geld, tijd en energie.
-
Verified
- Beheerder
Medelijden met de scouting?! Die kwamen zelf met het advies dat deze jongen een aanwinst zou zijn....
Heerenveen fan in Leiden
-
- Wereldspeler
Natuurlijk zijn er ergere situaties, dat beweer ik ook helemaal niet. Alles is relatief.Trevorp schreef: ↑10-01-2025 12:35 Is helemaal niets hards aan, behalve de realiteit. Ik vind het wel sneu voor hem, maar heb er geen enkele medelijden mee. Er zijn wel veel ergere situaties waarbij je medelijden met mensen kunt hebben, maar niet omdat je niet aan de verwachtingen kunt voldoen en daar alsnog bakken mee geld mee hebt verdient. Wat een onzin.
Ik heb meer medelijden met onze scouting en de clubs zelf eerlijk gezegd.
Karlsbakk was leuke gast, maar een complete verspilling van heel veel geld, tijd en energie.
Ik vind deze reactie simpelweg kort door de bocht. En alsof geld alles is. Over onzin gesproken.
- Trevorp
- Invaller
Geld is sowieso niet alles, dat beweer ik ook nergens. Maar ze kiezen er zelf toch voor. Al dat zielige gedoe man hou op.
- Trevorp
- Invaller
-
Verified
- Beheerder
-
- Invaller
Sarpsborg schrijft zelf op hun website dat hij transfervrij wordt overgenomen. Gaat weer alle kanten op dus.
Sarpsborg: 0 euro
ESPN/Tekengeld: 2 miljoen
Sander de Vries: Substantieel deel van de investering terug (0,5 tot 1,5 miljoen?)
Sarpsborg: 0 euro
ESPN/Tekengeld: 2 miljoen
Sander de Vries: Substantieel deel van de investering terug (0,5 tot 1,5 miljoen?)
- Ferry Nijs
- Nieuw talent
Google Translate: De U21-international wordt dus transfervrij gekocht van Heerenveen.
Volgens mij staat er wat anders:
U21-landslagsspilleren kjøpes altså fri fra Heerenveen ofwel De U21-international wordt vrijgekocht van Heerenveen.
Vrijgekocht betekent dat iemand is bevrijd van een contract, verplichting of beperking door middel van een betaling.
Complimenten voor Ferry als ze voor Daniel daadwerkelijk een substantieel bedrag hebben weten te ontvangen. Al maakt dat de aanhoudend matige keuzes van de scouting de laatste jaren niet minder pijnlijk.
-
Vrieskist Verified
- Beheerder
Google Translate: Welkom Daniel Karlsbakk bij Sarpsborg 08 De spits is ontslagen van zijn contract in Heerenveen en tekent een contract voor vier jaar
-
- Wereldspeler
Volgens Transfermarkt levert Karlsbakk 700 duizend euro op, voor wat waard is. Dat vind ik een prima bedrag gezien de afgelopen twee jaar.
-
- Invaller
Daar staat dat we hem voor 2 miljoen kochten, maar dat is 2,4 miljoen.
-
- Basisspeler
Wel knap dat je meer dan 2 miljoen voor een speler betaald die in twee jaar geen enkele acte heeft gehad waar je ook maar iets van kwaliteit in zag. Benieuwd hoevaak de scouting hem bekeken heeft destijds.
-
- Jeugdspeler
Ik ben ieder geval blij dat er voor club/speler een oplossing gekomen is. Voor niemand was het fijn hoe het nu ging.