14-12-2024 sc Heerenveen - PSV (1-0)
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
Vrieskist Verified
- Beheerder
Re: 14-12-2024 sc Heerenveen - PSV, 18:45 uur
Naar de wedstrijd gegaan met nul verwachtingen, maar gelukkig hebben ze mijn ongelijk bewezen!
Vanaf het begin 100% inzet getoond en daardoor de ultieme beloning gekregen! Zo'n pot maakt weer veel goed.
Vanaf het begin 100% inzet getoond en daardoor de ultieme beloning gekregen! Zo'n pot maakt weer veel goed.
- Trevorp
- Invaller
Eindelijk het elftal gezien wat je hoopt te zullen zien in het seizoen. Trots op de mannen en de club. RvP heeft het tactisch keurig aangepakt. Bijna elke speler leek boven zichzelf uit te stijgen. Volgens mij was er de eerste helft nauwelijks een schot op doel van PSV. vd Hart met twee geweldige reddingen, grote klasse.
Wat verder opviel was dat het leek dat er veel minder spanning op zat dan anders; zet maakten nauwelijks fouten.
Heeeerlijke overwinning, wat een genot. Kunnen we zo elke wedstrijd spelen a.u.b.?
Wat verder opviel was dat het leek dat er veel minder spanning op zat dan anders; zet maakten nauwelijks fouten.
Heeeerlijke overwinning, wat een genot. Kunnen we zo elke wedstrijd spelen a.u.b.?
-
- Superster
- Contacteer:
Wat een spanning!! Wat bij mij opviel was Jahanbaksh. Won bijna al zijn kopduels maar was soms dramatisch aan de bal. Zo nu en dan kwam er iets veelbelovends uit dat weer strandde in schoonheid. Verder vond ik het jammer dat bij de huldiging na de wedstrijd Mickey niet in het zonnetje werd gezet. Vond hem vrij foutloos.
Wéér uit!!!!
-
Verified
- Forumicoon
Bijna tranen in mijn ogen na het laatste fluitsignaal. Ontzettend veel baggerwedstrijden gezien laatste jaren, maar dan maakt zo'n avond echt veel goed. Vooraf denk je echt weer aan 0-4, 0-8, dubbele cijfers, maar geweldig hoe SV is bestreden
Vond Hopland echt geweldig achterin, maar iedereen een dikke voldoende trouwens
Vond Hopland echt geweldig achterin, maar iedereen een dikke voldoende trouwens
-
- Bankzitter
Ik zit nog even na te genieten thuis met een pilsje. Maar wat een wedstrijd. Inderdaad met 0 verwachting naar het stadion. Maar wat een verassing. En de sfeer was ook weer ongekend, wat een top avond!!
Wel jammer dat ze dan bij de gebruikelijke voetbal talkshows het vooral hebben over hoe slecht PSV was en niet over hoeveel strijd Heerenveen leverde. Afijn, wij kunnen genieten!
Wel jammer dat ze dan bij de gebruikelijke voetbal talkshows het vooral hebben over hoe slecht PSV was en niet over hoeveel strijd Heerenveen leverde. Afijn, wij kunnen genieten!
-
Verified
- Forumicoon
En kunnen we niet elke week Bas Nijhuis als scheidsrechter hebben ? Lekker doorvoetballen, niet fluiten voor elke duw of tikje
-
- Nieuw talent
GENOTEN!!!
Strijdend voor elke meter, werkelijk genoten van elke speler. Toch wil ik er eentje uithalen. Mickey van der Hart. Wat een pot heeft hij gekeept! Zo pak je punten.
Strijdend voor elke meter, werkelijk genoten van elke speler. Toch wil ik er eentje uithalen. Mickey van der Hart. Wat een pot heeft hij gekeept! Zo pak je punten.
-
Verified
- Wereldspeler
Wat een dag voor onze sc Heerenveen. Door een 8 - 0 overwinning werd Onder-21 vandaag kampioen en zijn ze gepromoveerd. Onder-17 mocht ook het kampioenschap, en daarmee promotie, vieren. Onder-19 eindigde vandaag als tweede en stelde ook promotie veilig. En als slagroom op de taart een zeer verrassende, maar zeker verdiende overwinning van ons vlaggenschip tegen de regerend kampioen PSV.
Sc Heerenveen supporter zijn is niet altijd gemakkelijk, maar vandaag was weer zo'n dag dat je trots bent op club, elftal en supporters. Vandaag stond mijn pompeblêdenhart weer in vuur en vlam. De energie die het elftal vandaag aan de dag legde bracht PSV volledig van haar stuk. Daarmee dwongen we fouten af bij PSV en kregen we uiteindelijk ook loon naar werken.
Voor mij was Hopland, die werkelijk niks fout heeft gedaan, de man van de wedstrijd. Rallis speelde zijn beste wedstrijd tot nu toe en krijgt de kans zich op het hoogste niveau te ontwikkelen. De werkelijk fantastische katachtige redding van van der Hart in de tweede helft mag zeker ook niet onvermeld blijven. Bovendien waren zijn voortzettingen op Jahanbahks werkelijk een plaag voor de Eindhovenaren. En dat Nicolaescu een echte goalgetter is bewees hij weer eens.
Het leverde met name in de tweede helft een kolkend Abe Lenstra Stadion op en de sfeer was er één om kippenvel van te krijgen. In dit seizoen blijkt onze thuishaven vooralsnog een onneembare vesting. Aan iedereen die sc Heerenveen een warm hart toedraagt een dankwoord voor deze fantastische avond in een sfeervol Abe Lenstra Stadion.
Sc Heerenveen supporter zijn is niet altijd gemakkelijk, maar vandaag was weer zo'n dag dat je trots bent op club, elftal en supporters. Vandaag stond mijn pompeblêdenhart weer in vuur en vlam. De energie die het elftal vandaag aan de dag legde bracht PSV volledig van haar stuk. Daarmee dwongen we fouten af bij PSV en kregen we uiteindelijk ook loon naar werken.
Voor mij was Hopland, die werkelijk niks fout heeft gedaan, de man van de wedstrijd. Rallis speelde zijn beste wedstrijd tot nu toe en krijgt de kans zich op het hoogste niveau te ontwikkelen. De werkelijk fantastische katachtige redding van van der Hart in de tweede helft mag zeker ook niet onvermeld blijven. Bovendien waren zijn voortzettingen op Jahanbahks werkelijk een plaag voor de Eindhovenaren. En dat Nicolaescu een echte goalgetter is bewees hij weer eens.
Het leverde met name in de tweede helft een kolkend Abe Lenstra Stadion op en de sfeer was er één om kippenvel van te krijgen. In dit seizoen blijkt onze thuishaven vooralsnog een onneembare vesting. Aan iedereen die sc Heerenveen een warm hart toedraagt een dankwoord voor deze fantastische avond in een sfeervol Abe Lenstra Stadion.
-
- Forumicoon
Echt met verbazing gekeken naar de tweede helft. We waren de bovenliggende partij behalve tussen minuut 65 en 75.. Twee weken geleden had Brouwers het over een gebrek aan vertrouwen. Dat is er nu weer helemaal.
Een geweldige avond was dit! Een groot compliment aan de spelers
Een geweldige avond was dit! Een groot compliment aan de spelers
-
- Selectiespeler
Het is goed om af en toe even heel hard om jezelf te lachen. Want wat was dit gaaf vanavond!! Hier doe je het allemaal voor! Mede Feanfans, deze beklijft. En hoe! Er is vanavond geknokt voor iedere centimeter en we hebben het geflikt én dik verdiend. Op deze momenten weet je weer waarom je altijd op de tribune staat bij deze mooie club. Poeh, wat smaakt deze lekker zeg. Mooi naar bed gaan nu met een big smile en er morgen weer mee wakker worden. Forza Heerenveen!jorro schreef: ↑11-12-2024 09:37 Je houdt je hart vast, helemaal na gisteren. Ook ik ben erg benauwd voor een nieuwe recordnederlaag. Nu zijn hier op het forum wat echte rasoptimisten actief. Heeft iemand van dat clubje nog een positieve oppepper in de pen voor de wat pessimistischer forumleden hier?...
-
- Superster
Wat een glazen bol heb jij!
Ging met angst en beven naar de wedstrijd kwam er schor en met een glimlach van oor tot oor vandaan.
Ben er nog steeds niet uit of we mazzel hebben dat we PSV nu treffen of dat we dit afdwingen. Eigenlijk maakt het niet uit, dwingend voetbal, veel lef en werklust … hoop dat we dit vaker gaan zien.
Heel knap gedaan, ging ook met een ander gevoel weg dan na RKC thuis.
Het is maar een spelletje
-
- Wereldspeler
Zo hé, dit maakt wat los zeg! Wat een strijd, wat een lef, wat een wilskracht en wat een teamspirit. Ik kan geen speler bedenken die vandaag geen steengoede bijdrage heeft geleverd. Het is al eerder gezegd maar ik denk dat iedereen vanavond boven zichzelf uitgestegen is. Inclusief het publiek overigens, wat een geweldige sfeer in het stadion! Ongekend ook dat aan het einde van de ereronde de noord- en oosttribune nog zo goed als vol waren. Niemand wilde naar huis na zo’n sensationeel en totaal onverwacht schouwspel. Hulde aan onze spelers en onze trainer die het de nummer 1 van Nederland onmogelijk hebben gemaakt om hun eigen fijne spelletje te spelen. Grutsk!
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen!
-
Verified
- Wereldspeler
Zo, ik ben net thuis. Wat was dit lekker zeg!
Vorige week besloten alleen af te reizen als we uit minimaal een punt pakten. We wonnen van Willem II, dus vandaag een spelletjesavond met de schoonfamilie afgezegd; Heerenveen ontvangt PSV. Met in het achterhoofd dat ik met een klein tot middelgroot verlies (zeg maar tot vier doelpunten verschil) prima kon leven.
Voor de wedstrijd (10 minuten voor aanvang) nog geappt met bevriende psv-supporters dat het nu in ieder geval nog 0-0 stond.
In de rust nog met wat mensen gekletst tijdens een rokertje, en iedereen was positief, we zouden er wel eens van af kunnen komen met een 0-1 of 0-2 ofzo, echte hoop op een goal hadden we niet na de afgekeurde van Dimi.
Wat een waanzin die tweede helft. Wat een energie, zowel op als buiten het veld.
Ik trek er een lekkere fles bier bij open, en ga de wedstrijd (incl voor- en nabeschouwing) lekker terugkijken. Goede nacht!
Vorige week besloten alleen af te reizen als we uit minimaal een punt pakten. We wonnen van Willem II, dus vandaag een spelletjesavond met de schoonfamilie afgezegd; Heerenveen ontvangt PSV. Met in het achterhoofd dat ik met een klein tot middelgroot verlies (zeg maar tot vier doelpunten verschil) prima kon leven.
Voor de wedstrijd (10 minuten voor aanvang) nog geappt met bevriende psv-supporters dat het nu in ieder geval nog 0-0 stond.
In de rust nog met wat mensen gekletst tijdens een rokertje, en iedereen was positief, we zouden er wel eens van af kunnen komen met een 0-1 of 0-2 ofzo, echte hoop op een goal hadden we niet na de afgekeurde van Dimi.
Wat een waanzin die tweede helft. Wat een energie, zowel op als buiten het veld.
Ik trek er een lekkere fles bier bij open, en ga de wedstrijd (incl voor- en nabeschouwing) lekker terugkijken. Goede nacht!
- Satyr
- Superster
Nou, ik was echt bang voor 0-8 of erger, maar wat zat ik er naast. Dit rollercoaster team zal dan wel weer ontzettend tegenvallen in Almere, maar goed, dat moeten we intussen maar accepteren
-
- Bankzitter
-
- Invaller
Iedereen steeg boven zichzelf uit, maar dat we nu wat ballen voorin vast konden houden, scheelt natuurlijk een slok op de borrel met het spel dat wij willen spelen.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
-
- Beheerder
Vond het trouwens ook tactisch goed. Smans naast Rallis en dan een vleugel naar binnen op de middenvelder van PSV of Kersten die doorstapte. En dan de uittrappen op Jahanbaksh die al zn kopduels won.
Laat de les nu zijn dat ze voor de rest van het seizoen met deze hoeveelheid lef en energie spelen en je ziet ook wat het doet met het stadion.
Je zult nog tegen tikken aanlopen, maar deze hoeveelheid lef en plezier moet de basis vormen!
Laat de les nu zijn dat ze voor de rest van het seizoen met deze hoeveelheid lef en energie spelen en je ziet ook wat het doet met het stadion.
Je zult nog tegen tikken aanlopen, maar deze hoeveelheid lef en plezier moet de basis vormen!
- Frisian Viking
- Superster
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
-
- Nieuw talent
SC Heerenveen zette het eigen Abe Lenstra Stadion zaterdagavond op zijn kop, door met 1-0 van PSV te winnen. Voor Robin van Persie gold het als een bevestiging voor wat hij al maanden roept: dat zijn spelers beter zijn dan menigeen misschien denkt.Frisian Viking schreef: ↑15-12-2024 11:36 https://www.vi.nl/pro/robin-van-persie- ... nden-roept
Iemand hier de complete tekst van?
D
e ene thuiswedstrijd tegen PSV is de andere niet. Als er iemand is die daarover kan meepraten, dan is het Mickey van der Hart wel. In het laatste weekend van april kreeg de doelman van SC Heerenveen de Eindhovense ballen nog van alle kanten om de oren en droop hij af met een 0-8 nederlaag. Zaterdagavond volgde de sportieve revanche, met een 1-0 overwinning op de kampioen en huidige koploper van de Eredivisie.
Een verrassende uitslag, maar zeker geen onverdiende. Heerenveen had de zaken goed voor elkaar, zette PSV constant onder druk en gaf nauwelijks wat weg. Van der Hart had het eigenlijk helemaal niet zo druk. En toen hij er moest staan, toen stond hij er ook, met een katachtige reflex op een kopbal van Ryan Flamingo. Daarmee voorkwam de doelman een zeker lijkende openingstreffer. Niet veel later strafte Ion Nicolaescu aan de overkant geschutter in de PSV-defensie af en maakte hij de enige goal van het duel.
Na het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Bas Nijhuis doken spelers, stafleden en supporters van Heerenveen over elkaar heen van dolle vreugde. Even later meldde Van der Hart zich met een enorme glimlach op zijn gezicht in de mixed zone. 'Ik dacht eigenlijk dat het heel moeilijk zou worden om die pot tegen Ajax van vorig jaar te overtreffen, met dat VAR-moment en de ontlading die daarbij kwam kijken. Maar dit is mooier, honderd procent. Echt een avond om nooit meer te vergeten', glom de goalie.
De mooiste voetbalfeestjes komen onverwachts, zo werd ook zaterdagavond maar weer eens bewezen. Want, eerlijk is eerlijk: vooraf zullen niet veel mensen op een overwinning van Heerenveen op PSV gerekend hebben. De Eindhovenaren verloren midweeks weliswaar in de Champions League van Stade Brest, maar hadden daarvoor in de competitie nog hoogvliegers FC Utrecht en FC Twente van de mat geveegd. In de Eredivisie had de ploeg van Peter Bosz tot zaterdag alleen nog van Ajax verloren.
Heerenveen leek op voorhand niet de meest logische ploeg om dat kunstje te herhalen. Goed, de ploeg van Robin van Persie was thuis nog ongeslagen, maar de laatste tijd werden de pannen nou niet bepaald van het dak gespeeld. Twee weken geleden moest Heerenveen nog genoegen nemen met een punt tegen RKC Waalwijk. Daarvoor waren er ook al meer twijfels dan complimenten geweest.
Die twijfels hoorden we overigens nooit van Van Persie, de eeuwige optimist die dit hele seizoen al lovend spreekt over zijn selectie. In de afgelopen periode kreeg hij vaak te horen dat zijn speelplan (aanvallend voetbal met veel lef) misschien wel te romantisch was voor het materiaal waar hij mee werkt. 'Als je Wil Hartog op een solex zet, dan wint-ie de TT Assen ook niet', zei erevoorzitter Riemer van der Velde niet zolang geleden nog.
Van Persie nam de kritiek ter kennisgeving aan en bleef het vertrouwen in zijn spelers wekelijks benadrukken. Groot was zijn vreugde toen Luuk Brouwers vorige week in blessuretijd de winnende goal maakte tegen Willem II, waardoor Heerenveen na zeven verloren uitwedstrijden op rij eindelijk eens een resultaat haalde buiten het eigen stadion (1-2). Het gaf zijn ploeg een boost in het vertrouwen, zo merkte Van Persie.
En dat bleek zaterdagavond wel, toen de supporters in het Abe Lenstra Stadion het positieve Heerenveen van de eerste weken van dit seizoen zomaar weer eens terug zagen. De thuisploeg greep PSV vanaf het begin bij de keel en liet die in het vervolg van de wedstrijd ook niet meer los. Het speelplan van Van Persie klopte en resulteerde met de drie punten ook nog eens in de gewenste beloning.
LANGE NEUS
Een beloning die, nogmaals, niet veel mensen hadden zien aankomen. 'En dat begrijp ik ook', zei Van Persie na afloop. 'Omdat PSV gewoon het beste team van Nederland is, met de beste trainer van Nederland voor de groep. Dan is het logisch dat je vooraf niet verwacht dat wij met 1-0 gaan winnen. En, heel eerlijk: vooraf heb ik ook gezegd dat het doel was om zo lang als mogelijk mee te doen in de wedstrijd. Nou, dat is wel gelukt.'
Van Persie genoot van hoe zijn ploeg zich presenteerde tegen de lijstaanvoerder. 'We hebben lef getoond in het verdedigen, in het aanvallen en in de schakelmomenten', somde hij op. 'Dit was wel de beste wedstrijd tot nu toe, ja. Ook als je kijkt naar de context, dus tegen de beste ploeg van Nederland. Dat we dan zó spelen, met zo veel lef, met zo veel druk vooruit… Ja, dan heb ik echt genoten van deze spelers.'
“Vooraf heb ik ook gezegd dat het doel was om zo lang als mogelijk mee te doen in de wedstrijd. Nou, dat is wel gelukt”
Met de stuntzege trekt Van Persie indirect een lange neus naar de twijfelaars en de mensen die hem uitlachten toen hij begon over Europees voetbal terwijl zijn ploeg onder de degradatiestreep terechtkwam. Natuurlijk, een zwaluw maakt nog geen zomer, en het moeizame voetbal van de afgelopen weken kan niet direct vergeten worden, maar Heerenveen heeft in ieder geval laten zien dat wat Van Persie constant beweerd heeft er inderdaad in zit. En als het kan tegen PSV, waarom dan niet tegen andere ploegen?
'Ik roep al maanden dat deze jongens echt heel goed kunnen voetballen', haalde de trainer zijn gelijk. 'Soms hebben mensen daar een andere mening over en dat is soms ook terecht. Ik begrijp dat je een beetje raar wordt aangekeken als je zoiets roept na een 3-0 nederlaag bij Fortuna Sittard. Maar ik zie deze spelers iedere dag trainen, ik zie het geloof groeien en zie dat het gewoon echt goede voetballers zijn. Ik ben heel blij en heel trots dat ze dat nu tegen het beste team van Nederland hebben laten zien.'
DE UITBLINKER
Verschillende spelers van Heerenveen lieten zich tegen PSV van hun beste kant zien. Levi Smans, bijvoorbeeld, die in het stadion werd gekozen tot Man van de Wedstrijd. De 21-jarige middenvelder speelde vorig seizoen met VVV-Venlo nog tegen de beloftenploeg van PSV, maar bewees zaterdag dat hij ook tegen de kampioen zijn mannetje kan staan.
'Dit zijn wel de avonden waarom ik naar Heerenveen ben gekomen, ja', glimlachte de moegestreden uitblinker. 'Het was geweldig om mee te maken. We zaten PSV vanaf het begin op de huid en ze kwamen gewoon niet aan voetballen toe. Dan kom je zelf beter in de wedstrijd, creëer je kansen en zie je het geloof groeien. Het was echt prachtig zo.'
Smans speelde als aanvallende middenvelder een grote rol in het druk zetten. Hij leverde enorm veel energie zonder bal, maar was ook aan de bal sterk. 'Ik had ook nog een goaltje kunnen maken, dan was het helemaal mooi geweest', gniffelde de jongeling. 'Maar ik denk dat ik wel een goede wedstrijd heb gespeeld, ja, en dat ik belangrijk ben geweest voor het team. Ik zat er lekker in en wil deze lijn nu graag doortrekken.'
Twijfels dat dit goed gaat komen heeft Smans duidelijk niet. De Limburger loopt rond met veel zelfvertrouwen, nadat hij afgelopen zomer de overstap van de KKD naar de Eredivisie maakte. Smans merkte al snel dat hij het niveau aan kon. Toch moest hij het in zijn eerste weken bij Heerenveen voornamelijk met invalbeurten doen.
'Daarin heb ik me wel goed laten zien', blikte Smans terug. 'Ik moest een beetje geduld hebben en dat was zeker lastig, want als voetballer wil je gewoon altijd spelen. Maar ik heb mijn kans uiteindelijk gekregen en merk dat ik mezelf goed ontwikkel en dat ik aan het groeien ben op dit niveau. Zo had ik het vooraf in mijn hoofd. Het is heel mooi dat dit er nu ook uitkomt. Met deze avond als het hoogtepunt tot nu toe, ja.'
Nu is het voor Heerenveen belangrijk om dit succes een vervolg te geven. Woensdag wacht in het bekertoernooi ASWH, waarna 2024 wordt afgesloten met een uitwedstrijd tegen hekkensluiter Almere City. Was de stunt van zaterdag een incident of het begin van een stijgende lijn? Van Persie zal er snel achter gaan komen.
Maar nu eerst nog even kort nagenieten van het meest recente succes. De supporters met een goed gevoel naar huis sturen is een belangrijke doelstelling voor Van Persie en dat is zaterdag in ieder geval aardig gelukt. 'Ik hoorde dat er mensen met tranen in hun ogen op de tribunes stonden. Ja, dat is toch prachtig? Dat is waar we het voor doen en waar we iedere dag met elkaar zo hard voor werken', sloot Van Persie glunderend af.
- hm.dr88_2023
- Bankzitter
The day after..
De laatste thuiswedstrijd van het kalenderjaar, Alles was er aan gedaan om het de supporters buiten en binnen het stadion het zo aangenaam mogelijk te maken. En tenslotte is er dan de wedstrijd tegen de landskampioen, die vorig jaar met 0-8 werd afgesloten en die sommigen misschien liever als administratief afgehandeld zouden hebben gezien. Hoe anders kon het lopen.
Vaak proberen we in een overtreffende trap te spreken over wat er is gebeurd om daarmee het bijzondere van de prestatie hiermee nóg bijzonderder te maken.
Dit pareltje mag wat mij betreft herinnerd worden als een echt mooi pareltje. Het woord “samen” is voor mij de basis van wat ik gisteren heb gezien.
PSV werd bestreden door een team dat als collectief allemachtig bereid was om voor elkaar werken. Elke Heerenveenspeler, heeft zich gisteren volledig leeg gespeeld voor het team. Voor elke meter werd gestreden en elke seconde was belangrijk, Het collectief overwon.
Wat een ongelofelijke gunfactor heeft wat mij betreft dit team. Samen.
De technische staf bleek in staat om het vertrouwen over te brengen naar de spelers. Het vertrouwen uitsprekend, wetende dat er velen klaarstonden om te oordelen als het niet goed zou gaan. Samen hiervoor staan.
En dan de twaalfde man: het publiek. Zelden in de afgelopen vijftig jaar zoveel emoties los zien komen tijdens en na de wedstrijd. Wat een sfeer en wat een betrokkenheid! Wat een wisselwerking. Hoe je samen tot zo’n climax kunt komen. Hoe trots kun je zijn.
Maar ook respect voor de landskampioen, Een moeilijke wedstrijd spelend, niet in staat om dat te doen wat men verwachtte na vorige week toen Twente alle hoeken van het veld lied werd laten zien. Geen ordinaire schoppartij, geen intimidatievoetbal, geen knettergekke bezoekende supporters die uit frustratie uit hun dak gingen. Samen hebben beide teams iets laten zien dat respect heeft afgedwongen. Geen kaarten waren nodig. Het arbitrale team voelde aan hoe er gespeeld kon worden.
En dan de ontlading….natuurlijk bij velen een brok in de keel, en bij sommige supporters tranen in de ogen.
Een pareltje om van na te genieten en om even niet te vergeten!! Bedankt, iedereen.
De laatste thuiswedstrijd van het kalenderjaar, Alles was er aan gedaan om het de supporters buiten en binnen het stadion het zo aangenaam mogelijk te maken. En tenslotte is er dan de wedstrijd tegen de landskampioen, die vorig jaar met 0-8 werd afgesloten en die sommigen misschien liever als administratief afgehandeld zouden hebben gezien. Hoe anders kon het lopen.
Vaak proberen we in een overtreffende trap te spreken over wat er is gebeurd om daarmee het bijzondere van de prestatie hiermee nóg bijzonderder te maken.
Dit pareltje mag wat mij betreft herinnerd worden als een echt mooi pareltje. Het woord “samen” is voor mij de basis van wat ik gisteren heb gezien.
PSV werd bestreden door een team dat als collectief allemachtig bereid was om voor elkaar werken. Elke Heerenveenspeler, heeft zich gisteren volledig leeg gespeeld voor het team. Voor elke meter werd gestreden en elke seconde was belangrijk, Het collectief overwon.
Wat een ongelofelijke gunfactor heeft wat mij betreft dit team. Samen.
De technische staf bleek in staat om het vertrouwen over te brengen naar de spelers. Het vertrouwen uitsprekend, wetende dat er velen klaarstonden om te oordelen als het niet goed zou gaan. Samen hiervoor staan.
En dan de twaalfde man: het publiek. Zelden in de afgelopen vijftig jaar zoveel emoties los zien komen tijdens en na de wedstrijd. Wat een sfeer en wat een betrokkenheid! Wat een wisselwerking. Hoe je samen tot zo’n climax kunt komen. Hoe trots kun je zijn.
Maar ook respect voor de landskampioen, Een moeilijke wedstrijd spelend, niet in staat om dat te doen wat men verwachtte na vorige week toen Twente alle hoeken van het veld lied werd laten zien. Geen ordinaire schoppartij, geen intimidatievoetbal, geen knettergekke bezoekende supporters die uit frustratie uit hun dak gingen. Samen hebben beide teams iets laten zien dat respect heeft afgedwongen. Geen kaarten waren nodig. Het arbitrale team voelde aan hoe er gespeeld kon worden.
En dan de ontlading….natuurlijk bij velen een brok in de keel, en bij sommige supporters tranen in de ogen.
Een pareltje om van na te genieten en om even niet te vergeten!! Bedankt, iedereen.
- Frisian Viking
- Superster
Tige!robfriend1 schreef: ↑15-12-2024 18:22 SC Heerenveen zette het eigen Abe Lenstra Stadion zaterdagavond op zijn kop, door met 1-0 van PSV te winnen. Voor Robin van Persie gold het als een bevestiging voor wat hij al maanden roept: dat zijn spelers beter zijn dan menigeen misschien denkt.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
Van de zoon
Van de Heilige Geest
Abe
-
- Superster
Heeft iemand anders zich ook geërgerd aan Theo Janssen en Rafael van der Vaart bij studio voetbal? Ze kwamen volledig op zichzelf op het punt dat Heerenveen helemaal niet zo goed was.
Ik vermoed dat de mannen normaliter alleen maar Ajax en Champions League kijken en weinig middenmoot en staart Eredivisie kijken want voor ons was dit een geweldige wedstrijd. Dan heb je 2 volgevreten vedetten die samen 4 Eredivisie spelers wegen en die vinden het niet zo goed.
Het dedain waarmee het vervolgens wordt gebracht door de oud assistent van Vitesse vind ik nog wel het meest stuitend. Opjagen is het makkelijkst om te trainen, wanneer dat zo makkelijk was had Vitesse ook nog wel een kans gehad toen hij daar vorig jaar nog wat te vertellen had.
Sorry moest ik even kwijt
Ik vermoed dat de mannen normaliter alleen maar Ajax en Champions League kijken en weinig middenmoot en staart Eredivisie kijken want voor ons was dit een geweldige wedstrijd. Dan heb je 2 volgevreten vedetten die samen 4 Eredivisie spelers wegen en die vinden het niet zo goed.
Het dedain waarmee het vervolgens wordt gebracht door de oud assistent van Vitesse vind ik nog wel het meest stuitend. Opjagen is het makkelijkst om te trainen, wanneer dat zo makkelijk was had Vitesse ook nog wel een kans gehad toen hij daar vorig jaar nog wat te vertellen had.
Sorry moest ik even kwijt
Het is maar een spelletje
-
- Bankzitter
Haha, volgevreten hebben ze zichzelf zeker die 2.
Theo, Theo, Theo, Theo, je moeder....................bakt patat.
Theo, Theo, Theo, Theo, je moeder....................bakt patat.
-
davp Verified
- Wereldspeler
Twee mannen van wie het gewicht meer puntent telt dan het IQ. Niet serieus te nemen die vette hap.
-
Verified
- Wereldspeler
Over dat VI+ artikel, wanneer stonden we onder de degradatiestreep?
-
- Selectiespeler
-
- Wereldspeler
Re: 14-12-2024 sc Heerenveen - PSV (1-0)
Volgens VI speelde Jahanbakhsh een mindere wedstrijd, waardoor hij een 5,5 kreeg. Misschien is dat het resultaat van weinig geslaagde ballen of acties vanaf de zijkant, maar ik heb eerlijk gezegd genoten van zijn fysieke inbreng en de vele kopduels die hij won. Een verademing ten opzichte van die heilloze hoge ballen op Sebaoui waar we de afgelopen maanden niets aan hebben gehad. Misschien is dat ook wel het hele verhaal van afgelopen zaterdag: vanuit ons perspectief was het verschil zo groot waardoor het allemaal nog nét even wat beter leek.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen!
-
- Selectiespeler
Ja, eens. Je ziet dat dit een topclubspeler is, ook qua gogme. Dat wat hij deed was echt prima en precies conform de stalorder waarmee hij de wei in was gestuurd. Deze speler maakt ons beter, vooral ook omdat spelers om hem heen door zijn inbreng beter/met meer zelfvertrouwen gaan spelen.feanryp23 schreef: ↑16-12-2024 10:25 Volgens VI speelde Jahanbakhsh een mindere wedstrijd, waardoor hij een 5,5 kreeg. Misschien is dat het resultaat van weinig geslaagde ballen of acties vanaf de zijkant, maar ik heb eerlijk gezegd genoten van zijn fysieke inbreng en de vele kopduels die hij won. Een verademing ten opzichte van die heilloze hoge ballen op Sebaoui waar we de afgelopen maanden niets aan hebben gehad. Misschien is dat ook wel het hele verhaal van afgelopen zaterdag: vanuit ons perspectief was het verschil zo groot waardoor het allemaal nog nét even wat beter leek.
-
Verified
- Bankzitter
In het AD kreeg de scheidsrechter Bas Nijhuis slechts een 5,5.
Was hij echt zo slecht?
Was hij echt zo slecht?
-
- Wereldspeler
Ik vind die 5,5 niet terecht. Hij is er de hele wedstrijd voor gegaan. Jahanbakhsh is voor ons een gouden kracht. 90 interlands gespeeld, op meerdere WK's, bij grote clubs maar niet te beroerd om keihard te werken en na een paar maanden zonder amper wedstrijden nu al gewoon de wedstrijd uitgespeeld. Totaal geen sterallures maar gewoon gas geven. En hij kan ook nog goed voetballen. Daar gaan we na de winterstop veel plezier aan beleven.feanryp23 schreef: ↑16-12-2024 10:25 Volgens VI speelde Jahanbakhsh een mindere wedstrijd, waardoor hij een 5,5 kreeg. Misschien is dat het resultaat van weinig geslaagde ballen of acties vanaf de zijkant, maar ik heb eerlijk gezegd genoten van zijn fysieke inbreng en de vele kopduels die hij won. Een verademing ten opzichte van die heilloze hoge ballen op Sebaoui waar we de afgelopen maanden niets aan hebben gehad. Misschien is dat ook wel het hele verhaal van afgelopen zaterdag: vanuit ons perspectief was het verschil zo groot waardoor het allemaal nog nét even wat beter leek.