Robin van Persie

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Ralt
Bankzitter

Re: Robin van Persie

Bericht door Ralt »

Feanfan 1 schreef: 29-11-2024 22:26 U wordt bedankt, u kunt wel weer gaan
Uit Willem II standaard verlies en PSV wint nog met 8 man
Dit is de eerste keer in mijn leven dat ik in de rust heb overwogen om lekker naar huis te gaan. Had ik dat maar gedaan...
Keristo
Jeugdspeler

Bericht door Keristo »

Weg met die rvp
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

Dit soort wedstrijden zijn al lang geen zekerheidjes meer, maar ik had wel de hoop dat we onder Van Persie vol voor de 2-0 zouden gaan.
Freezeman
Superster

Bericht door Freezeman »

Ralt schreef: 29-11-2024 22:46 Dit is de eerste keer in mijn leven dat ik in de rust heb overwogen om lekker naar huis te gaan. Had ik dat maar gedaan...
Volgende thuis wedstrijd krijg je een herkansing :wink:
Anti anti. :)
xander
Verified
Superster

Bericht door xander »

Exit RvP zsm is duidelijk dit wordt niks. Maar de vraag is wie krijgt het wel aan de gang?
Alle ballen op Henkie!
Driemaal is scheepsrecht
Nieuw talent

Bericht door Driemaal is scheepsrecht »

xander schreef: 30-11-2024 13:26 Exit RvP zsm is duidelijk dit wordt niks. Maar de vraag is wie krijgt het wel aan de gang?
Wat doet Tobiassen momenteel?;)
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

MvB, DL, JS, JOR, JJ en KvW lieten ons ook heel wisselvallig spelen. Wij zijn nou eenmaal verworden tot een plek die rond plaats 11 / 12 speelt. In een goed seizoen speel je om de play off plekken, in een slecht seizoen moet je je eerst maar eens veilig spelen. RvP ontslaan lost niet opeens alle problemen op magische wijze op.
Abenello
Selectiespeler

Bericht door Abenello »

Driemaal is scheepsrecht schreef: 30-11-2024 13:38 Wat doet Tobiassen momenteel?;)
Tobiasen haalde gemiddeld minder punten dan JJ en kreeg wel Sarr en SvH in de schoot geworpen.
SuperFrysk
Wereldspeler

Bericht door SuperFrysk »

Abenello schreef: 30-11-2024 13:46 Tobiasen haalde gemiddeld minder punten dan JJ en kreeg wel Sarr en SvH in de schoot geworpen.
Dat is niet helemaal eerlijk, het was toen ook vrouwen en kinderen eerst qua punten. Toen de buit binnen was, werd er goed gevoetbald en kwam er positiviteit in de groep.
Poke
Invaller

Bericht door Poke »

Abenello schreef: 30-11-2024 13:44 MvB, DL, JS, JOR, JJ en KvW lieten ons ook heel wisselvallig spelen. Wij zijn nou eenmaal verworden tot een plek die rond plaats 11 / 12 speelt. In een goed seizoen speel je om de play off plekken, in een slecht seizoen moet je je eerst maar eens veilig spelen. RvP ontslaan lost niet opeens alle problemen op magische wijze op.
Klopt helemaal, ieder jaar lijkt het ietsje minder te worden bij ons i.p.v. dat je telkens een stapje omhoog ziet echter, waardoor het dit jaar kritischer wordt komt door de uitlatingen van zowel Ferry als RvP. De club wil met een plan terug naar Europees en RvP heeft met zijn uitlatingen ons allen doen geloven dat wij een selectie hebben die met gemak bij de eerst 8 zou moeten kunnen eindigen echter, laten de uitslagen en de, inmiddels, uitstraling v/d spelers een totaal ander beeld zien. Als de uitlatingen minder hoog v/d toren waren geblazen dan had men er op een heel andere manier ingestaan. Nu voel je je als supporter toch wel een beetje, boel, belazerd en dat uit zich in een kritischere houding.

Ik raakte wel enthousiast gaandeweg v/d naam/persoon RvP maar inmiddels is dat behoorlijk gedaald echter, denk ik wel dat het probleem veel dieper in de club zit aangezien al zijn voorgangers tegen dezelfde problemen/tekorten leken aan te lopen.

Er wordt vaak gezegd dat wij geen geld hebben maar wij investeren jaarlijks nog aardig ruim in de selectie in tegenstelling tot veel andere clubs dus dat is het probleem niet direct, het wordt alleen niet op de juiste wijze gedaan zo is onderhand wel pijnlijk duidelijk.
Eens een Feanfan,.......,Altijd een Feanfan
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

De vraag is niet of we degraderen, maar wanneer
Rokkenjager
Nieuw talent

Bericht door Rokkenjager »

Feanfan 1 schreef: 03-12-2024 12:03 De vraag is niet of we degraderen, maar wanneer
2026 uiterlijk langer zal het niet duren
Tot een volgende keer.
fuotbalgek
Superster

Bericht door fuotbalgek »

Rokkenjager schreef: 04-12-2024 11:55 2026 uiterlijk langer zal het niet duren
Inderdaad, dat rokkenjagen zal wel voor die tijd aan banden worden gelegd.
Rokkenjager
Nieuw talent

Bericht door Rokkenjager »

fuotbalgek schreef: 09-12-2024 01:10 Inderdaad, dat rokkenjagen zal wel voor die tijd aan banden worden gelegd.
De grappigste thuis geloof ik... Ga naar FeanOnline jongen.

Sterker nog ik maak wel plaats voor jou, trieste figuren ook hier. Dag.
Tot een volgende keer.
DSCH
Wereldspeler

Bericht door DSCH »

Als club ben je een bepaalde kant opgegaan en heb je (eindelijk) gekozen voor een visie en heb je ook nog eens het lef gehad om ambitieus te zijn en deze hardop uit te spreken. Bovendien kunnen veel supporters zich ook vinden in deze visie, het aanvallende voetbal waar Heerenveen voor hoort te staan.

RvP is een trainer die daarbij past en er ook echt in geloofd. Bewust is de keuze voor deze beginnende trainer gemaakt en dat neemt risico’s met zich mee. Ik sta vol achter deze risico’s, ik denk namelijk dat je niet snel een andere trainer kan vinden die dit risicovolle spel durft te spelen. Die passen zich snel aan door meningen van fans, media, etc. RvP kiest voor zijn en voor ons nieuwe gekozen pad. Daar heb ik veel waardering voor.

Uiteraard ben ik het ook niet eens met alle beslissingen en begrijp ik de kritiek van medesupporters, maar laten we nou eens de tijd nemen voor verandering. Deze speelstijl/visie bouw je niet op in enkele maanden, dat duurt jaren. En ik ben er voorstander van dat we, wat er ook gebeurd, de trainer moeten laten zitten. Op de lange termijn geloof ik in dit plan, maar ik ben me er ook van bewust dat dit veel van mijn geduld zal vragen. Maar steeds veranderen van trainer en/of directie ben ik klaar mee en ik geloof er niet (meer) in dat dat de oplossing is, dat heeft het verleden wel uitgewezen.
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Ik snap je wel, maar ben je dan ook teleurgesteld dat RvP zich toch langzaam aan het aanpassen is?
Het is maar een spelletje
Poke
Invaller

Bericht door Poke »

Ik kan je deels wel volgen DSCH maar er leiden uiteraard meerdere wegen naar Rome. Uiteindelijk is RvP er aldeels vanaf gestapt wat het voetbal al helemaal niet meer zo aantrekkelijk maakt om naar te kijken en we weer op het punt zijn beland dat het om resultaat gaat. Niet erg want uiteindelijk draait het daar grotendeels ook om. RvP was verfrissend maar moet duidelijk ook nog veel leren en dat is ook logisch, waar ik mij meer zorgen om maak is het verhaal er buiten.....ik krijg toch steeds meer het gevoel dat de visie van RvP ook niet het probleem is maar wel het sociale erachter. Hij vergelijkt zijn verwachting iets teveel met wat hij op hoog niveau heeft ervaren terwijl onze spelers ook meer behoefte hebben aan iets meer persoonlijke aandacht en vertrouwen......door steeds te schuiven ontneem je juist dat vertrouwen. Daarbij, aanvallend voetbal draait uiteraard niet enkel om aanvallend voetbal......daar moet een balans in zitten. Daarbij, al zou het gaan lopen wat ik echt niet uitsluit dan zal RvP nooit iemand zijn voor de lange termijn omdat hij carriere wil maken dus zal er binnen afzienbare tijd sowieso al weer een andere trainer komen. Hij kan in ieder geval voor mij komend weekend al onsterfelijk worden al hij met een masterplan PSV van winst af kan houden hahaha
Overigens ben ik wel van mening dat onze selectie wel erg de grond in wordt getrapt door de media want er zitten echt wel goede spelers in dus als het wat gaat lopen zie ik wel wat nieuwe cashcows opstaan.
fuotbalgek
Superster

Bericht door fuotbalgek »

xander schreef: 30-11-2024 13:26 Exit RvP zsm is duidelijk dit wordt niks. Maar de vraag is wie krijgt het wel aan de gang?
En dan vandaag weer een totaal andere losse mening. Het antwoord op je vraag, RvP.
xander
Verified
Superster

Bericht door xander »

fuotbalgek schreef: 15-12-2024 00:36 En dan vandaag weer een totaal andere losse mening. Het antwoord op je vraag, RvP.
Geef hem nog de laatste 2 wedstrijden dit jaar een kans het tegendeel te bewijzen.
Alle ballen op Henkie!
Ebiede
Verified
Forumicoon

Bericht door Ebiede »

Als er volgende week wordt gewonnen van Almere en we gaan met 24 punten de winterstop in dan heeft Van Persie het meer dan behoorlijk gedaan. Daarnaast begint het ALS weer een onneembare vesting te worden. Dat is waar we naar toe willen, toch?
Spijt heb je morgen maar!
hhage
Wereldspeler

Bericht door hhage »

Dan sta je gewoon op een play-off plek voor Europees voetbal
, met alle clubs 1 keer gehad te hebben. En waarschijnlijk nog in de beker. Dat is gewoon prima.
SuperFrysk
Wereldspeler

Bericht door SuperFrysk »

Het zou wel weer typisch zijn dat we uit bij Almere City verliezen.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

SuperFrysk schreef: 15-12-2024 12:58 Het zou wel weer typisch zijn dat we uit bij Almere City verliezen.
Dat is het typische aan ons team. En niet alleen dit seizoen hoor, maar al een behoorlijk aantal achter elkaar. Op de momenten dat er wat te halen valt en daar ook duidelijk de mogelijkheden voor zijn laat ons team het vaak afweten. Anderzijds zijn er ook wel wat spaarzame momentjes dat wanneer je het niet verwacht er zomaar een succes uit de hoge hoed getoverd wordt. Nu was dat PSV thuis, vorig seizoen Ajax thuis.
RvP, het waren 10 .... maanden
DSCH
Wereldspeler

Bericht door DSCH »

vlqrt schreef: 12-12-2024 20:56 Ik snap je wel, maar ben je dan ook teleurgesteld dat RvP zich toch langzaam aan het aanpassen is?
Ja, dat ben ik zeker. Vandaar dat ik ook aangeef dat het ook van mijn kant om geduld vraagt. Ik denk echter dat dit een leermoment voor hem/ons is. Niet terugvallen, maar doorgaan op de ingeslagen weg. Mooi dat we dit ook hebben kunnen zien tegen PSV.
DSCH
Wereldspeler

Bericht door DSCH »

Poke schreef: 13-12-2024 09:38 Ik kan je deels wel volgen DSCH maar er leiden uiteraard meerdere wegen naar Rome. Uiteindelijk is RvP er aldeels vanaf gestapt wat het voetbal al helemaal niet meer zo aantrekkelijk maakt om naar te kijken en we weer op het punt zijn beland dat het om resultaat gaat. Niet erg want uiteindelijk draait het daar grotendeels ook om. RvP was verfrissend maar moet duidelijk ook nog veel leren en dat is ook logisch, waar ik mij meer zorgen om maak is het verhaal er buiten.....ik krijg toch steeds meer het gevoel dat de visie van RvP ook niet het probleem is maar wel het sociale erachter. Hij vergelijkt zijn verwachting iets teveel met wat hij op hoog niveau heeft ervaren terwijl onze spelers ook meer behoefte hebben aan iets meer persoonlijke aandacht en vertrouwen......door steeds te schuiven ontneem je juist dat vertrouwen. Daarbij, aanvallend voetbal draait uiteraard niet enkel om aanvallend voetbal......daar moet een balans in zitten. Daarbij, al zou het gaan lopen wat ik echt niet uitsluit dan zal RvP nooit iemand zijn voor de lange termijn omdat hij carriere wil maken dus zal er binnen afzienbare tijd sowieso al weer een andere trainer komen. Hij kan in ieder geval voor mij komend weekend al onsterfelijk worden al hij met een masterplan PSV van winst af kan houden hahaha
Overigens ben ik wel van mening dat onze selectie wel erg de grond in wordt getrapt door de media want er zitten echt wel goede spelers in dus als het wat gaat lopen zie ik wel wat nieuwe cashcows opstaan.
Kan mij goed vinden in je verhaal, met name het vele rouleren heb ik ook wel mijn twijfels bij. Aan de andere kant wil ik het ook een kans geven, de gedachte erachter, het vechten voor je plek kan ik me wel in vinden. Toont ook topsportmentaliteit en aan die cultuuromslag zullen we moeten wennen, en dat kost tijd en geduld. Ben het overigens ook met je eens dat je wel naar het persoonlijke moet blijven kijken, je moet het kunnen managen en daar is RVP nog lerende in. En die tijd durf ik hem te geven.
Otsje P
Verified
Forumicoon

Bericht door Otsje P »

Hoe kan een echte "voetballer" als van Persie nu niet inzien dat je met een middelveld met alleen maar lopers en werkers niets creëert tegen een ploeg die zich terugtrekt en de ruimtes klein maakt?

De enige kans van de wedstrijd ontstaat door een geweldige bal van je centrale verdediger. Dit middenveld heeft het tegen PSV geweldig gedaan door hun inzet en loopvermogen. Dan krijg je kansen doordat PSV de bal verspeeld en ruimte achterlaat. Tegen RKC, Willem 2 en Almere moeten we het spel maken en kan dit middenveld helemaal niks. Zoveel slechte aannames en beroerde passes en bovendien 0,0 creativiteit.

Tegen Willem 2 kom Olsson er de laatste 20 minuten in voor Smans en weet je nog 2x te scoren. Tegen RKC en Almere komt Simon niet eens in de ploeg!!! Wat heeft die beste jongen verkeerd gedaan behalve 2 of 3 mindere wedstrijden?

De enige creatieve middenvelder in je selectie wordt niet opgesteld, bizarre situatie wat mij betreft. Hier kieper je bovendien gewoon een miljoen of 2 het putje in. Transferwaarde in een paar maanden verdampt. Simon heeft in zijn teen meer "voetbal" dan het hele huidige middenveld bij elkaar.

Smans heeft tegen PSV geweldig gewerkt en is tegen RKC 1x tegen een bal aangelopen. Verder komt er helemaal niets uit. Heel veel balverlies en kansloze dribbels rond de 16. Hoe kan het dat je op 1 na beste speler van vorig seizoen zo weinig krediet heeft en anderen zo veel fouten mogen maken en gewoon blijven staan? Niets tegen Smans overigens, daar zit heus wel wat in.

Van Persie sprak laatst over soldaten. Hij maakt echter dezelfde fout als zoveel trainers. Ze willen het elftal besturen als was het een video game. Allemaal robots die hard werken en veel lopen zoals jij wilt. Alle creativiteit en techniek is er echter uitgehaald, dood en doodzonde. Dat een doodsimpele huis tuin en keukenvoetballers als van Ee en Brouwers zo belangrijk worden gemaakt zegt voldoende. Er wordt zo de nadruk gelegd op wat er zonder bal gebeurd dat het blijkbaar niet uitmaakt dat ze zelf die bal constant inleveren bij de tegenpartij.

Einde van mijn "rant". FREE SIMON OLSSON!!! :wink:
Poke
Invaller

Bericht door Poke »

@Otjse P., onderhand vraag ik mij af of het ook een ego dingetje is aangezien er massaal om Olsson wordt geroepen.....dat RvP denkt, "uh, dat bepaal ik nog altijd zelf". Niet dat ik hem als de grote verlosser zie, want zo heb ik ook "de fout" gemaakt na de voorbereiding om Conde als missing link te zien en dat lijkt ook aardig anders uit te pakken maar feit is wel dat Ollson creativiteit met zich meebrengt en dat wordt node gemist wanneer jezelf het spel moet maken. Daarbij was het denk ik ook niet voor niets dat wij 2x scoorden bij WillemII maar goed, helaas bepalen wij niet en kunnen enkel met lede ogen aanzien dat onze spelers uit er niets van bakken, of gewoon geen zin in hebben of wat dan ook.......in ieder geval mag het ophemelen van hun nu wel stoppen. Ikzelf was er ook geen voorstander van om onze selectie de grond in te boren en dat hoeft ook niet maar als je op 1 na alle uitwedstrijden verliest en ook nog eens 27 tegengoals, of waren het er 30? (ben de tel kwijt), tegen krijgt......dan bak je er simpelweg niets van.
Sido1920
Jeugdspeler

Bericht door Sido1920 »

Otsje P schreef: 23-12-2024 10:15 Hoe kan een echte "voetballer" als van Persie nu niet inzien dat je met een middelveld met alleen maar lopers en werkers niets creëert tegen een ploeg die zich terugtrekt en de ruimtes klein maakt?

De enige kans van de wedstrijd ontstaat door een geweldige bal van je centrale verdediger. Dit middenveld heeft het tegen PSV geweldig gedaan door hun inzet en loopvermogen. Dan krijg je kansen doordat PSV de bal verspeeld en ruimte achterlaat. Tegen RKC, Willem 2 en Almere moeten we het spel maken en kan dit middenveld helemaal niks. Zoveel slechte aannames en beroerde passes en bovendien 0,0 creativiteit.

Tegen Willem 2 kom Olsson er de laatste 20 minuten in voor Smans en weet je nog 2x te scoren. Tegen RKC en Almere komt Simon niet eens in de ploeg!!! Wat heeft die beste jongen verkeerd gedaan behalve 2 of 3 mindere wedstrijden?

De enige creatieve middenvelder in je selectie wordt niet opgesteld, bizarre situatie wat mij betreft. Hier kieper je bovendien gewoon een miljoen of 2 het putje in. Transferwaarde in een paar maanden verdampt. Simon heeft in zijn teen meer "voetbal" dan het hele huidige middenveld bij elkaar.

Smans heeft tegen PSV geweldig gewerkt en is tegen RKC 1x tegen een bal aangelopen. Verder komt er helemaal niets uit. Heel veel balverlies en kansloze dribbels rond de 16. Hoe kan het dat je op 1 na beste speler van vorig seizoen zo weinig krediet heeft en anderen zo veel fouten mogen maken en gewoon blijven staan? Niets tegen Smans overigens, daar zit heus wel wat in.

Van Persie sprak laatst over soldaten. Hij maakt echter dezelfde fout als zoveel trainers. Ze willen het elftal besturen als was het een video game. Allemaal robots die hard werken en veel lopen zoals jij wilt. Alle creativiteit en techniek is er echter uitgehaald, dood en doodzonde. Dat een doodsimpele huis tuin en keukenvoetballers als van Ee en Brouwers zo belangrijk worden gemaakt zegt voldoende. Er wordt zo de nadruk gelegd op wat er zonder bal gebeurd dat het blijkbaar niet uitmaakt dat ze zelf die bal constant inleveren bij de tegenpartij.

Einde van mijn "rant". FREE SIMON OLSSON!!! :wink:
Helemaal mee eens, Simon Olsson wordt na Tibor Halilovic de volgende middenvelder die weggepest wordt. Gekke is alleen dat er onder 2 verschillende trainers hetzelfde gebeurd, zou FdH er meer mee te maken hebben?
Trevorp
Invaller

Bericht door Trevorp »

Uitstekende analyse van Robin voor de camera, mag ook worden gezegd. Dat geeft mij wel vertrouwen moet ik zeggen.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

Heerenveen is een opleidingsclub, al stelt onze jeugopleiding ook niks meer voor
Maar Heerenveen is nu de club waar we de trainer Van Persie opleiden en die mag alle fouten en keuzes maken waar hij zin in heeft
Wordt tijd dat het Rotterdamse kliekje eens heel goed in de spiegel gaat kijken
Plaats reactie