Luuk Brouwers

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Driemaal is scheepsrecht
Jeugdspeler

Re: Luuk Brouwers

Bericht door Driemaal is scheepsrecht »

Helemaal mee eens, voor ons een meer dan prima middenvelder. Al helemaal omdat we karakterspelers missen (en ja, óók mee eens dat je beter niet lachend voor de camera kan verschijnen bij een 9-1 verliespartij). Doet mij namelijk ook enigszins denken aan een Joey van den Berg, maar het is wel een betere voetballer plus hij pakt minder vaak domme kaarten, waar Joey wel een handje van had...;)
BWA23
Nieuw talent

Bericht door BWA23 »

Hij speelde gisteren een prima wedstrijd ja als 1 van de weinigen. Maar dat mocht ook wel eens.
Ralt
Nieuw talent

Bericht door Ralt »

Gaat v Persie bij uitwedstrijden ook eens zijn basis 2 veranderen? Wat levert deze man de bal ook vaak in.
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Luuk die het publiek er van langs geeft, tussen gelijk krijgen en gelijk hebben zit een groot verschil.
Hij heeft gelijk, maar zo werkt het voetbal gewoon niet.

Ben benieuwd hoe lang het duurt tegen PSV dat hij zelf het mikpunt wordt, die wedstrijd winnen lijkt nu heel ver weg.
Het is maar een spelletje
Satyr
Superster

Bericht door Satyr »

jorro
Invaller

Bericht door jorro »

vlqrt schreef: 30-11-2024 00:15 Luuk die het publiek er van langs geeft, tussen gelijk krijgen en gelijk hebben zit een groot verschil.
Hij heeft gelijk, maar zo werkt het voetbal gewoon niet.

Ben benieuwd hoe lang het duurt tegen PSV dat hij zelf het mikpunt wordt, die wedstrijd winnen lijkt nu heel ver weg.
Hele ongelukkige uitspraak van hem. Je staat enorm te blauwbekken op de tribune, ziet een voetbalwedstrijd die het aangluren niet waard is, een team dat aanklooit en een trainer bij wie het inmiddels volledig uit de vingers glipt, en dan mag je geen kritische geluiden laten horen? Je speelt voetbal voor de fans. Juist bij ons ligt het acceptatieniveau bijzonder hoog, zo blijkt al seizoenen lang. Dan is het echt erg misplaatst om dit te zeggen, nadat je net de zoveelste draak van een wedstrijd hebt gespeeld. Wat zelfreflectie zou hem sieren.
Rokkenjager
Nieuw talent

Bericht door Rokkenjager »

Lekker polariserend van dhr. Brouwers
Tot een volgende keer.
Satyr
Superster

Bericht door Satyr »

En het staat lekker groot op nu.nl
Wolliepoly
Verified
Wereldspeler

Bericht door Wolliepoly »

We kunnen ons afvragen of het wel helemaal de waarheid is die Brouwers spreekt en onze twijfels erbij hebben.

Maar als dit wel het gevoel is wat er binnen de groep leeft dan toont hij wel leiderschap om dit te benoemen en neemt hij het op voor de jonge garde die er last van heeft. Dat vind ik persoonlijk wel positief.

Gezien de mentale staat en de kwaliteit van het voetbal bekruipt mij (nu al) het gevoel dat wij wel eens een jaar als Groningen/Heracles kunnen hebben met degradatie tot gevolg.

Ik hoop dat mijn gevoel me hier in de steek laat.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

We kunnen zomaar een seizoen als Groningen hebben.Een paar jaar geleden hadden we ook al lastig seizen, tot Tobiasen het overnam. Toen ging het publiek er ook weer achter staan omdat het aansloeg en iedereen wist dat ze steun nodig hadden.

Als van Persie zo doorgaat blijf je morrende mensen houden, dat rond getik achterin zijn veel mensen spuugzat. Dus ik denk dat er op de een of andere manier toch iets anders geprobeerd moet worden. Dan gaat het publiek er ook weer meer achter staan.

Aan de andere kant, de meesten zijn wel van goede wil, dus misschien dat een oproep vanuit het team wel helpt?
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

Nu zal ik de meute wel over mee heen krijgen, maar Nieuw Noord heeft toch de meeste invloed op de sfeer
Nieuw Noord vindt zichzelf de 12e man en dan vind ik ook dat ze ploeg over het dode punt heen moet helpen en niet alleen tikki-tikkie tamba moeten roepen. En ja, ik zit op Zuid
Overigens snap ik Brouwers wel, of het slim is weet ik niet, maar iedereen is nu wel weer wakker geschud
Demster
Selectiespeler

Bericht door Demster »

Feanfan 1 schreef: 30-11-2024 10:48 Nu zal ik de meute wel over mee heen krijgen, maar Nieuw Noord heeft toch de meeste invloed op de sfeer
Nieuw Noord vindt zichzelf de 12e man en dan vind ik ook dat ze ploeg over het dode punt heen moet helpen en niet alleen tikki-tikkie tamba moeten roepen. En ja, ik zit op Zuid
Overigens snap ik Brouwers wel, of het slim is weet ik niet, maar iedereen is nu wel weer wakker geschud
Sta zelf op Noord maar deel je mening hoor. Sowieso is de connectie de laatste wedstrijden (PEC, GAE en RKC) een stuk minder tussen publiek en spelers. Grote gedeelten om mij heen (sta zelf redelijk bovenin) waren tijdens de wedstrijd veel drukker met elkaar bezig dan met de wedstrijd. In plaats van support hoor je meer gesprekken. Ook lui die minuten met hun rug naar het veld staan om met hun kameraden te ouwehoeren die achter hun staan. Allemaal prima maar het draagt niet bij aan de sfeer.

Echter, is het verwonderlijk met het voetbal van de laatste tijd? Er gebeuren nou eenmaal ook weinig dingen op het veld waar men geboeid naar blijft kijken en dan slaat de verveling bij sommigen blijkbaar toe. Wat een verschil t.o.v. bijvoorbeeld NAC thuis…
SuperFrysk
Basisspeler

Bericht door SuperFrysk »

Dat Simon Olsson toe zingen werd ook wel aangegrepen aan het einde om de ontevredenheid te laten blijken. Maar het is natuurlijk wel een flink signaal van de supporters.

Ik snap Brouwers ook wel, maar het voetbal helpt niet mee. Al helpt het cynisme en gemor al helemaal niet. Maar ik weet zeker als je 90 minuten de boel afjaagt dan krijg je het publiek er 100% achter. Het is een wisselwerking.

Het helpt ook niet mee dat Vd Hart in de dying seconds de bal naar een verdediger afspeelt in plaats van hem naar voren te knallen.
Alfred
Wereldspeler

Bericht door Alfred »

Ik snap niet waarom Brouwers zo te keer gaat tegen de eigen supporters. De ploeg werd toch niet constant uitgefloten? Er werd toch niet gezongen tegen spelers? Er werd gezongen voor Olsson en dat was een teken aan de trainer en niet aan de spelers. Nu staat op alle voetbalsites de kritiek op het publiek. Wordt in al die voetbalprogramma's benadrukt dat Heerenveen negatief of verwend publiek heeft. sta je er lekker op. De druk wordt in ieder geval niet minder door de uitspraken van Brouwers, die wordt eerder groter. Als hij nu een punt had, maar het publiek keerde zich tijdens de wedstrijd totaal niet tegen de ploeg. Dat na de 1-1 het sentiment negatiever was is logisch. Tegen de nummer laatst stemt alles anders dan winst tot ontevredenheid, dat moet Brouwers toch ook weten als ervaren speler.
Abenello
Invaller

Bericht door Abenello »

Volgens mij werd Simon Olsson ook maar drie keer toegezongen, waarvan twee keer toen hij ging warmlopen.
xander
Verified
Superster

Bericht door xander »

Belachelijke uitspreken van Brouwers wat mij betreft niet meer opstellen. Nieuw Noord heeft 90 minuten lang vocaal achter het team gestaan wat bedroevend aan het spelen was. Je verwacht wat terug van dit team.
Alle ballen op Henkie!
Superfries1994
Wereldspeler

Bericht door Superfries1994 »

xander schreef: 30-11-2024 13:25 Belachelijke uitspreken van Brouwers wat mij betreft niet meer opstellen. Nieuw Noord heeft 90 minuten lang vocaal achter het team gestaan wat bedroevend aan het spelen was. Je verwacht wat terug van dit team.
Noppert, Kersten, Van der Hart, Bochniewicz, Köhlert, Condé, Olsson, Brouwers, Jahanbakhsh, Nicolaescu, Trenskow. Jongens met minimaal een paar seizoenen op het hoogste niveau en levenservaring. Waar heeft Luuk het eigenlijk over? Genoeg ervaren gasten waar je wat van mag verwachten.
Joucke
Verified
Wereldspeler

Bericht door Joucke »

Beste Luuk,

Ik rij nu anderhalf jaar 400 kilometer om jou en je vriendjes elke derde pass de bal naar de verkeerde kleur te zien spelen. Ik was erbij toen je je liet wegspelen met 0-8, ik keek toe hoe je met 9-1 werd weggespeeld. Ik was erbij toen je je door degradant Vitesse voor schut liet zetten, en ook nu RKC het moeilijk maakte voor jou en je onervaren matties, was ik er.

Ik geloof dat ik psv thuis maar even oversla, want met je slachtoffergedrag en het zoeken van de oorzaak van jullie wanvertoning bij “kritische” fans, voelt dit als een mes in de rug. Tot volgend jaar, en geef je aanvoerdersband alsjeblieft aan iemand die ‘m wel aankan. Espen is een goede optie.
Alfred
Wereldspeler

Bericht door Alfred »

Brouwers heeft in een statement zijn uitspraken rechtgezet. Al of niet na een onderhoud met het bestuur, ik denk dat die ook blij waren met de uitspraken. Het was not done om dit na de wedstrijden zo te zeggen maar het siert hem in ieder geval dat hij het rechtzet en ik zou zeggen zand erover en door.
Ralt
Nieuw talent

Bericht door Ralt »

gwgwgw
Invaller

Bericht door gwgwgw »

Hij is natuurlijk gewoon door de club op zijn vingers getikt, die werden natuurlijk ook niet vrolijk van al die krantenkoppen en sites die dit groot brachten. Ik denk niet eens zelf geschreven, want deze reactie staat haaks op die van vrijdagavond en hij is echt niet 180 graden gedraaid.
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

gwgwgw schreef: 01-12-2024 20:50 Hij is natuurlijk gewoon door de club op zijn vingers getikt, die werden natuurlijk ook niet vrolijk van al die krantenkoppen en sites die dit groot brachten. Ik denk niet eens zelf geschreven, want deze reactie staat haaks op die van vrijdagavond en hij is echt niet 180 graden gedraaid.
Gewone mensen gebruiken geen e accent aigu (e met een streepje) om ergens nadruk op te leggen, dus je zou zo eens gelijk kunnen hebben. Tenzij onze Brouwers stiekem een taalvirtuoos is die al jaren pakkende teksten schrijft.
Het is maar een spelletje
Baas
Wereldspeler

Bericht door Baas »

Onbegrijpelijk dat je je zo laat kennen. Verwende diva's zijn het, stuk voor stuk. Je mag blij zijn dat er elke wedstrijd weer duizenden mensen komen kijken, daar ook nog geld voor betalen en dan iedere keer weer teleurgesteld worden. Er wordt niet gevraagd om iedere wedstrijd te winnen, er wordt niet gevraagd om een galavoorstelling, het enige wat telt is passie, strijd en beleving. Als het hele team met 100% inzet speelt, dan win je dit soort wedstrijden en krijg je het publiek er automatisch achter. Van Persie geeft dan ook nog aan dat hij blij is met hoe hard de jongens gewerkt hebben. Dat is nou juist wat er ontbreekt, het is slappe hap! Er op kletsen, gewoon keihard werken en als je dan verliest, zal er niemand zeuren.
Daarbij komt ook nog dat men geen verkeerd woord heeft geroepen/gezongen. Een teamgenoot wordt toegezongen en dat is dan een mes in de rug? Het is een signaal aan de trainer, want de enige speler met een beetje marktwaarde, wordt op de bank gezet.

Een excuus via Instagram is flauwekul. Dit heeft de club bedacht en niet Luuk zelf. Als Luuk nou eens zorgt dat het hele team eerst eens in de spiegel kijkt, dan mag hij daarna weer wat roepen. Gewoonweg laf. Mensen die hun zuurverdiende geld steken in een stel verwende jongetjes die week in week uit mogen falen voor een dik salaris en dan hun de zwarte piet toespelen. Bah Luuk!
Zeg maar niks!
hhage
Wereldspeler

Bericht door hhage »

Ik denk meer, dat hij graag ziet wanneer het moeilijk gaat ze de steun van het publiek willen om tot een resultaat te komen, en niet dat het publiek zich tegen de spelers keert want dat helpt helemaal niet op net dat kleine beetje extra te geven.
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler

Bericht door Kaz_SCH »

Ik heb zelf ook wel eens iets geroepen vol in de emotie waar ik een dag later toch anders over dacht. Lekker laten gaan, het doet hem in ieder geval wat. Dat is een begin.
CJunior
Nieuw talent

Bericht door CJunior »

hhage schreef: 02-12-2024 16:07 Ik denk meer, dat hij graag ziet wanneer het moeilijk gaat ze de steun van het publiek willen om tot een resultaat te komen, en niet dat het publiek zich tegen de spelers keert want dat helpt helemaal niet op net dat kleine beetje extra te geven.
In mijn opinie keerden we (het publiek) ons helemaal niet tegen de spelers tijdens de wedstrijd. Wellicht na afloop door kort te fluiten, maar dit was voor zover ik me kan herinneren de eerste keer een klein fluitconcert dit seizoen. We willen het team graag opzwepen, maar dan moeten ze wel uberhaupt in de buurt van de goal komen, en dat was sporadisch de tweede helft. Ik vond het schrikbarend hoe weinig kansen er gecreëerd werden in de 2e helft; geen diepte, geen snelheid, geen ballen vasthouden of goed inspelen, vleugels waren niet breed. Zorgwekkend tegen zo'n slechte defensie.
Poke
Invaller

Bericht door Poke »

Een onhandige uitspraak van Brouwers waarbij ik nog altijd veel vraagtekens heb want ik weet nog steeds niet of er nu wel of niet uitgefloten is tijdens de wedstrijd want ik heb het simpelweg niet vastgesteld dus massaal kan het onmogelijk zijn geweest wat mij dus opzadelt met een ongemakkelijk gevoel. Ik begrijp namelijk wel dat je zo vlak na een wedstrijd vanuit emotie iets roept/zegt, laten we eerlijk zijn....velen van ons zullen wel woorden gebruikt hebben die je normaal niet zou uitspreken, dat is emotie alleen in dit geval heeft het wat consequenties want overal staan wij ineens te boek als verwend en negatief publiek, ineens wordt je nu anders bekeken als supporters en club terwijl dat totaal niet terecht is en dat maakt het hele verhaal lastig.
Wat voor mij wel heel duidelijk is geworden na zijn uitspraken is dat er een heel groot probleem is en dat is dat vrijwel de gehele selectie zonder vertrouwen speelt en dat is meer dan zorgelijk.
Voor wat betreft Brouwers, je uitspraken hebben ons als club in ons hemd gezet en dat is niet terug te draaien, zeker van een aanvoerder verwacht je iets beter gekozen woorden maar verder, No Hard Feelings, het was vanuit emotie waarbij ik mij meer druk maak over de diepere laag van zijn woorden.
Eens een Feanfan,.......,Altijd een Feanfan
tha boelie
Basisspeler

Bericht door tha boelie »

Hoop dat er in de winter een club voor hem komt.
Kunnen we verder bouwen met Van Ee, Linday en Smans op het middenveld.
Plaats reactie