29-11-2024 sc Heerenveen - RKC Waalwijk (1-1)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

29-11-2024 sc Heerenveen - RKC Waalwijk (1-1)

Bericht door Feanfan 1 »

Blijven thuis ongeslagen
Nog wel, want PSV maakt gehakt van ons. Wordt wel 0-15 als ze hun best doen
Trevorp
Invaller

Re: 29-11-2024 sc Heerenveen - RKC Waalwijk (1-1)

Bericht door Trevorp »

Het was weer ouderwets slecht, oersaai en verschrikkelijk om naar te kijken. Het lijkt wel of het met de week slechter wordt.
SuperFrysk
Basisspeler

Bericht door SuperFrysk »

Laten we eerlijk zijn, we wisten allemaal dat die 1-1 ging vallen. Net zoals tegen GAE, alleen toen werd die afgekeurd.

De mond vol over fris aanvallend voetbal, maar daar hoort ook de tweede goal najagen bij. Vrij altijd word het afgestraft en zo ook vandaag.

Seboaui viel opnieuw slecht in, je kan dit niet verkopen aan een Simon Olsson die drie slechte potten heeft gespeeld.

Het hele positieve effect van het begin van het seizoen is weg. Ik trapte er zelf ook in, Van Persie zou alles wel even veranderen. Maar uiteindelijk hebben we een matige trainer en een matig elftal.

Met een beetje geluk word je 10de, met een beetje ongeluk word je 16de. Als je dit RKC niet aan de kant zet met 3-0 dan heb je niks in de play offs te zoeken.

Tot slot; Een overschot aan middenvelders maar geen goede backs. Met nog een Boetius op proef gehad als middenvelder. Aankopen die niet renderen, en nu straks reparatiewerkzaamheden. Kan nog wel eens een gevaarlijke cocktail worden.
SuperFrysk
Basisspeler

En nog afsluitend; als je godverdomme thuis tegen RKC moet billenknijpen dan moet je je ook echt kapot schamen.
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Dit leek weer helemaal nergens op. Ik heb geen moment van de wedstrijd genoten. Wat hebben ze nou laten zien?
Later in de tweede helft voetballen we gewoon helemaal niet meer.

Dit is nog slechter dan onder van Wonderen :frown: :roll:
Abenello
Invaller

Bericht door Abenello »

Thuis nu al meer punten gehaald tegen de degradanten dan vorig seizoen.
SuperFrysk
Basisspeler

Abenello schreef: 29-11-2024 23:21 Thuis nu al meer punten gehaald tegen de degradanten dan vorig seizoen.
Dat gaat al snel als je vorig jaar thuis van alle degradanten verliest
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Tsja, wat moet je er van zeggen?
RKC is nog slechter dan wij zijn, maar er is geen enkele neutrale toeschouwer op ESPN blijven hangen denk ik.

Mijn conclusie:
- Het wordt elke week lastiger om kansen te creëren… laat staan afmaken.
- RKC kan nog slechter aanvallen dan wij kunnen verdedigen, toch staat mijn bilafdruk weer stevig in mijn stoeltje; er waren heel wat penibele momentjes die tegen betere tegenstanders dodelijk zijn.
- Levi Stans en Jahanbaks speelden redelijk, Sebaoui en Nicolaescu waren voor mij dieptepunten
- Braude had pech en iemand moet de volgende keer zorgen dat hij niet tegen spelers van ruim 2 meter hoeft te koppen
Het is maar een spelletje
jorro
Invaller

Bericht door jorro »

vlqrt schreef: 30-11-2024 00:02 - Braude had pech en iemand moet de volgende keer zorgen dat hij niet tegen spelers van ruim 2 meter hoeft te koppen
Het zal vast goed gecheckt zijn door de VAR, maar in de samenvatting lijkt het net alsof de hands vlak op de 16 meter wordt gemaakt en net niet erin. Maar goed, met deze treurige manier van spelen verdient dit team deze dreun ook eigenlijk wel. En de VAR hadden we de vorige thuiswedstrijd al mee. Het wordt tijd dat de zweep erover gaat. Op deze manier jaag je de mensen echt weg en komt het degradatiespook buurten in het ALS.
fuotbalgek
Superster

Bericht door fuotbalgek »

jorro schreef: 30-11-2024 00:23 Het zal vast goed gecheckt zijn door de VAR, maar in de samenvatting lijkt het net alsof de hands vlak op de 16 meter wordt gemaakt en net niet erin. Maar goed, met deze treurige manier van spelen verdient dit team deze dreun ook eigenlijk wel. En de VAR hadden we de vorige thuiswedstrijd al mee. Het wordt tijd dat de zweep erover gaat. Op deze manier jaag je de mensen echt weg en komt het degradatiespook buurten in het ALS.
Op het moment dat hij springt staat hij met twee benen buiten de 16. Wat dat betreft vraag ik me af op basis waarvan de overtreding binnen de 16 werd vastgesteld.

Maar buiten dat, welke idioot springt met zijn handen omhoog een kopduel in?
hhage
Wereldspeler

Bericht door hhage »

Misschien kunnen de supporters die vanaf minuut 1 al beginnen te fluiten thuis blijven. Spelers gaan dan niet beter voetballen integendeel ze worden onzeker en durven niet meer te voetballen. En die uitfluiters klagen dat het een selectie is die geen niveau hebben dan moet je ze juist 'supporters als supporter zijnde
BWA23
Nieuw talent

Bericht door BWA23 »

Uitgefloten? Wie?

Er werd gesproken dat er veel wisselingen gaan plaats vinden in de winter. Maar de Haan moet wegwezen. We spelen met een rechtsback op links omdat hij geen eens een reserve linksback kan halen. We hebben spitsen van KKD niveau en er staat een trainer die veel te veel verwacht van een stel beperkte spelers.

Hij heeft weer gefaald, de Haan!
gwgwgw
Invaller

Bericht door gwgwgw »

Het is i.i.g. dat gerustellend dat het feit dat het met de week slechter gaat en we al wedstrijden lang amper tot kansen komen, niet een kwaliteitsprobleem, tactisch probleem oid is. Maar de schuld van fluiters en Olssen roepers.

Uitfluiten ben ik zeker niet voor. Maar als jij na zo'n wanvertoning als gisterenavond de bal bij het publiek legt, zegt alles over de mindset van zo'n jongen. Kritisch analyseren over de eigen / ploeg prestaties was blijkbaar geen optie.
Driemaal is scheepsrecht
Jeugdspeler

Bericht door Driemaal is scheepsrecht »

Erg jammer dat het zo positieve gevoel na de eerste wedstrijden (nee het was niet altijd goed, maar wél vermakelijk en met een plan/idee) weg gespoelt lijkt te zijn. Die wil om te winnen uitspraken van RvP herken ik momenteel niet terug.

Totaal oneens met Brouwers; dit is de eerste wedstrijd dat er gemor was, ook nog eens pas na afloop. Na al 3 thuiswedstrijden op een rij draken van wedstrijden en 0 punten in ALLE uitwedstrijden mag er nu heus wel een signaal afgegeven worden. Aanvoerder onwaardig zelfs dit.
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Driemaal is scheepsrecht schreef: 30-11-2024 10:16 Erg jammer dat het zo positieve gevoel na de eerste wedstrijden (nee het was niet altijd goed, maar wél vermakelijk en met een plan/idee) weg gespoelt lijkt te zijn. Die wil om te winnen uitspraken van RvP herken ik momenteel niet terug.
...
Ja dit vind ik ook zorgelijk, wat is het plan momenteel eigenlijk?
Rokkenjager
Nieuw talent

Bericht door Rokkenjager »

Vrieskist schreef: 30-11-2024 10:49 Ja dit vind ik ook zorgelijk, wat is het plan momenteel eigenlijk?
90 minuten lang rondbreien, hopen dat hij valt om vervolgens te hopen dat we niks meer tegen krijgen
Tot een volgende keer.
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Rokkenjager schreef: 30-11-2024 11:35 90 minuten lang rondbreien, hopen dat hij valt om vervolgens te hopen dat we niks meer tegen krijgen
Soms zie ik wel dat ze proberen naar voren te spelen, maar dan is net de pass of de aanname niet goed.
SuperFrysk
Basisspeler

Ik heb ook het idee dat ze onder hoogspanning staan. Elke fout kan fataal voor ze zijn. Waar is het credo dat fouten maken erbij hoort en we allemaal fouten mogen maken?
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

Maar dat opbouwen heeft toch ook geen enkele nut. Als het achterin lukt, raken ze de bal op het middenveld wel weer kwijt.
Lange bal raken ze de bal ook kwijt, maar dan moet je de 2e bal winnen. En als dat ook niet lukt is het minder gevaarlijk dan bij je eigen "16"
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Valt me wel op dat de sfeer anders is dan bij van Wonderen.

Daar was een soort gelatenheid, ‘we’ zijn gewoon niet beter. Van Persie heeft natuurlijk met uitspraken als ‘Europees voetbal zonder playoffs’ en ‘het is een hele goede ploeg’ verwachtingen geschept die nu niet uitkomen.

De ploeg is niet zo goed als hij heeft beweerd, minimaal komt er niet uit wat hij heeft voorgeschoteld. Dat zorgt bij mij wel voor een andere dynamiek. Daarnaast een Brouwers die glimlacht na een 9-1 verliespot en een super idealistische benadering van het voetbal maakt het lastig.

Een grote uitslag tegen PSV kan wel eens voor een ongekend negatieve sfeer kunnen zorgen bij PSV thuis.
Superfries1994
Wereldspeler

Bericht door Superfries1994 »

vlqrt schreef: 30-11-2024 12:57 Een grote uitslag tegen PSV kan wel eens voor een ongekend negatieve sfeer kunnen zorgen bij PSV thuis.
Dat zou Luuk dan met al zijn 'wijsheid' en 'ervaring' met zijn domme primaire reactie knap voor elkaar krijgen in een paar weken. Zelden zo'n goede sfeer meegemaakt de laatste weken in het stadion, en nu dit.
hm.dr88_2023
Jeugdspeler

Bericht door hm.dr88_2023 »

Soms wacht ik even 24 uur om niet direct met volle teleurstelling te reageren. Luuk Brouwers heeft die tijd niet. Natuurlijk een zaad-pot van het zuiverste water. RKC dat werkelijk geen eredivisieniveau heeft en echt helemaal niets heeft laten zien. Begriipelijk dat ze niet naar Heerenveen zijn gekomen om "ons" te vermaken. Het opbouwvoetbal dat Heerenveen wil laten zien, verkrampt als elke aanval weer eens over 30 combinaties gaat. Natuurlijk gaat daar in de tussentijd vaak iets mis. Een ongelukkige handsbal in de laatste minuut maakt de avond eentje om nog sneller te vergeten.
Opbouwen van achteren uit vereist een middenveld dat echt wat in huis heeft om de aanvoer naar voren vlot en creatief te laten verlopen. Het vereist een spits die vanaf het middenveld of vanaf de flanken goed wordt bedient. Die spits loopt er op dit moment niet bij ons rond. Misschien een tijdje Rallis in de basis. Een doelpunt vanaf de flanken door Trenskow is ook een optie. Maar op het moment dat die verdwenen is, houdt dat op. Misschien moet je soms gewoon weer het ordinaire countervoetbal proberen met kick en rush. Want als je in de 95e minuut nog een opbouw van achteruit wilt beginnen dan moet je niet vreemd opkijken als supporters dat niet begrijpen.

Dat spelers excuses aanbieden aan supporters vind ik niet nodig. Publiekelijk boetedoening doen laat zien dat supporters zich als consument behandeld willen zien worden. Het motto: ik heb betaaald dus ik heb recht op..... komt vaak ook op plaatsen voor waar dat wat mij betreft niet past.
Fouten zullen er altijd worden gemaakt. Ook gisteren is er weer keihard gewerkt. Alleen niet op de goede manier om punten te behalen.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

Ik hoorde in het interview van Brouwers dat niemand meer fouten durft te maken
Het is heel logisch dat ze geen fouten durven te maken, want bij deze drama-trainer sta je er direct naast
SuperFrysk
Basisspeler

Feanfan 1 schreef: 30-11-2024 23:23 Ik hoorde in het interview van Brouwers dat niemand meer fouten durft te maken
Het is heel logisch dat ze geen fouten durven te maken, want bij deze drama-trainer sta je er direct naast
Dat is toch dezelfde trainer die aan het begin van het seizoen riep dat iedereen fouten mag maken en dat erbij hoort?
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

Klopt. Een echte Rotterdammer, veel woorden, weinig daden. Kan je niks mee
Hij vond Arsene Wenger de beste trainer die hij heeft meegemaakt als speler. Kan me niet voorstellen dat Wenger elke 5 wedstrijden van keeper wisselde om maar een voorbeeld te noemen
wilbot
Invaller

Bericht door wilbot »

v.bronkhorst is ook vrij
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Ja, want wij zijn een magneet voor iedereen die een verleden heeft in Rotterdam Zuid
Rokkenjager
Nieuw talent

Bericht door Rokkenjager »

Mochten we straks wel op het randje van de afgrond staan, dan is wat mij betreft het eerste wat wij doen een paar enkeltjes naar rotterdam regelen.
Tot een volgende keer.
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

Ik begrijp de negativiteit richting van Persie niet. Het is topsport. Als de tere zieltjes er niet tegen kunnen als ze er naast komen te staan als er fouten genaakt worden, dan moeten ze naar een mental coach.

Je kunt van Persie wel verwijten dat hij dramatisch wisselde. We speelden op het einde met Hall, Milovanovic en Braude achterin en Rallis, Sebaoui en Al Saed voorin. Zo weinig kwaliteit. Dan vraag je om problemen.

Er is gewoon veel te weinig kwaliteit. Spelers van KKD niveau hebben we teveel. En zo gaan we die kant ook op.
Poke
Invaller

Bericht door Poke »

Inmiddels over de ergste frustratie heen na RKC thuis.
De conclusie die ik eruit haal voor mezelf is dat het een heel erg spannend seizoen wordt en het vermoedelijk erom zal gaan dat wij ons a.s.a.p. veilig spelen, naar boven kijken, laat staan Europees, is op dit moment totaal niet realistisch.
Voor wat betreft het uitfluiten waar Brouwers het over had, ik heb het eerlijk gezegd tijdens de wedstrijd niet gehoord, achteraf wel. Tijdens de wedstrijd heb ik enkel vernomen dat er vanaf Noord getracht is de boel aan de gang te krijgen maar dat is met dergelijk voetbal onbegonnen werk. Dat de spelers geen vertrouwen hebben begin ik onderhand ook steeds meer te begrijpen, ga voor jezelf maar na hoe het zal voelen als jij op je werk nooit weet waar je aan toe bent, dan kom je simpelweg ook nooit in een flow en zal je nooit in je kracht komen te staan. Daarbij lijkt RvP de ene speler daar harder op te beoordelen dan de ander.
Eigenlijk was ik al bang voor dit scenario omdat, aangezien je buitenshuis geen enkel punt behaald.....enkel een waslijst aan tegengoals, staat de druk er continu vol op bij de thuiswedstrijden en dan voetbal je dus al onder sportieve druk plus de druk van "zal de trainer vinden dat ik goed mijn taken uitvoer of zal ik volgende week weer mogen banken" kortom, totaal niet "ontspannen / comfortabel op het veld.

Het feit dat wij geen TD hebben begint ons heel erg hard op te breken want de selectie is totaal niet in balans. Mijn gevoel is dat Ferry vol voor Hnasma gaat en dat Hansma wikt & weegt en zijn moment zoekt om te komen als hij dat al wel wil en dat er dus niet verder gekeken wordt. Het is toch totaal onbestaanbaar dat het zo'n lastige zoektocht is om een TD voor een club als Heerenveen te halen? De scouting is voor mijn gevoel ook maar los zand waarbij er enkel getracht om een geldboom te scouten i.p.v. een volwaardige/evenwichtige selectie samen te stellen.

Weer worden wij zoet gehouden met praatjes over dat er overal ontwikkelingen zijn maar nog altijd is er geen enkel dossier afgerond en door de huidige sportieve prestaties komt er nog een dossier bij.

Vandaar ook dat het chagerijn op de tribunes zal toenemen, er is ons fris en aanvallend voetbal voorgeschoteld maar dat is ver te zoeken, je zou nog bijna naar Kees terugverlangen haha en daarnaast worden er binnen de club op andere vlakken ook nog altijd geen stappen gezet aangaande de lopende dossiers. En dan krijg je de bal, bij sportieve tegenvallers, hard terug. Het wordt een optelsom.
Eens een Feanfan,.......,Altijd een Feanfan
Plaats reactie