SuperFrysk schreef: ↑26-10-2024 10:35
Wat verwachten jullie ervan? Ik weet echt niet wat ik moet verwachten.
Ik verwacht eigenlijk niks. Het verleden heeft uitgewezen dat we niets, of in ieder geval niet veel hoeven te verwachten van onze selectie van ideale schoonzonen. Het gezegde 'erger u niet, verwonder u slechts' is meer dan ooit van toepassing. Als de mogelijkheden er zijn om een flinke slag te slaan dan laat ons team dat in 9 van de 10 keer na. Me er aan ergeren heb ik seizoenenlang gedaan, maar het besef is er steeds meer dat spelers en staf niet veel te verwijten valt. Van wat er niet in zit kun je niet verwachten dat dat er in meer dan 50% van de wedstrijden uit komt. We hebben nu een aantal wedstrijden toch wel een wanprestatie neergezet in vertoond spel dan wel positief resultaat. Het kan zomaar zijn dat het kwartje vanavond weer eens een keer onze kant opvalt. Maar de kans is veel groter dat het weer hetzelfde verhaal wordt. Slecht verdedigen, tegen jezelf moeten vechten om kansen te creëren en een nog groter probleem om uit weinig kansen 2 of meer goals te maken. Regelmatig hebben we dit seizoen een waardeloze helft gezien en eentje die best acceptabel is. Dat zie ik niet zomaar als een slag bij heldere hemel veranderen.
Eigenlijk alle seizoenen dat het minder ging had ik wel vertrouwen dat het wel goed zou komen. Maar mijn twijfel hierover is eerlijk gezegd groter dan ooit tevoren. Simpelweg omdat ik een combinatie van kwaliteiten bij spelers mis. We hebben absoluut geen garantie op goals maar wel op tegengoals. Als er in de heilige overtuiging van van Persie niets verandert en hij het droombeeld in stand houdt dat zijn tactiek en intensies uiteindelijk het gewenste resultaat op zullen leveren dan zie ik daar het grootste probleem. We staan op een playoff plek. Niet van degene waar we willen staan, maar ook niet ver verwijderd van de plek waar we wél willen staan. Maar dan is het moment dan nu wel echt aangebroken om te pakken wat je pakken wilt. En of dat lukt, we zullen zien.
Ik heb het eerder tijdens bestuurlijke toestanden hier of elders ook al eens geschreven dat het misschien voor de club niet eens slecht is om weer eens een stap terug de toen. Het is Groningen overkomen, WillemII en nog wel meer clubs die een goede naam hadden in de eredivie. Waarom zou onze club daar een uitzondering op zijn. Om zo'n moment kun je schoon schip maken. De mensen die niet zo'n sterke binding hebben met de club er uit en met mensen van de club verder om opnieuw iets op te bouwen. De tijd van pappen en nathouden kan niet voor altijd door blijven gaan. De kennis en ervaring is er wel, maar er wordt maar mondjesmaat gebruik van gemaakt en dat heeft door de jaren heen zijn uitwerking gehad op alle niveaus binnen de club. We zijn ver weg van wat we eens waren.
Baggerraartje schreef: ↑26-10-2024 21:50
Hopland is de enige die er voetballend bovenuit steekt.
Ja die heeft niveau. Ik vraag me nog steeds af waar ik naar heb zitten kijken. En of ik nou blij moet zijn of niet. Je hebt 3 punten dat is het belangrijkste. Maar qua voetbal..
Baggerraartje schreef: ↑26-10-2024 21:50
Hopland is de enige die er voetballend bovenuit steekt.
Hij is goed, maar niet de enige hoor. Kohlert ook weer goed vandaag, zeer goede spelhervatting en gecombineerd met veel arbeid en defensieve ijver. Maar ook Rallis, die invalt en laat zien dat een spits wel aanspeelbaar kan zijn. Met twee spitsen en 3,5 mil weggegooid is hij de enige die én kan scoren én kan meevoetballen plus energie in het druk zetten.
ls je het dan positief wilt benaderen zie je een stijgende lijn bij Braude, een flintertjes inzicht van Conde, Trenskow die beter samen lijkt te spelen met Braude en Brouwers, Noppert die de eerste? nul van het seizoen pakt. Maar vooral een team dat meer in balans is tussen willen voetballen en voor de winst gaan.
Wat mij betreft niet meer starten met Nunnely, als Sebaoui er naast moet probeer dan El Saed. Of Smans vanaf links. En verder lekker door gaan. We staan er niet veel beter of slechter voor dan onder Kees, maar het is niet elke week zwaar saai.
Nou, het was niet best vandaag hoor. Terecht gewonnen hoor, maar geen goed veldspel en twee goals uit corners.
Ook wel handig dat we een vleugelspeler hebben met rendement maar zonder actie, i.t.t. vorig seizoen toen we volgens velen eentje hadden met actie maar zonder rendement.
Mijn eerste gevoel was; wat een zaadpot, maar wel belangrijke punten. Maar toen ik er in de auto rustig over nadacht, kwam ik tot de volgende conclusies:
- Defensief stond het echt heel behoorlijk vandaag! Weinig weggegeven, onze centrale mannen heersten in de lucht en ik vond de backs het ook aardig tot goed doen.
- Aanvallend vond ik het wisselend. Nunnely was erg matig, Sebaoui vond ik wisselend invallen. Zette goed door waardoor Ion een grote kans kreeg en miste zelf nog een grote kans. Daar zit gelijk ook wel het probleem. Trenskow met een fantastisch doelpunt, maar er mag meer dreiging van hem uitkomen. Hij lijkt niet iemand te kunnen passeren. Daar kan hij mee bezig. Ik blijf wel een fan van Ion, al vond ik hem vandaag niet heel goed spelen. Hij is wel fysiek sterk, doorzetter en normaal gesproken een killer. Dat laatste miste vandaag.
- Het middenveld vond ik ook niet geweldig en daar lag vandaag ook het grootste probleem. Veel te veel balverlies van middenvelders, weinig vrij draaien. Je zal het middenveld tegen Groningen en NAC bijvoorbeeld veel beter spelen, beter afjagen, betere combinaties, man kunnen uitspelen. Dat zie ik nu te weinig.
Ik vond het uiteindelijk een zakelijke en verdiende overwinning. En daar ben ik best tevreden mee.
Ralt schreef: ↑26-10-2024 23:44
Ja die heeft niveau. Ik vraag me nog steeds af waar ik naar heb zitten kijken. En of ik nou blij moet zijn of niet. Je hebt 3 punten dat is het belangrijkste. Maar qua voetbal..
Kom op, we zijn toch wel wat gewend de laatste jaren? Deze overwinning was broodnodig om weer het nodige zelfvertrouwen te krijgen, dat is in ieder geval gelukt. Qua voetbal inderdaad matig, maar dat was wat mij betreft ook wel even ondergeschikt. De eerste potten thuis waren hartstikke leuk, dus qua voetbal in eigen stadion heeft Van Persie ook wat krediet.
fuotbalgek schreef: ↑26-10-2024 23:52
Hij is goed, maar niet de enige hoor. Kohlert ook weer goed vandaag, zeer goede spelhervatting en gecombineerd met veel arbeid en defensieve ijver. Maar ook Rallis, die invalt en laat zien dat een spits wel aanspeelbaar kan zijn. Met twee spitsen en 3,5 mil weggegooid is hij de enige die én kan scoren én kan meevoetballen plus energie in het druk zetten.
ls je het dan positief wilt benaderen zie je een stijgende lijn bij Braude, een flintertjes inzicht van Conde, Trenskow die beter samen lijkt te spelen met Braude en Brouwers, Noppert die de eerste? nul van het seizoen pakt. Maar vooral een team dat meer in balans is tussen willen voetballen en voor de winst gaan.
Wat mij betreft niet meer starten met Nunnely, als Sebaoui er naast moet probeer dan El Saed. Of Smans vanaf links. En verder lekker door gaan. We staan er niet veel beter of slechter voor dan onder Kees, maar het is niet elke week zwaar saai.
Ik vind het hartstikke leuk dat er met Rallis een jeugdspeler in de spits staat en hij maakte één wereldgoal en één prima spitsengoal, maar de kwaliteiten die jij hem verder toedicht, gaan mij wel wat ver. Ik vind hem echt nog veel en veel te licht. Nicolaescu had ook geen gelukkige avond, maar als je ook zo ver van de goal staat, zeker in de eerste helft, dan kan ik hem dat moeilijk kwalijk nemen met het type spits dat hij is.
Verder met je eens, het nu ook eventjes zo laten staan. Al Saed erin voor Sebaoui, want die maakte bij zijn invalbeurt alles behalve een goede indruk en deed bijna alles verkeerd.
SuperFrysk schreef: ↑26-10-2024 20:11
Weer veel wisselingen.
Nunnely voor Seboaui
Olsson voor Smans
Bochniewicz voor Kersten
2-0!!!!
Jij wilt spelers die slecht spelen naar laten staan blijkbaar. Kersten en Sebaoui verdienen een bankplek.Sebaoui zijn invalbeurt was ook weer heel slecht en Hopland doet het als RV heel goed. Dus dit waren logische keuzes.
Een degelijke, wat saaie overwinning. Maar de 0 is ook wel weer eens lekker.
Het was misschien niet heel groots gisteren, maar heel erg tevreden met de uitslag.
Sparta is echt een heel lastige tegenstander. Die hebben het Twente en PSV (10 man) ook ontzettend lastig gemaakt.
Heb het idee dat Heerenveen niet hun eigen spel speelde, maar meer het spel van Sparta aan het ontregelen was. Ik heb daar echt geen problemen mee, want punten zijn voor mij belangrijker dan vermaak. Ook het idiote opbouwen van achteruit zie ik gelukkig steeds minder. Dan raak je de bal maar kwijt voorin, maar alles beter dan kwijtraken bij je eigen zestien
Nu nog graag punten pakken in uitwedstrijden en dan zit het linkerrijtje er wel in, maar Heerenveen kan 8e worden, maar ook 16e
Beste man van het veld was Hopland, ook buiten zijn goal om
Ik vraag me wel af waarom Brouwers volgens van Persie 1 van de 2 soelers is die altijd speelt. Hij jaagt af bij de opbouw van de tegenstander, maar aan de bal voegt hij heel weinig toe. Smans heeft meer tempo en dreiging. Smans- Conde- Olsson past prima wat mij betreft.
Wedstrijd hopte wat op en neer.
Zeer sterk begin van Heerenveen maar na 15 minuten nam Sparta het wat over.
Gelukkig waren wij weer de bovenliggende partij in de 2e helft en op 2 kansjes na eigenlijk niet in moeilijkheden gekomen.
We hadden het onszelf gemakkelijk kunnen maken door de 3 - 0 te maken.
Het tactische en hoe de poppetjes staan en wie er staat en waar ze staan boeit mij nooit zoveel als ik maar strijd zie en de wil om te winnen en dat zag ik genoeg.
Ik hoor(nog) niemand over de scheidsrechter van deze wedstrijd, van der Laan.
Natuurlijk zie ik het door een blauw witte bril maar vond het een zeer matige leidsman en het leek of we tegen 12 man speelden.
Alles in het voordeel van Sparta en bij een klein vergrijp van een Heerenveen speler meteen een kaart.
Maakte een Spartaan eenzelfde overtreding werd dat gewoon toegelaten of de speler kreeg een waarschuwing.
Freezeman schreef: ↑27-10-2024 11:47
Ik hoor(nog) niemand over de scheidsrechter van deze wedstrijd, van der Laan.
Natuurlijk zie ik het door een blauw witte bril maar vond het een zeer matige leidsman en het leek of we tegen 12 man speelden.
Alles in het voordeel van Sparta en bij een klein vergrijp van een Heerenveen speler meteen een kaart.
Maakte een Spartaan eenzelfde overtreding werd dat gewoon toegelaten of de speler kreeg een waarschuwing.
Ik keek thuis en snap je gevoel wel een beetje. Er waren echter drie momenten waarop een speler van Heerenveen een aanval van Sparta stopte, waarvoor ze allemaal een gele kaart kregen. Wat mij betreft, slim gedaan door Heerenveen (en terechte gele kaart), en ik denk dat dit ook een bewuste keuze was. Dat is precies het soort 'over mijn lijk'-mentaliteit die je vorige week miste.
Zulke overtredingen heb ik bij Sparta niet echt gezien, op één moment na. Verder was de scheidsrechter overigens wel erg matig.
SuperFrysk schreef: ↑27-10-2024 12:16
Ik keek thuis en snap je gevoel wel een beetje. Er waren echter drie momenten waarop een speler van Heerenveen een aanval van Sparta stopte, waarvoor ze allemaal een gele kaart kregen. Wat mij betreft, slim gedaan door Heerenveen (en terechte gele kaart), en ik denk dat dit ook een bewuste keuze was. Dat is precies het soort 'over mijn lijk'-mentaliteit die je vorige week miste.
Zulke overtredingen heb ik bij Sparta niet echt gezien, op één moment na. Verder was de scheidsrechter overigens wel erg matig.
Noem mij een scheidsrechter die op het moment wel goed presteert. Eredivisie en KKD is de arbitrage op het moment echt heel erg matig. Zelfs met de VAR achter de hand.
Verdedigend vond ik Nunnely en Olsson erg matig. Nunnely maakte in de beginminuten direct al een hele domme overtreding ter hoogte van de 16 meter. Olsson laat de man aan de bal constant zijn gang gaan en dekt op twee meter.
Verder viel me op dat Verschueren heel vaak als tweede spits speelde in balbezit van Sparta. Hopland en Pawel kwamen daardoor steeds in een 1 tegen 1 situatie. Omdat zij niet in de problemen kwamen kon Sparta op het middenveld ook niet veel uitrichten.
Ik heb me wel vermaakt in het stadion. Een prima sfeer, twee hele mooie doelpunten. Een mooie kick-off voor de wedstrijd. Een jong team dat keihard gewerkt heeft en drie punten heeft binnengehaald. Op rechts gaat het best wel lekker, nu links nog.
Als ik dan de samenvattingen in Studio Sport zie hoe sommige spelers bij andere clubs zich menen te moeten profileren. Egotripperij in het kwadraat.
Gelukkig weten ze hier, dat dit soort gedrag (hier) niet verstandig is.
Op naar de volgende wedstrijd.
O ja, hoewel ik er niet echt veel verstand van heb, lag volgens mij de grasmat er echt schitterend bij. Dat is in het verleden ook wel eens anders geweest.
hm.dr88_2023 schreef: ↑27-10-2024 21:45
Een jong team dat keihard gewerkt heeft.
Dat mag even benoemd worden ja. Eigenlijk zou het vanzelfsprekend moeten zijn, maar dat is het helaas niet bij deze selectie.
Gisteren werd er gestreden. Duels werden gepakt en waar nodig werden er overtredingen gemaakt. Zoals het hoort!
Superfries1994 schreef: ↑27-10-2024 00:55
Ik vind het hartstikke leuk dat er met Rallis een jeugdspeler in de spits staat en hij maakte één wereldgoal en één prima spitsengoal, maar de kwaliteiten die jij hem verder toedicht, gaan mij wel wat ver. Ik vind hem echt nog veel en veel te licht. Nicolaescu had ook geen gelukkige avond, maar als je ook zo ver van de goal staat, zeker in de eerste helft, dan kan ik hem dat moeilijk kwalijk nemen met het type spits dat hij is.
Verder met je eens, het nu ook eventjes zo laten staan. Al Saed erin voor Sebaoui, want die maakte bij zijn invalbeurt alles behalve een goede indruk en deed bijna alles verkeerd.
Kijk nog maar eens goed terug hoe Nico meevoetbalt, of dat probeert te doen. Verloor elk duel, werd continue over hem heen doorgestapt, was gister echt heel slecht in het meevoetballen en maakte dan ook zijn kansen nog niet af. Om nog maar te zwijgen over het verschil in druk zetten tussen beide. Als Nico niet veel meer scoort dan Rallis dan gaat hij zijn plek verliezen omdat Rallis in het veldspel en in het druk zetten veel meer brengt.
Sebaoui, denk vooral ook weer ongelukkig met zijn invalbeurt. Of misschien is het onkunde, maar dan niet van het niveau Nunnely. Denk nog steeds dat Sebaoui veel mogelijkheden heeft, kan passeren binnen en buitenom en heeft een goede trap in zijn rechter. Als je dan weer even aan de dribbel en het schot van Nunnely voor rust denkt, waarom start hij deze wedstrijd?
Ik vind het vreemd dat Al Saed blijkbaar helemaal achterin de rij moet aansluiten, ik was wel van hem gecharmeerd. Tevens een transfersom voor betaald en niet de jongste, dus je zou zeggen dat ze hem dit seizoen in principe in de etalage moeten zetten.
Hij beviel me ook wel met zijn snelheid tegen Ajax en in de voorbereiding.
Sebaoui viel overigens niet eens zo heel slecht in, toch bij twee momenten betrokken. Had alleen moeten scoren na die geweldige bal van Smans.
SuperFrysk schreef: ↑28-10-2024 10:08
Ik vind het vreemd dat Al Saed blijkbaar helemaal achterin de rij moet aansluiten, ik was wel van hem gecharmeerd. Tevens een transfersom voor betaald en niet de jongste, dus je zou zeggen dat ze hem dit seizoen in principe in de etalage moeten zetten.
Hij beviel me ook wel met zijn snelheid tegen Ajax en in de voorbereiding.
Sebaoui viel overigens niet eens zo heel slecht in, toch bij twee momenten betrokken. Had alleen moeten scoren na die geweldige bal van Smans.
Eens, ik snap ook niet waarom Al Saed nu geen kans krijgt nu.
Nunnely moet namelijk nooit starten. Die actie in 1ste helft naar binnen + het 'schot' wat daarna kwam laat zien waarom, dat is echt armoe. Werkt overigens altijd hard, maar komt óók vaak omdat hij zijn eigen fouten moet/wil herstellen.
Sebaui vond ik juist wel slecht invallen, maar dit keer vooral qua verdediging werk. Daar liet hij steken vallen, of dom balverlies rond middenlijn, waardoor Sparta juist weer wat gevaarlijker en meer voor de goal kwam. Vond hem de eerste wedstrijden wel dreigend, maar zou nu Al Saed de kans geven. Of desnoods Smans op linksvoor om hem minuten te laten maken.
Sebaoui viel echt heel slecht in. Hij straalt ook helemaal niks uit. Hij doet alles in 1 tempo. Inderdaad Freezeman, Nunnely en Sebaoui zijn beide niet goed genoeg. Maar dan zou ik altijd kiezen voor een eigen speler in plaats van een huurling. Maar Al Saed zou het mooist zijn. Waarom die niet inviel zaterdag, jammer.
fuotbalgek schreef: ↑27-10-2024 23:48
Kijk nog maar eens goed terug hoe Nico meevoetbalt, of dat probeert te doen. Verloor elk duel, werd continue over hem heen doorgestapt, was gister echt heel slecht in het meevoetballen en maakte dan ook zijn kansen nog niet af. Om nog maar te zwijgen over het verschil in druk zetten tussen beide. Als Nico niet veel meer scoort dan Rallis dan gaat hij zijn plek verliezen omdat Rallis in het veldspel en in het druk zetten veel meer brengt.
Sebaoui, denk vooral ook weer ongelukkig met zijn invalbeurt. Of misschien is het onkunde, maar dan niet van het niveau Nunnely. Denk nog steeds dat Sebaoui veel mogelijkheden heeft, kan passeren binnen en buitenom en heeft een goede trap in zijn rechter. Als je dan weer even aan de dribbel en het schot van Nunnely voor rust denkt, waarom start hij deze wedstrijd?
Ben het zeker met je eens dat Nico een slechte wedstrijd speelde, en ook zeker in het meevoetballen betreft (hij werd trouwens soms ook met hoge kansloze ballen aangespeeld, maar dat terzijde). Dat deed hij de laatste keer tegen (meende ik) Groningen veel en veel beter, toen was hij juist zeer sterk aan de bal en als aanspeelpunt.
Ik betwijfel of het met Rallis veel beter ging, als aanspreekpunt erg licht.
Nunnely is een paar keer aardig ingevallen, Sebaoui had een paar wedstrijden de vorm niet en Al Saed komt terug van een blessure. Snapte dus op zich de keuze voor Nunnely wel, maar het was na 45 minuten ook wel weer duidelijk dat het echt niets is.