19-10-2024: NEC Nijmegen - sc Heerenveen (3-0)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

BWA23
Bankzitter

Re: 19-10-2024: NEC Nijmegen - sc Heerenveen (20:00 uur)

Bericht door BWA23 »

fuotbalgek schreef: 20-10-2024 00:07
Heeft Ferry een trainer aangesteld en de selectie daar niet op afgesteld?

Heb eigenlijk als sinds de Janssen Tobiassen periode het idee dat er geen visie is vanuit de club, en als die er niet is dan kun je daar ook geen beleid op maken. We gaan van 433 gebalanceerd naar 532 overleven, naar 532 willen voetballen, naar 433 gebalanceerd naar 433 extreem op balbezit en voetballen gericht.
Interessante post! Ferry de Haanw heeft duidelijk geen visie. Een goede, evenwichtige selectie samenstellen is sowieso niet zijn sterkste punt. Het seizoen starten met Bochniewicz en Kersten met een trainer die hoog wil staan is lachwekkend. Dan heb je geen idee wat je aan het doen bent.
En wat Noppert zei:' we hebben geen klootzakken.' Dat weten we ook al jaren en waar komt Ferry de Haan mee aan in de zomer? :roll:

Een goede TD is nodig, iemand met visie en een goed netwerk. Kan Ferry de Haan zich bezig houden met de cijfers, want van voetbal heeft hij geen verstand.
Superfries1994
Wereldspeler

Bericht door Superfries1994 »

'Klootzakken' is ook wel zo'n cliché inmiddels, een echte dooddoener. Wat zijn dat dan voor spelers? Die de tegenstander onderuit schoffelen op momenten? Daar hadden we gisteren Luuk Brouwers wel voor. Die de ploeg op sleeptouw nemen? Dat gebeurt echt niet door de weinig intellectuele praatjes van ervaren 'klootzakken' als Van Beek eerder en Brouwers nu.

Het is gewoon kwaliteit, en dat kan ook prima een ideale schoonzoon zijn. Je mist in en rond de 16 gewoon de echte topper. Een Ziyech van 10 jaar geleden bijvoorbeeld, of Sam Larsson. Smans is een goede en leuke voetballer maar is zo ver nog niet. Rallis al helemaal niet. Nicolaescu is een spits die je goed moet bedienen. Trenskow, Sebaoui en Al Saed zijn het allemaal nog niet: Wisselvallig en ik zie ook niet de exceptionele kwaliteiten (dat hoeft geen ramp te zijn, ze kunnen goed worden, maar de rest van het team is er gewoon van afhankelijk blijkbaar).

Op een paar plekken elders in het elftal mis je ook wel kwaliteit dan wel ervaring, zoals rechtsback en een centrale verdediger (Kersens en Bochniewicz ben ik nog erg teleurgesteld over). De voorhoede sluit nog niet goed op elkaar aan en mist dus een exceptionele kwaliteit. Ik denk dat je er niet ver van af zit, maar je mist net die laatste 10%.
Superfries1994
Wereldspeler

Mackan68 schreef: 20-10-2024 01:02 Als Olsson zo goed was waarom is hij dan niet speler van het jaar geworden? Ook vorig seizoen was het hetzelfde verhaal. Leuk meehobbelen toen het redelijk goed ging en met de rest net zo hard door de ondergrens gaan als het niet liep.
Omdat Olsson dat moet benadrukken door het leveren van goals en assists, anders loop je tegenwoordig niet de kijker in. Laat onverlet dat hij een prima seizoen had en ook in mindere wedstrijden gewoon de betere was, ondanks de beweringen hier.
BWA23
Bankzitter

Bericht door BWA23 »

Superfries1994 schreef: 20-10-2024 11:39 'Klootzakken' is ook wel zo'n cliché inmiddels, een echte dooddoener. Wat zijn dat dan voor spelers?
Bijzonder dat jij je afvraagt wat een klootzaak is en dat je het een dooddoener vindt terwijl onze keeper het ook uitspreekt en vorig jaar de trainer. Mensen die dagelijks met ze werken.
Als wij wat meer klootzakken (echte winnaars) in het eftal hadden staan, dan hadden we nooit met 0-8 en 9-1 verloren in een paar maand. Dan vecht je voor elke meter, deel je uit waar nodig en wil je echt winnen. En geef je spelers op hun flikker als ze voor de zoveelste keer een bal verspelen uit laksheid (Sebaoui liet zich keer op keer aftroeven door die back, ik zag niemand hem op zn donder geven). Nuytinck wilde gisteren kostte wat kost scoren uit die corner. Onze softies laten zich gewoon weer eens aftroeven. Het echte willen winnen zit niet in deze groep. Dus geen klootzakken. Er alles aam doen om te winnen.
Superfries1994
Wereldspeler

BWA23 schreef: 20-10-2024 13:48 Bijzonder dat jij je afvraagt wat een klootzaak is en dat je het een dooddoener vindt terwijl onze keeper het ook uitspreekt en vorig jaar de trainer.
Het is een dooddoener, omdat het altijd en overal (niet alleen bij onze club) wordt aangevoerd als een reden voor een verliespartij. En als er wél wordt verloren met dat team vol 'klootzakken', dan zijn het houthakkers die nog geen bal naar de goede kleur kunnen spelen. Zo kan je altijd wel een kant op redeneren. Daar heb ik het over, BWA23.
Alfred
Wereldspeler

Bericht door Alfred »

Inderdaad zijn uitspraken van we missen winnaars, klootzakken, we moeten de duels pakken en de tweede bal winnen allemaal clichés en dooddoeners. Gemiddeld gezien is dat bij die andere ploegen niet anders. We maken het onszelf al weken lang moeilijk door steeds achter te komen. Thuis hebben we uit 4 wedstrijden prima 8 punten gepakt. Uit hebben we er 4 wedstrijden bij die je normaal verliest, waar elk puntje bonus is, maar dat is niet gelukt, op zich geen ramp. Tegen Heracles heeft het team de eerste helft enorm verzaakt en daarom loop je nu achter de feiten aan.
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Superfries1994 schreef: 20-10-2024 14:29 Het is een dooddoener, omdat het altijd en overal (niet alleen bij onze club) wordt aangevoerd als een reden voor een verliespartij. En als er wél wordt verloren met dat team vol 'klootzakken', dan zijn het houthakkers die nog geen bal naar de goede kleur kunnen spelen. Zo kan je altijd wel een kant op redeneren. Daar heb ik het over, BWA23.
Toch had ik gisteren heel wat over gehad voor een Joey van de Berg … iemand die 2 stappen extra loopt wanneer de rest er een minder loopt
Het is maar een spelletje
BWA23
Bankzitter

Bericht door BWA23 »

Precies! Als je het een dooddoener vindt dan heb je in mijn ogen een plaat voor je hoofd. Daar ontbreekt het ons enorm aan. Soelers die er alles aan doen om te winnen. NAC wint wedstrijden op strijd. Dat kunnen wij niet. Want die spelers hebben wij niet. Bij ons trekken ze de poot terug......
Alfred
Wereldspeler

Bericht door Alfred »

Wie trok er gisteren doen zijn poot terug? Gisteren verlies je omdat je na 2 minuten achter komt en vroeg in de 2e helft er weer snel een tegen krijgt. Dan kan je wel ophouden tegen NEC dat zich bijna de hele wedstrijd op eigen helft terugtrekt. NEC heeft overigens een aantal Japanners lopen met dik salaris en haalt even zo'n van Crooij op. Die mogelijkheden hebben wij niet. Dat is de realiteit.
Superfries1994
Wereldspeler

vlqrt schreef: 20-10-2024 19:22 Toch had ik gisteren heel wat over gehad voor een Joey van de Berg … iemand die 2 stappen extra loopt wanneer de rest er een minder loopt
Nu gaat het weer over ‘niet je best doen’, want dat is wat je nu omschrijft met ‘een stap minder lopen’. Is dat echt waar het aan lag gisteren? Ik denk het niet.
SuperFrysk
Wereldspeler

Bericht door SuperFrysk »

Superfries1994 schreef: 20-10-2024 21:24 Nu gaat het weer over ‘niet je best doen’, want dat is wat je nu omschrijft met ‘een stap minder lopen’. Is dat echt waar het aan lag gisteren? Ik denk het niet.
Niet helemaal en ik ben het met je eens dat het loze termen zijn. Maar bij alle goals ontbreekt er wel een over mijn lijk mentaliteit.

Kersten die tot twee keer matig uitverdedigen, Hoedemakers die vrij mag schieten van randje 16.

Braude die een corner al dan niet onterecht weggeeft. Brouwers die afgetroefd word door Nuytinck.

En bij de derde kunnen ze in en rondom de zestien vrij combineren.

Los daarvan heb je ook niets gecreëerd, dus nee; het is niet allemaal te wijten aan harder werken. Maar ik vind het verdedigend wel erg vaak slappe hap.
SuperFrysk
Wereldspeler

Bericht door SuperFrysk »

Alfred schreef: 20-10-2024 18:31 Inderdaad zijn uitspraken van we missen winnaars, klootzakken, we moeten de duels pakken en de tweede bal winnen allemaal clichés en dooddoeners. Gemiddeld gezien is dat bij die andere ploegen niet anders. We maken het onszelf al weken lang moeilijk door steeds achter te komen. Thuis hebben we uit 4 wedstrijden prima 8 punten gepakt. Uit hebben we er 4 wedstrijden bij die je normaal verliest, waar elk puntje bonus is, maar dat is niet gelukt, op zich geen ramp. Tegen Heracles heeft het team de eerste helft enorm verzaakt en daarom loop je nu achter de feiten aan.
Verfrissende nuance, en zo is het ook, op Heracles na verlies je gewoon al die uitduels normaliter. Al heb ik tegen NEC geen enkele aanknopingspunten gezien
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Superfries1994 schreef: 20-10-2024 21:24 Nu gaat het weer over ‘niet je best doen’, want dat is wat je nu omschrijft met ‘een stap minder lopen’. Is dat echt waar het aan lag gisteren? Ik denk het niet.
Ja en nee, neem Olsson en Joey van den Berg.

Wanneer de rest van het team niet lekker loopt dan gaat Ollson daar heel anders mee om dan van den Berg. Dat heeft niks te maken met ‘je best doen’, maar mentaliteit is ook gewoon een kwaliteit.

Davy Klaassen heeft dat ook, die doet ook een stapje extra zodra het niet loopt. Dat heeft niets te maken met niet willen of je best niet doen … wel met een kwaliteit die je niet kunt trainen of aanleren. Het is een mindset die je hebt of niet.
Het is maar een spelletje
Rokkenjager
Nieuw talent

Bericht door Rokkenjager »

Jammer, competitie is dusver totaal niet waar ik gehoopt had. En niet zo zeer van het ontbreken van de punten want er zijn nog 75 te behalen.

Het spel is gewoon super storend om naar te kijken.
Tot een volgende keer.
Alfred
Wereldspeler

Bericht door Alfred »

In uitwedstrijden. Thuis hebben we het redelijk tot goed gedaan. Tweede helft tegen Zwolle was niet goed genoeg om de 3 punten te pakken. Helaas kwamen we ook die achter.
fuotbalgek
Superster

Bericht door fuotbalgek »

Superfries1994 schreef: 20-10-2024 11:39 'Klootzakken' is ook wel zo'n cliché inmiddels, een echte dooddoener. Wat zijn dat dan voor spelers? Die de tegenstander onderuit schoffelen op momenten? Daar hadden we gisteren Luuk Brouwers wel voor. Die de ploeg op sleeptouw nemen? Dat gebeurt echt niet door de weinig intellectuele praatjes van ervaren 'klootzakken' als Van Beek eerder en Brouwers nu.

Het is gewoon kwaliteit, en dat kan ook prima een ideale schoonzoon zijn. Je mist in en rond de 16 gewoon de echte topper. Een Ziyech van 10 jaar geleden bijvoorbeeld, of Sam Larsson. Smans is een goede en leuke voetballer maar is zo ver nog niet. Rallis al helemaal niet. Nicolaescu is een spits die je goed moet bedienen. Trenskow, Sebaoui en Al Saed zijn het allemaal nog niet: Wisselvallig en ik zie ook niet de exceptionele kwaliteiten (dat hoeft geen ramp te zijn, ze kunnen goed worden, maar de rest van het team is er gewoon van afhankelijk blijkbaar).

Op een paar plekken elders in het elftal mis je ook wel kwaliteit dan wel ervaring, zoals rechtsback en een centrale verdediger (Kersens en Bochniewicz ben ik nog erg teleurgesteld over). De voorhoede sluit nog niet goed op elkaar aan en mist dus een exceptionele kwaliteit. Ik denk dat je er niet ver van af zit, maar je mist net die laatste 10%.
Je reageert nu op een contrareactie, en kiest er voor om semantiek de boventoon te laten voeren. Ga nu nog eens inhoudelijk op mijn punt in.
Superfries1994
Wereldspeler

fuotbalgek schreef: 21-10-2024 01:20 Je reageert nu op een contrareactie, en kiest er voor om semantiek de boventoon te laten voeren. Ga nu nog eens inhoudelijk op mijn punt in.
Ik zie even niet wat je bedoelt. Volgens mij citeerde ik geen post van jou.
Plaats reactie