Daniel Karlsbakk

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

jorro
Invaller

Re: Daniel Karlsbakk

Bericht door jorro »

SuperFrysk schreef: 17-08-2024 21:34 Toch liep het tot twee keer toe voetballend beter met hem erin dan met Nico, omdat hij wel inzakt om de kaats aan te gaan.
Ik zou hem graag 10 wedstrijden op rij willen zien in de basis, ook tegen wat zwakkere tegenstanders.
Een echte spits maakt die bal op 2,5 meter voor de goal. Dan kun je nog zo leuk meevoetballen, maar op het missen van zulke kansen word je (terecht) afgerekend.
fuotbalgek
Superster

Bericht door fuotbalgek »

jorro schreef: 17-08-2024 21:55 Een echte spits maakt die bal op 2,5 meter voor de goal. Dan kun je nog zo leuk meevoetballen, maar op het missen van zulke kansen word je (terecht) afgerekend.
Niet mee eens. Het is een moment, een reactie die goed is, maar een redding die nog beter is. Hij had geen tijd om wat anders te doen en 7/10 gaat die bal er wel in. Een echte spits scoort wanneer hij controle over de situatie heeft, ook in de kleinste ruimtes en met weinig tijd, dit was puur een reflex.

Los daarvan komt hij tekort, maar heeft hij meer potentieel dan Nico die ook tekort komt. Als we willen opbouwen moeten we soms ook een linie kunnen overslaan en daarin is Daniel beter dan Nico.

Ben nog steeds van mening dat je hem moet verlengen en verhuren, Nico als invaller voor in de zestien moet houden en een betere spits nodig hebt. Zal niet ge oeg geld op de plank liggen voor een diepte investering dan zal het huur worden. Liever dan naar het buitenland kijken zoals Excelsior vorig jaar, weinig directe versterkingen in NL wat je bij huur wel verwacht.
Joucke
Verified
Wereldspeler

Bericht door Joucke »

jorro schreef: 17-08-2024 21:55 Een echte spits maakt die bal op 2,5 meter voor de goal. Dan kun je nog zo leuk meevoetballen, maar op het missen van zulke kansen word je (terecht) afgerekend.
Dan kunnen we Sebaoui dus ook wel afschrijven?
SuperFrysk
Selectiespeler

Bericht door SuperFrysk »

Ik vond het niet zo'n grote kans eigenlijk, het was een snelle reactie. Wel heeft die harde voeten met zijn kaatsen.

Ik zal één van de weinigen zijn, maar ik zie een andere Karlsbakk dan vorig jaar. Meer vertrouwen en gegroeid in karakter. Vorig jaar leek het wel een dood vogeltje.

Ik ben erg fan van Nico maar ik vind dat Karslbakk nu gewoon langdurig de kans moet krijgen. Met Treskow en Sebouai/Al Saed op links verwacht ik dat dat die gaat leveren.

Laten we niet vergeten, als Treskow gister de eerste maakt dan heeft die een assist
Sido1920
Jeugdspeler

Bericht door Sido1920 »

fuotbalgek schreef: 17-08-2024 23:32 Niet mee eens. Het is een moment, een reactie die goed is, maar een redding die nog beter is. Hij had geen tijd om wat anders te doen en 7/10 gaat die bal er wel in. Een echte spits scoort wanneer hij controle over de situatie heeft, ook in de kleinste ruimtes en met weinig tijd, dit was puur een reflex.

Los daarvan komt hij tekort, maar heeft hij meer potentieel dan Nico die ook tekort komt. Als we willen opbouwen moeten we soms ook een linie kunnen overslaan en daarin is Daniel beter dan Nico.

Ben nog steeds van mening dat je hem moet verlengen en verhuren, Nico als invaller voor in de zestien moet houden en een betere spits nodig hebt. Zal niet ge oeg geld op de plank liggen voor een diepte investering dan zal het huur worden. Liever dan naar het buitenland kijken zoals Excelsior vorig jaar, weinig directe versterkingen in NL wat je bij huur wel verwacht.
Ik heb gister op de passes en kaatsen van Karlsbakk gelet, en ben daarbij tot de conclusie gekomen dat dat ver ondermaats is. Wil niet zeggen dat Nico voetballend goed is, maar denk wel dat zijn techniek een stuk beter is.
fuotbalgek
Superster

Bericht door fuotbalgek »

Sido1920 schreef: 18-08-2024 15:37 Ik heb gister op de passes en kaatsen van Karlsbakk gelet, en ben daarbij tot de conclusie gekomen dat dat ver ondermaats is. Wil niet zeggen dat Nico voetballend goed is, maar denk wel dat zijn techniek een stuk beter is.
Het is zeker nog niet goed genoeg, eens. Hij laat al wel zien een type spits te zijn die zo'n rol kan gaan vervullen. Nico laat zien niet zo'n spits te zijn. Dat is ook prima, maar denk niet het type dat RvP zoekt met dit systeem. Daarom speelt Daniel nu.

Vandaar ook dat het mij het beste lijkt hem te verlengen, verhuren en een spits er bij te halen die in dit systeem past.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

Nou, na de OF podcast van vanavond met Foppe als gast is er eindelijk bekend hoe het nu precies zit met Karlsbakk. Hij voldeed destijds volgens de scouting aan alle voorwaarden van een topspits. Stond door heimee, lastig aarden en waarschijnlijk ook door niet overtuigend trainen een poos stil in zijn ontwikkeling. Door zowel bij het 1e elftal als de beloftes weinig tot niet te spelen groeide zijn weerstand ook totaal niet. Deze voorbereiding heeft er toch een ontwikkeling plaatsgevonden op het gebied van (sprong)kracht en snelheid. Hierin is hij volgens Foppe enorm sterker geworden. Maar wat opgevallen is dat hij iedere vorm van inzicht en timing mist. Foppe heeft de hoop in hem vanavond openlijk opgegeven want inzicht heb je of heb je niet en kun je niet aanleren. Hopelijk gaat het krankzinnige idee om met hem te verlengen waar 3 augustus nog sprake van geweest zou zijn dan ook de prullenbak in. Afschrijven en door. Dit is na onze vorig Noorse spits Espejord een nog grotere en duurdere miskoop. Zo raak je snel van je kostbare euro's af!
RvP, positiviteit, nieuwe ronde nieuwe kansen
Alfred
Wereldspeler

Bericht door Alfred »

Foppe slaat helaas de spijker op de kop. In het begin denk je nog die jongen zit er even niet lekker in, is vandaag wat ongelukkig, heeft zijn dag niet. Maar hij mist inderdaad alle timing en inzicht. Dit zie je vooral ook hoe hij kopt of beter gezegd niet kopt. Hij mist alle gogme. Espejord vind ik een ander verhaal, die was maar 5 ton en kon wel voetballen, mits niet geblesseerd, maar die was helaas extreem blessuregevoelig. Die kwam hier vanaf de poolcirkel en kon moeilijk aarden heeft Mustafa wel eens gezegd in Radio Camataru. Espejord heeft daarna bij FK Bodø/Glimt nog hele aardige Europese wedstrijden gespeeld.
SuperFrysk
Selectiespeler

Ik vond het ook wel duidelijk van Foppe, inzicht kun je inderdaad niet trainen en als blijkt dat die daar niet genoeg van heeft, dan word het gewoon een lastig verhaal. Ook dat stukje dat die op jonge leeftijd naar Heerenveen is gekomen en amper tot niet speelde (ook niet bij de beloften), vond ik wel in zijn voordeel spreken. Ook zijn voorbereiding was heel behoorlijk (oa hattrick tegen Rayo Vallecano). Maar als je het zo hoort van Foppe dan zit er gewoon weinig toekomst in, ik denk ook dat de grote transfersom hem nooit geholpen heeft en hem in de weg blijft zitten.

Verhuren en hopen op een wonder, en anders uit zijn contract laten lopen. Wel een dure fout, die 2.5 miljoen hadden we goed kunnen gebruiken.
Rokkenjager
Jeugdspeler

Bericht door Rokkenjager »

SuperFrysk schreef: 01-10-2024 10:08 Ik vond het ook wel duidelijk van Foppe, inzicht kun je inderdaad niet trainen en als blijkt dat die daar niet genoeg van heeft, dan word het gewoon een lastig verhaal. Ook dat stukje dat die op jonge leeftijd naar Heerenveen is gekomen en amper tot niet speelde (ook niet bij de beloften), vond ik wel in zijn voordeel spreken. Ook zijn voorbereiding was heel behoorlijk (oa hattrick tegen Rayo Vallecano). Maar als je het zo hoort van Foppe dan zit er gewoon weinig toekomst in, ik denk ook dat de grote transfersom hem nooit geholpen heeft en hem in de weg blijft zitten.

Verhuren en hopen op een wonder, en anders uit zijn contract laten lopen. Wel een dure fout, die 2.5 miljoen hadden we goed kunnen gebruiken.
Ligt het aan mij of heb ik het gevoel dat die 2,5miljoen wat overdreven is? Ik meende dat er destijds 2,5 miljoen betaald was in totaal voor Sahraoui en Karlsbakk samen. (Wel afkomstig van verschillende clubs respectievelijk)
Tot een volgende keer.
Abenello
Invaller

Bericht door Abenello »

Er gaan verschillende bedragen rond, maar die zijn altijd wel tussen de 2 en de 2,5 miljoen. Voor Sahraoui is destijds rond de 1,8 miljoen betaald.
SuperFrysk
Selectiespeler

Ik meende dat Sander de Vries ooit zei dat Karlsbakk niet lang daarvoor op te halen was voor 7 ton, maar toen had SC Heerenveen het geld nog niet. Met 7 ton had je er wat meer mee kunnen leven dat het er niet helemaal uit komt, het blijft hoe dan ook wel een flinke fout. Als je dan in perspectief plaatst dat je voor Sahraoui minder hebt betaald, dan is het wel extra pijnlijk.
Alfred
Wereldspeler

Bericht door Alfred »

Tussen de 2 en 2,5 miljoen (kon nog oplopen door bonussen) voor een speler met 1 jaar contract die op KKD niveau speelde en daar amper gescoord had. Duurder dan Sahraoui of Sarr. Schiet mij maar lek. Dan moest hij op zijn 19e al wel heel allround zijn voor een spits. Maar hij is alles behalve allround. Hij heeft op een redelijke snelheid na helemaal niets wat een spits moet hebben. Voor dat geld had je een bijvoorbeeld een type Dallinga kunnen halen wat wel een vrij complete spits is.
Superfries1994
Wereldspeler

Bericht door Superfries1994 »

Ik zit vooral met het bedrag dat voor hem betaald is. Dat je als scouting zo'n jongen ziet spelen en daar elementen herkent waardoor men dacht: "Hier zit wat in", daar kan ik best inkomen. Ja, scouten als een spits er 20 inknalt, dat is ook niet bepaald een kunst. Dan kun je de scouting net zo goed opheffen en Stevie Wonder er neerzetten, of één van de scorebord scouts van dit forum, dat maakt dan niet veel uit. Als kleinere club moet je het hebben van het eerder herkennen dan anderen van het potentieel bij een speler, en idealiter dus vóór dat het aan de oppervlakte komt in de vorm van goals en assists, anders betaal je een hoofdprijs.

In het geval van Karlsbakk lijkt het wel alsof we een soort Erling Haaland-tax hebben betaald. En als hij dan ook nog jammerlijk niet slaagt... Die 5 ton voor Espejord kan gewoon gebeuren, 2,5 miljoen in een tijd waarin je die ruimte nauwelijks hebt, is natuurlijk wel een moeilijk verhaal.

Overigens geef ik het je als Karlsbakk zijnde te doen, als 19-jarige, nauwelijks ervaring op het hoogste niveau, en dan wordt er 2,5 miljoen met vergelijkbare verwachtingen voor je betaald. Dat is niet niks.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

Alfred schreef: 30-09-2024 23:56 Foppe slaat helaas de spijker op de kop. In het begin denk je nog die jongen zit er even niet lekker in, is vandaag wat ongelukkig, heeft zijn dag niet. Maar hij mist inderdaad alle timing en inzicht. Dit zie je vooral ook hoe hij kopt of beter gezegd niet kopt. Hij mist alle gogme. Espejord vind ik een ander verhaal, die was maar 5 ton en kon wel voetballen, mits niet geblesseerd, maar die was helaas extreem blessuregevoelig. Die kwam hier vanaf de poolcirkel en kon moeilijk aarden heeft Mustafa wel eens gezegd in Radio Camataru. Espejord heeft daarna bij FK Bodø/Glimt nog hele aardige Europese wedstrijden gespeeld.
Toen Runar aangetrokken werd was er al bekend dat hij vaker niet speelde dan wel i.v.m blessures. Dan ben je wat mij betreft niet al te slim als je zo'n jongen toch binnen haalt. Het was nog enigszins te begrijpen geweest als hij een enorme scoringsdrang liet zien in zijn statistieken, maar daar was óók geen sprake van.
RvP, positiviteit, nieuwe ronde nieuwe kansen
Jazz
Verified
Beheerder

Bericht door Jazz »

Zou heel graag de scoutingrapporten willen lezen, deze gast is zo log
Heerenveen fan in Leiden
Abenello
Invaller

Bericht door Abenello »

Espejord heeft, mede door blessures, amper kansen gehad. Wat hij in de beperkte speeltijd liet zien was ook niet veel soeps. Uiteindelijk hebben we amper verlies geleden op hem omdat we hem voor een paar ton verkocht hebben en door een snelle doorverkoop nog een paar ton mochten ontvangen. Voor Karlsbakk gaan we misschien ook nog zoiets krijgen, maar lang niet het aankoopbedrag.
Abenello
Invaller

Bericht door Abenello »

Hopelijk heeft Rayo Vallecano nog wat ‘bord op schoot’ scouts en pikken die hem op. :lol:
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Abenello schreef: 01-10-2024 17:13 Hopelijk heeft Rayo Vallecano nog wat ‘bord op schoot’ scouts en pikken die hem op. :lol:
:lol: ik zou er een mailtje aan wagen.
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Hola Rayo,

Tenemos un delantero de primer nivel que queremos venderle por la modesta cantidad de 7 millones. ¡Ya marcó un hat-trick en nuestro partido amistoso!

No esperes demasiado, de lo contrario el precio subirá o comprarás un club francés.

Saludos,
Ferry
Het is maar een spelletje
Sido1920
Jeugdspeler

Bericht door Sido1920 »

Jazz schreef: 01-10-2024 17:04 Zou heel graag de scoutingrapporten willen lezen, deze gast is zo log
Naast dat hij log is en geen inzicht heeft, heeft hij ook nog eens een hele slechte aanname/algehele bal controle.
zweed1
Wereldspeler

Bericht door zweed1 »

Ik zou het verlies nemen en proberen de spits van Excelsior binnen te halen die ik ook jong maar veel beter. Ook goede investering om later door te verkopen.
Plaats reactie