Supportersvereniging Nieuw Noord
Moderators: Beheerders, Fanmasters
- Pibe
- Jeugdspeler
Re: Supportersvereniging Nieuw Noord
Als supportersvereniging moet je hier inderdaad boven staan en niet deelnemen aan dit soort kinderachtige spelletjes. Laat de liefhebbers hiervan maar een eigen ultra-groep starten en wedstrijdjes "Capture the Flag" spelen.
-
Marça Verified
- Wereldspeler
- Contacteer:
Nieuw Noord heeft inmiddels gereageerd, maar wat een kinderachtig statement zeg... Een korte verklaring waarom ze zichzelf niet opheffen omdat ze een supportersvereniging zijn een geen ultragroepering was genoeg geweest. Aan de andere kant: misschien zijn ze juist wel een ultragroepering als je meent op deze manier te moeten reageren. Met name het onderstaande stuk...
Ga lekker door met sfeer maken in het stadion en laat je niet zo opnaaien door anderen!Die zogenaamde erecode is voor velen nogal verwarrend. Horen privé treiteringen, het ingooien van ramen en het doen van aangifte ook onder die erecode? Na het gestolen doek van de GF door één van de subgroepen van Heerenveen (in 2017) werd er door onze oosterburen namelijk direct aangifte gedaan. Met alle gevolgen van dien voor, en het einde van, die subgroep. Stichting GF werd aan de andere kant opgeheven en maakte vrij vlot een doorstart onder een nieuwe naam. De zogenaamde erecode is daar dus blijkbaar behoorlijk flexibel, naargelang het je het beste uitkomt.
-
- Selectiespeler
De hele situatie is toch kinderachtig? Van beide kanten. Maar als ze bij Groningen zo reppen over erecodes dan zijn aangiftes wel een absolute no-go, dus wat dat betreft snap ik het statement wel. Al met al gewoon heel treurig allemaal.Marça schreef: ↑27-05-2024 12:15
Nieuw Noord heeft inmiddels gereageerd, maar wat een kinderachtig statement zeg... Een korte verklaring waarom ze zichzelf niet opheffen omdat ze een supportersvereniging zijn een geen ultragroepering was genoeg geweest. Aan de andere kant: misschien zijn ze juist wel een ultragroepering als je meent op deze manier te moeten reageren. Met name het onderstaande stuk...
Ga lekker door met sfeer maken in het stadion en laat je niet zo opnaaien door anderen!
-
- Jeugdspeler
" Einde sfeergroep:
Binnen onze vereniging is er een groep jongens die de materialen regelen en verantwoordelijk zijn voor onze sfeeracties. Zij hebben aangegeven niet verder te gaan na het incident van zondag. Dit betekent dat er vanaf dit moment geen sfeeracties zullen worden voorbereid of uitgevoerd. Op dit moment is nog onduidelijk wat dit voor de verdere toekomst van sfeeracties betekent. Deze keuze respecteren wij en onze leden zullen we de komende zomer nader informeren wat de gevolgen zijn. "
Heeft iemand een idee hoe en of hier een vervolg aan is gegeven? Nu de competitie inclusief uitwedstrijden nadert..
Binnen onze vereniging is er een groep jongens die de materialen regelen en verantwoordelijk zijn voor onze sfeeracties. Zij hebben aangegeven niet verder te gaan na het incident van zondag. Dit betekent dat er vanaf dit moment geen sfeeracties zullen worden voorbereid of uitgevoerd. Op dit moment is nog onduidelijk wat dit voor de verdere toekomst van sfeeracties betekent. Deze keuze respecteren wij en onze leden zullen we de komende zomer nader informeren wat de gevolgen zijn. "
Heeft iemand een idee hoe en of hier een vervolg aan is gegeven? Nu de competitie inclusief uitwedstrijden nadert..
- Satyr
- Superster
Ik begrijp het probleem niet? Er is nu geen groep die, even plat gezegd, spandoeken maakt?
Wat maakt dat verder uit, behalve voor de onderlinge zelfpijperij van die groepen? Noppert zal geen extra punt pakken als er geen sfeeractie is, zeg maar.
Wat maakt dat verder uit, behalve voor de onderlinge zelfpijperij van die groepen? Noppert zal geen extra punt pakken als er geen sfeeractie is, zeg maar.
-
davp Verified
- Wereldspeler
Ik denk dat die sfeeracties veel toevoegen aan de beleving van supporters in het stadion. Natuurlijk is 'het voetbal' an sich de meest bepalende factor, maar sfeeracties dragen ook behoorlijk bij. Dus vanuit dat oogpunt jammer.
-
Muurligger Verified
- Jeugdspeler
Helemaal mee eens! De sfeer/beleving in het stadion is de afgelopen jaren sterk verbeterd, hopelijk remt dit die ontwikkeling niet..
- Satyr
- Superster
Maar voor wie? Laten we nou niet doen alsof Oost, West en Zuid voor de sfeeracties naar het stadion komen, hooguit dat de jeugd het wel leuk vind om te zien.Muurligger schreef: ↑18-07-2024 15:47 Helemaal mee eens! De sfeer/beleving in het stadion is de afgelopen jaren sterk verbeterd, hopelijk remt dit die ontwikkeling niet..
-
davp Verified
- Wereldspeler
Twee neefjes van mij zitten op oost (NN heeft een wachtrij). Ik sta zelf op Noord en krijg steevast een appje met de foto van een spandoek van deze mannekes voor de wedstrijd. Zo zijn er wel meer denk ik.
-
Verified
- Wereldspeler
De sfeergroep zoals die er was lijkt te zijn opgehouden als ik alles goed begrijp. Maar er kan toch een nieuwe sfeergroep worden opgericht met nieuwe personen daarin? Of zie ik dat helemaal verkeerd en is er sprake van een 'erecode' bij harde kernen van supportersgroepen?
- Satyr
- Superster
We komen als laatste aan de beurt, ik zal geen spoiler plaatsen
-
- Superster
Ik neem hem al niet meer serieus, hij was tijdens de Derby voor Grunn
Het is maar een spelletje
-
- Jeugdspeler
-
- Wereldspeler
Het is maar net welke wedstrijden hij bezoekt. Een Europese avond, bij Groningen de promotiewedstrijd, Heracles een 5-0 winst op AZ, ja dan is de sfeer goed bij die wedstrijden. Bij PSV gaat hij heen tegen Go ahead. Bij zo'n wedstrijd is de sfeer dan idd minder dan bij een promotiewedstrijd, derby oid. Net wat hij aangeeft de wedstrijd tegen Utrecht verloren we toen kansloos, dat was niet best, een overwinning op Groningen is het dan natuurlijk een veel betere beleving.