In de sport heb je nooit garanties. Gorter heeft hier nogal wat meer kans te spelen, dus ik vind het wel bijzonder. Maar wie is Gorter? Hij kan opa Pasveer er niet eens uitspelen, dan heb je weinig kwaliteiten.
Mackan68 schreef: ↑22-08-2024 15:01
Klopt, die ambitie sprak hij natuurlijk vorig jaar al uit. Na één seizoen bij zijn droomclub. Als je getrouwd bent met je droomvrouw, ga je dan ook na een of 2 jaar al op zoek naar iets beters? Die droom is toch het ultieme wat je wilt? Misschien kun je als die droom maar beperkt houdbaar is het woord maar beter niet gebruiken.
Ben jij zo dom, of doe je gewoon dom? Noppert was transfervrij en koos voor Heerenveen omdat hij gevoel heeft voor deze club. Zit inmiddels 1,5 jaar op de bank, en kan bij Ajax tekenen. Je moet wel erg stupide zijn dat niet te doen in die situatie.
Het komt over alsof je emotioneel te ver er in zit. Het was een goede deal voor iedereen geweest. Gorter komt daar alleen later nog achter.
fuotbalgek schreef: ↑23-08-2024 01:27
Ben jij zo dom, of doe je gewoon dom? Noppert was transfervrij en koos voor Heerenveen omdat hij gevoel heeft voor deze club. Zit inmiddels 1,5 jaar op de bank, en kan bij Ajax tekenen.
Juist ja, mij vragen of ik dom ben of dom doe om vervolgens te beweren dat Noppert al anderhalf jaar op de bank zit... Ik zet alleen een vraagteken bij wat de waarde van het woord droomclub voor Andries is na wat tegenslag. Dat staat los van of ik zijn keus wel of niet begrijp. Snappie?
Ach, natuurlijk is het een beetje wrang dat de speler met het dikste contract ontevreden is en gezien zijn zelfbeeld (laat even in het midden of dat zelfbeeld klopt) snap ik dat wel.
Daarnaast straalt het natuurlijk niet goed af wanneer je anderhalf jaar geleden nog als super clubman en boegbeeld bent neergezet.
Maar situatie is ook wel uitzonderlijk qua pieken en dalen.
Ik vind de situatie rond Noppert uitermate treurig. Ik zal wel een van de weinige zijn op dit forum, maar ik kon genieten van de eerste periode onder Van Wonderen. Anti-voetbal, een dichtgetimmerde verdediging en uitblinkende Noppert. 4-3-3 zit in het DNA van de club en daar zullen ze niet vanaf stappen, maar een paar seizoenen catenaccio met Noppert onder de lat zou ik toejuichen.
Het cattenacio voetbal heeft de club bijna haar bestaan gekost. Avontuur, drang tot anders zijn is het DNA van onze club..Je ziet nu dat dit de afgelopen drie maanden in een enorme flow brengt. Dat is jammer voor Noppert maar nooit weer Jansen, of van wonderen voetbal!
Ik heb het niet over de periode Van Wonderen in zijn geheel, want later is hij overgestapt naar 4-3-3. Onder Janssen werd er ook geen cattenacio gespeeld. Wil je echt cattenacio spelen, dan moet je eerst je aankoopbeleid daarop afstemmen en dat zal men nooit doen. We hebben dus ook geen selectie om dat spel te spelen. Gelukkig voor jullie ben ik geen TD van Heerenveen Terug naar Noppert..
Ferry Nijs schreef: ↑25-08-2024 15:49
Ik heb het niet over de periode Van Wonderen in zijn geheel, want later is hij overgestapt naar 4-3-3. Onder Janssen werd er ook geen cattenacio gespeeld. Wil je echt cattenacio spelen, dan moet je eerst je aankoopbeleid daarop afstemmen en dat zal men nooit doen. We hebben dus ook geen selectie om dat spel te spelen. Gelukkig voor jullie ben ik geen TD van Heerenveen Terug naar Noppert..
Ik snap wel wat je bedoelt, destijds die 5-3-2 was wel echt weergaloos. Dat paste eigenlijk ook beter bij die selectie. Later kwam er van buiten uit zoveel kritiek op KvW dat die naar 4-3-3 ging en dat is nooit echt goed gelukt.
Het is eigenlijk ook wel logisch, want toen Van Wonderen werd aangetrokken werd de selectie ook samengesteld op een 5-3-2 formatie. Een Kohler, bijvoorbeeld, was daar de perfecte speler voor. Dat er daarna over werd geschakeld naar 4-3-3 was een keuze die te begrijpen viel, maar niet de selectie op samengesteld was.
Welke formatie je ook speelt, je moet nog steeds in staat kunnen zijn om 'aantrekkelijk' voetbal te spelen. Het moet ook volledig los staan van de wil om te winnen. Voor elke formatie zijn uiteindelijk toch je spelprincipes (en natuurlijk de kwaliteit van je selectie) bepalend voor wat je op het veld neerlegt en hoeveel punten je uiteindelijk meeneemt.
Stel Andries aub weer snel op! Wat gisteren ook gezegd werd op ESPN, van der Hart kan helemaal niet opbouwen. Onze zwakke schakels moeten vervangen worden. Hopland viel goed in, nu Braude en van der Hart nog op de bank.
Het opstellen van Andries gaat niet op een wonderlijke manier oplossen dat spelers elders op het veld de bal steeds inleveren of niet snel genoeg zijn om achter hun man aan te rennen.
Elke bal die naar Andries gaat, wordt een spannende. Vond Van der Hart gisteren en zaterdag op momenten niet zo sterk, maar die is in het algemeen wel echt beter met de voeten dan Noppert. Zo'n keeper is Andries nou eenmaal, dat gaat ook niet veranderen.
Ik vind van der Hart elke wedstrijd wel goede reddingen heeft. Gister was het geen penal en de 2-0 kon hij ook niets aan doen. Verder een paar goede reddingen. Ik snap de roep om Andries nier zo ook al heeft hij qua gunfactor wel een streep voor op van der Hart.
Het gaat ook om binding met een elftal. Liever Fries Noppert dan de uitstralingsloze van der Hart.
Dit elftal loopt niet over van karakters en dan is Noppert iemand die het gevoel bij een elftal kan doen laten stijgen.
BWA23 schreef: ↑18-09-2024 23:31
Het gaat ook om binding met een elftal. Liever Fries Noppert dan de uitstralingsloze van der Hart.
Dit elftal loopt niet over van karakters en dan is Noppert iemand die het gevoel bij een elftal kan doen laten stijgen.
Noppert is iemand die vrij onverschillig oogt en weinig enthousiasme maar vooral negativiteit uitstraalt in mijn ogen. Als hij de bal heeft, houdt iedereen z'n hart vast [en dat merk je ook in het stadion] terwijl Mickey rust uitstraalt en een goede balbehandeling heeft zoals geleerd in de Ajax jeugdopleiding.
CJunior schreef: ↑19-09-2024 09:42
Noppert is iemand die vrij onverschillig oogt en weinig enthousiasme maar vooral negativiteit uitstraalt in mijn ogen. Als hij de bal heeft, houdt iedereen z'n hart vast [en dat merk je ook in het stadion] terwijl Mickey rust uitstraalt en een goede balbehandeling heeft zoals geleerd in de Ajax jeugdopleiding.
Oh, vandaar dat Mickey ca. 10 min na de gescoorde penalty stond de kaakschaatsen van de stress.
Dat zal dan net in de 15 minuten pauze zijn want ik zie dat niet.
Ik vind beide niet echt rust uitstralen en super goede mee voetballende keepers maar vanwege het chauvinisme / sentiment zie ik toch liever Andries op de goal en dat omdat naar mijn gevoel Noppert een betere keeper is.
Beetje lood om oud ijzer dit. Noppert was vorig seizoen blunderkoning numero 1 van de Eredivisie. Tegelijkertijd weten we ook van de tijd daarvoor dat hij echt een prima lijnkeeper is. Maar meevoetballen is totaal niet zijn ding en dat is wel onze ambitie. Een goed voetballende ploeg (dat willen we toch zo graag?) heeft een goed voetballende keeper nodig.
Dan Van der Hart. In de basis een degelijke keeper die zo nu en dan een puntje voor je ploeg pakt. Getuige ook zijn prima redding vlak voor rust tegen NAC. Pakt hij die bal niet, win je dan nog wel? We zullen het nooit weten. Van der Hart is een beetje een zesjeskeeper. Zelden werelds, zelden blunderkoning. Meevoetballend is hij beter dan Noppert, ondanks zijn onbedoelde assist tegen AZ. Alles overziend snap ik dus eigenlijk wel dat hij keept. Het is gewoon net wat degelijker bij hem, zowel keepend als meevoetballend.
CJunior schreef: ↑19-09-2024 09:42
haha, het gaat er tegenwoordig al om dat een keeper goed kan voetballen. Het gaat er mij om dat hij ballen tegenhoudt. We slaan helemaal door man met het meevoetballen. En dat kan van der Hart ook niet goed met het steeds inspelen van een gedekte centrale..... Daar word je gek van.
Heerenveen rules schreef: ↑19-09-2024 13:40
haha, het gaat er tegenwoordig al om dat een keeper goed kan voetballen. Het gaat er mij om dat hij ballen tegenhoudt. We slaan helemaal door man met het meevoetballen. En dat kan van der Hart ook niet goed met het steeds inspelen van een gedekte centrale..... Daar word je gek van.
Nee, Noppert hield vorig jaar iedere bal tegen natuurlijk.
Van der Hart is chef clean sheat wou je zeggen. Met hem onder de lat kregen we er 8 tegen tegen PSV en 9 tegen AZ. Van der Hart, kom op man, bij Emmen en Zwolle al een matige keeper. Geef Noppert het vertrouwen.. Hij blijft een betere keeper dan van der Hart.
Heerenveen rules schreef: ↑19-09-2024 15:06
Hij blijft een betere keeper dan van der Hart.
Oke, dat klopt. Maar hij kan niet meevoetballen.
Probeer deze situatie eens op jezelf, stel je voor dat je op je werk ineens iets belangrijks moet doen wat je eigenlijk niet kunt, maar wat wel van je verwacht wordt. Dan probeer je dat en uiteindelijk zegt de baas: Luister, je doet je oorspronkelijke werk beter dan Pietje, maar Pietje doet dat ene nieuwe onderdeel beter dan jij en dat is nou juist net wat we nodig hebben. Dus we laten Pietje de boel hier voorlopig leiden.
Dus: Noppert moet leren voetballen, of we moeten een andere trainer halen.
BWA23 schreef: ↑18-09-2024 17:52
Stel Andries aub weer snel op! Wat gisteren ook gezegd werd op ESPN, van der Hart kan helemaal niet opbouwen. Onze zwakke schakels moeten vervangen worden. Hopland viel goed in, nu Braude en van der Hart nog op de bank.
Braude op de bank, en dan Hall er weer in? Hou op met me hoor. Je hebt geen beter alternatief, dus gewoon met Braude spelen.
Heerenveen rules schreef: ↑19-09-2024 15:06
Van der Hart is chef clean sheat wou je zeggen. Met hem onder de lat kregen we er 8 tegen tegen PSV en 9 tegen AZ. Van der Hart, kom op man, bij Emmen en Zwolle al een matige keeper. Geef Noppert het vertrouwen.. Hij blijft een betere keeper dan van der Hart.
Van der Hart is een matige keeper, maar Noppert heeft ons vorig jaar enorm veel punten gekost, die hem persoonlijk aan te rekenen waren. Ik kan me niet één wedstrijd herinneren dat Van der Hart ons persoonlijk punten heeft gekost.
Met dat in het achterhoofd, kom je nog bij het meevoetballende gedeelte. Iets wat essentieel is in onze tactiek, dan is de keuze voor Van der Hart vrij logisch.
Meevoetballen van keepers vind ik nogal overrated om eerlijk te zijn; Keepers kunnen per definitie niet voetballen, ze kunnen/moeten ballen tegenhouden. Andries kan heus wel tegen een bal aanschoppen; ik vond dat hij dat bij oranje juist best aardig deed.
Je moet je wel afvragen dat als je concurrent 9 keer moet vissen in 1 wedstrijd, wat je dan nog moet doen om een kans te krijgen.
Wat mij betreft maar een echte Fries er in tegen Grunn.
SuperFrysk schreef: ↑19-09-2024 17:50
Met dat in het achterhoofd, kom je nog bij het meevoetballende gedeelte. Iets wat essentieel is in onze tactiek, dan is de keuze voor Van der Hart vrij logisch.
Een forumlid met de naam Superfrysk gaat voor van der Hart.......
Noppert is een superfries, heeft wel iets met Heerenveen em van der Hart pakt geen punten. Hij wordt een ergernis met zn opbouwen. Genant wordt het.
Als van Persie woord houdt met zn opmerking over geen vaste keeper hebben, dan is het nu de beurt aan Noppert. Ik zou mijn handschoenen inleveren als ik Andries was nadat van der Hart blunderde tijdens een 9-1 en ik snel geen kans zou krijgen.