Steijn had al 4x kunnen scoren als Van Bergen een normale voorzet had. Geen enkele middenvelder pakt Steijn op waardoor Pawel of Kersten hem op moet pakken. Sta je meteen 1-op-1. Totale zelfmoord met deze achterhoede.Superfries1994 schreef: ↑17-09-2024 20:52 Jezus, Kersens mag ook wel gewoon tegen Steijn aanlopen hoor. Bochniewicz stond ook alleen maar de bal te volgen bij die penalty. Wat een dramatisch duo hebben wij. Maar zo kan ik nog wel even doorgaan, vind dit een erg zwakke pot tot nu toe. Ze hebben echt een knauw gehad, het is allemaal erg bangig.
17-09-2024: FC Twente - sc Heerenveen (2-0)
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Selectiespeler
Re: 17-09-2024: FC Twente - sc Heerenveen (21.00 uur)
-
- Forumicoon
Wees jij blij met balveroveringen....
Kijk eens naar hoe dit elftal op het veld staat. Het is niet te fillmen. Het is een meelijwekkend zielig stel bij elkaar. Van Wonderen kreeg er geen leven in en bij van Persie is het nu ook al weer doods. Er zit geen enkele spelpliezier en beleving in. Bochniewicz, Kersten, Olsson.... Duels winnen, wat is dat?
De Haan heeft weeeeeeeer gefaald in de zomer met zn elftal rokjes. En gebrek aan kwaliteit. Braude kan er helemaal niks van ( er zijn Stevie Wonders die op hem stemden als speler van het seizoen ) en die is gewoon weer basisback. Is Ali er niet meer?
Kijk eens naar hoe dit elftal op het veld staat. Het is niet te fillmen. Het is een meelijwekkend zielig stel bij elkaar. Van Wonderen kreeg er geen leven in en bij van Persie is het nu ook al weer doods. Er zit geen enkele spelpliezier en beleving in. Bochniewicz, Kersten, Olsson.... Duels winnen, wat is dat?
De Haan heeft weeeeeeeer gefaald in de zomer met zn elftal rokjes. En gebrek aan kwaliteit. Braude kan er helemaal niks van ( er zijn Stevie Wonders die op hem stemden als speler van het seizoen ) en die is gewoon weer basisback. Is Ali er niet meer?
-
- Selectiespeler
Ik ben erg blij met Robin als mens, uitstraling en visie op voetbal/spelopvatting. Maar ik heb ons de afgelopen jaren (uitgezonderd PSV thuis vorig jaar) zelden zo kansloos zien voetballen. Ik zou toch de spelopvatting wat aanpassen, wel aanvallend 4-3-3, maar wel wat georganiseerder. Dit is gewoon kamikaze.
-
- Bankzitter
Met deze verdedigers, van der Hart en Olsson/Brouwers kun je dit niet doen nee. Van de 4 verdedigers kan niemand verdedigen!!!!! Olsson wint nul duels en Brouwers kan niet voetballen.
Begin maar weer met Noppert!
Begin maar weer met Noppert!
-
- Selectiespeler
Om nog maar even door te gaan met klagen: Nico gelieve ook alleen als supersub gebruiken. Te weinig voetbalgogme om als kapstok te functioneren.
-
- Wereldspeler
-
- Selectiespeler
Was het maar op basis van deze twee wedstrijden…SuperFrysk schreef: ↑17-09-2024 21:35 Erg makkelijk om een spits af te keuren op twee vrij kansloze wedstrijden tegen Twente en AZ uit.
Verder behaalt een matig PEC Zwolle van Johnny Jansen hier ook een resultaat, maar goed.
-
- Wereldspeler
Ajax, AZ en Twente uit verloren nier raar als je naar de begrotingen kijkt. Waarom nu al paniek bij veel supporters?
-
- Wereldspeler
Mensen doen hier alsof we onder Van Wonderen nooit kansloze wedstrijden hebben gespeeld. Ik kan me nog eentje herinneren in hetzelfde stadion in de Play-Offs.
-
Neymar Verified
- Wereldspeler
Toch mooi 7 goals minder tegen dan zaterdag.
-
- Invaller
4 punten uit deze 5 wedstrijden.
Opzich ingecalculeerd, vanaf nu moeten we punten gaan pakken.
Opzich ingecalculeerd, vanaf nu moeten we punten gaan pakken.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
-
- Bankzitter
Paniek? Waar zie jij dat dan?
We zitten al jaren te kijken naar een elftal wat het wel goed lijkt te vinden. Dat is als supporter wel zuur. Strijd in ieder geval.
Ik werd dan wel weer blij van Hopland, dat is hopelijk einde Bochniewicz. Nu nog weer Noppert, een andere back en Condé. Dan staat het er wel beter op.
-
- Selectiespeler
Wellicht hebben we, mijzelf incluis, het verwachtingspatroon inderdaad simpelweg te hoog gelegd. Toen ik het stadion na Rayo Vallecano thuis verliet had ik echt het gevoel dat we het ploegen als Twente lastig konden maken. Ja, Condé is afwezig maar dan had je nog niet van AZ gewonnen.SuperFrysk schreef: ↑17-09-2024 21:51 Mensen doen hier alsof we onder Van Wonderen nooit kansloze wedstrijden hebben gespeeld. Ik kan me nog eentje herinneren in hetzelfde stadion in de Play-Offs.
Moeten het maar tijd geven en wat dat betreft waren de laatste twintig minuten tegen een achterover leunend Twente wellicht nog enigszins hoopgevend voor komende zondag.
Positief punt: Hopland. Voetballer zoals RvP het waarschijnlijk graag ziet. Comfortabel aan de bal met een strakke pass in de benen.
Op naar Grunn.
-
- Bankzitter
Hopland viel inderdaad meteen positief op. Durft het duel aan te gaan en weet slim zijn lichaam te gebruiken. Ben benieuwd naar hem.Demster schreef: ↑17-09-2024 21:59 Wellicht hebben we, mijzelf incluis, het verwachtingspatroon inderdaad simpelweg te hoog gelegd. Toen ik het stadion na Rayo Vallecano thuis verliet had ik echt het gevoel dat we het ploegen als Twente lastig konden maken. Ja, Condé is afwezig maar dan had je nog niet van AZ gewonnen.
Moeten het maar tijd geven en wat dat betreft waren de laatste twintig minuten tegen een achterover leunend Twente wellicht nog enigszins hoopgevend voor komende zondag.
Positief punt: Hopland. Voetballer zoals RvP het waarschijnlijk graag ziet. Comfortabel aan de bal met een strakke pass in de benen.
Op naar Grunn.
-
- Wereldspeler
Wat laten sommigen zich makkelijk van de wijs brengen zeg! De zeperd van vorig weekend was onacceptabel en geeft absoluut te denken over het al dan niet wisselen van tactiek bij een forse achterstand. Maar we hebben verloren van Ajax, AZ en FC Twente. Nou, ‘t is wat! Er wordt her en der geroepen dat Van Persie wel mag vertrekken. Is het ook een idee om eens een paar potten af te wachten tegen tegenstanders met wie we ons normaliter kunnen vergelijken? Achterin is het kwetsbaar, maar dat is helaas tot aan de winterstop een gegeven. Je ziet dat we best aardig kunnen voetballen als de grote clubs wat gas terugnemen. Laat het maar zien tegen de rest, te beginnen aanstaande zondag tegen een strijdlustig FC Groningen.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen!
-
- Wereldspeler
Het ligt gewoon erg dicht bij elkaar.Demster schreef: ↑17-09-2024 21:59 Wellicht hebben we, mijzelf incluis, het verwachtingspatroon inderdaad simpelweg te hoog gelegd. Toen ik het stadion na Rayo Vallecano thuis verliet had ik echt het gevoel dat we het ploegen als Twente lastig konden maken. Ja, Condé is afwezig maar dan had je nog niet van AZ gewonnen.
Als Utrecht de 0-2 maakt bij ons thuis, dan kan het ook zo 0-4 worden. Maar uiteindelijk had je hem moeten winnnen.
Tegen NAC win je.
Tegen AZ had je grote kansen op 2-2 en verlies je hem uiteindelijk 9-1
En vandaag had Twente op 4-0 kunnen staan bij rust, maar had het ook zo 1-2 kunnen worden door Treskow.
Ik snap dus die vroegtijdige conclusies ook niet. Ik lees al witte zakdoekjes en alle gekkigheid. Het is een proces, een team in opbouw. Je speelt met spelers die dit sinds de jeugd nog niet hebben gedaan, tegen sterke teams uit.
Ja, AZ uit 9-1 is een schande. En ook vandaag verliezen is kut. Maar je hebt verloren bij Twente, AZ en Ajax uit, dat is normaal voor een club als Heerenveen.
Ik ga me pas zorgen maken als we verliezen van clubs buiten de top 5 op vrij kansloze wijze.
-
- Wereldspeler
En makkelijk op Nico af te schieten in deze wedstrijden, laat het gewoon een 10 wedstrijden staan. Dus ook tegen kleinere clubs, en hij gaat doelpunten maken. Ik vond Sebouai en Treskow ook niet een erg goede indruk maken tegen AZ en Twente, dat is ook niet zo raar.
-
- Forumicoon
Veel fans zijn net als veel spelers: meedoen is belangrijker dan winnen. Ach jongens, AZ, Ajax en Twente. Die zijn heeeeel goed. Die winnen al hun wedstrijden gemakkelijk. Oh nee, Ajax verliest van NAC, Twente van Utrecht en gelijk tegen Zwolle. En AZ speelde voor ons ook niet goed.
Dus geeft niks dat de spelers niet zo hard lopen, zondag weer een kans!!
-
- Wereldspeler
Ajax verliest bij NAC uitHeerenveen rules schreef: ↑17-09-2024 22:13 Veel fans zijn net als veel spelers: meedoen is belangrijker dan winnen. Ach jongens, AZ, Ajax en Twente. Die zijn heeeeel goed. Die winnen al hun wedstrijden gemakkelijk. Oh nee, Ajax verliest van NAC, Twente van Utrecht en gelijk tegen Zwolle. En AZ speelde voor ons ook niet goed.
Twente bij Utrecht uit
En Twente miste veel kansen tegen Zwolle
Wij wonnen overigens van Utrecht, dus hoe slecht is het wel niet van Twente dat ze verliezen van Utrecht. Terwijl wij van ze wonnen?
-
- Bankzitter
Wij hebben van Utrecht gewonnen? Wanneer was dat?
-
- Wereldspeler
-
- Bankzitter
Als wij goed waren geweest, dan hadden wij in de Arena en vanavond kunnen winnen. Dat is een ander uitgangspunt dan wanneer er gezegd wordt dat je van ze mag verliezen. Dat mag ja, maar het was totaal niet nodig.
- Mackan68
- Forumicoon
Ik ga liever uit van hoe dicht de clubs bij elkaar staan op het moment dat we tegen ze spelen. Twente was nu nog niet top 5 maar had één punt meer en was absoluut niet het soepel draaiende elftal van vorig seizoen. Daar hebben ze alleen wel Steijn die het verschil maakt. Wij hebben helaas niet zo'n speler.SuperFrysk schreef: ↑17-09-2024 22:05 En ook vandaag verliezen is kut. Maar je hebt verloren bij Twente, AZ en Ajax uit, dat is normaal voor een club als Heerenveen.
Ik ga me pas zorgen maken als we verliezen van clubs buiten de top 5 op vrij kansloze wijze.
RvP, het waren 10 .... maanden
-
AMDJ Verified
- Beheerder
Ze stonden voor het duel 13e en nu 4e. Zouden we dan gister wel van ze moeten winnen en vandaag niet?Mackan68 schreef: ↑18-09-2024 00:26
Ik ga liever uit van hoe dicht de clubs bij elkaar staan op het moment dat we tegen ze spelen. Twente was nu nog niet top 5 maar had één punt meer en was absoluut niet het soepel draaiende elftal van vorig seizoen. Daar hebben ze alleen wel Steijn die het verschil maakt. Wij hebben helaas niet zo'n speler.

Twente draait prima, alleen scoren hebben ze moeite mee. Als je al hun gespeelde duels bekijkt heeft Twente alleen tegen Utrecht weinig gecreëerd. Tegen Sparta, NEC en PEC net zoveel als tegen ons gister. Verschil is dat wij een penal cadeau gaven.
2-0 uit bij Twente is geen gek resultaat. Thuis tegen Groningen, PEC en Sparta moeten punten gepakt worden.
- Mackan68
- Forumicoon
Ik zeg niet dat er gewonnen had moeten worden, maar met een punt verschil sta je op het moment dat je tegenover elkaar staat dicht bij elkaar en had een gelijkspel er misschien in gezeten. Vandaag spelen we niet tegen Twente dus waar dat op slaat... Je pakt de 3 punten en 9 plaatsen er maar voor het gemak even bij die ze dankzij de winst tegen ons bij elkaar speelden. Beetje een vreemde gedachtengang. Uiteraard heeft Twente betere spelers, maar op het moment dat het daar niet loopt zoals ze zelf hadden gehoopt mag je altijd rekening houden met een verrassing. We hebben daar wel vaker resultaat gehaald terwijl ze op dat moment hoger op de ranglijst stonden.
RvP, het waren 10 .... maanden
-
- Wereldspeler
Bij AZ, Twente en Ajax pak je op een goede dag een punt en op een hele goede dag win je er een keer. Vorig jaar hadden we een hele goede dag tegen Ajax en verloren we nog uiteindelijk dik.
Dat Twente niet in vorm was, is duidelijk. Maar tegen Zwolle kregen ze ook veel kansen die er niet in gingen.
Volgensmij onderschatten mensen hier deze clubs een beetje. Wat is de laatste keer dat we gewonnen hebben bij een van de drie?
Dat Twente niet in vorm was, is duidelijk. Maar tegen Zwolle kregen ze ook veel kansen die er niet in gingen.
Volgensmij onderschatten mensen hier deze clubs een beetje. Wat is de laatste keer dat we gewonnen hebben bij een van de drie?