Ondertussen bij DKV...

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Abenello
Invaller

Re: Ondertussen bij DKV...

Bericht door Abenello »

Volgens mij was die 6% alleen op de 3 miljoen btw die in oktober terugkomt en was de 5 miljoen lening voor de afbouw van het stadion renteloos, maar pin me er niet op vast
hhage
Wereldspeler

Bericht door hhage »

Abenello schreef: 17-09-2024 18:05 Volgens mij was die 6% alleen op de 3 miljoen btw die in oktober terugkomt en was de 5 miljoen lening voor de afbouw van het stadion renteloos, maar pin me er niet op vast
Zeker wel ook op die 5 miljoen, sterker nog de eerste 5 jaar hoeven ze van die 5 miljoen niets af te lossen, maar hoeven ze allen de rente te betalen..
hhage
Wereldspeler

Bericht door hhage »

Volgens Kooi is de naamgeving van het nieuwe stadion voornamelijk een cadeautje voor zichzelf en zijn onderneming, beveiligingsbedrijf Kooi Security. De lening van maximaal 6 miljoen is echter een puur zakelijke deal. Cambuur moet tenslotte rente over de aflossing betalen. “Ik denk dat dit voor alle partijen een mooie oplossing is”, vervolgt Kooi. “Zowel voor de club, de gemeente, bouwbedrijf Van Wijnen en scholengemeenschap Firda. Maar we moeten natuurlijk niet vergeten dat velen mij zijn voorgegaan. Dit is dan wel het sluitstuk, zij hebben minstens zulke belangrijke bijdragen geleverd aan de totstandkoming van het nieuwe stadion.”

Een quote van omroepleeuwarden
Abenello
Invaller

Bericht door Abenello »

In dit artikel staat dan weer dat hij garant staat voor een renteloze lening. Maar volgens mij is juist degene die de lening verleend.

https://www.omropfryslan.nl/amp/fy/nijs ... enkie-niet
Alfred
Wereldspeler

Bericht door Alfred »

Kooi zei dat de rentelasten zo'n € 850.000 per jaar zijn (lening bij de gemeente van 6 miljoen a 6%, lening bij Kooi a 6m ,waarvan er 5m zijn overgemaakt, a 6% en een lening bij vd Brink a 1m a 6%). Er is 13.000.000 geleend en dat moet binnen 30 jaar worden terugbetaald, dat is zo'n € 430.000 per jaar. Dit is allemaal extra. Dan komt er nog bij 800.000 reguliere huur aan van Wijnen. Bij elkaar is het 2 miljoen per jaar waar op 8 ton gerekend werd bij de oorspronkelijke plannen waar de gemeenteraad mee instemde.
pes5
Beheerder

Bericht door pes5 »

Alfred schreef: 17-09-2024 23:45 Kooi zei dat de rentelasten zo'n € 850.000 per jaar zijn (lening bij de gemeente van 6 miljoen a 6%, lening bij Kooi a 6m ,waarvan er 5m zijn overgemaakt, a 6% en een lening bij vd Brink a 1m a 6%). Er is 13.000.000 geleend en dat moet binnen 30 jaar worden terugbetaald, dat is zo'n € 430.000 per jaar. Dit is allemaal extra. Dan komt er nog bij 800.000 reguliere huur aan van Wijnen. Bij elkaar is het 2 miljoen per jaar waar op 8 ton gerekend werd bij de oorspronkelijke plannen waar de gemeenteraad mee instemde.
En hierover lees je dus nooit iets in de pers.
Satyr
Superster

Bericht door Satyr »

Ik vond het wel krampachtig hoe Kooi reageerde op het sponsorverhaal bij Heerenveen. Alsof hij bang was dat ze (de fans) bij Cambuur kwaad zouden worden ofzo.
hhage
Wereldspeler

Bericht door hhage »

Abenello schreef: 17-09-2024 22:55 In dit artikel staat dan weer dat hij garant staat voor een renteloze lening. Maar volgens mij is juist degene die de lening verleend.

https://www.omropfryslan.nl/amp/fy/nijs ... enkie-niet
Volgens mij staat hij garant van de lening bij de gemeente, waar ze ook 6 miljoen hebben geleend. Staat dus los van de lening die hij zelf heeft verstrekt waar hij veel aan verdiend.
Plaats reactie