Thom Haye
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Superster
Re: Thom Haye
Ik las het net ook, wel wat vervelend … een half jaar met een verongelijkt gezicht rondlopen en dan doodleuk voor een club tekenen waar we afgelopen weekend met 4-0 van hebben gewonnen.
Had dan bijgetekend en was gebleven, had iedereen een hoop gedoe gescheeld.
Had dan bijgetekend en was gebleven, had iedereen een hoop gedoe gescheeld.
Het is maar een spelletje
-
Verified
- Forumicoon
Hij kon in de winter naar Como (inmiddels Serie A), maar hij mocht van Heerenveen niet weg, dus ik snap zijn teleurstelling wel. Dan vind ik het wat sneue reacties hier op het forum, want hij was belangrijker dan velen denken
-
Marça Verified
- Wereldspeler
- Contacteer:
Het afketsen van die transfer heeft er volgens mij aardig ingehakt bij Thom. Die rushes die hij in zijn eerste halfjaar nog bij ons had (denk aan duels tegen AZ in play-offs) werden steeds zeldzamer en steeds vaker liet hij zich terugzakken naar de verdediging. Misschien dat hij met een meer aanvallend ingestelde trainer wel beter tot zijn recht was gekomen.
Hoe dan ook begrijp ik heel goed dat hij nog even wacht op een leukere club. Oxford of Dinamo Zagreb lijkt me best leuk, zou ik persoonlijk boven NAC Breda verkiezen (vooral omdat het een ander land/competitie is) maar hij heeft in Breda wel een enorm goede tijd gehad. Dat ze dan nu in de Eredivisie spelen maakt een terugkeer natuurlijk wel aantrekkelijk.
-
- Selectiespeler
Inderdaad, heeft zich ook in de media altijd positief uitgelaten over SC Heerenveen en zelfs over het volkslied.
Mocht hij met NAC hier terug komen, volgend jaar dan tenminste, dan hoort die gewoon een applaus te krijgen.
Na jaren van middelmatige voetballers, was Haye wel één van de eerste spelers die ons weer wat kleur op de wangen gaf (uiteraard na het vertrekken van Veerman).
- jeewee
- Basisspeler
Destijds was ik inderdaad niet erg rouwig om het vertrek van Joey Veerman (en Henk). We kregen dat half jaar met Tobiassen veel energie en schwung, en kan me nog wel mooie acties van Haye herinneren. Jammer dat Haye die lijn onder Van Wonderen niet heeft kunnen doortrekken. Gun hem zeker een mooie club ergens in het buitenland.SuperFrysk schreef: ↑03-09-2024 11:14 Inderdaad, heeft zich ook in de media altijd positief uitgelaten over SC Heerenveen en zelfs over het volkslied.
Mocht hij met NAC hier terug komen, volgend jaar dan tenminste, dan hoort die gewoon een applaus te krijgen.
Na jaren van middelmatige voetballers, was Haye wel één van de eerste spelers die ons weer wat kleur op de wangen gaf (uiteraard na het vertrekken van Veerman).
.-
-
- Superster
Ja en nee, natuurlijk snap ik zijn teleurstelling… maar aan het einde van de dag is het nog steeds een baan en moeten alle betaald voetballers ook beseffen dat ze gewoon heel, heel, heel goed betaalde werknemers zijn.
Stel je bent straatmaker en je kunt naar een ander bedrijf straatmaken en dat ketst af, deze straatmaker die levert daarna minder werk en straalt toch een soort apathie uit.
Dan mag je hem er toch ook op aanspreken, waarom behandelen we voetballers als prima donna’s die meer rechten hebben dan gewone werknemers?
-
Marça Verified
- Wereldspeler
- Contacteer:
Natuurlijk mag je hem daar op aanspreken - en denk ook wel dat dit is gedaan. Niet voor niets werd hij door Van Wonderen gepasseerd in de eerste duels na de winterstop.vlqrt schreef: ↑03-09-2024 11:53Stel je bent straatmaker en je kunt naar een ander bedrijf straatmaken en dat ketst af, deze straatmaker die levert daarna minder werk en straalt toch een soort apathie uit.
Dan mag je hem er toch ook op aanspreken, waarom behandelen we voetballers als prima donna’s die meer rechten hebben dan gewone werknemers?
Ook stratenmakers hebben weleens een mindere dag of mindere periode. In iedere job is het hebben of vinden van de juiste motivatie weleens moeilijk. Als sporter is dit natuurlijk wat anders maar als je als Haye al 10+ jaar meeloopt in het profvoetbal kan ook dat weleens saai worden. Zeker als je toch wel zeker bent van een basisplaats omdat de echte concurrentie ontbreekt.
-
Verified
- Forumicoon
Ik snap je punt, maar een stratenmaker met een voetballer is niet reeel.
In Haye's geval gaat hij naar een land waar het klimaat veel beter is, een betere competitie en het salaris zal ook beter geweest zijn
Al vind ik dat de houding van Haye na de afgeketste transfer ook niet veranderd is, maar zo zie ik het
In Haye's geval gaat hij naar een land waar het klimaat veel beter is, een betere competitie en het salaris zal ook beter geweest zijn
Al vind ik dat de houding van Haye na de afgeketste transfer ook niet veranderd is, maar zo zie ik het
-
- Selectiespeler
Volgens mij werd die houding door meerdere spelers aangenomen; ik denk dat het ook gewoon de onderlinge sfeer was. Het was gewoon op tussen de spelersgroep en de technische staf. Overigens praat ik het niet goed, maar Haye lijkt me juist het type dat tegen Van Wonderen in zou gaan en ook het type dat snel denkt: 'zoek het maar lekker uit.'
-
Verified
- Wereldspeler
Ondertussen lijkt NAC nog de enige optie, misschien z'n hand een beetje overspeeld
-
- Superster
Kwam hier in tempo al tekort, wat had hij dan verwacht?
- Satyr
- Superster
Nier 'naar huis', maar naar Almere
-
Verified
- Forumicoon
Zwaar overschatte voetballer. Geen wonder dat alleen onderkant eredivisie halfweg september interesse heeft. Ik denk ook niet dat hij het daar kan dragen.. Almere verliest meer dan dat het wint. Lekker zeiken en zeuren en de kop laten hangen.
Daarnaast zal het missen van de voorbereiding hem
ook niet fitter maken. Bij ons kon hij het al niet meer belopen.
Daarnaast zal het missen van de voorbereiding hem
ook niet fitter maken. Bij ons kon hij het al niet meer belopen.
Spijt heb je morgen maar!
-
- Selectiespeler
Treurig. Graag naar het buitenland willen en dan bij Almere City uitkomen. Zonde voor zo'n mooie voetballer.
-
- Superster
Moest wel even gniffelen, maar uiteindelijk is het treurig. Hij is absoluut beter dan Almere … maar misschien niet zo goed als hij zelf dacht.
Uiteindelijk heeft hij een gok genomen en ik weet niet voor hoelang hij heeft getekend .. maar als het voor een jaar is dan komt er volgend jaar mogelijk wel die uitdaging
Uiteindelijk heeft hij een gok genomen en ik weet niet voor hoelang hij heeft getekend .. maar als het voor een jaar is dan komt er volgend jaar mogelijk wel die uitdaging
-
Marça Verified
- Wereldspeler
- Contacteer:
Tussen de regels door noemt Thom nu ook zijn privésituatie, dus het zou goed kunnen dat hij wel naar buitenland wilde (en kon) maar dat dit nu even niet meer zo belangrijk is. De vraag is dan natuurlijk wel: waarom Almere City als je ook naar NAC kunt gaan? Wellicht was het financiële verschil qua aanbod zo groot dat hij geen nee kon zeggen tegen Almere.
Hoe dan ook; het is niet geworden waar Thom op hoopte. Hoop voor hem in elk geval wel dat hij op een later moment zijn gewenste avontuur in het buitenland kan gaan pakken. Maar dan moet hij wel beter presteren dan het afgelopen halfjaar bij ons. En eerlijk gezegd zou het me niet verbazen dat hij bij Almere die échte motivatie ook niet meer weet te vinden.
Hoe dan ook; het is niet geworden waar Thom op hoopte. Hoop voor hem in elk geval wel dat hij op een later moment zijn gewenste avontuur in het buitenland kan gaan pakken. Maar dan moet hij wel beter presteren dan het afgelopen halfjaar bij ons. En eerlijk gezegd zou het me niet verbazen dat hij bij Almere die échte motivatie ook niet meer weet te vinden.
-
- Beheerder
Afstand Amsterdam Almere? Hij woont samen in Amsterdam.
-
Verified
- Forumicoon
https://www.espn.nl/voetbal/video/_/wedstrijdId/705250
Over zijn afgeketste transfer naar Como
Over zijn afgeketste transfer naar Como
-
- Selectiespeler
Als Como hem zo graag wou hebben, dan hadden we hem alsnog genomen aan het einde van het seizoen. Ik snap zijn frustratie wel, maar het zegt ook wel wat dat er niet iets anders dan Almere City is gekomen. Zijn laatste half jaar was gewoon niet goed genoeg
-
- Invaller
Dat is onzin. Como is gepromoveerd en geeft nu miljoenen uit aan salarissen. Varane, Belotti, Sergi Roberto, Pepe Reina, Moreno is wel een hele andere categorie. In de winterstop zochten ze nog wat middelmatige spelers die konden helpen om de promotie veilig te stellen.
-
- Superster
Ben wel benieuwd naar jullie mening, Thom begint er nu (weer) over dat Heerenveen hem zijn overgang naar Como had moeten gunnen. Wat is jullie mening heeft hij een punt?
-
Verified
- Forumicoon
Ik weet het verschil niet tussen vraag en aanbod, maar ik snap Haye helemaal dat hij baalt dat het niet door is gegaan
En Heerenveen vond hem te belangrijk voor het elftal om het "goedkoop" te laten vertrekken
En Heerenveen vond hem te belangrijk voor het elftal om het "goedkoop" te laten vertrekken
- Mackan68
- Forumicoon
Achteraf is het een aap in de kont kijken, maar als je in de zomer genoegen neemt met 4 ton voor je topscorer Pelle en Sven, toch wel nog steeds de rots in de branding in onze verdediging dan is mijn mening dat 6 ton voor een matig presterende en te vaak klagendee Thom in de winterstop ook wel genoeg was. In dat half jaar had Syb zich mooi op die positie kunnen bewijzen. Maar kennelijk heeft van Wonderen daar geen oren naar gehad en aangegeven iedereen binnenboord te willen houden ondanks dat er maar weinig spelers waren die boven hun standaard niveau uit sprongen. Voor Thom was de overstap natuurlijk prachtig geweest. Mooi land, wat vaker mooi weer, lekker eten, meer salaris, betere competitie. Maar ook zeker met het risico om nu op de bank of tribune te zitten, maar dat was dan wel zijn keus geweest. Nu is het met Almere toch wat een tegenvaller geworden. Of Thom bewust de boel heeft laten gaan de laatste maanden moeten we maar in het midden laten, maar het lijkt me niet dat hij uitgedaagd is tot het uiterste te gaan voor onze club na de transfer misgelopen te zijn.
RvP, positiviteit, nieuwe ronde nieuwe kansen
-
- Selectiespeler
Dat ze gepromoveerd zijn was ik mee bekend, ook dat ze grotere bedragen uitgeven en grotere spelers aanhalen. Maar als ze hem zo graag hadden gewild, hadden ze hem alsnog genomen. Hij was gratis. Dat dan alleen NAC en Almere komen, dan zegt dat toch ook iets over Haye zelf?Abenello schreef: ↑16-09-2024 17:34 Dat is onzin. Como is gepromoveerd en geeft nu miljoenen uit aan salarissen. Varane, Belotti, Sergi Roberto, Pepe Reina, Moreno is wel een hele andere categorie. In de winterstop zochten ze nog wat middelmatige spelers die konden helpen om de promotie veilig te stellen.
-
- Bankzitter
Luister dit nog even terug vanaf ongeveer 41:00, daarin geeft Ferry volgens mij vrij uitgebreid hoe het gegaan is (onderhandelingen over vaste en bonuscomponenten, Tjaronn Chery, Serie A en het overleg met Thom hierover). Bijzonder hoe het dan 7-8 maanden later ineens zo rancunneus klinkt
Vandaag was in de podcast te horen dat Ferry volgende week waar aanschuift, dus als jullie nog vragen voor hem hebben
Vandaag was in de podcast te horen dat Ferry volgende week waar aanschuift, dus als jullie nog vragen voor hem hebben
-
Verified
- Forumicoon
nou de vragen zijn reuze natuurlijk..
Hoe zit het met het trainingscomplex?
Vordert het dossier met de stadionhuur al?
Zit er groei in de commercie?
Wordt er al gesproken met een technisch manager?
Wat zijn de concrete doelen mbt jeugdopleiding?
Wat is de toegevoegde waarde van de dames en meisjes opleiding?
Spijt heb je morgen maar!
- jeewee
- Basisspeler
Voortgang Ejuke-miljoenenEbiede schreef: ↑17-09-2024 11:04 nou de vragen zijn reuze natuurlijk..
.-