Robin van Persie
Moderators: Beheerders, Fanmasters
- Satyr
- Superster
Re: Robin van Persie
Die 0-8 was dan toch ook wel een heel groot deel omdat PSV echt allejezus goed was die dag.
Vandaag vind ik meer een incident, dan een vervolg op die 0-8
Vandaag vind ik meer een incident, dan een vervolg op die 0-8
-
- Bankzitter
Van Persie heeft gezegd dat er geen basiself is. Dan tegen Twente je centrale duo ernaast zetten. Die laten zien deze speelwijze niet aan te kunnen.
En Noppert! Ik ben nu al helemaal klaar met de 12e veldspeler in de goal.
En Noppert! Ik ben nu al helemaal klaar met de 12e veldspeler in de goal.
-
- Superster
Nou ja, bij van Wonderen was er gelatenheid … bij van Persie was er acceptatie. Wat ik had willen zien is gif, niet trots dat je verdommme je schouders ophaalt en het gewoon vindt dat je van het veld stapt en net de slechtste wedstrijd in meer dan 100 jaar sc Heerenveen hebt gespeeld.
Dan kun je 100x een visie hebben en dan kun je beseffen dat je een keer kunt verliezen wanneer je naïef aanvallend speelt … maar niet trots.
Men heeft het wel eens over zakken door de ondergrens, hier was gewoon geen grens meer. Afgedroogd als pupillen tegen mannen en dat was niet de kwaliteit van AZ. Dit was gewoon onkunde, collectief falen.
Wanneer we deze visie aanhouden en trots zijn na een historische nederlaag dan kun je er donder op zeggen dat je tegen Twente nog trotser kunt zijn.
Het is maar een spelletje
- Satyr
- Superster
Ja, als dit tegen Twente weer gebeurd, dan krijgen we een heel andere discussie.
-
- Selectiespeler
Joehoe, we spelen uit tegen Ajax, AZ en Twente. Normaal is elk punt bonus.
Tegen Utrecht en NAC waren we de bovenliggende partij. Wat mij betreft kunnen we pas evalueren na de kommende 3 a 4 wedstrijden.
Tegen Utrecht en NAC waren we de bovenliggende partij. Wat mij betreft kunnen we pas evalueren na de kommende 3 a 4 wedstrijden.
-
Verified
- Forumicoon
Elke trainer had na AZ ontslagen moeten worden, allemaal ! Maar omdat Van Persie heel toevallig een aardig balletje kon trappen en het een hele sympathieke jongen (voor de camera) is, wordt hem de hand boven het hoofd gehouden
Na zaterdag was ik al klaar met hem, na 55 minuten tegen Twente is het alleen maar gegroeid. Een kansloze avond waar het al 7-0 had kunnen staan als Twente geen Van Bergen had, maar ieder andere amateurspeler
Na zaterdag was ik al klaar met hem, na 55 minuten tegen Twente is het alleen maar gegroeid. Een kansloze avond waar het al 7-0 had kunnen staan als Twente geen Van Bergen had, maar ieder andere amateurspeler
-
- Wereldspeler
Precies, het is een team in ontwikkeling die al die nieuwe spelprincipes moeten toepassen tegen AZ, Ajax en Twente in de eerste weken. Het is heel makkelijk om het allemaal direct af te schieten.
Ik vond het tegen NAC en Utrecht in de tweede helft heel behoorlijk. Nu is het niet goed, maar je moet het ook wat tijd geven.
-
- Nieuw talent
Jij was na 2 wedstrijden al klaar met hem kan ik me herinneren. Heeft hij jou iets persoonlijks aangedaan ofzo?Feanfan 1 schreef: ↑17-09-2024 21:16 Elke trainer had na AZ ontslagen moeten worden, allemaal ! Maar omdat Van Persie heel toevallig een aardig balletje kon trappen en het een hele sympathieke jongen (voor de camera) is, wordt hem de hand boven het hoofd gehouden
Laten we iedereen gewoon ook überhaupt een kans geven. Ja 9-1 is onacceptabel, en ik stoor me er ook aan dat er laconiek mee om wordt gegaan vanuit alle stakeholders binnen de club (bestuur/staf/spelers). Van Persie had van mij ook feller mogen/moeten reageren. En ook vanuit de club is het verdacht stil gebleven, na een optelsom van een 8-0 en 9-1 binnen 4 maanden.
Maar je moet een trainer toch de kans geven? Laten we kijken waar we staan in de winterstop dan wel einde van het seizoen. Als je reageert vanuit emotie kunnen we om de 5 wedstrijden wel een nieuwe trainer aanstellen.
-
- Forumicoon
Een trainer na 1 nederlaag ontslaan, niet best als je zo denkt.Feanfan 1 schreef: ↑17-09-2024 21:16 Elke trainer had na AZ ontslagen moeten worden, allemaal ! Maar omdat Van Persie heel toevallig een aardig balletje kon trappen en het een hele sympathieke jongen (voor de camera) is, wordt hem de hand boven het hoofd gehouden
Leg het eens bij de spelers neer. Zij laten zich afslachten als kleuters. 9-1 verloren en kijk eens hoe ze de eerste helft gisteren in het veld stonden. Weer als een stel juffertjes. De tweede helft was er wat meer beleving en toen liep het beter. Deze groep is zo karakterloos. Hoe heb je het samen kunnen stellen. Ontsla die dan ipv een trainer.
-
Verified
- Forumicoon
Voorkomen is beter dan genezen
Heb niet voor niets plek 14 voorspeld. Vind het een matige selectie en een trainer moet een plan bedenken met de selectie die je hebt.
Van Persie heeft een speelwijze die niet bij de spelers past en als je bij 4-1 bij AZ je elftal nog steeds niets aanpast ben je niet geschikt
Het had gisteren ook zomaar 6-0 bij rust kunnen staan, maar Van Persie mag Van Bergen wel bedanken voor een nieuwe oorwassing
We gaan het zien wat de toekomst brengt
Heb niet voor niets plek 14 voorspeld. Vind het een matige selectie en een trainer moet een plan bedenken met de selectie die je hebt.
Van Persie heeft een speelwijze die niet bij de spelers past en als je bij 4-1 bij AZ je elftal nog steeds niets aanpast ben je niet geschikt
Het had gisteren ook zomaar 6-0 bij rust kunnen staan, maar Van Persie mag Van Bergen wel bedanken voor een nieuwe oorwassing
We gaan het zien wat de toekomst brengt
-
- Superster
Tsja, het is met dit programma lastig te voorspellen wat het wordt. De wedstrijden die we onder van Wonderen niet konden winnen van Ajax, Twente en AZ winnen we (nog) niet met van Persie.
Het zal dus afhangen van de wedstrijden tegen ‘the rest’ waar we het van moeten hebben. Dat zal bepalen of hij als top of flop de boeken in gaat.
Ik denk dat we rond maart of april pas weten waar we staan. Dan zal de nieuwe tactiek zijn geland of sowieso nooit landen.
Het zal dus afhangen van de wedstrijden tegen ‘the rest’ waar we het van moeten hebben. Dat zal bepalen of hij als top of flop de boeken in gaat.
Ik denk dat we rond maart of april pas weten waar we staan. Dan zal de nieuwe tactiek zijn geland of sowieso nooit landen.
Het is maar een spelletje
-
- Nieuw talent
Hangt wat mij betreft niet alleen af van het resultaat. O.a. het spel en het level van vermaak bepalen het sentiment. Daarnaast heeft KvW geen een derby (zowel tegen Cambuur als tegen Groningen) verloren maar daar werd niets over gerept.vlqrt schreef: ↑18-09-2024 18:32 Tsja, het is met dit programma lastig te voorspellen wat het wordt. De wedstrijden die we onder van Wonderen niet konden winnen van Ajax, Twente en AZ winnen we (nog) niet met van Persie.
-
Verified
- Forumicoon
Wat een gezeik hier, na 2 nederlagen bij de nr.3 en 4 van vorig seizoen.
Er is bewust gekozen voor een trainer met een redelijk extreme opvatting. Dan kan je in de beginfase van het seizoen tegen de sterke teams verliezen. Jammer dat het in Alkmaar zo dik moest worden, maar daar had het bij rust ook gewoon 2-2 kunnen staan.
je verliest van de nrs. 3,4 en 5 in een uitwedstrijd, nou en??
Thuis tegen NAC en tegen Utrecht hebben ze gedaan wat er beloofd was. Spektakel en aanvallend voetbal. Nu komen er een aantal wedstrijden die echt gaan laten zien hoe we ervoor staan. Groningen, Heracles en PEC. Als je daar gewoon minimaal 6 uit 9 pakt, gaat er volgens mij helemaal niet zo veel verkeerd. Mooi doorzetten, hupsakee.
Er is bewust gekozen voor een trainer met een redelijk extreme opvatting. Dan kan je in de beginfase van het seizoen tegen de sterke teams verliezen. Jammer dat het in Alkmaar zo dik moest worden, maar daar had het bij rust ook gewoon 2-2 kunnen staan.
je verliest van de nrs. 3,4 en 5 in een uitwedstrijd, nou en??
Thuis tegen NAC en tegen Utrecht hebben ze gedaan wat er beloofd was. Spektakel en aanvallend voetbal. Nu komen er een aantal wedstrijden die echt gaan laten zien hoe we ervoor staan. Groningen, Heracles en PEC. Als je daar gewoon minimaal 6 uit 9 pakt, gaat er volgens mij helemaal niet zo veel verkeerd. Mooi doorzetten, hupsakee.
- Satyr
- Superster
De spelopvatting is niet zozeer het probleem, de 2e helft tegen AZ wel.
Ik vind het prima als van Persie in de voorbereiding zegt dat we een keer tegen zo'n uitslag aan kunnen lopen, al had ik geen 9-1 in gedachten hoor, maar die keer is nu dus geweest. Er is in de tweede helft vrij letterlijk niks gedaan om de 9-1 te voorkomen. En dat had wel gemogen/gemoeten. Bij 5-1 moet de deur dicht, dan moeten de ballen weg en dan wordt het geen 9-1.
Ik vind het prima als van Persie in de voorbereiding zegt dat we een keer tegen zo'n uitslag aan kunnen lopen, al had ik geen 9-1 in gedachten hoor, maar die keer is nu dus geweest. Er is in de tweede helft vrij letterlijk niks gedaan om de 9-1 te voorkomen. En dat had wel gemogen/gemoeten. Bij 5-1 moet de deur dicht, dan moeten de ballen weg en dan wordt het geen 9-1.
- Fladian
- Invaller
Ik vind dat bij sommige mensen de paniek ook wel te erg toeslaat. We wisten van te voren al dat we een zwaar begin programma hadden, waarvan de enige 'zekerheidje' (met alle respect) NAC was; en die hebben we gewonnen. Objectief gezien, los van de prestatie, is een gelijkspel tegen Utrecht ook 'gewoon' prima. Als we deze reeks wedstrijden midden in het seizoen hadden, dan had niemand geklaagd. Want verliezen van clubs als Twente, AZ en (vooral) Ajax is voorzichtig altijd wel ingecalculeerd.
Natuurlijk is het schandalig dat we met bijna dubbele cijfers verliezen van AZ, dat mag nooit gebeuren en dat daar ophef over is, is volkomen begrijpelijk. Het moet echter niet groter gemaakt worden dan dat het is. We zijn een matige ploeg, dat hebben we vorig seizoen ook wel aangetoond, en dan kan je tegen zulke extreme nederlagen als dit aanlopen. Van Persie heeft een positieve spelopvatting, misschien iets te positief, maar een compleet andere speelstijl, een volledige verandering in mentaliteit en beleving... dat krijg je er niet binnen een paar maanden in, waarbij Van Persie zelf ook nog zoekende is. Oftewel, de nederlaag beschouw ik als een incident. Een pijnlijk incident, dat wel, maar een incident.
Dat gezegd hebbende, ik moet wel toegeven dat ik ergens wel bezorgd ben. Niet vanwege tegen wie we nederlagen hebben gehad, maar dat we nu een paar verliespartijen hebben en we veel negatief in de media komen. Ik hoop niet dat de kopjes van de spelers hierdoor naar beneden gaan en dat Van Persie in staat is om spelers opnieuw te motiveren na een nederlaag. Hoe we tegen Twente op het veld stonden na het debacel tegen AZ bied mij volle vertrouwen en daar komt wel enige bezorgdheid uit voort...
Maar met de derby als volgende wedstrijd, moeten spelers daar door de trainer echt gemotiveerd voor worden? Misschien is het wel goed dat we juist nu Groningen treffen.
Natuurlijk is het schandalig dat we met bijna dubbele cijfers verliezen van AZ, dat mag nooit gebeuren en dat daar ophef over is, is volkomen begrijpelijk. Het moet echter niet groter gemaakt worden dan dat het is. We zijn een matige ploeg, dat hebben we vorig seizoen ook wel aangetoond, en dan kan je tegen zulke extreme nederlagen als dit aanlopen. Van Persie heeft een positieve spelopvatting, misschien iets te positief, maar een compleet andere speelstijl, een volledige verandering in mentaliteit en beleving... dat krijg je er niet binnen een paar maanden in, waarbij Van Persie zelf ook nog zoekende is. Oftewel, de nederlaag beschouw ik als een incident. Een pijnlijk incident, dat wel, maar een incident.
Dat gezegd hebbende, ik moet wel toegeven dat ik ergens wel bezorgd ben. Niet vanwege tegen wie we nederlagen hebben gehad, maar dat we nu een paar verliespartijen hebben en we veel negatief in de media komen. Ik hoop niet dat de kopjes van de spelers hierdoor naar beneden gaan en dat Van Persie in staat is om spelers opnieuw te motiveren na een nederlaag. Hoe we tegen Twente op het veld stonden na het debacel tegen AZ bied mij volle vertrouwen en daar komt wel enige bezorgdheid uit voort...
Maar met de derby als volgende wedstrijd, moeten spelers daar door de trainer echt gemotiveerd voor worden? Misschien is het wel goed dat we juist nu Groningen treffen.
-
- Jeugdspeler
In 2 jaar KvW.. 1 van die jaren zaten zowel Cambuur als Groningen in de KKD en het andere jaar degradeerde ze beiden.. is niet heel gek als je niet verliest van de degradant van dat jaar.
-
- Wereldspeler
-
- Wereldspeler
Het had ook 3-0 voor ons kunnen staan als wij een goede spits hadden, een aantal topverdedigers en een wereldklasse middenveld. Die hebben we echter niet zoals Twente het met van Bergen moet doen op de linksbuiten. Een andere speler verzinnen, die er dus niet stond, om je mening kracht bij te zetten is nutteloos. Dan kun je bij iedere wedstrijd wel losgaan met wat als… en blijf je bezig.
Over van Persie; ik ben blij dat we eindelijk een trainer hebben die een duidelijke visie uitdraagt en daar ook aan vast blijft houden. Zelfs bij een dikke achterstand of een beschamende nederlaag. Eindelijk een persoon die heilig gelooft in een plan en dit ook weet over te brengen op de spelers. Na het beluisteren / bekijken van interviews heb ik veel meer het gevoel dat de neuzen dezelfde kant opstaan dan de afgelopen jaren. De directie lijkt ook verder te willen bouwen op deze visie, gaat uiteraard stap voor stap en wellicht over meerdere jaren, maar er lijkt eindelijk een richting gekozen te zijn. Je kunt het daar mee eens zijn of niet, maar ik vind het juist getuigen van kracht wanneer je daar aan vast blijft houden en gelooft in je plan op de langere termijn. Dat zal gaan met vallen en opstaan en hoe diep we zullen vallen of welke pieken we gaan bereiken weet niemand. Ik geloof in ieder geval heilig in het ingeslagen pad.
-
- Forumicoon
Helaas weer een trainer die de conclusie trekt dat deze spelers niet voldoende intensitet in de wedstrijd leggen. Kijk alleen al na de 2e goal. Dan wil je ook niet winnen. Slappe hap.
-
Verified
- Forumicoon
Mogen zijn functioneren in uitwedstrijden ook wel eens onder de loep nemen
- Ferry Nijs
- Nieuw talent
We creëren niets en krijgen te veel goals tegen. Deze tactiek werkt niet in uitduels Robin. Terug naar de tekentafel!
-
- Bankzitter
Hoezo? Kijk eens wat voor elftal hij heeft. Twee CV'ers die niet kunnen verdedigen, middenvelders die de bal vooral terug en breed spelen, buitenspelers die geen man voorbij komen enen elftal zonder passie.
Het is doods! Ik had medelijden met van Persie. Zo'n grote speler en dan moeten werken met deze kwaliteitsarme spelers. Als ik hem was nam ik ontslag. Hij is te groot voor deze spelers.
Het is doods! Ik had medelijden met van Persie. Zo'n grote speler en dan moeten werken met deze kwaliteitsarme spelers. Als ik hem was nam ik ontslag. Hij is te groot voor deze spelers.
- Ferry Nijs
- Nieuw talent
Pragmatisme. De enige optie is anti-voetbal in uitduels. 5 verdedigers, 3 middenvelders en 2 snelle spitsen. Hopen op een countertje. Dan gaan we buitenshuis meer punten pakken dan met dit eindeloze gebrei.BWA23 schreef: ↑02-11-2024 23:12 Hoezo? Kijk eens wat voor elftal hij heeft. Twee CV'ers die niet kunnen verdedigen, middenvelders die de bal voor terug en breed spelen, buitenspelers die geen man voorbij komen enen elftal zonder passie.
-
- Bankzitter
Waarom 5 verdedigers? Er kan er geen 1 verdedigen. Doe maar 4-4-2 met Nicolaescu en Rallis. Onze buitenspelers hebben geen van allen het niveau niet.
-
Verified
- Forumicoon
-
- Bankzitter
Kan van Persie er wat aan doen dat ze 3 goals weggeven? Gewoon een gebrek aan kwaliteit. Dat kun je een trainer niet verwijten. Nicolaescu krijgt nul voorzetten van onze flanken. Dat ligt niet aan van Persie.
Elf punten met deze spelers vind ik een wereldprestatie! Want wat zijn ze matig.
Elf punten met deze spelers vind ik een wereldprestatie! Want wat zijn ze matig.
-
- Selectiespeler
Van Persie kan er wel wat aan doen door in ieder geval met dat achterlijke opbouwen van achteruit te stoppen. Dat kost je nu die dure tweede tegentreffer.
- Ferry Nijs
- Nieuw talent
De middenvelders presteren ook ronduit slecht en de huidige tactiek werkt in uitduels totaal niet met de verdedigers die we hebben. Onze centrale verdedigers zouden veel beter tot hun recht komen met vijf man achterin. Helaas lijkt het erop dat Van Persie in uitwedstrijden halsstarrig vasthoudt aan zijn tactiek en weigert over te stappen naar een effectievere speelstijl. Daarmee bewijst hij zichzelf als een coach met weinig inzicht en kunde.
-
- Bankzitter
-
- Selectiespeler
Uiteraard doen de spelers het, maar we weten allebei ook dat dit de manier is waarop Van Persie graag speelt of zou willen spelen. Maar eens dat het in de eerste plaats Noppert is die je hier wijzer zou willen hebben, dat deze bal op dit veld niet heel erg snugger is om te geven. Ongeacht wat de trainer graag terugziet.