11-08-2024 Ajax - sc Heerenveen (1-0)
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Superster
Re: 11-08-2024 Ajax - sc Heerenveen, 16:45 uur
Het is maar een spelletje
- Satyr
- Superster
Eerlijk is eerlijk, het is risicovol hoe we spelen, maar die is beter dan 90 minuten afwachten en dan uiteindelijk toch wel verliezen
-
Verified
- Superster
En daarom Hall dus nooit vorig seizoen.
Bij de teruggedraaide rode kaart ging hij veel te halfslachtig het duel aan en bij de goal doet hij het opnieuw.
Fysiek alle voorwaarden maar veel te gemakzuchtig.
Bij de teruggedraaide rode kaart ging hij veel te halfslachtig het duel aan en bij de goal doet hij het opnieuw.
Fysiek alle voorwaarden maar veel te gemakzuchtig.
- diepFries
- Wereldspeler
Je kan je ook afvragen bij de goal wat Olsson en Van Ee doen, beetje op hun elfendertigst terug te sjokken...? Niemand die in de buurt van Hlynsson staat. Zo geef je het zelf helemaal weg
In case of doubt, make it sound convincing
-
- Superster
Hall was idd erg zwak bij de 1-0, maar had ook meer van Kersten verwacht … al moet hij doordekken en lijkt niemand zijn man over te nemen.
Het is maar een spelletje
-
Verified
- Forumicoon
Aanvallend onmachtig tegen het slechtste Ajax ooit (vooral eerste 60 min)
Normaal wordt het 4-0, 4-1, 5-0 of 5-1, dus dan is 1-0 een prima uitslag
Normaal wordt het 4-0, 4-1, 5-0 of 5-1, dus dan is 1-0 een prima uitslag
- Satyr
- Superster
VI geeft Hall een 5,5, donder toch op.
- Trevorp
- Invaller
Viel me niet tegen. Basje Nijhuis voorlopig maar even kkk.
Straks met conde er bij komt het voetballend wel goed.
Nu op zoek naar een centrumspits
Straks met conde er bij komt het voetballend wel goed.
Nu op zoek naar een centrumspits
-
- Invaller
Geschrokken van onze aanvallende onmacht tegen dit gemankeerde Ajax. Blijft toch een bijzonder verhaal dat er weinig tot niks voor ons lukt in de ArenA.
Conde is eigenlijk nu al totaal onmisbaar. Nu kwam alles aan op Olsson op het middenveld. Van Ee is helaas te min voor Eredivisieniveau. Onzichtbaar aanvallend en verdedigend te laat voor de opkomende 10 (zie de goal).
Verder hebben jammerlijk genoeg Nico en Karlsbakk (nog) niet het niveau om bij ons in de basis te staan. Nico totaal onzichtbaar en Karlsbakk helaas (weer) heel ongelukkig.
Blij met Kersten. Goede inspeelpass en dito fysiek. Wellicht kon die meer doen bij de tegengoal maar overall een goede indruk gemaakt. Pawel zet helaas z’n vorm voort. Hall nog steeds te ‘bang’. Durft niet in te grijpen op de momenten dat het echt moet.
Snel naar El Saed op links en Trenskow op rechts. Denk dat daar wel vuurwerk in zit. Nu kwam El Saed helaas steeds op z’n verkeerde been uit. Wel goed te zien dat er voetbal in zit.
Overall: toch weer de jaarlijkse teleurstelling dat er wat te halen viel maar toch weer met 0 punten vertrekken. Op naar Utrecht thuis.
Conde is eigenlijk nu al totaal onmisbaar. Nu kwam alles aan op Olsson op het middenveld. Van Ee is helaas te min voor Eredivisieniveau. Onzichtbaar aanvallend en verdedigend te laat voor de opkomende 10 (zie de goal).
Verder hebben jammerlijk genoeg Nico en Karlsbakk (nog) niet het niveau om bij ons in de basis te staan. Nico totaal onzichtbaar en Karlsbakk helaas (weer) heel ongelukkig.
Blij met Kersten. Goede inspeelpass en dito fysiek. Wellicht kon die meer doen bij de tegengoal maar overall een goede indruk gemaakt. Pawel zet helaas z’n vorm voort. Hall nog steeds te ‘bang’. Durft niet in te grijpen op de momenten dat het echt moet.
Snel naar El Saed op links en Trenskow op rechts. Denk dat daar wel vuurwerk in zit. Nu kwam El Saed helaas steeds op z’n verkeerde been uit. Wel goed te zien dat er voetbal in zit.
Overall: toch weer de jaarlijkse teleurstelling dat er wat te halen viel maar toch weer met 0 punten vertrekken. Op naar Utrecht thuis.
-
- Selectiespeler
Tja, Ajax uit blijft gewoon een matige verschijning van onze kant. De eerste helft was nog wel OK, paar aardige momenten, snel de bal naar voren en proberen wat te creëren. Karlsbakk had het erg zwaar, verloor teveel ballen. Hall vond ik ok. Tweede helft was beduidend minder, zelfs als Ajax ons liet komen, creëerden we wel erg weinig, crosspasses waren erg matig en ook vanuit het middenveld kwam er weinig.
We kunnen natuurlijk niet verwachten dat er ineens een heel ander team staat en dat alles ineens goed is. De intenties vind ik goed, uitvoering nog onvoldoende. Nu opmaken voor Utrecht thuis, ook een lastige pot.
We kunnen natuurlijk niet verwachten dat er ineens een heel ander team staat en dat alles ineens goed is. De intenties vind ik goed, uitvoering nog onvoldoende. Nu opmaken voor Utrecht thuis, ook een lastige pot.
-
- Selectiespeler
Hall deed het prima, niet perfect maar ook niet extreem slecht. Net zoals Karlsbakk, die deed het ook prima, aantal keer goed in de combinatie.
Olsson was erg matig, veel balverlies. En met Nico in de spits tweede helft werd het alleen maar minder. Bochniewicz in de spits was het vandaag niet, kwam te vaak aan de bal.
Olsson was erg matig, veel balverlies. En met Nico in de spits tweede helft werd het alleen maar minder. Bochniewicz in de spits was het vandaag niet, kwam te vaak aan de bal.
-
- Beheerder
Voor rust heel behoorlijk met goede intenties en gevaar vanaf de flanken. Balen van die goal op dat moment. Na rust was de accu leeg. Ajax driemaal vaker 90' in de benen. Dat merk je duidelijk. Kersten een prima duel ook en uiteindelijk een verdiende zege voor Ajax.
-
Verified
- Wereldspeler
Kwalitatief gezien is het de vraag of we wel een betere selectie hebben als afgelopen seizoen. Met name het verlies van Sahraoui laat zich gelden. Als je dan ook nog Condé moet missen dan weet je op voorhand dat het lastig gaat worden.
De hoop is vooralsnog gebaseerd op het feit dat Robin van Persie mogelijk meer uit deze selectie kan halen dan Kees van Wonderen en op het feit dat wedstrijden leuker worden om naar te kijken. Met name de eerste helft zag je wel de intentie waar deze ploeg dit seizoen mee wil gaan voetballen. En dat zag er bij vlagen ook wel aardig uit.
Toch zie je tegelijkertijd ook dat je op bepaalde posities toch wel kwaliteit mist om in de subtop mee te kunnen doen. Daarvoor moet je kwalitatief alle posities goed bezet hebben, en daar ontbreekt het bij ons aan. Gezien de financiële situatie van de club niet vreemd. Maar daar waar mogelijk mag er zeker in de spits nog wel kwaliteit bij en ook de rechtsback-positie voldoet in mijn ogen niet. Centraal achterin heeft onze Pool het lastig en zou een kwaliteitsinjectie welkom zijn.
Verder zie je veel spelers uit Eerste Divisie en Noorse en Zweedse competitie die tijd nodig hebben aan dit niveau te wennen, en die dit dan ook nog 90 minuten vol kunnen houden.
Een nederlaag met perspectief qua veldspel in de eerste helft, maar gezien de kwaliteiten in de selectie tegelijkertijd wel met het nodige realisme.
De hoop is vooralsnog gebaseerd op het feit dat Robin van Persie mogelijk meer uit deze selectie kan halen dan Kees van Wonderen en op het feit dat wedstrijden leuker worden om naar te kijken. Met name de eerste helft zag je wel de intentie waar deze ploeg dit seizoen mee wil gaan voetballen. En dat zag er bij vlagen ook wel aardig uit.
Toch zie je tegelijkertijd ook dat je op bepaalde posities toch wel kwaliteit mist om in de subtop mee te kunnen doen. Daarvoor moet je kwalitatief alle posities goed bezet hebben, en daar ontbreekt het bij ons aan. Gezien de financiële situatie van de club niet vreemd. Maar daar waar mogelijk mag er zeker in de spits nog wel kwaliteit bij en ook de rechtsback-positie voldoet in mijn ogen niet. Centraal achterin heeft onze Pool het lastig en zou een kwaliteitsinjectie welkom zijn.
Verder zie je veel spelers uit Eerste Divisie en Noorse en Zweedse competitie die tijd nodig hebben aan dit niveau te wennen, en die dit dan ook nog 90 minuten vol kunnen houden.
Een nederlaag met perspectief qua veldspel in de eerste helft, maar gezien de kwaliteiten in de selectie tegelijkertijd wel met het nodige realisme.
-
- Nieuw talent
Toch een wat tegenvallende wedstrijd. Aanvallend echt totaal onmachtig. Te weinig durf en lef. En ons middenveld is te slap. Daarom balen dat Condé er niet was. Brouwers en Olsson allebei is teveel van hetzelfde. Geen creativiteit en doelgerichtheid.
Als de Haan weeeeer geen karakterspelers haalt, dan blijft het lastig worden.
De opbouw en de vedediging zag er wel prima uit. Er zit wel voetbal in. Nu voorin nog dreigend worden. Maar met deze spitsen wordt dat lastig.
Als de Haan weeeeer geen karakterspelers haalt, dan blijft het lastig worden.
De opbouw en de vedediging zag er wel prima uit. Er zit wel voetbal in. Nu voorin nog dreigend worden. Maar met deze spitsen wordt dat lastig.
- Mackan68
- Forumicoon
Zat mis bij bijna rood voor Pawel en stond aan de basis van de 1-0, beide door halfslachtig verdedigen. Voor de rest deed hij niet veel verkeerd. Maar een speler kan en mag niet elke keer op één of twee momenten een beslissende fout maken in een wedstrijd. Dat is wel zoals ik Hall zie. Een beetje als van Ottele.
RvP, positiviteit, nieuwe ronde nieuwe kansen
-
- Basisspeler
Helaas misten we stootkracht voorin om Ajax pijn te doen. Al vond ik Al Saed de eerste helft heel aardig voetballen, volgende week graag vanaf links. Sebaoui viel mij toch wel tegen, op basis van deze wedstrijd nog niet basis waardig net als van Ee.
Hall speelde best een aardige pot maar zat wel enorm mis bij de tegengoal.
Hall speelde best een aardige pot maar zat wel enorm mis bij de tegengoal.
-
Verified
- Wereldspeler
Ik denk dat er nog wel wat meer ploegen gaan verliezen in de ArenA. Dit was denk ik ons beste resultaat daar in 15 jaar tijd. Daarmee zeg ik niet dat we goed speelden, maar mijn god, met Karlsbakk, Van Ee en Hall in de basis 'maar' 1-0 verliezen bij Ajax, terwijl je ook nog volle bak invallende intenties probeert te hebben. Met Bochniewicz al in de 75e minuut erbij in de spits. RvP die in de rust al ingrijpt (helaas zonder succes). Ik weet het niet, maar ik ben eigenlijk niet zo negatief. Met verdedigend kutvoetbal hebben we hier de afgelopen jaren steeds minstens 3 om de oren gehad.
-
- Jeugdspeler
1-0 verliezen tegen Ajax is in principe toch prima? Ajax heeft bijna 10x onze begroting. Ergens vind ik het wel gaaf dat van Persie er gewoon voor gaat, met de aanvallende wissels.
- paparazzi
- Forumicoon
Het technisch aspect is inmiddels wel allemaal zo'n beetje besproken, al vond ik Sebaoui ook sterk ogen.
Wat betreft het conditiepeil lopen we behoorlijk achter. Na 60 minuten was de Pijp wel leeg bij de helft van de spelers. Dat moet beter!
Wat betreft het conditiepeil lopen we behoorlijk achter. Na 60 minuten was de Pijp wel leeg bij de helft van de spelers. Dat moet beter!
Miereneukert!
-
AMDJ Verified
- Beheerder
Je schrikt er van dat we weinig kansen krijgen op bezoek bij Ajax? Dit Ajax is qua stabiliteit en organisatie echt wel een ander team dan vorig jaar, dat we weinig kansen kregen is ook voor een deel hun verdienste. De komende duels tegen Utrecht (thuis) en Twente (uit) zullen ook niet eenvoudig worden, maar ik denk dat we die duels wel wat meer mogen verwachten op aanvallend vlak.
- Pibe
- Jeugdspeler
Ergens is het wel goed dat we verloren hebben. Nu klink ik net als die mensen die niet te vroeg in de wedstrijd voor willen komen, maar de media hype werd sinds Rayo (bliksemschicht) Vallecano wel wat groot. Van Persie is in vele opzichten wel een verademing. Spontaan en open voor de camera, een wedstrijdanalyse met inhoud en gedurfde keuzes. Ik vind het prachtig en af en toe nog onwerkelijk dat hij onze club vertegenwoordigt. Alleen ervoor waken dat hij niet doorslaat in het zijn van de positieve, charismatische man.
Het alles-of-niets spelen in het laatste kwartier is zo’n voorbeeld van gedurfde keuzes waar ik me volledig in kan vinden. Zoals Bochniewicz aangaf, liever vol voor de 1-1 met risico op een 2-0. Daarna kun je de schade nog wel beperken. Die intentie was daar en ontbrak onder voorgaande trainers.
Karlsbakk krijgt een hoop kritiek. Hij kwam aantal keren op juiste moment goed in de bal wanneer Ajax doordekte. Ook vind ik het drukzetten met Brouwers erg goed. Ik vind hem daarin beter dan Nicolaescu. Ajax heeft het organisatorisch wel op orde hoor, dus niet te snel weer afschrijven.
Nog weinig gelezen over Mickey van der Start. Die staat er tegen Utrecht normaalgesproken weer in.
Het alles-of-niets spelen in het laatste kwartier is zo’n voorbeeld van gedurfde keuzes waar ik me volledig in kan vinden. Zoals Bochniewicz aangaf, liever vol voor de 1-1 met risico op een 2-0. Daarna kun je de schade nog wel beperken. Die intentie was daar en ontbrak onder voorgaande trainers.
Karlsbakk krijgt een hoop kritiek. Hij kwam aantal keren op juiste moment goed in de bal wanneer Ajax doordekte. Ook vind ik het drukzetten met Brouwers erg goed. Ik vind hem daarin beter dan Nicolaescu. Ajax heeft het organisatorisch wel op orde hoor, dus niet te snel weer afschrijven.
Nog weinig gelezen over Mickey van der Start. Die staat er tegen Utrecht normaalgesproken weer in.
-
- Nieuw talent
Calimero! Dit was Ajax B. Dit team had nog nooit samengespeeld en wij hebben de 2e helft geen 1 kans gehadAMDJ schreef: ↑12-08-2024 13:30 Je schrikt er van dat we weinig kansen krijgen op bezoek bij Ajax? Dit Ajax is qua stabiliteit en organisatie echt wel een ander team dan vorig jaar, dat we weinig kansen kregen is ook voor een deel hun verdienste. De komende duels tegen Utrecht (thuis) en Twente (uit) zullen ook niet eenvoudig worden, maar ik denk dat we die duels wel wat meer mogen verwachten op aanvallend vlak.
-
Verified
- Wereldspeler
Er stonden nog steeds een stuk of 5 spelers bij Ajax op het veld die meer gekost hebben dan onze hele selectie bij elkaar. Noem het calimero, noem het realisme. De afgelopen 12 (!!) seizoenen hebben we telkens minstens 3 tegengoals gehad in de Arena.
-
- Selectiespeler
Welke spelers van Ajax die gister op het veld stonden, zijn minder dan onze spelers op diezelfde positie?
Oftewel, op hoeveel plekken hadden wij een betere speler tegen dit B-team?
-
- Nieuw talent
Re: 11-08-2024 Ajax - sc Heerenveen (1-0)
Jij denkt individueel, ik als team. Een team wint wedstrijden, niet een individu. Wij hebben een hele voorbereiding geraaid met grotendeels deze spelers. Ajax speelde voor het eerst zo. Daar hadden wij meer mee moeten doen. Kijk hun middenveld.
-
- Selectiespeler
Je kunt er geen één noemen
En juist het collectieve is waar Ajax het van moet gaan hebben dit seizoen. Fariolli staat bekend om de 1-0 resultaten en de goede organisatie.
Feit is: gister stond bij Ajax op iedere positie een speler die beter is dan die van Heerenveen. Tevens spelen deze spelers bijna allemaal al een jaar met elkaar bij Ajax.
- Ferry Nijs
- Jeugdspeler
Begrijp niet zo goed waarom je iemand op een minachtende manier moet uitlachen SuperFrysk?
Eens met BWA23. Laten we aannemen dat Ajax 1 dit seizoen normaal gesproken rond plek 3-4 speelt en Ajax 2 theoretisch rond plek 6-7, dan vond ik ons in de tweede helft vrij matig tot slecht acteren. Je staat 1-0 achter en dan geen enkele serieuze kans creëren geeft te denken.
Eens met BWA23. Laten we aannemen dat Ajax 1 dit seizoen normaal gesproken rond plek 3-4 speelt en Ajax 2 theoretisch rond plek 6-7, dan vond ik ons in de tweede helft vrij matig tot slecht acteren. Je staat 1-0 achter en dan geen enkele serieuze kans creëren geeft te denken.
-
- Nieuw talent
Sorry hoor, wat een vreemde visie heb jij. Dan kunnen betere clubs dus nooit winnen van mindere clubs. Omdat iedere speler beter is dan die van de tegenstander. Vreemd dat Willem II gelijk speelde tegen Feyenoord. Terwijl Feyenoord op iedere positie een betere speler heeft. Dat had bij ons ook gekund. Iets van motivatie, tactiek, spelen als team.SuperFrysk schreef: ↑12-08-2024 17:24 Je kunt er geen één noemen
En juist het collectieve is waar Ajax het van moet gaan hebben dit seizoen. Fariolli staat bekend om de 1-0 resultaten en de goede organisatie.
Feit is: gister stond bij Ajax op iedere positie een speler die beter is dan die van Heerenveen. Tevens spelen deze spelers bijna allemaal al een jaar met elkaar bij Ajax.
Wat simpel om alleen naar individuele spelers te kijken. Real Madrid wordt ongeslagen kampioen...... Man. City ook. Oh nee.
-
Verified
- Wereldspeler
SuperFrysk geeft in mijn ogen alleen maar aan dat je een keer kan verliezen van een team dat 11 betere spelers in de basis heeft staan. Daar kun je het toch moeilijk mee oneens zijn? Had er meer ingezeten? Ongetwijfeld. Is het héél slecht om met 1-0 uit bij Ajax te verliezen? Natuurlijk niet.
-
AMDJ Verified
- Beheerder
Ik vind anderen voor calimero uitmaken niet veel chiquer moet ik bekennen.Ferry Nijs schreef: ↑12-08-2024 18:48 Begrijp niet zo goed waarom je iemand op een minachtende manier moet uitlachen SuperFrysk?
SuperFrysk heeft een punt. Panathinaikos en Vojdovina hebben ook amper wat gecreëerd tegen dit Ajax, ze hebben het daar duidelijk beter voor elkaar dan vorig seizoen. Dat wij als team beter zouden zijn (op basis waarvan?? Al deze spelers speelden vorig jaar al bij Ajax) is dan niet altijd voldoende om een resultaat mee te nemen. Na de duels thuis tegen Utrecht en NAC is het eerlijker om een balans op te maken.Ferry Nijs schreef: ↑12-08-2024 18:48Eens met BWA23. Laten we aannemen dat Ajax 1 dit seizoen normaal gesproken rond plek 3-4 speelt en Ajax 2 theoretisch rond plek 6-7, dan vond ik ons in de tweede helft vrij matig tot slecht acteren. Je staat 1-0 achter en dan geen enkele serieuze kans creëren geeft te denken.