02-04-2005: sc Heerenveen-Ajax (2-1)
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
- Forumicoon
Al lang geleden zijn de wachtlijstmensen aangeschreven met de mogelijkheid om kaarten (voor vier wedstrijden dacht ik) te kopen. Los daarvan komt een echte supporter wel aan een kaart. Kwestie van vroeg opstaan en naar een rustige Ticketbox vestiging rijden. Maar daar zit wellicht een deel van het probleem: er zijn relatief veel toeschouwers en weinig echte supporters. Als ik weer zie hoeveel mensen na de 2-1 weggaan terwijl de boys onze steun nodig hadden en dat veel mensen niet de moeite nemen te wachten tot de 'ereronde' voorbij is... Die mensen snappen echter vast niet waar wij ons druk over maken. Zoals ik soms niet snap dat mijn (Groningse) vrouw niet net zo gek van Heerenveen is als ik ben.
-
- Superster
- Contacteer:
- AldeboarNN Fans
- Basisspeler
Heb me ook verbaasd, hoeveel mensen er in de vakken op de zuidtribune gingen staan juichen bij de 1-0 van Ajax. En dat terwijl er veel supporters van SC Heerenveen geen
kaartje konden bemachtigen. Ik zat zelf in 23, en had het geluk dat ik niet de enige fanatieke in dat vak was, had achter mij ook een groep zitten. Konden we toch wat sfeer maken. En we hebben bij de 2-1 die Ajax supporters uitgelachen.
Heb me ge ergerd aan het succes publiek, als het na 80 minuten nog 0-1 was geweest waren die allang naar huis geweest. en blijven ze wel zitten tot het eind. Wees dan een vent en ga weer eerder naar huis. Heb echt een hekel aan dat soort supporters
Dan over de wedstrijd was niet goed, Ajax had maar 2 goede spelers en dat was Babel, wat is die snel met de bal aan de voet. En Vonk, kon niks doen aan beide doelpunten.
Vond Hansson niet sterk spelen, maar gelukkig was Seip uitstekend, wel fantastisch hoe Hansson met gevaar voor eigen leven naar die bal duikt waarna Seip hem erin puntert
Ik vond Hanssen en Nilsson ook sterk spelen. Hestad was weer degelijk en Breuer speelde controlerend alleen speelde hij alle ballen achteruit. Huntelaar kwam er weer niet aan te pas en Yildirim speelde zijn beste wedstrijd sinds de winterstop. Samaras bewijst weer zijn klasse als supersub. Ook de backs speelden een goede partij alleen had Bakkati een kluif aan Babel en later een makkie aan Mitea. En Vandebussche bewees weer waarom hij de eerste keeper is. Nu op naar de volgende wedstrijd. Laat Nilsson maar staan op links. Gaat meer dreiging vanuit dan van Bruggink. En met Hanssen hebben we voor het volgende jaar een goede middenvelder, heeft nu Vayrynen en Radomski nog voor zich.
kaartje konden bemachtigen. Ik zat zelf in 23, en had het geluk dat ik niet de enige fanatieke in dat vak was, had achter mij ook een groep zitten. Konden we toch wat sfeer maken. En we hebben bij de 2-1 die Ajax supporters uitgelachen.

Heb me ge ergerd aan het succes publiek, als het na 80 minuten nog 0-1 was geweest waren die allang naar huis geweest. en blijven ze wel zitten tot het eind. Wees dan een vent en ga weer eerder naar huis. Heb echt een hekel aan dat soort supporters
Dan over de wedstrijd was niet goed, Ajax had maar 2 goede spelers en dat was Babel, wat is die snel met de bal aan de voet. En Vonk, kon niks doen aan beide doelpunten.
Vond Hansson niet sterk spelen, maar gelukkig was Seip uitstekend, wel fantastisch hoe Hansson met gevaar voor eigen leven naar die bal duikt waarna Seip hem erin puntert
Ik vond Hanssen en Nilsson ook sterk spelen. Hestad was weer degelijk en Breuer speelde controlerend alleen speelde hij alle ballen achteruit. Huntelaar kwam er weer niet aan te pas en Yildirim speelde zijn beste wedstrijd sinds de winterstop. Samaras bewijst weer zijn klasse als supersub. Ook de backs speelden een goede partij alleen had Bakkati een kluif aan Babel en later een makkie aan Mitea. En Vandebussche bewees weer waarom hij de eerste keeper is. Nu op naar de volgende wedstrijd. Laat Nilsson maar staan op links. Gaat meer dreiging vanuit dan van Bruggink. En met Hanssen hebben we voor het volgende jaar een goede middenvelder, heeft nu Vayrynen en Radomski nog voor zich.
- the rockII
- Selectiespeler
Dat het abe doek te laat en omhoog ging dat is mijn fout
Ik zou dit regelen maar de emotie en spanning was te sterk om nog helder
te kunnen denken.
The rock: :blbl: :blbl: :blbl:
Overigens lag het doek wel goed klaar en is het wonderlijk dat hij omhoog ging ipv naar beneden.
Er zaten veel te veel 020 érs op de tribune. Uiteraard wordt er op hen gereageerd. Stel dat dit nu 020 supporters met bijbedoelingen waren??!! Dan was het dus wel uit de hand gelopen.
Ik ben het er overigens wel mee eens dat Heerenveenfans de tijd hebben gehad om een kaart te kopen. Als je echt wilde dan had je zeker bij deze wedstrijd kunnen zijn. Ik vraag me wel af of dit wel algemeen bekent is.
Nieuw Noord zal deze kwestie as woensdag aankaarten bij het bestuur.

The rock: :blbl: :blbl: :blbl:
Overigens lag het doek wel goed klaar en is het wonderlijk dat hij omhoog ging ipv naar beneden.
Er zaten veel te veel 020 érs op de tribune. Uiteraard wordt er op hen gereageerd. Stel dat dit nu 020 supporters met bijbedoelingen waren??!! Dan was het dus wel uit de hand gelopen.
Ik ben het er overigens wel mee eens dat Heerenveenfans de tijd hebben gehad om een kaart te kopen. Als je echt wilde dan had je zeker bij deze wedstrijd kunnen zijn. Ik vraag me wel af of dit wel algemeen bekent is.
Nieuw Noord zal deze kwestie as woensdag aankaarten bij het bestuur.
-
- Selectiespeler
Weet niet of het hier al staat, maar denk dat een van de redenen toch ook is dat de capiciteit van ons stadion groter is geworden. Dus moeten we ook meer kaarten aan de uitclub verschaffen.
Vroeger zaten die dan meestal op noord, maar nu daar ook bijna alleen meer seizoenkaarthouders zitten. Is het nu nieuw zuid geworden, omdat daar nog geen seizoenkaarten voor zijn.
Neemt niet weg dat het nog wel heel irritant is.
Vroeger zaten die dan meestal op noord, maar nu daar ook bijna alleen meer seizoenkaarthouders zitten. Is het nu nieuw zuid geworden, omdat daar nog geen seizoenkaarten voor zijn.
Neemt niet weg dat het nog wel heel irritant is.
Jos in de basis
-
- Selectiespeler
Ok jullie hadden wel gelijk dat slaan niks oplost.Als iedereen nou een vredelievend mailtje stuurt naar Heerenveen dan kunnen ze er misschien wat aan doen.
Sorry voor mijn Storend gedrag maar goed ik ben nu een parttime puber(Alleen in de morgen).
Op zich mag je blij zijn dat je bij Heerenveen nog gewoon een wedstrijd kan kijken.Maar Groepen met zoveel uitsupporters kan gewoon niet.
Verder over de wedstrijd:
Mooi dat Heerenveen gewonnen heeft!En ook ondanks een achterstand.Mentaal zit het wel snor met de selectie.Verbeek wisselt ook steeds goed.Soms snapte ik de wisseltactiek niet van Verbeek maar nu wel weer.
Foppe zou zulke wissels nooit toegepast hebben denk ik.Alhoewel:Als je Samaras op de bank hebt zitten ben je dom om hem bij een achterstand er niet in te gooien.
En Rose is ook altijd een goede invaller.
Sorry voor mijn Storend gedrag maar goed ik ben nu een parttime puber(Alleen in de morgen).
Op zich mag je blij zijn dat je bij Heerenveen nog gewoon een wedstrijd kan kijken.Maar Groepen met zoveel uitsupporters kan gewoon niet.
Verder over de wedstrijd:
Mooi dat Heerenveen gewonnen heeft!En ook ondanks een achterstand.Mentaal zit het wel snor met de selectie.Verbeek wisselt ook steeds goed.Soms snapte ik de wisseltactiek niet van Verbeek maar nu wel weer.
Foppe zou zulke wissels nooit toegepast hebben denk ik.Alhoewel:Als je Samaras op de bank hebt zitten ben je dom om hem bij een achterstand er niet in te gooien.
En Rose is ook altijd een goede invaller.
-
- Erelid
- Contacteer:
-
- Selectiespeler
Och Fanmaster......
Ben jij heilig ofzo?Iedereen heeft weleens een slechte dag en ik had dat ook vandaag.Mag ik?Danke Schon!
Goed wat ik gezegd heb is misschien niet goed maar een doodzonde is het nou ook weer niet.Tenminste hier in het altijd gezellige Zeeland/zeeuws-vlaanderen niet.Misschien in fryslan wel maar goed daar gelden dan weer andere regels.
Ik herinner me ene Lipton ook,die kon er ook wat van maar die werd niet ZO aangepakt als hoe jullie mij/ik/mezelf aanpakken.MAar goed hij komt uit Friesland en dan heb je voordeel.
Ben jij heilig ofzo?Iedereen heeft weleens een slechte dag en ik had dat ook vandaag.Mag ik?Danke Schon!
Goed wat ik gezegd heb is misschien niet goed maar een doodzonde is het nou ook weer niet.Tenminste hier in het altijd gezellige Zeeland/zeeuws-vlaanderen niet.Misschien in fryslan wel maar goed daar gelden dan weer andere regels.
Ik herinner me ene Lipton ook,die kon er ook wat van maar die werd niet ZO aangepakt als hoe jullie mij/ik/mezelf aanpakken.MAar goed hij komt uit Friesland en dan heb je voordeel.
-
- Erelid
- Contacteer:
Grote verschil is dat jij op de één of andere manier altijd net een slechte dag hebt en dan met hooliganachtige oplossingen en gedrag komt. Naar anderen wijzen, leuk om de aandacht even van jezelf af te leiden, maar geen steekhoudend argument in deze. Kijk eerst eens naar jezelf en roep niet steeds direct van 'maar hij deed het ook'. Dat gaat namelijk nog verder terug dan pubergedrag: kleutergedrag. :blbl:
Dat je zelf nog nooit een voetbalstadion van binnen hebt gezien (in ieder geval niet het ALS volgens mij), best, maar kom toch niet steeds met zulke onzin aan hier. Maar je bent van harte welkom zaterdag om al die Tukkers van de Zuidtribune te meppen. Neem je wel een EHBO-doosje mee?
Weddenschappen kunnen bij mij of een van de andere fanmasters afgesloten worden. De quotering komt later nog, maar de Twente-aanhang is favoriet mag ik wel zeggen...
Oh ja, wel of niet uit Fryslân afkomstig zijn is geen enkele garantie voor een voorkeursbehandeling. Je gedrag etcetera is dat wel...
Dat je zelf nog nooit een voetbalstadion van binnen hebt gezien (in ieder geval niet het ALS volgens mij), best, maar kom toch niet steeds met zulke onzin aan hier. Maar je bent van harte welkom zaterdag om al die Tukkers van de Zuidtribune te meppen. Neem je wel een EHBO-doosje mee?
Weddenschappen kunnen bij mij of een van de andere fanmasters afgesloten worden. De quotering komt later nog, maar de Twente-aanhang is favoriet mag ik wel zeggen...

Oh ja, wel of niet uit Fryslân afkomstig zijn is geen enkele garantie voor een voorkeursbehandeling. Je gedrag etcetera is dat wel...
- Frisian
- Wereldspeler
De spreekkoren van de Ajaxieden (en een beetje van ons) hebben waarschijnlijk geholpen.
AT5: Van Eijden stapt op
2005-04-04, 19:42
Door: Jelmer Geerds
Arie van Eijden stapt op als algemeen directeur bij Ajax zodra er een opvolger is gevonden, zo meldt AT5-verslaggeefster Barbara Barend. Van Eijden ligt al enkele weken onder vuur bij Ajax.
Barbara Barend zegt het bericht te hebben vernomen uit betrouwbare bronnen. Ajax wil het bericht bevestigen noch ontkennen.
Amsterdamse fans verwijten Van Eijden wanbeleid. Een deel van de fanatieke aanhang van de Amsterdamse club houdt hem verantwoordelijk voor de sportieve (wan)prestaties van Ajax dit seizoen. Zaterdag vroegen zij nog om het vertrek van Van Eijden.
Van Eijden trad in 2000 aan als algemeen directeur bij Ajax.
Later ongetwijfeld meer...
supporter: in voor en tegenspoed
- Steurder
- Invaller
-
- Bankzitter
Dat er supporters van de tegenpartij op zuid zitten is niet het grootste probleem. Dat het een keer uit loopt op een matpartij is ook niet het grootste probleem. Wat wel heel jammer is dat SC Heerenveen nu geen actie onderneemt tegen uitsupporters in heerenveenvakken, maar bij een eventuele matpartij zal het waarschijnlijk de heereveensupporters hard aanpakken en dan denk ik bv aan: 1 kaart per club/seizoen kaart, registratieplicht zoals bij uitwedstrijden, zal tegengas geven voor NN vak en andere sfeer activiteiten. Dat heerenveen overdreven zware sancties oplegt na incidenten blijkt wel uit het incidentje bij zwolle (een poosje verplichte buscombi, registatieplicht en 1 kaartje per club/seizoenkaart).
Ik val onder klapvee!!
- Venderwel
- Superster
- Contacteer:
Dus is een matpartij wel het 'grootste' probleem, dus zijn uitsupporters in het thuisvak wel een 'groot' probleem. Dat laatste natuurlijk alleen als ze met grote groepen zijn, zoals al eerder gezegd, een enkeling hoeft en moet geen probleem te zijn.GW schreef:Dat er supporters van de tegenpartij op zuid zitten is niet het grootste probleem. Dat het een keer uit loopt op een matpartij is ook niet het grootste probleem. Wat wel heel jammer is dat SC Heerenveen nu geen actie onderneemt tegen uitsupporters in heerenveenvakken, maar bij een eventuele matpartij zal het waarschijnlijk de heereveensupporters hard aanpakken en dan denk ik bv aan: 1 kaart per club/seizoen kaart, registratieplicht zoals bij uitwedstrijden, zal tegengas geven voor NN vak en andere sfeer activiteiten. Dat heerenveen overdreven zware sancties oplegt na incidenten blijkt wel uit het incidentje bij zwolle (een poosje verplichte buscombi, registatieplicht en 1 kaartje per club/seizoenkaart).
Je spreekt jezelf dus een klein ietsiepietsie tegen
-
- Invaller
Jeroen schreef: Dit is inderdaad dezelfde. Zou jullie willen vragen niet teveel meer op hem te reageren, wij nemen indien noodzakelijk gepaste maatregelen. Het verstoort de verder aardige discussie een beetje.
Niet meer reageren geldt ook voor jou Nielshh...Hou toch gewoon je klep Berry16/Heerenveen in my hart/Gerrits...
Domme uitvluchten steeds weer. Stom geweest zus, pubergedrag zo, blablabla dit!

-
- Invaller
Onder 1 naam posten is ook meer verhelderend.
En meneer de zeeuw zorg dat je je in Middelburg een club opricht en probeer er dan maar voor te zorgen dat ook twente bij jullie op bezoek komt.
Ik schijn ook nog in de pubertijd te zitten, maar buien zoals jij heb ik geen last van, allemachtig "partime puber"
Zoek werk is mijn motto....
En meneer de zeeuw zorg dat je je in Middelburg een club opricht en probeer er dan maar voor te zorgen dat ook twente bij jullie op bezoek komt.
Ik schijn ook nog in de pubertijd te zitten, maar buien zoals jij heb ik geen last van, allemachtig "partime puber"

Zoek werk is mijn motto....
h'veen supporter ben je nie even, maar voort leven!!!
-
- Nieuw talent
- kukkel
- Basisspeler
GW schreef:Dat er supporters van de tegenpartij op zuid zitten is niet het grootste probleem. Dat het een keer uit loopt op een matpartij is ook niet het grootste probleem. Wat wel heel jammer is dat SC Heerenveen nu geen actie onderneemt tegen uitsupporters in heerenveenvakken, maar bij een eventuele matpartij zal het waarschijnlijk de heereveensupporters hard aanpakken en dan denk ik bv aan: 1 kaart per club/seizoen kaart, registratieplicht zoals bij uitwedstrijden, zal tegengas geven voor NN vak en andere sfeer activiteiten. Dat heerenveen overdreven zware sancties oplegt na incidenten blijkt wel uit het incidentje bij zwolle (een poosje verplichte buscombi, registatieplicht en 1 kaartje per club/seizoenkaart).
Ik geef je gelijk in het feit dat een beetje heerenveen steward en bestuur eerder op zal treden tegen eigen supporters dan die van een uitclub.Dat is altijd al zo geweest.Zo zie ik nog voor vak 16 een tweetal ajaxsupporters lopen die een heerenveensup tegen de vlakte slaan...je kan wel raden wie de stewards er hardhandig uitgegooid hebben..
con·ti·nu·ï·teit de; v onafgebroken duur
-
- Erelid
- Contacteer:
Dat is inderdaad zo. Ik zat toen ook nog daar (vak 15) en het was toen zo'n proef met Ajax-supporters buiten het uitvak, omdat er toen te weinig plaatsen in het uitvak waren. Twee Ajacieden liepen toen tijdens de wedstrijd door de gracht en kwamen daar een tweetal Friezen tegen waarvan de één (niet) zo slim was om een Feyenoord-sjaaltje om te hebben (maar nauwelijk herkenbaar trouwens, dus niet provocerend). Eén van die Ajacieden zag dat, trok hem van zijn nek en rende er mee naar de andere supporters buiten het uitvak. Die kwamen natuurlijk massaal naar beneden en dus ze zouden die gast wel even mores leren. Hoop gemep toen, stewards erbij en ik geloof dat ze inderdaad ook die twee Friezen de deur uit hebben geslagen...Zo zie ik nog voor vak 16 een tweetal ajaxsupporters lopen die een heerenveensup tegen de vlakte slaan...je kan wel raden wie de stewards er hardhandig uitgegooid hebben..
-
- Bankzitter
Een ajacied wees ook nog op een vlag die vervolgens ook nog weg werd gehaald. Ik weet niet wat er met de vlag was gebeurd, maar de steward gaf hem niet gelijk terug aan de eigenaar....
En met het grote doek was het wel jammer van de paal, ik weet niet hoe het eruitzag, ik zat eronder, maar achter ons stond dus de paal en daar bleef ie bij steken, later werd hij wel naar 1 kant gestuurd...
En met het grote doek was het wel jammer van de paal, ik weet niet hoe het eruitzag, ik zat eronder, maar achter ons stond dus de paal en daar bleef ie bij steken, later werd hij wel naar 1 kant gestuurd...
Flean op!
-
- Bankzitter
Oh,nog iets, Nilsson speelde een goede wedstrijd, ik denk dat Verbeek nu voor een moeilijke keuze staat: Bruggink of Nilsson....
En Yildirim, hetgene wat ie niet kan kon je tegen ajax wel heel goed zien: hij kan geen man voorbij spelen.Hoogstens als ie de bal in de loop meekrijgt, maar van een actie moet ie het niet hebben.Nu gaat de bal gewoon telkens weer naar achter....
En Yildirim, hetgene wat ie niet kan kon je tegen ajax wel heel goed zien: hij kan geen man voorbij spelen.Hoogstens als ie de bal in de loop meekrijgt, maar van een actie moet ie het niet hebben.Nu gaat de bal gewoon telkens weer naar achter....
Flean op!
-
Vrieskist Verified
- Beheerder
Volgens mij zou hij beter spelen als hij een speler als nillson voor zich heeft op de flankenFolkert schreef:Oh,nog iets, Nilsson speelde een goede wedstrijd, ik denk dat Verbeek nu voor een moeilijke keuze staat: Bruggink of Nilsson....

-
- Superster
- Contacteer:
-
- Forumicoon
Zo:Folkert schreef: En met het grote doek was het wel jammer van de paal, ik weet niet hoe het eruitzag, ik zat eronder, maar achter ons stond dus de paal en daar bleef ie bij steken, later werd hij wel naar 1 kant gestuurd...
http://ofa.ictgroup.nl/image.asp?id=5720
-
- Nieuw talent
Wil nog even wat melden omtrent het gedrag van wat Heerenveeners.
Wil niet zeggen dat het supporters van de plaatselijke SC zijn, maar toch.
Zaterdag na de wedstrijd liepen wij achter wat Ajax supporters aan over de dracht.
Komen daar wat figuren uit een een of andere kroeg vandaan, die meteen vroegen of Heerenveen had gewonnen. Toen ze erachter kwamen dat dat zo was, begonnen ze meteen te yellen in de richting van de 4 zich daar niets van aantrekkende Ajax supporters.
Vervolgens meende men ook nog met bierglazen te moeten gooien.
De scherven vlogen ons om de benen.
Voor hetzelfde krijg je ze in je nek.
Als deze figuren dit lezen.
Nogmaals hartelijk dank.
Zaterdag na de wedstrijd liepen wij achter wat Ajax supporters aan over de dracht.
Komen daar wat figuren uit een een of andere kroeg vandaan, die meteen vroegen of Heerenveen had gewonnen. Toen ze erachter kwamen dat dat zo was, begonnen ze meteen te yellen in de richting van de 4 zich daar niets van aantrekkende Ajax supporters.
Nogmaals hartelijk dank.
You can't see the Ghost, but he is always there.
- Venderwel
- Superster
- Contacteer:
Lijkt mij redelijk sterk of het echt supporters van de plaatselijke SC waren, want dan zouden ze weten dat we hadden gewonnen!The Ghost schreef:Wil nog even wat melden omtrent het gedrag van wat Heerenveeners.
Nogmaals hartelijk dank.
-
- Forumicoon
Het was me zaterdag niet eens opgevallen, maar dat er een Israelische vlag in het Heerenveen-vak hangt is te belachelijk voor woorden! Dat die door de stewards niet wordt verwijderd en eventuele provocerende doeken van Heerenveen kant wel slaat nergens op.
Ik heb al een geirriteerde email richting Heerenveen gestuurd, ben benieuwd of ze nu wel het fatsoen hebben om een reactie te geven.
Ik heb al een geirriteerde email richting Heerenveen gestuurd, ben benieuwd of ze nu wel het fatsoen hebben om een reactie te geven.