Transferinkomsten door verkoop oud-spelers

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Otsje P
Verified
Superster

Re: Transferinkomsten door verkoop oud-spelers

Bericht door Otsje P »

N01tra schreef: 04-07-2024 16:36 Ik denk dat het standaard eerder andersom is; dat een doorverkooppercentage éénmalig betrekking heeft op de winst na verkoop.
En dat in een doorverkoopclausule expliciet gedefinieerd moet zijn dat alle inkomsten die de nieuwe club verkrijgt (bonussen en weer een doorverkoopercentage) met betrekking tot de toekomstige transfer van de speler eronder vallen.
Ik ben daar eigenlijk wel benieuwd naar. Sinds dat transfer-akkefietje van Micky van de ven en Volendam ben ik daar niet meer zo zeker van. Als het niet allemaal heel helder vastgelegd is dat dit doorverkooppercentage alleen geldig is over die 1e transfer dan kan het tricky worden.
N01tra
Verified
Nieuw talent

Bericht door N01tra »

Otsje P schreef: 04-07-2024 16:45 Ik ben daar eigenlijk wel benieuwd naar. Sinds dat transfer-akkefietje van Micky van de ven en Volendam ben ik daar niet meer zo zeker van. Als het niet allemaal heel helder vastgelegd is dat dit doorverkooppercentage alleen geldig is over die 1e transfer dan kan het tricky worden.
Klopt, ik had moeten zeggen dat ze standaard opgesteld worden zodat het alleen over de 1e transfer geld.
Een nuance :)

Doorverkoopclausules worden niet gereguleerd door FIFA of de KNVB.
Alles staat of valt bij de exacte formulering in de contracten, want als de afspraak door de arbitragecommissie van de KNVB, FIFA of het CAS anders wordt geïnterpreteerd, staat een club alsnog met lege handen.

In het geval van Micky van de Ven, gaat het niet zozeer om een doorverkoopclausule maar het principe komt overeen:
"Als partijen geen nadere uitleg hebben gegeven over de uitleg van ’netto transferopbrengst’, dan wordt in de rechtspraak een ruime uitleg aangehouden. ”
Dus gewoon een fuckup van Volendam in de onderlingen afspraken.

In die situatie is vooralsnog sprake van een 1 transfer waar een Doorverkoopclausule van toepassing is, van Wolfsburg naar Tottenham Hotspur.
Het gaat interessant worden als Tottenham hem verkoopt, wat er dan gaat gebeuren. :)
Marça
Verified
Wereldspeler
Contacteer:

Bericht door Marça »

Ik heb hier weleens contact over gehad bij iemand binnen de club en het doorverkooppercentage geldt 'standaard' ook bij inkomsten toekomstige transfers. Diegene vertelde me als voorbeeld dat als Ajax een doorverkooppercentage heeft afgesproken met Lille over Sven Botman, dat Heerenveen weer een percentage ontvangt van het bedrag dat Ajax ontvangt. Die afspraak vervalt pas als een club besluit om geen doorverkooppercentage op te nemen in het contract.

In het geval van Botman weet ik niet of Lille ook afspraken met Newcastle heeft gemaakt over doorverkooppercentages, maar als dat wel zo is zou dat betekenen dat wij daar ook weer een stukje van krijgen. Ze zijn bij Heerenveen er echt wel bewust van dat al deze kleine beetjes meehelpen in de toekomst en deels weer in de jeugdopleiding gestoken kan worden. Een club als Cambuur, dat lang geen jeugdopleiding heeft gehad, zal dit effect (en vooral van solidariteitsbijdragen) pas op de vele langere termijn merken.
N01tra
Verified
Nieuw talent

Bericht door N01tra »

Marça schreef: 05-07-2024 08:51 Ik heb hier weleens contact over gehad bij iemand binnen de club en het doorverkooppercentage geldt 'standaard' ook bij inkomsten toekomstige transfers. Diegene vertelde me als voorbeeld dat als Ajax een doorverkooppercentage heeft afgesproken met Lille over Sven Botman, dat Heerenveen weer een percentage ontvangt van het bedrag dat Ajax ontvangt. Die afspraak vervalt pas als een club besluit om geen doorverkooppercentage op te nemen in het contract.

In het geval van Botman weet ik niet of Lille ook afspraken met Newcastle heeft gemaakt over doorverkooppercentages, maar als dat wel zo is zou dat betekenen dat wij daar ook weer een stukje van krijgen. Ze zijn bij Heerenveen er echt wel bewust van dat al deze kleine beetjes meehelpen in de toekomst en deels weer in de jeugdopleiding gestoken kan worden. Een club als Cambuur, dat lang geen jeugdopleiding heeft gehad, zal dit effect (en vooral van solidariteitsbijdragen) pas op de vele langere termijn merken.
Check!
Thx :)
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

Driouech voor ongeveer 3,5 miljoen naar PSV
Dacht ergens gelezen te hebben dat Heerenveen 30% krijgt
Das een mooie meevaller
jeewee
Basisspeler

Bericht door jeewee »

Tygo Land, hebben we daar ook nog iets bedongen?

Recent zijn contract dik verlengd in Eindhoven, verwachting is toch wel dat hij de komende jaren echt doorbreekt daar in het eerste elftal.

Doodzonde overigens dat we hem nooit bij ons in het eerste hebben kunnen zien spelen
.-
Abenello
Nieuw talent

Bericht door Abenello »

In het VI bericht van de transfer wordt gesproken over 7 ton, exclusief bonussen en doorverkooppercentage. Dus het lijkt er wel op.
Plaats reactie