Ik ben daar eigenlijk wel benieuwd naar. Sinds dat transfer-akkefietje van Micky van de ven en Volendam ben ik daar niet meer zo zeker van. Als het niet allemaal heel helder vastgelegd is dat dit doorverkooppercentage alleen geldig is over die 1e transfer dan kan het tricky worden.N01tra schreef: ↑04-07-2024 16:36 Ik denk dat het standaard eerder andersom is; dat een doorverkooppercentage éénmalig betrekking heeft op de winst na verkoop.
En dat in een doorverkoopclausule expliciet gedefinieerd moet zijn dat alle inkomsten die de nieuwe club verkrijgt (bonussen en weer een doorverkoopercentage) met betrekking tot de toekomstige transfer van de speler eronder vallen.
Transferinkomsten door verkoop oud-spelers
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
Verified
- Superster
Re: Transferinkomsten door verkoop oud-spelers
-
Verified
- Nieuw talent
Klopt, ik had moeten zeggen dat ze standaard opgesteld worden zodat het alleen over de 1e transfer geld.Otsje P schreef: ↑04-07-2024 16:45 Ik ben daar eigenlijk wel benieuwd naar. Sinds dat transfer-akkefietje van Micky van de ven en Volendam ben ik daar niet meer zo zeker van. Als het niet allemaal heel helder vastgelegd is dat dit doorverkooppercentage alleen geldig is over die 1e transfer dan kan het tricky worden.
Een nuance

Doorverkoopclausules worden niet gereguleerd door FIFA of de KNVB.
Alles staat of valt bij de exacte formulering in de contracten, want als de afspraak door de arbitragecommissie van de KNVB, FIFA of het CAS anders wordt geïnterpreteerd, staat een club alsnog met lege handen.
In het geval van Micky van de Ven, gaat het niet zozeer om een doorverkoopclausule maar het principe komt overeen:
"Als partijen geen nadere uitleg hebben gegeven over de uitleg van ’netto transferopbrengst’, dan wordt in de rechtspraak een ruime uitleg aangehouden. ”
Dus gewoon een fuckup van Volendam in de onderlingen afspraken.
In die situatie is vooralsnog sprake van een 1 transfer waar een Doorverkoopclausule van toepassing is, van Wolfsburg naar Tottenham Hotspur.
Het gaat interessant worden als Tottenham hem verkoopt, wat er dan gaat gebeuren.

-
Marça Verified
- Wereldspeler
- Contacteer:
Ik heb hier weleens contact over gehad bij iemand binnen de club en het doorverkooppercentage geldt 'standaard' ook bij inkomsten toekomstige transfers. Diegene vertelde me als voorbeeld dat als Ajax een doorverkooppercentage heeft afgesproken met Lille over Sven Botman, dat Heerenveen weer een percentage ontvangt van het bedrag dat Ajax ontvangt. Die afspraak vervalt pas als een club besluit om geen doorverkooppercentage op te nemen in het contract.
In het geval van Botman weet ik niet of Lille ook afspraken met Newcastle heeft gemaakt over doorverkooppercentages, maar als dat wel zo is zou dat betekenen dat wij daar ook weer een stukje van krijgen. Ze zijn bij Heerenveen er echt wel bewust van dat al deze kleine beetjes meehelpen in de toekomst en deels weer in de jeugdopleiding gestoken kan worden. Een club als Cambuur, dat lang geen jeugdopleiding heeft gehad, zal dit effect (en vooral van solidariteitsbijdragen) pas op de vele langere termijn merken.
In het geval van Botman weet ik niet of Lille ook afspraken met Newcastle heeft gemaakt over doorverkooppercentages, maar als dat wel zo is zou dat betekenen dat wij daar ook weer een stukje van krijgen. Ze zijn bij Heerenveen er echt wel bewust van dat al deze kleine beetjes meehelpen in de toekomst en deels weer in de jeugdopleiding gestoken kan worden. Een club als Cambuur, dat lang geen jeugdopleiding heeft gehad, zal dit effect (en vooral van solidariteitsbijdragen) pas op de vele langere termijn merken.
-
Verified
- Nieuw talent
Check!Marça schreef: ↑05-07-2024 08:51 Ik heb hier weleens contact over gehad bij iemand binnen de club en het doorverkooppercentage geldt 'standaard' ook bij inkomsten toekomstige transfers. Diegene vertelde me als voorbeeld dat als Ajax een doorverkooppercentage heeft afgesproken met Lille over Sven Botman, dat Heerenveen weer een percentage ontvangt van het bedrag dat Ajax ontvangt. Die afspraak vervalt pas als een club besluit om geen doorverkooppercentage op te nemen in het contract.
Thx

-
Verified
- Forumicoon
Driouech voor ongeveer 3,5 miljoen naar PSV
Dacht ergens gelezen te hebben dat Heerenveen 30% krijgt
Das een mooie meevaller
Dacht ergens gelezen te hebben dat Heerenveen 30% krijgt
Das een mooie meevaller
- jeewee
- Basisspeler
Tygo Land, hebben we daar ook nog iets bedongen?
Recent zijn contract dik verlengd in Eindhoven, verwachting is toch wel dat hij de komende jaren echt doorbreekt daar in het eerste elftal.
Doodzonde overigens dat we hem nooit bij ons in het eerste hebben kunnen zien spelen
Recent zijn contract dik verlengd in Eindhoven, verwachting is toch wel dat hij de komende jaren echt doorbreekt daar in het eerste elftal.
Doodzonde overigens dat we hem nooit bij ons in het eerste hebben kunnen zien spelen
.-
-
- Selectiespeler
In het VI bericht van de transfer wordt gesproken over 7 ton, exclusief bonussen en doorverkooppercentage. Dus het lijkt er wel op.
- ABE1920SCH
- Nieuw talent
-
- Selectiespeler
Benfica zou 30 miljoen over hebben voor Veerman, terwijl PSV 45 miljoen wil hebben. Hierbij zal de op handen zijnde verkoop van Joao Neves naar PSG zeker meespelen.
Het nadeel is dat PSV het geld niet nodig heeft en Schouten en Bakayoko ook voor tientallen miljoenen kan verkopen. Maar als er iemand moeilijk gaat doen als hij zijn transfer niet krijgt, dan is het Veerman wel.
Het nadeel is dat PSV het geld niet nodig heeft en Schouten en Bakayoko ook voor tientallen miljoenen kan verkopen. Maar als er iemand moeilijk gaat doen als hij zijn transfer niet krijgt, dan is het Veerman wel.
-
Verified
- Nieuw talent
Aan de andere kant zullen ze, denk ik, eerder Veerman slijten dan Schouten.Abenello schreef: ↑24-07-2024 11:34 Benfica zou 30 miljoen over hebben voor Veerman, terwijl PSV 45 miljoen wil hebben. Hierbij zal de op handen zijnde verkoop van Joao Neves naar PSG zeker meespelen.
Ik sluit ook niet uit dat Tygo Land deels ook vanwege een mogelijke Veerman exit bij het eerste is gehaald.
-
- Wereldspeler
. Waar baseer je dit op? Ik heb nooit ergens vernomen dat Veermand een moeilijke of vervelende jongen is. De transfers van Volendam naar Heerenveen en Heerenveen naar PSV verliepen toch ook zonder problemen? 30m plus voor Veerman zou ons mooi wat inkomsten opleveren. Vraag me alleen af of Portugal ook op Veerman zijn favorietenlijstje staat.
-
- Invaller
Je hebt onder een steen geleefd? Nadat Veerman de eerste keer zijn transfer niet kreeg, heeft hij week in week uit daarna lopen jammeren in de media. Met name voor de camera's van ESPN. En maar klagen dat Heerenveen te veel vroeg (terwijl hij zelf tegen een beter salaris zelf had verlengd). Zeker wel een maand of 2 stond hij weer met zijn verongelijkte hoofd te klagen. En maar afgeven op Heerenveen.
Prima dat je teleurgesteld bent dat je je transfer niet krijgt. Ook prima dat je je teleurstelling eens uit in de media. Maar 2 maand lang slaat nergens op.
-
- Selectiespeler
Nu maar hopen dat hij dit gedrag doorzet bij PSVgwgwgw schreef: ↑24-07-2024 16:18 Je hebt onder een steen geleefd? Nadat Veerman de eerste keer zijn transfer niet kreeg, heeft hij week in week uit daarna lopen jammeren in de media. Met name voor de camera's van ESPN. En maar klagen dat Heerenveen te veel vroeg (terwijl hij zelf tegen een beter salaris zelf had verlengd). Zeker wel een maand of 2 stond hij weer met zijn verongelijkte hoofd te klagen. En maar afgeven op Heerenveen.
Prima dat je teleurgesteld bent dat je je transfer niet krijgt. Ook prima dat je je teleurstelling eens uit in de media. Maar 2 maand lang slaat nergens op.

-
- Wereldspeler
Volgens mij heeft Veerman gewoon altijd getraind en gespeeld en zich niet negatief uitgelaten over Heerenveen. Geen ander gedrag dan de gemiddelde speler die wel eens een transfer wil maken. Ik kan mij ook geen quotes of filmpjes herinneren maar goed een ieder heeft blijkbaar zijn eigen Interpretatie. Het zou goed zijn als Veerman deze zomer verkast voor een mooie transfersom, dan kunnen wij investeren in een rechtsbuiten en een extra linksback.
-
Verified
- Superster
Je bent ontzettend aan het overdrijven. Joey heeft inderdaad meerdere malen aangegeven graag een transfer te maken en te hopen dat Heerenveen de prijs zou drukken. Gewoon het normale transferspel tussen 3 partijen. Club 1, club 2 en de speler. Heerenveen en Joey zijn uitstekend uit elkaar gegaan en Joey is sindsdien ook nog meerdere malen bij zijn oude club geweest.gwgwgw schreef: ↑24-07-2024 16:18 Je hebt onder een steen geleefd? Nadat Veerman de eerste keer zijn transfer niet kreeg, heeft hij week in week uit daarna lopen jammeren in de media. Met name voor de camera's van ESPN. En maar klagen dat Heerenveen te veel vroeg (terwijl hij zelf tegen een beter salaris zelf had verlengd). Zeker wel een maand of 2 stond hij weer met zijn verongelijkte hoofd te klagen. En maar afgeven op Heerenveen.
Ik wil jou wel eens horen als je baas je aan je contract houdt terwijl je bij een ander bedrijf voor hetzelfde werk 4x zo veel kan gaan verdienen.
-
- Invaller
Heeft niets met interpretatie te maken. Het was gewoon feitelijk na elke wedstrijd raak voor de camera's van espn. Hij liet zich dat wel degelijk negatief uit over Heerenveen, want die waagde het te veel voor hem te vragen (in zijn ogen).Lees bijv zijn topic bij oud spelers maar eens terug rond die periode, dat was voor velen een ergenis. Slim van ESPN om hem steeds voor de camera te halen, want hij kwam wel weer met zijn klaagzang. Nog een quote voor je; ik wordt schijtziek van de Heerenveen supporters!Alfred schreef: ↑24-07-2024 23:34 Volgens mij heeft Veerman gewoon altijd getraind en gespeeld en zich niet negatief uitgelaten over Heerenveen. Geen ander gedrag dan de gemiddelde speler die wel eens een transfer wil maken. Ik kan mij ook geen quotes of filmpjes herinneren maar goed een ieder heeft blijkbaar zijn eigen Interpretatie. Het zou goed zijn als Veerman deze zomer verkast voor een mooie transfersom, dan kunnen wij investeren in een rechtsbuiten en een extra linksback.
Je teleurstelling uiten mag best. Ook wel eens in de media. Maar hij begon er in augustus mee en is doorgegaan tot eind september. Daarbij weglatend dat hij voor een flinke salaris verhoging zijn nog langlopende contract zelf nog extra had verlengd en weinig respectvol tegenover je broodheer die jouw salaris betaald.
-
- Invaller
Als ik zelf vlak daarvoor mijn contract had verlengd, tegen een flinke verhoging, had ik wat minder hoog van de toren geblazen en mij realiseren dat ik zelf in de hand had gewerkt dat je onderhandelingspositie op dat moment gewoon minder is. Maar goed, je kunt natuurlijk ook gewoon alle schuld bij je baas leggen
-
Vrieskist Verified
- Beheerder
De discussie ontspoort een beetje zo
Laten we het vooral bij het onderwerp houden.
Gelijk krijgen op het internet is toch nog nooit iemand gelukt

Gelijk krijgen op het internet is toch nog nooit iemand gelukt

-
Verified
- Superster
Je hebt gelijk Vrieskist. Vind het gewoon jammer dat mensen zo snel op hun teentjes getrapt zijn als een speler van hun club liever een transfer maakt.
Het verlengen en verbeteren van dat contract is daarin helemaal geen factor. Dat werd door beide partijen bewust gedaan om hem nog 1 transferperiode langer hier te houden.
Zo'n Ziyech werd hier gewoon uitgefloten. Waarom? Heeft de club een mooi bedrag opgeleverd en kon de overstap maken naar Twente die op dat moment veel beter was en veel meer mogelijkheden had.
Het verlengen en verbeteren van dat contract is daarin helemaal geen factor. Dat werd door beide partijen bewust gedaan om hem nog 1 transferperiode langer hier te houden.
Zo'n Ziyech werd hier gewoon uitgefloten. Waarom? Heeft de club een mooi bedrag opgeleverd en kon de overstap maken naar Twente die op dat moment veel beter was en veel meer mogelijkheden had.
-
Verified
- Wereldspeler
Aan de andere kant is voetbal ook emotie, clubs bestaan bij de gratie van dat het iemand iets kan schelen. Dus laten we het zeker netjes houden, maar laten we ook niet over alles maar onverschillig de schouders ophalen. De ene speler gaat fraaier weg dan de ander.
- Satyr
- Superster
Die jongen van NAC, die maakte er een potje van. Is nu dus wel weg.
-
- Basisspeler
Otsje P schreef: ↑25-07-2024 13:07 Je hebt gelijk Vrieskist. Vind het gewoon jammer dat mensen zo snel op hun teentjes getrapt zijn als een speler van hun club liever een transfer maakt.
Twente is met Ziyech volgens mij niet boven Heerenveen geëindigd, ook hebben ze hem betaald van geld wat er niet was, waarover ze gewoon lachend de boete die daarvoor stond betaalde.
-
Verified
- Superster
Dat zou heel goed kunnen kloppen inderdaad. Doet echter niks af aan het feit dat het voor de speler een financiële klapper was en het op moment van de overstap een fikse stap omhoog leek.
-
- Invaller
Je geeft een draai aan mijn woorden, daar heb ik het niet over. Al onze spelers willen graag hoger op en zouden allemaal kruipend naar een top3 club gaan. Dat snapt iedereen. Het ging mij om dat wekenlang in de media af geven op Heerenveen. Daar ging hij veel te ver in imo. Dat zit ook in zijn karakter, dat zie je ook nu nog bij hem als hij een kritische vraag of opmerking krijgt. Gelijk gepikeerd.
Maar goed, iedereen mag zijn eigen kijk daar op hebben. Gelukkig gebeurd het niet vaak dat spelers van ons het zo proberen te spelen en hopelijk brengt een toekomstige transfer ons nog een mooie duit in het zakje op. Ontopic maar weer
- Pibe
- Jeugdspeler
Ik heb dat destijds niet als een fikse stap omhoog gezien en had er mijn vraagtekens bij. Het was voor mijn gevoel eerder een stap opzij, maar Twente bood de vraagprijs. Over het uitfluiten ben ik het met je eens; past niet bij Heerenveen en werkt alleen maar als een rode lap. Volgens mij is een staande ovatie en toezingen psychologisch meer in ons voordeel.
Niet gerelateerd aan het topic, maar ik kijk nu wel weer met een schuin oog naar Twente en het eventuele aantrekken van Lammers. Jaloersmakend.
- Satyr
- Superster
-
- Wereldspeler
Dit is nu een prima voorbeeld van een Feanonline clickbeat tweet. Veerman zei helemaal niet dat hij schijtziek werd van de Heerenveensupporters hij zei. "Daar moeten we dus ook maar eens vanaf, dat 'strijd en passie' want daar wordt je ook schijtziek van." Het lag volgens hem aan het voetbalgedeelte / voetbalgogme. Veerman is een van de weinige spelers die geen mediagetrainde sprekende pop is. Hij is authentiek.
-
- Invaller
En voor wat betreft gogme en inzicht had ie nog gelijk ook.
- ABE1920SCH
- Nieuw talent
-
- Selectiespeler
Hopelijk gaat dit nog door. Hij zou nog enkele tonnen voor ons kunnen opbrengen.