EK 2024

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2539
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

EK 2024

Bericht door Vrieskist »

Vrijdag begint het al, en zondag mogen "we" aantreden tegen Polen.

Is er hier een beetje oranje koorts? Bij mij valt het nog wat tegen tot nu toe. Maar misschien komt het nog als het eenmaal begonnen is.
Ik hoor er om mij heen ook weinig mensen over praten. Alleen door de reclame voor oranje-meuk op TV heb je in de gaten dat het er aan zit te komen.
Kaz_SCH
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1451
Lid geworden op: 11-05-2006 10:50

Re: EK 2024

Bericht door Kaz_SCH »

De oranjekoorts heeft mij een dag of 5 geleden totaal overvallen, ik heb er op basis van niet zoveel ineens heel veel vertrouwen én zin in. Koeman heeft veel te kiezen, zelfs zonder Frenkie de Jong.
Gebruikersavatar
AMDJ
Verified
Beheerder
Berichten: 128
Lid geworden op: 30-05-2006 23:57

Re: EK 2024

Bericht door AMDJ »

Wat mij betreft kan het niet snel genoeg beginnen. Vind het huidige Nederlands elftal 1 van de leukste en meest interessante sinds de generatie Robben, Sneijder, Van Persie en vd Vaart er mee gestopt is. Er zit veel (groot) talent bij en dat is aangevuld met een aantal spelers die op de piek van hun carrière zitten. Niet dat de kans groot is dat we het toernooi winnen, maar onmogelijk acht ik het niet. Erg benieuwd om te zien hoe ver we kunnen komen.
N01tra
Verified
Nieuw talent
Berichten: 72
Lid geworden op: 12-03-2019 15:07

Re: EK 2024

Bericht door N01tra »

Vrieskist schreef: 11-06-2024 08:24 Vrijdag begint het al, en zondag mogen "we" aantreden tegen Polen.

Is er hier een beetje oranje koorts? Bij mij valt het nog wat tegen tot nu toe. Maar misschien komt het nog als het eenmaal begonnen is.
Ik hoor er om mij heen ook weinig mensen over praten. Alleen door de reclame voor oranje-meuk op TV heb je in de gaten dat het er aan zit te komen.
Totaal niet.
Maar dat is eigenlijk al een jaar of 8 het geval.
Op een gegeven moment was het voetbal gewoon niet meer om aan te gluren zo dramatisch. EK/WK (niet de kwalificatie) wedstrijden kijk ik nog wel vanwege een soort van plichtsbesef maar ik kan de TV ook zo uitzetten als het bagger is.

En (lineaire) TV kijk ik niet, dus reclames krijg ik niet mee :)
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2539
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Re: EK 2024

Bericht door Vrieskist »

N01tra schreef: 11-06-2024 11:34 Totaal niet.
Maar dat is eigenlijk al een jaar of 8 het geval.
Op een gegeven moment was het voetbal gewoon niet meer om aan te gluren zo dramatisch. EK/WK (niet de kwalificatie) wedstrijden kijk ik nog wel vanwege een soort van plichtsbesef maar ik kan de TV ook zo uitzetten als het bagger is.

En (lineaire) TV kijk ik niet, dus reclames krijg ik niet mee :)
Ik kijk ook zelden lineaire tv, maar als je dan eens kijkt, dan zijn ze niet te missen :lol:
SuperFrysk
Selectiespeler
Berichten: 558
Lid geworden op: 08-08-2023 19:49

Re: EK 2024

Bericht door SuperFrysk »

AMDJ schreef: 11-06-2024 10:26 Wat mij betreft kan het niet snel genoeg beginnen. Vind het huidige Nederlands elftal 1 van de leukste en meest interessante sinds de generatie Robben, Sneijder, Van Persie en vd Vaart er mee gestopt is. Er zit veel (groot) talent bij en dat is aangevuld met een aantal spelers die op de piek van hun carrière zitten. Niet dat de kans groot is dat we het toernooi winnen, maar onmogelijk acht ik het niet. Erg benieuwd om te zien hoe ver we kunnen komen.
Hier sluit ik me bij aan, het is een leuke ploeg met mogelijkheden. Ook mooi om te zien hoe Veerman zich gister manifesteerde, net of die hier in het ALS Van Bergen aan het wegsteken was
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7782
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Re: EK 2024

Bericht door Feanfan 1 »

Die afgekeurde goal van Simons tegen Frankrijk is toch duidelijk 100% buitenspel. Iedereen moet die oranjebril eens afzetten
Dumfries staat gewoon in de weg, zodat de keeper niet kan duiken. De keeper had waarschijnlijk niet gedoken, maar dat maakt in dit geval niks uit
Als Dumfries rechts van de keeper had gestaan, had hij niet hinderlijk buitenspel gestaan
jorro
Invaller
Berichten: 417
Lid geworden op: 14-12-2004 20:21

Re: EK 2024

Bericht door jorro »

Feanfan 1 schreef: 22-06-2024 14:35 Die afgekeurde goal van Simons tegen Frankrijk is toch duidelijk 100% buitenspel. Iedereen moet die oranjebril eens afzetten
Dumfries staat gewoon in de weg, zodat de keeper niet kan duiken. De keeper had waarschijnlijk niet gedoken, maar dat maakt in dit geval niks uit
Als Dumfries rechts van de keeper had gestaan, had hij niet hinderlijk buitenspel gestaan
Ik ken het spelregelboekje onvoldoende, maar dit is wel een interessant moment natuurlijk. Die keeper heeft net een schot gekeerd en had daardoor nooit of te nimmer die hoek in kunnen duiken. Je kunt ook niet zeggen dat hij op Dumfries anticipeerde, want dat kan niet zo snel na zo'n redding. Dus met of zonder Dumfries was die bal er 99% zeker ingegaan. Dat is denk ik precies wat voor de langdurige twijfel bij de VAR heeft gezorgd. Ook 1% kans dat Dumfries eventueel toch wel zou kunnen hinderen is genoeg.
Verder een prima uitslag gister. Ik kan me totaal niet vinden in al die zure reacties dat het zo behoudend was. Ja wat wil je dan, in schoonheid sterven met 4-1 verlies? Deze ploeg heeft verdorie de afgelopen twee keer in de WK finale gestaan. Dan ga je die echt niet zomaar van het veld blazen... Wel moet de secuurheid in de passing echt beter, dat was veel te slordig.
Gebruikersavatar
Pibe
Jeugdspeler
Berichten: 42
Lid geworden op: 08-04-2024 14:43

Re: EK 2024

Bericht door Pibe »

Ik stoor me er ook een beetje aan. Dumfries staat precies tussen de keeper en de baan van het schot in. Op de beelden op volle snelheid zie je dat de keeper de bal nooit zou kunnen hebben gehad, maar dan zou de discussie over aanpassing van de regels moeten gaan. Realisme en objectiviteit ontbreekt overigens sowieso bij een groot deel van de oranje fans.
jorro
Invaller
Berichten: 417
Lid geworden op: 14-12-2004 20:21

Re: EK 2024

Bericht door jorro »

Pibe schreef: 22-06-2024 15:24 Realisme en objectiviteit ontbreekt overigens sowieso bij een groot deel van de oranje fans.
Grappig dat je dit zegt en heel herkenbaar. Ik ben van zowel sc Heerenveen als Oranje groot supporter. Maar juist door het Heerenveensupporter zijn kijk ik vaak realistisch en ook wat behoudend naar de prestaties van Oranje. Dit in tegenstelling tot veel vrienden en bekenden die in het dagelijks leven supporter van top 3 clubs zijn.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7782
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Re: EK 2024

Bericht door Feanfan 1 »

Vieze kut Makkelie. Maar liefst 8 minuten blessuretijd voor niks. Daardoor Kroatië eruit en mijn Scorito aan flarden
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2539
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Re: EK 2024

Bericht door Vrieskist »

Feanfan 1 schreef: 24-06-2024 23:02 Vieze kut Makkelie. Maar liefst 8 minuten blessuretijd voor niks. Daardoor Kroatië eruit en mijn Scorito aan flarden
Haha herkenbaar, ik had Kroatie op 1-0 in scorito, bij mij is die poule ook mislukt :lol:
Veel gele kaarten vond ik ook, en die tellen dan ook weer op voor extra tijd.
Gebruikersavatar
AMDJ
Verified
Beheerder
Berichten: 128
Lid geworden op: 30-05-2006 23:57

Re: EK 2024

Bericht door AMDJ »

Feanfan 1 schreef: 24-06-2024 23:02 Vieze kut Makkelie. Maar liefst 8 minuten blessuretijd voor niks. Daardoor Kroatië eruit en mijn Scorito aan flarden
6 wissels, 6 gele kaarten, VAR-check en dan nog het tijdrekken van die Kroaten. Wat denk je van die wissel van Modric?
Jammer om te horen van je Scorito :wink: Vond het aantal minuten extra tijd wel terecht.

Kroatië heeft een sympathiek team als ze winnen, maar nu geven ze iedereen de schuld behalve hun eigen mislukte catenaccio de 2e helft.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7782
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Re: EK 2024

Bericht door Feanfan 1 »

Dat Kroatië een teleurstellend EK speelde is duidelijk. Zeker als je de 2-2 tegen Albanië ook nog meerekent
Maar Makkelie floot vorige week Duitsland - Hongarijë. De tweede helft: 1 doelpunt, 10 wissels en 3 gele kaarten, extra tijd 3 minuten ....

Maar de meeste scheidsrechters fluiten inconsequent. Als er 4 minuten blessuretijd is en dan wordt er nog een keer gewisseld, fluiten ze af op minuut 94:00 i.p.v. 94:30.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2188
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: EK 2024

Bericht door Marça »

Het is uiteindelijk niet aan de scheidsrechter om te bepalen hoeveel tijd erbij komt, dat is aan de 4e official.

Aangezien er duidelijke regels zijn voor het bijtellen van tijd op basis van kaarten en goals, stel ik voor om dat transparant toe te voegen tijdens de wedstrijd. Twee wissels = 1 minuut erbij. Voor twee gele kaarten staat volgens mij ook een minuut. Dat kan tegenwoordig al tijdens de wedstrijd worden toegevoegd. Is er een lange blessurebehandeling? Dan nog x-minuten erbij. Dat hoeft niet pas in de 90e minuut te worden gecommuniceerd.
N01tra
Verified
Nieuw talent
Berichten: 72
Lid geworden op: 12-03-2019 15:07

Re: EK 2024

Bericht door N01tra »

Marça schreef: 25-06-2024 11:54 Het is uiteindelijk niet aan de scheidsrechter om te bepalen hoeveel tijd erbij komt, dat is aan de 4e official.
Is dat een EK/WK regel en/of is dat ook in de competieties gwijzigd?
Voorheen (iig 22/23 nog) was het zo dat de 4e official de minimale extra tijd aangeeft, die hij van de scheidsrechter doorkrijgt.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2188
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: EK 2024

Bericht door Marça »

N01tra schreef: 25-06-2024 13:46 Is dat een EK/WK regel en/of is dat ook in de competieties gwijzigd?
Voorheen (iig 22/23 nog) was het zo dat de 4e official de minimale extra tijd aangeeft, die hij van de scheidsrechter doorkrijgt.
Hmm... Begin nu ook te twijfelen. Zie verschillende bronnen verschillende dingen zeggen. Ik ging er vanuit dat de 4e official dit doet omdat die ook administratieve handelingen verricht en beter overzicht heeft dan een arbiter, die alleen een horloge tot zijn beschikking heeft.
N01tra
Verified
Nieuw talent
Berichten: 72
Lid geworden op: 12-03-2019 15:07

Re: EK 2024

Bericht door N01tra »

Marça schreef: 25-06-2024 14:10 Hmm... Begin nu ook te twijfelen. Zie verschillende bronnen verschillende dingen zeggen. Ik ging er vanuit dat de 4e official dit doet omdat die ook administratieve handelingen verricht en beter overzicht heeft dan een arbiter, die alleen een horloge tot zijn beschikking heeft.
V.z.i.w. is dat horloge leidend, de scheids bepaald ook wanneer hij 'de tijd stopt'.
De 4e official is puur ondersteunend.

https://www.knvb.nl/downloads/bestand/2 ... al-2023-24
Pagina 69
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2188
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: EK 2024

Bericht door Marça »

Duidelijk! 👍
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2539
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Re: EK 2024

Bericht door Vrieskist »

Andere discussie, maar laten we gewoon overstappen op zuivere speeltijd.

Nederland vandaag heel matig, grote gaten, slecht verdedigd, alle kansen vlogen er ook nog eens in. Hopelijk worden ze wakker de volgende ronde anders zit het toernooi er snel op.
N01tra
Verified
Nieuw talent
Berichten: 72
Lid geworden op: 12-03-2019 15:07

Re: EK 2024

Bericht door N01tra »

Vrieskist schreef: 25-06-2024 22:03 Andere discussie, maar laten we gewoon overstappen op zuivere speeltijd.

Nederland vandaag heel matig, grote gaten, slecht verdedigd, alle kansen vlogen er ook nog eens in. Hopelijk worden ze wakker de volgende ronde anders zit het toernooi er snel op.
Als ze de eerstvolgende ronde wel wakker zijn, komen ze nóg tekort.
Ze mogen de UEFA op hun blote knietjes danken dat er nu ook nummers 3 naar de 8e finale gaan.
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2539
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Re: EK 2024

Bericht door Vrieskist »

Ik zag gister bij Nederland ook vlagen wat wij bij Heerenveen zagen dit jaar, langzaam rond tikken, op het middenveld compleet verzuipen en overal te laat komen. Nou heeft het Nederlands elftal meer kwaliteiten dan Oostenrijk, dus ik denk dat het gister dan ook vooral een tactisch probleem was. En misschien een deel motivatie/trots?
N01tra
Verified
Nieuw talent
Berichten: 72
Lid geworden op: 12-03-2019 15:07

Re: EK 2024

Bericht door N01tra »

Vrieskist schreef: 26-06-2024 10:34 Ik zag gister bij Nederland ook vlagen wat wij bij Heerenveen zagen dit jaar, langzaam rond tikken, op het middenveld compleet verzuipen en overal te laat komen. Nou heeft het Nederlands elftal meer kwaliteiten dan Oostenrijk, dus ik denk dat het gister dan ook vooral een tactisch probleem was. En misschien een deel motivatie/trots?
Je tactisch plan kan nog zo goed zijn, maar als je spelers verzaken hang je.
En dat is ook in het NL elftal al jaren het probleem; (veel) spelers verzaken, het is allemaal net niet.
Plaats reactie