12-05-2024: sc Heerenveen - Vitesse (1-3)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

jorro
Invaller
Berichten: 417
Lid geworden op: 14-12-2004 20:21

Re: 12-05-2024: sc Heerenveen - Vitesse (14:30 uur)

Bericht door jorro »

Superfries1994 schreef: 13-05-2024 00:32 Wat zou jij willen dat de supporters gaan doen, Jorro? Massaal de kaarten opzeggen? :roll:
Het gaat mij om de gelatenheid die ik overal bespeur, zowel op het veld als onder de supporters. Het lijkt wel alsof het ons niets doet. We staan er een beetje schouderophalend bij te kijken en gaan dan weer over tot de orde van de dag. Ik zeg niet dat we het hoofdgebouw moeten bestormen, seizoenkaarten niet moeten verlengen of de training moeten verstoren met een capuchonnetje op. Maar ook ons kan het zomaar overkomen dat we af moeten dalen naar de KKD. Ook sc Heerenveen kan degraderen. Staan we dan ook nog zo gelaten op de tribune te kijken en schouders op te halen? Ik ga er maar weer eens een mailtje aan wagen richting de club. Levert natuurlijk geen bal op, maar het lucht mij wel op denk ik :wink:
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2188
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: 12-05-2024: sc Heerenveen - Vitesse (1-3)

Bericht door Marça »

We zitten natuurlijk al een jaar of tien in deze situatie en je merkt daarin duidelijk dat het heilige vuur onder fans wat begint te doven. Het kan ook zomaar weer aanwakkeren maar op dit moment is dit wat het is. Niet voor het eerst weten we in de tweede helft (notabene richting de fanatieke fans) tegen Vitesse amper wat te creëren. Eén knap schot van Sahraoui en dat was het...

Juist tegen de ploegen die tegen degradatie vechten (Vitesse, Volendam en Excelsior) kunnen we geen vuist maken. Dat is gewoon erg pijnlijk om te zien. Ik snap dat we niet meer de middelen hebben om een topteam neer te zetten die om plek 5/6 strijdt, maar een hele helft vrijwel niets kunnen klaarspelen tegen degradanten is wel het andere uiterste.

Het enige wat we kunnen doen is hopen op een mooie transferzomer en er na een zomervakantie weer met z'n allen achter gaan staan. Dit seizoen vergeten en weer vooruit! Blijven hangen in mineur gaat niemand verder helpen.
Abenello
Bankzitter
Berichten: 207
Lid geworden op: 28-06-2023 08:44

Re: 12-05-2024: sc Heerenveen - Vitesse (1-3)

Bericht door Abenello »

Vitesse zat sinds de degradatie ook echt wel in een betere fase. Twee weken geleden wonnen ze van Fortuna en vorige week hadden ze moeten winnen van Utrecht. Maar voor de rest klopt het wat je zegt. Het is middelmaat troef, zowel op het veld als op de ranglijst. Wat dat betreft presteren we best constant, tussen plaats 8 en 12. Helaas geen overperform jaren zoals Sparta en Go Ahead, maar ook geen uitglijders zoals bij Groningen, Heracles en Vitesse. Laten we hopen dat we de komende jaren weer wat steviger naar het linkerrijtje toe groeien, dat verkleint ook de kans op degradatie.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2188
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: 12-05-2024: sc Heerenveen - Vitesse (1-3)

Bericht door Marça »

Om nog wel een positief puntje uit te lichten: Andries Noppert was met zijn uitschuifbare benen een uitstekende sta in de weg gisteren! Ik heb de 1-1 niet teruggekeken (ga ik ook niet meer doen) maar bij de 2e en 3e goal kon hij weinig doen. Wél weer drie tegengoals, dat is wel jammer...
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2068
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Re: 12-05-2024: sc Heerenveen - Vitesse (14:30 uur)

Bericht door Superfries1994 »

jorro schreef: 13-05-2024 08:48 Het gaat mij om de gelatenheid die ik overal bespeur, zowel op het veld als onder de supporters. Het lijkt wel alsof het ons niets doet. We staan er een beetje schouderophalend bij te kijken en gaan dan weer over tot de orde van de dag. Ik zeg niet dat we het hoofdgebouw moeten bestormen, seizoenkaarten niet moeten verlengen of de training moeten verstoren met een capuchonnetje op. Maar ook ons kan het zomaar overkomen dat we af moeten dalen naar de KKD. Ook sc Heerenveen kan degraderen. Staan we dan ook nog zo gelaten op de tribune te kijken en schouders op te halen? Ik ga er maar weer eens een mailtje aan wagen richting de club. Levert natuurlijk geen bal op, maar het lucht mij wel op denk ik :wink:
Sorry, maar wat een onzin. De supporters doen juist het enige juiste om het tij te keren. Dat is namelijk achter de club staan, juist in een kleurloos seizoen. Dat is ook waarom je supporter bent. Het stadion zat de laatste jaren niet zo vol als nu, het aantal seizoenkaarthouders stijgt ieder jaar en de sfeer in het stadion is hartstikke goed te noemen.

Nee, dan openlijk je twijfels uiten over het verlengen van een seizoenkaart, die ene kaart van jou gebruiken als 'drukmiddel' en een mailtje naar de klantenservice van een MKB-bedrijf. Inderdaad, dat levert geen bal op. Prima dat je je vraagtekens zet bij beleidskeuzes en opstellingen, is heel erg veel op aan te merken, maar dit zijn echt nutteloze posts.
vlqrt
Superster
Berichten: 3095
Lid geworden op: 11-08-2003 13:17
Locatie: Leeuwarden

Re: 12-05-2024: sc Heerenveen - Vitesse (1-3)

Bericht door vlqrt »

Marça schreef: 13-05-2024 12:02 Om nog wel een positief puntje uit te lichten: Andries Noppert was met zijn uitschuifbare benen een uitstekende sta in de weg gisteren! Ik heb de 1-1 niet teruggekeken (ga ik ook niet meer doen) maar bij de 2e en 3e goal kon hij weinig doen. Wél weer drie tegengoals, dat is wel jammer...

1-0 kon je Noppert weinig verwijten, was trouwens positief verbaast over zijn duidelijke ongenoegen wanneer hij een snelle spelhervatting probeerde te doen en er was niemand die vrij liep.
Het is maar een spelletje
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15977
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Re: 12-05-2024: sc Heerenveen - Vitesse (14:30 uur)

Bericht door Heerenveen rules »

jorro schreef: 13-05-2024 08:48 Het gaat mij om de gelatenheid die ik overal bespeur, zowel op het veld als onder de supporters. Het lijkt wel alsof het ons niets doet. We staan er een beetje schouderophalend bij te kijken en gaan dan weer over tot de orde van de dag. Ik zeg niet dat we het hoofdgebouw moeten bestormen, seizoenkaarten niet moeten verlengen of de training moeten verstoren met een capuchonnetje op. Maar ook ons kan het zomaar overkomen dat we af moeten dalen naar de KKD. Ook sc Heerenveen kan degraderen. Staan we dan ook nog zo gelaten op de tribune te kijken en schouders op te halen? Ik ga er maar weer eens een mailtje aan wagen richting de club. Levert natuurlijk geen bal op, maar het lucht mij wel op denk ik :wink:
Helemaal met je eens. Ik zat gisteren NAC- Roda te kijken en de verslaggever zei dat de supporters van NAC duidelijk hun ongenoegen hebben geuit na de wedstrijd tegen Top Oss vrijdag. Het schaam je kapot en meerdere teksten had de groep duidelijk op scherp gezet. Vervolgens vochten ze als leeuwen met een 3-1 overwinning tot gevolg.
Hier accepteren we maar dat een spelersgroep niks uitstraalt om te winnen. Doods en karakterloos. Tegen PSV en Vitesse nul gele kaarten. Het mag allemaal hier. Geen ongenoegen, zelfs wat klappen voor de spelers. Lekkere winnaarsmentaliteit.
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2539
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Re: 12-05-2024: sc Heerenveen - Vitesse (1-3)

Bericht door Vrieskist »

Vroeger werd er ook meer normaal aangemoedigd in het stadion, nu kijkt iedereen naar Nieuw Noord of ze weer een liedje gaan zingen.
Ook voor de wedstrijd wordt alle voetbalsfeer vakkundig gesmoord door de harde muziek.
Driemaal is scheepsrecht
Jeugdspeler
Berichten: 29
Lid geworden op: 23-04-2024 21:59

Re: 12-05-2024: sc Heerenveen - Vitesse (14:30 uur)

Bericht door Driemaal is scheepsrecht »

jorro schreef: 13-05-2024 08:48 Het gaat mij om de gelatenheid die ik overal bespeur, zowel op het veld als onder de supporters. Het lijkt wel alsof het ons niets doet. We staan er een beetje schouderophalend bij te kijken en gaan dan weer over tot de orde van de dag. Ik zeg niet dat we het hoofdgebouw moeten bestormen, seizoenkaarten niet moeten verlengen of de training moeten verstoren met een capuchonnetje op. Maar ook ons kan het zomaar overkomen dat we af moeten dalen naar de KKD. Ook sc Heerenveen kan degraderen. Staan we dan ook nog zo gelaten op de tribune te kijken en schouders op te halen? Ik ga er maar weer eens een mailtje aan wagen richting de club. Levert natuurlijk geen bal op, maar het lucht mij wel op denk ik :wink:
Gelatenheid? Ik ervaar dat echt heel anders. Qua support (en in mijn ogen dus beleving) hebben we juist ontzettende stappen gemaakt de afgelopen jaren. En niet alleen op de Noord tribune, maar zelfs op Oost, West en Zuid.

We hebben juist met z'n allen (supporters én spelers) twee seizoenen geleden een omslag weten te creëren, vanuit 'mogelijke degradatie' naar het uiteindelijk behalen van de Play-offs. Vorig seizoen opnieuw de Play-offs weten te halen. Ook dit seizoen hebben we die lijn door weten te trekken. Volle support tijdens de wedstrijden (uit en thuis), maar ook ons ongenoegen laten blijken op de momenten dat het ons tegenstond (na de 0-3 tegen Excelsior richting Kees, GAE, Utrecht, PSV etc). In die wedstrijden hebben we het al laten liggen en dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat het zondag wellicht inderdaad een beetje 'gelaten' was tijdens de wedstrijd. Wat hadden we nog meer moeten doen dan het fluitconcert en het massaal het stadion verlaten na laatste fluitsignaal (ik ben overigens toch blijven zitten, omdat ik me daar beter bij voelde, maar kon het volkomen begrijpen dat veel dat niet hadden)?

Ook voor mij voelt dit seizoen echt als verloren; er had zoveel meer ingezeten. Zowel qua eindresultaat als vermaak. Ook ik ben blij dat Kees weg is en dat we straks hopelijk weer herkenbaarder voetbal gaan spelen. Er zijn genoeg en ook zware uitdagingen binnen de club (en er gaat nog steeds genoeg mis), maar ik heb juist ook het gevoel dat we na jaren wel weer ergens langzaam naartoe aan het bouwen zijn, in plaats van nog steeds in verval zijn.

Ik kan oprecht zeggen dat ik dat hét enige voordeel vind van onze mindere jaren/verval, dat we met een groep supporters zijn overgebleven waar ik me meer mee kan identificeren. Alsof er een hele andere groep supporters zijn overgebleven de laatste jaren (een beetje wat je had tijdens Europese avonden in onze glorie jaren. Daar kwam ook altijd net een ander publiek op af. Ik kon toen ook meer genieten van een fanatiek, maar niet 100% gevuld stadion, dan tijdens de competitie wedstrijden die altijd uitverkocht waren).
CJunior
Jeugdspeler
Berichten: 35
Lid geworden op: 08-04-2024 10:22

Re: 12-05-2024: sc Heerenveen - Vitesse (1-3)

Bericht door CJunior »

Vrieskist schreef: 14-05-2024 16:13 Vroeger werd er ook meer normaal aangemoedigd in het stadion, nu kijkt iedereen naar Nieuw Noord of ze weer een liedje gaan zingen.
Ook voor de wedstrijd wordt alle voetbalsfeer vakkundig gesmoord door de harde muziek.
Met name dat laatste vind ik ook erg storend. Muziek (die bij de club/supporters hoort), oké, maar nu is het één bult lawaai en komt het boven NN uit. Het moedigt niet echt aan om mee te doen, ook op andere vakken (naast NN) niet. Hopelijk gauw safe standing op Noord zodat er meer sfeer komt op de korte zijde.
Gebruikersavatar
Pibe
Jeugdspeler
Berichten: 42
Lid geworden op: 08-04-2024 14:43

Re: 12-05-2024: sc Heerenveen - Vitesse (1-3)

Bericht door Pibe »

Plaats reactie