02-04-2005: sc Heerenveen-Ajax (2-1)

› je eigen voor- en nabeschouwingen

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
the rockII
Selectiespeler

Bericht door the rockII »

Wedstrijd van het jaar weer gewonnen. Het seizoen is voor een groot deel al geslaagd :stan: :stan:

Geen goede wedstrijd maar Heerenveen was de ploeg die het meest strijd leverde en op die manier verdient heeft gewonnen.

Vreselijk veel ..........op de nieuwe tribune. Hier is maar 1 gebaar voor: :urgs:

ANTI AJAX 8) 8)
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Ik heb nog een mail van SCH waarin het een en ander wordt uitgelegd.
Beste Sc Heerenveen,

Afgelopen donderdagavond heb ik genoten van de geweldige
wedstrijd tussen Heerenveen en Newcastle Utd. Behalve de
stand was er nog een punt van irritatie dat ik graag wil
melden bij de club. In vak 17 zaten een aantal Newcastle
supporters die dit luid en duidelijk lieten merken. Dit
irriteert mij mateloos.

Wanneer dit een incident was geweest had ik deze mail niet
gestuurd, maar ik merk meer en meer op dat er fans van de
uitspelende partij in Heerenveen vakken zitten. Dit
terwijl er honderden zo niet duizenden feanfans niet
aanwezig kunnen zijn, omdat zij niet aan kaarten kunnen
komen.

Mijn vraag is of er vanuit de club ook actie wordt genomen
om dit fenomeen de kop in te drukken. Ik weet dat ik niet
de enige ben die zich hier aan stoort. Vooral tegen AZ
(vak 22) was het een enorme bron van irritatie.

Met vriendelijke groet,
Folkert Leenstra
Geachte mevrouw/deheer Leenstra,

Bij Uefa cup of CL dienen wij als club een aantal kaarten te verstrekken aan de tegenstander en wel een maximum van 5 % van de totale capaciteit aan de
supporters van de tegenpartij in een gesegmenteerd vak en een maximum van 200 toegangskaarten van een 1e kwaliteit aan spomsors van de tegenpartij.

De supporters van Newcastle zijn de 100 kaarten geweest die wij in overleg met hen hebben afgesproken en die wij dan ook reglementair dienden te verstrekken.
Bij de wedstrijd tegen AZ zijn er sponsors van hen geplaats op de Oosttribune dit wordt gedaan via de afspraken die wij als clubs hebben via de NBCA
regeling. Deze plaatsen waren voorheen op de westtribune.

Met vriendelijke groeten,

H.F. Hoekstra
Directeur financiële zaken

sc Heerenveen
Postbus 513
8440 AM Heerenveen
Bezoekadres:
Huismanstraat 5
8448 GZ Heerenveen
Tel. +31 (0)513-612169
Fax.+31 (0)513-610512
Teletekstpagina 826
<http://www.sc-heerenveen.nl/>
Heb de mail al een tijdje in mn mailbox, maar omdat de discussie doodgebloed was zag ik het nut er niet van in om hem te posten.
Jaap F.
Erelid

Bericht door Jaap F. »

Wat kan het verschillen vanuit het stadion en op de tv. Ik vond Jol niet bijzonder sterk maar zeker niet bijzonder slecht fluiten. Hij communiceert veel en je merkt dat de spelers dat wel waarderen.
Akkrum fan
Invaller

Bericht door Akkrum fan »

the rockII schreef: Vreselijk veel ..........op de nieuwe tribune. Hier is maar 1 gebaar voor: :urgs:
Ben ik met je eens ik zat ook op de nieuwe tribune maar ik zat met een vriend van mij tussen 40 tot 50 ajax supporters in :urgs: Toen ik in het begin anti ajax zij zat bijna iedereen mij aan te kijken :D maar na de wedstrijd was het in een keer stil om ons heen :wink:
Surhuisterveen
Forumicoon
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Belangrijke overwinning,, kan ik mn broertje weer pesten die voor ajax is, hij zat naast me op de hoofdtribune.
drost had wat moeite met rosales maar verder heeft de verdediging niet zoveel te doen gehad. Overigens zal drost het seizoen afmaken als linksback
Rzasa dit seizoen niet meer in actie voor SC Heerenveen

Tomasz Rzasa komt naar verwachting dit seizoen niet meer in actie voor zijn ploeg SC Heerenveen. De Pool liep tijdens de interland tegen Noord-Ierland een blessure op aan zijn enkel, die vergelijkbaar is met de blessure van Arjen Robben.

Maandag zal er meer bekend zijn over de ernst van de blessure. Dan zal de 31-jarige linksback een MRI-scan laten maken.
SCH
Lipton
Forumicoon

Bericht door Lipton »

Dat is natuurlijk erg jammer voor hem, en voor sc Heerenveen dat net zijn contract heeft verlengd.
Maar dit bied Drost natuurlijk een leuke kans om zich te bewijzen dat hij de links back is voor volgend seizoen.
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

Niks is beter dan winnen van het arrogante volkje uit de hoofdstad! Zag die lui juichen bovenin vak 26. Echt een blamage voor de kaartverkoop dat zulke lui daar zitten. Staan er zoveel supporters op de wachtlijst en dan zitten daar Ajacieden. Het is ook alleen bij ons mogelijk dat dat wordt geaccepteerd door de fans. En dan wordt daar logischerwijs agressief op gereageerd en dan staat zo'n vrouwelijke steward daar te zeiken.

Toch wel een terechte overwinning. Wel met zeer matig spel en wat mij het eerste uur erg tegenviel was de mentaliteit. Steeds te laat en nooit eens uitdelen.
Maar de 2 goals maken alles goed!
Jelmert
Bankzitter
Contacteer:

Bericht door Jelmert »

hier kan alles en we laten dat ook allemaal toe als er een spandoek verkeerd hangt of het kan niet door de beugel wordt ie weg gehaald
inderdaad, maar als er een spandoek van ajax hangt bij vak 428/429 dan laten ze die dus mooi hangen. Hoezo provocerend??
Hier moet dus echt wat aan gedaan worden!!

om dan nog maar een keer om de welbekende "koffiekanners" te zeiken. Er werd vriendelijk aan mij gevraagd om te gaan zitten omdat de beste man de warming-up wilde zien. :blbl: Dit ging mij toch echt te ver, ik krijg al een houten reet van 90 minuten op die stoeltjes, dus ben ik maar blijven staan.

Over de wedstrijd dan nog even. Zeer solide wedstrijd, weinig weggegeven, gevochten voor elke meter, eindresultaat uitstekend.

Wel zuur dat Rzasa nu net over die 70% heen is zodat zijn contract verlengd is, Drost is een prima vervanger.
wikenoost
Invaller
Contacteer:

Bericht door wikenoost »

vlqrt schreef:Ik heb nog een mail van SCH waarin het een en ander wordt uitgelegd.
<knip>
Wauw dat je een reactie kreeg zeg.
Ik heb in het verleden ook wel een paar keer gemaild maar nooit geen antwoord gekregen.
dat ging toen over feyenoorders in vak13 (de mistwedstrijd)
Joho
Selectiespeler

Bericht door Joho »

Heerenveen Rules schreef:Het is ook alleen bij ons mogelijk dat dat wordt geaccepteerd door de fans.
En dat is mooi en moet vooral zo blijven. Reageer niet zo agressief.
Johnny '86
Wereldspeler

Bericht door Johnny '86 »

Joho schreef: En dat is mooi en moet vooral zo blijven. Reageer niet zo agressief.
Tuurlijk! Dat is prachtig, en die ajax-spandoeken er ook nog bij...geweldig toch dat het hier zo gebroederlijk kan? Wat prachtig dat dat allemaal kan bij ons cluppie! Misschien moeten we het uitvak maar afschaffen, dit is toch veel leuker :grmbl: :blbl:
Joho
Selectiespeler

Bericht door Joho »

Jij snapt het helemaal, krijgen we misschien toch noch iets van een engelse sfeer wat iedereen zo geweldig vindt.
HaEmTeDe
Invaller

Bericht door HaEmTeDe »

Joho schreef: En dat is mooi en moet vooral zo blijven. Reageer niet zo agressief.
Nee zolang we winnen dan kunnen we natuurlijk leuk praten. Maar ik geef toe dat ik niet op grotere groepen supporters zit te wachten bij me in het vak. Je ziet toch dat mensen vaak op elkaar gaan reageren en vindt dat het uitvak bedoeld is voor grotere groepen en dat wat mij betreft hier en daar enkelingen er best tussten mogen zitten. Grotere groepen (fanatieke) supporters leidt echt tot problemen.
Is het vandaag niet dan komt dat echt nog wel een keer

p.s. Aangenaam verrast door het resultaat van de laatste 3 wedstrijden
Frisian Viking
Superster

Bericht door Frisian Viking »

casparD schreef:Ik ben er zelf niet bij geweest, en heb het moeten doen met teletekst en Studio Sport. Maar ik vraag me af in hoeverre we Radomski en met name Vayrynen gemist hebben. Is een eventueel vertrek intern op te vangen? Of moet er naar een externe vervanger gezocht worden?
Vayrynen is zeker op te vangen. Ik heb hem nog nooit een echte dragende speler gevonden, hij moet van bevliegingen hebben en die zijn dit seizoen erg schaars.

Als Radomski weggaat dan zie ik het toch wel wat somberder in. We hebben wel vervangers, die het ook goed doen, daar ligt het niet aan. Breuer verving hem erg goed, en Prager heeft ook al een aantal keer laten zien een uitstekende vervanger te zijn. Maar Radomski is zo verschrikkelijk belangrijk voor ons. Hij is de man die de lijnen uit zet. De verdedigers leveren de bal bij hem in, en als dat niet het geval is dan bepaald hij waar de bal naar toe gaat.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Ebiede
Verified
Forumicoon

Bericht door Ebiede »

Ik was nog niet onder de indruk van hem, maar vind het het vermelden waard dat ik vond dat Sikora gisteravond uitstekend inviel...
aardbeitje
Nieuw talent

Bericht door aardbeitje »

elke speler is vervangbaar, dat hebben we in het verleden vrij vaak gezien. Ik zou Radomski liever ook niet weg zien gaan maar sinds wanneer is ie eigenlijk zo belangrijk voor het elftal? volgens mij sinds een jaar of drie en hoe lang speelt ie hier? tuurlijk zou ik hem hier nog een aantal jaren aan het werk zien maar na die jaren wat dan? er komt toch een tijd dat ie weg gaat of dat nu is of over 2 jaar. hetzelfde vindt ik van mika je kan hem beter dit jaar laten gaan dan volgend jaar voor niks hij gaat toch wel weg.
Frisian Viking
Superster

aardbeitje schreef:elke speler is vervangbaar, dat hebben we in het verleden vrij vaak gezien. Ik zou Radomski liever ook niet weg zien gaan maar sinds wanneer is ie eigenlijk zo belangrijk voor het elftal? volgens mij sinds een jaar of drie en hoe lang speelt ie hier? tuurlijk zou ik hem hier nog een aantal jaren aan het werk zien maar na die jaren wat dan? er komt toch een tijd dat ie weg gaat of dat nu is of over 2 jaar. hetzelfde vindt ik van mika je kan hem beter dit jaar laten gaan dan volgend jaar voor niks hij gaat toch wel weg.
Radomski is al jaren erg belangrijk. Hij word altijd wat onder belicht omdat je hem eigenlijk nooit ziet, maar hij werkt zich helemaal uit de naad op het middenveld. Hij heeft spelers als Van Bommel vaker in de tang gehad dan net andersom. Radomski hier nu, uit mijn hoofd, 8 jaar. Hij is op dit moment de spelers die het langst bij Heerenveen onder contract staat.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Johnny '86
Wereldspeler

Bericht door Johnny '86 »

Tuurlijk! Dat is prachtig, en die ajax-spandoeken er ook nog bij...geweldig toch dat het hier zo gebroederlijk kan? Wat prachtig dat dat allemaal kan bij ons cluppie! Misschien moeten we het uitvak maar afschaffen, dit is toch veel leuker :grmbl: :blbl:
Joho schreef:Jij snapt het helemaal, krijgen we misschien toch noch iets van een engelse sfeer wat iedereen zo geweldig vindt.
Eehm... :?
Sarcasme kan geuit worden door prijzende taal, die in flagrante tegenspraak is met wat kennelijk bedoeld wordt.
MJP
Nieuw talent

Bericht door MJP »

jeroentjeheerenveen schreef:Het griekse wonderkind opnieuw 2-1 tegen de joden geweldig!!!
Let even op je woordgebruik !!
Anders wordt het volgende keer gestaakt !!

Het woord dat je gebruikt staat nl. op de zwarte lijst !!
Beetle
Superster
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Foto's zijn ge-update. Nu ook een mooi panorama erbij.

http://www.feanfans.nl
Wéér uit!!!!
sch-united
Selectiespeler

Bericht door sch-united »

Joho schreef:Jij snapt het helemaal, krijgen we misschien toch noch iets van een engelse sfeer wat iedereen zo geweldig vindt.
Jij hebt er verstand van zie ik wel. :blbl:
Currahee
Wereldspeler

Bericht door Currahee »

Ik snap niet dat iedereen zich zo druk maakt dat er een paar andere supporters in tussen de heerenveen supporters zitten. Het enige goede argument daartegen dat ik gelezen heb is dat er genoeg heerenveen supporters zijn die niet kunnen omdat ze geen kaart kunnen krijgen en deze lui hebben wel een kaartje.

Over de wedstrijd. Kort en bondig geljik spel was meer het spelbeeld. Maar ja je krijgt wel eens meer dan je verdiend 8) En jol heb ik me mateloos aan lopen ergeren. Hij heeft de hele wedstrijd dood gefloten. Maar gelukkig 3 pnt en volgende week twente ff pakken. 8)
Frisian Viking
Superster

MJP schreef:Let even op je woordgebruik !!
Anders wordt het volgende keer gestaakt !!

Het woord dat je gebruikt staat nl. op de zwarte lijst !!
Dit is een geintje, staat Joden op de zwarte lijst?

Hoe bedoel je discriminatie. Ik kan me wel voorstellen dat het anit-semitisme steeds meer toeneemt. Als je dit soort geloofsovertuigingen al op deze manier gaat verbieden dan ben je toch helemaal verkeerd bezig? Je mag wel Moslims, Boedhisten en Christen roepen, maar Jood is ten strengste verboden. Hoe verzin je zoiets nou weer dan.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
vlqrt
Superster

Bericht door vlqrt »

Ik denk dat Marcel van Praag de lijst heeft opgesteld :wink:
The_Hunter
Invaller

Bericht door The_Hunter »

om dan nog maar een keer om de welbekende "koffiekanners" te zeiken. Er werd vriendelijk aan mij gevraagd om te gaan zitten omdat de beste man de warming-up wilde zien. Dit ging mij toch echt te ver, ik krijg al een houten reet van 90 minuten op die stoeltjes, dus ben ik maar blijven staan.
nou dit was bij mij ook al zo in vak 426
wat een drama, eerst die ajax supporters die 5 rijen boven me zaten en toen ook nog voor de wedstrijd dat ze gingen zeggen dat ik moest gaan zitten :urgs:
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

Joho, jij was ook degene met wie de discussie ging over echte fan zeker?
Het begint mij al duidelijk te worden wat voor fan jij bent.............. Leuk of niet als je club een tegengoal krijgt en er naast je allerlei Ajacieden staan te juichen en te provoceren in het HEERENVEEN-vak. Ja, zeer geslaagd! Daar heb je een uitvak voor.
dekoning
Selectiespeler

Bericht door dekoning »

Dat in de nieuwe vakken allemaal Ajacieden zitten ligt volgens mij voornamelijk aan de "Heerenveen-supporters" die met hun clubkaart meerdere kaartjes halen en dan hun Ajax aanhangende familieleden meenemen of de kaartjes doorverkopen. Of zitten in de nieuwe vakken nu ook al hele groepen die door sponsoren worden uitgenodigd?

Mooie overwinning en vooral in de tweede helft een strijdbaar team gezien. Gelukkig is daarmee de eerste helft vergeten want die was door het eindeloze gebrei rn de moeizame passing nauwelijks het aanzien waard. Na de rust werd er directer gespeeld wat het allemaal een stuk aantrekkelijker maakte.

Na de wedstrijd nog even wat bij de Feanshop gekocht. Wederom was een deel van het personeel aldaar niet op de hoogte van het feit dat de lidmaatschapskaart van Nieuw Noord recht geeft op 10% korting. Misschien moet dit door NN nog eens aangekaart worden.

Oh ja, de tribunevlag kan beter vanaf de eerste rij van het vak worden uitgerold, nu kwam je in de knoei met de paal bovenin.
Tja....
Freezeman
Superster

Bericht door Freezeman »

dekoning schreef:Oh ja, de tribunevlag kan beter vanaf de eerste rij van het vak worden uitgerold, nu kwam je in de knoei met de paal bovenin.
Dat was idd erg zonde, de actie ging beetje de mist in.
Anti anti. :)
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

Freezeman schreef: Dat was idd erg zonde, de actie ging beetje de mist in.
Hij lag klaar om van boven naar beneden uitgerold te worden. Wij namen aan dat dat vanwege de palen daarboven wel duidelijk was. Daarbij ging hij tegen Newcastle ook van boven naar beneden.
Plaats reactie