Staat in de basis en scoort tegen Bayern.Feanfan 1 schreef:Gaat op huurbasis naar Arminia Bielefeld
Michel Vlap
Moderators: Beheerders, Fanmasters
- Satyr
- Superster
Re: Michel Vlap
-
Verified
- Forumicoon
En een assist 

- Superfries1996
- Wereldspeler
Staat in de belangstelling van Zwolle en Twente voor een mogelijke huurperiode. Voor zover Vlap weg mag van Anderlecht zie ik hem heel graag hier terugkeren. Toch een paar klassen beter dan wat we nu hebben en als valse spits ook beter dan Henk Veerman.
nou nou
-
- Wereldspeler
Definitief naar Twente. Wordt wel even wennen om hem binnen NL in een ander shirt te zien.
-
- Wereldspeler
Hopelijk voor Vlap zelf ookDSCH schreef:Definitief naar Twente. Wordt wel even wennen om hem binnen NL in een ander shirt te zien.

-
Verified
- Wereldspeler
Michel zingt in ieder geval het volkslied mee. Heerlijk om te zien!
- jeewee
- Basisspeler
En droeg tevens een rouwband, tezamen met onze spelers. Hoop hem ooit nog eens terug te zien in ons shirt!Joucke schreef:Michel zingt in ieder geval het volkslied mee. Heerlijk om te zien!

.-
-
- Superster
-
- Bankzitter
https://feanonline.nl/vlap-twijfelt-ove ... -niet-uit/ Op dit moment niet realistisch natuurlijk, maar hoe mooi zou het zijn wanneer Michel nog 1 keer een buitenlands avontuur tot een succes weet te brengen om vervolgens bij ons af te sluiten.
-
Vrieskist Verified
- Beheerder
Lees vandaag geruchten over een overstap naar Rusland. Dat zou toch wel zonde zijn 

-
- Selectiespeler
Je mag toch hopen dat iemand als Vlap toch iets meer moreel besef in zijn donder heeft. Voorheen voetbalden er alleen veroordeelde landgenoten als Promes en Vloet. Volgens mij voetballen er nu zelfs helemaal geen Nederlanders meer.
Maar voor ons niet zonde, wij pakken in dat geval minimaal 140.000,-.
Maar voor ons niet zonde, wij pakken in dat geval minimaal 140.000,-.
-
- Selectiespeler
Correctie: We hebben recht op 4,5% van de transfersom, niet de 4% die ik hierboven aanhoudt of de 5% waar de LC over bericht. Bij 3,5 miljoen gaat het dus om een bedrag van 158.000 + 45.000 aan eventuele bonussen.
-
- Wereldspeler
Iedereen heeft moreel in zijn donder, tot je daar in een paar jaar 4 miljoen netto op kunt halen.
-
Verified
- Forumicoon
Misschien kan vader Vlap met z'n laten we eerlijk zijn hier eerlijk meer over vertellen in Omrop Abe.
Spijt heb je morgen maar!
-
Verified
- Wereldspeler
Die vergelijking gaat niet helemaal op. Je moet kijken naar wat hij netto extra kan ophalen ten opzichte van andere opties. Hij speelt bij Twente niet voor niks, en bij andere opties die hij heeft verdient hij ook een vorstelijk salaris.SuperFrysk schreef: ↑10-07-2025 11:00 Iedereen heeft moreel in zijn donder, tot je daar in een paar jaar 4 miljoen netto op kunt halen.
Het is ook gewoon killing voor je imago, zelfs al zou je wat minder zwart/zit denken over de oorlog in Oekraïne.
-
- Jeugdspeler
Durf bijna wel krat bier op te leggen dat hij per direct stopt.
Dit zal in Sneek en omgeving slecht vallen en zullen best wel wat kritische vragen komen in hun prive omgeving.
Vind dit als supporter bijzonder jammer dat hij voor Russisch roebels kiest.
Zonder uberhaupt naar ze imago te kijken, snap ook niet dat hij gewoon niet geniet van het leven als profvoetballer.
De obsessie om maar meer te verdienen en je dood te staren op je bankrekening. Ja, ik heb daar zelf weinig begrip voor.
Vind mentaal zo zwak, geloof er heilig in dat soort mensen nooit echt, echt gelukkig zijn.
-
- Wereldspeler
Hij zal niet zoveel verdienen bij FC Twente om de rest van zijn leven met de voetjes omhoog te kunnen. In Rusland natuurlijk wel.Kaz_SCH schreef: ↑10-07-2025 12:55 Die vergelijking gaat niet helemaal op. Je moet kijken naar wat hij netto extra kan ophalen ten opzichte van andere opties. Hij speelt bij Twente niet voor niks, en bij andere opties die hij heeft verdient hij ook een vorstelijk salaris.
Het is ook gewoon killing voor je imago, zelfs al zou je wat minder zwart/zit denken over de oorlog in Oekraïne.
Iedereen kan hier wel hypocriet lopen doen, maar er zijn weinig die zo'n kans laten liggen. Heel makkelijk om vanaf een afstandje te oordelen.
-
- Selectiespeler
Hypocriet ben je als je zelf wel naar Rusland zou gaan, ik moet er niet aan denken.
-
- Wereldspeler
Laat ik het zo formuleren; Iedereen doet nu alsof ze het nooit zouden doen, maar 9 van de 10 zouden gewoon gaan als ze miljoenen konden verdienen. Het is makkelijk principes hebben zolang je ze niet hoeft te testen.
-
Verified
- Wereldspeler
Ik durf wel met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijk te stellen dat ik niet in Rusland zou gaan werken als ze me 10x zoveel zouden betalen.
-
Verified
- Wereldspeler
Moet je dat willen dan? Een jaar of 50 geen reet meer uitvoeren? Is dat een voorrecht dat voetballers hebben?SuperFrysk schreef: ↑10-07-2025 13:26 Hij zal niet zoveel verdienen bij FC Twente om de rest van zijn leven met de voetjes omhoog te kunnen. In Rusland natuurlijk wel.
Iedereen kan hier wel hypocriet lopen doen, maar er zijn weinig die zo'n kans laten liggen. Heel makkelijk om vanaf een afstandje te oordelen.
-
- Nieuw talent
Zit dan nog wel een verschil tussen het salaris van Michel (wat zal hij verdienen bij Twente, 7 ton?) en de gemiddelde Nederlander..SuperFrysk schreef: ↑10-07-2025 13:43 Laat ik het zo formuleren; Iedereen doet nu alsof ze het nooit zouden doen, maar 9 van de 10 zouden gewoon gaan als ze miljoenen konden verdienen. Het is makkelijk principes hebben zolang je ze niet hoeft te testen.
-
- Wereldspeler
Ja tuurlijk zit daar verschil in, maar dat is eigenlijk niet het punt. Het gaat erom dat principes pas echt getest worden als je er iets voor moet opgeven. Of je nou modaal verdient of al 7 ton per jaar pakt (-50% Belasting), als je ergens miljoenen kunt pakken, zeggen heel veel mensen toch ineens ja. Dat is gewoon menselijk.henkjan101 schreef: ↑10-07-2025 14:22 Zit dan nog wel een verschil tussen het salaris van Michel (wat zal hij verdienen bij Twente, 7 ton?) en de gemiddelde Nederlander..
Niemand van ons zal het ooit overkomen en dus kunnen we allemaal wel zeggen dat we het niet zouden doen. Dat is lekker makkelijk.
-
Verified
- Wereldspeler
Maar iemand als Vlap zal toch ook nog wel andere opties hebben, misschien niet zo goed betaald als Rusland, maar wel beter betaald dan Twente? Hij zit sowieso al ver boven de grens voor comfortabel leven.SuperFrysk schreef: ↑10-07-2025 14:34 Ja tuurlijk zit daar verschil in, maar dat is eigenlijk niet het punt. Het gaat erom dat principes pas echt getest worden als je er iets voor moet opgeven. Of je nou modaal verdient of al 7 ton per jaar pakt (-50% Belasting), als je ergens miljoenen kunt pakken, zeggen heel veel mensen toch ineens ja. Dat is gewoon menselijk.
Niemand van ons zal het ooit overkomen en dus kunnen we allemaal wel zeggen dat we het niet zouden doen. Dat is lekker makkelijk.
En als het gaat over iets opgeven. Dat gaat hij nu pas écht doen. Je geeft misschien wel veel meer op dan je wil door in Rusland te gaan spelen. Vreselijke uitwedstrijden in weet ik veel waar, de publieke opinie, grillige voorzitters, de afstand tot vrienden en familie, je interne morele kompas, enorm strenge winters, de taalbarrière. Wil je dat echt allemaal opgeven voor een paar miljoen euro meer dan de paar miljoen euro die je hier ook wel kunt verdienen?
-
- Wereldspeler
Nou, ik denk dat Vlap helemaal niet zoveel opties heeft. Twente verlangt 5 miljoen, welke club gaat dat nog voor hem neerleggen? Zijn contract loopt aan het einde van het seizoen af, maar misschien is deze kans dan alweer vervlogen.Kaz_SCH schreef: ↑10-07-2025 14:44 Maar iemand als Vlap zal toch ook nog wel andere opties hebben, misschien niet zo goed betaald als Rusland, maar wel beter betaald dan Twente? Hij zit sowieso al ver boven de grens voor comfortabel leven.
En als het gaat over iets opgeven. Dat gaat hij nu pas écht doen. Je geeft misschien wel veel meer op dan je wil door in Rusland te gaan spelen. Vreselijke uitwedstrijden in weet ik veel waar, de publieke opinie, grillige voorzitters, de afstand tot vrienden en familie, je interne morele kompas, enorm strenge winters, de taalbarrière. Wil je dat echt allemaal opgeven voor een paar miljoen euro meer dan de paar miljoen euro die je hier ook wel kunt verdienen?
Hij is alweer 28 jaar oud, dus met een beetje geluk kan die nog een jaar of 4-5 voetballen. Dit is misschien wel zijn enige kans om zijn financiën nog een keer goed te regelen.
En wat je zegt, je hebt helemaal gelijk. Het zal geen feest zijn, maar dat is het in Saudi Arabië ook niet. En toch vertrekken ze allemaal stuk voor stuk die kant op. Ik denk ook dat je een beetje overschat hoeveel voetballers hier verdienen en onderschat wat ze in Rusland kunnen verdienen.
-
- Nieuw talent
Ik dacht dat het simpelweg geruchten waren, maar als ik diverse voetbalsites check lijkt het echt concreet. Ongelofelijk, naast het morele aspect (ja, daar mag je anders over denken), wil je dit toch ook niet nu je nét vader bent geworden en zo close bent met je familie? Puur praktisch, maar die kunnen bijvoorbeeld niet met een directe vlucht bij je op visite (en omgekeerd).
Man, als je je hele leven bij Heerenveen zou voetballen heb je in principe al een zorgeloos leven. Dan heeft hij ook al een avontuurtje gehad bij Anderlecht, speelt nu bij een subtopper met een prima salaris. En Spartak zou toch niet de enige mogelijkheid voor hem zijn (los van het salaris)?
Echt doodzonde, en vind het totaal niet bij hem passen.
Man, als je je hele leven bij Heerenveen zou voetballen heb je in principe al een zorgeloos leven. Dan heeft hij ook al een avontuurtje gehad bij Anderlecht, speelt nu bij een subtopper met een prima salaris. En Spartak zou toch niet de enige mogelijkheid voor hem zijn (los van het salaris)?
Echt doodzonde, en vind het totaal niet bij hem passen.
-
Verified
- Wereldspeler
Het gemiddelde Eredivisiesalaris was vorig jaar dik 4 ton bruto. Binnen de Eredivisie zit Twente ruim boven het gemiddelde, binnen de Twenteselectie zit Vlap ook boven het gemiddelde. Ik denk dat Vlap rond de €750.000,00 bruto verdient bij Twente. Daar gaat in Nederland natuurlijk de helft vanaf, en in Rusland een stuk minder. Iemand die nu een modaal salaris verdient, daarvan zou ik het eerder begrijpen als die zegt: Luister, ik heb niks met die hele oorlog te maken maar ik kan in 3 jaar tijd 6 miljoen netto verdienen, terwijl ik nu bij de baas 40.000 bruto per jaar verdien. Maar ik ben zelf van mening dat dat gewoon niet op gaat. Hij kan al als een vorst leven van z'n Twentesalaris. Volgend jaar transfervrij ergens een mooie tekenbonus opstrijken is ook een optie. En ook in het rechterrijtje van Engeland, Duitsland of Frankrijk betalen ze veel meer dan bij Twente. Dicht bij Heit en Mem, dicht bij vrouw en baby. Ik vind het echt onbegrijpelijk, maar ik vind het ook prima als iemand anders dat weer onbegrijpelijk vindt.SuperFrysk schreef: ↑10-07-2025 14:51 Nou, ik denk dat Vlap helemaal niet zoveel opties heeft. Twente verlangt 5 miljoen, welke club gaat dat nog voor hem neerleggen? Zijn contract loopt aan het einde van het seizoen af, maar misschien is deze kans dan alweer vervlogen.
Hij is alweer 28 jaar oud, dus met een beetje geluk kan die nog een jaar of 4-5 voetballen. Dit is misschien wel zijn enige kans om zijn financiën nog een keer goed te regelen.
En wat je zegt, je hebt helemaal gelijk. Het zal geen feest zijn, maar dat is het in Saudi Arabië ook niet. En toch vertrekken ze allemaal stuk voor stuk die kant op. Ik denk ook dat je een beetje overschat hoeveel voetballers hier verdienen en onderschat wat ze in Rusland kunnen verdienen.

-
- Selectiespeler
Ik denk dat clubs uit het rechterrijtje in Engeland niet op Michel Vlap zitten te wachten. Toen Vlap tekende bij Twente zaten die nog best ver in de financiële problemen, hij kon toen bij Fortuna Sittard meer gaan verdienen. Het kan dus best zijn dat hij maar rond de 5 ton verdiend.Kaz_SCH schreef: ↑10-07-2025 15:39 Het gemiddelde Eredivisiesalaris was vorig jaar dik 4 ton bruto. Binnen de Eredivisie zit Twente ruim boven het gemiddelde, binnen de Twenteselectie zit Vlap ook boven het gemiddelde. Ik denk dat Vlap rond de €750.000,00 bruto verdient bij Twente. Daar gaat in Nederland natuurlijk de helft vanaf, en in Rusland een stuk minder. Iemand die nu een modaal salaris verdient, daarvan zou ik het eerder begrijpen als die zegt: Luister, ik heb niks met die hele oorlog te maken maar ik kan in 3 jaar tijd 6 miljoen netto verdienen, terwijl ik nu bij de baas 40.000 bruto per jaar verdien. Maar ik ben zelf van mening dat dat gewoon niet op gaat. Hij kan al als een vorst leven van z'n Twentesalaris. Volgend jaar transfervrij ergens een mooie tekenbonus opstrijken is ook een optie. En ook in het rechterrijtje van Engeland, Duitsland of Frankrijk betalen ze veel meer dan bij Twente. Dicht bij Heit en Mem, dicht bij vrouw en baby. Ik vind het echt onbegrijpelijk, maar ik vind het ook prima als iemand anders dat weer onbegrijpelijk vindt.![]()
-
Verified
- Wereldspeler
Da's nog steeds dik 20k netto in de maand hè. En Engeland is één van de voorbeelden. De kaart van "zo kan ik mijn familie financieel helpen" gaat gewoon niet op, dat kan nu ook prima. Volgend jaar transfervrij kan hij overal terecht voor een goed salaris met mooie tekenbonus.Abenello schreef: ↑10-07-2025 15:52 Ik denk dat clubs uit het rechterrijtje in Engeland niet op Michel Vlap zitten te wachten. Toen Vlap tekende bij Twente zaten die nog best ver in de financiële problemen, hij kon toen bij Fortuna Sittard meer gaan verdienen. Het kan dus best zijn dat hij maar rond de 5 ton verdiend.
-
- Selectiespeler
Je zet wel even een handtekening onder 12 miljoen euro aan gegarandeerd netto inkomen. Eén matig seizoen bij Twente en je bent ineens niet meer zo gewild in het buitenland. Zo zal hij wellicht redeneren. Al blijf ik het onbegrijpelijk vinden.Kaz_SCH schreef: ↑10-07-2025 15:54 Da's nog steeds dik 20k netto in de maand hè. En Engeland is één van de voorbeelden. De kaart van "zo kan ik mijn familie financieel helpen" gaat gewoon niet op, dat kan nu ook prima. Volgend jaar transfervrij kan hij overal terecht voor een goed salaris met mooie tekenbonus.