FeanFanFak vanaf seizoen 2005-2006 in vak 427

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
kingvak13
Bankzitter

FeanFanFak vanaf seizoen 2005-2006 in vak 427

Bericht door kingvak13 »

Aangezien ik me met mijn 2 broers had opgegeven voor het FeanFanFak kregen we afgelopen vrijdag een brief van de supportersvereniging over dat nieuwe 'sfeervak'. Blijkt dat ze ons bovenin het stadion weg willen stoppen....zucht! Ik snap niet hoe ze dit in het hoofd kunnen halen! Als je een vak wilt creëren met fanatieke Feanfans, dan wil je dat toch vlak achter de goal hebben en niet ergens bovenin het stadion?! :frown:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik meteen al m'n twijfels had bij dit iniatief van de supportersvereniging of het wel van de grond zou komen. Maar voor ons was het een mooie oplossing omdat we wel graag zo nu en dan sfeer willen maken, maar ook graag een vast (zit)plekje wilen hebben. Alleen als nu het vak bovenin op de nieuwe zuidtribune een plekje krijgt, denk ik dat het helemaal een fiasco wordt! Welke fanatieke Feanfan wil er nou zo ver van het veld afzitten en dan ook nog eens te maken krijgen met die palen, waar je al vanaf ~3e rij van het nieuwe gedeelte last van hebt?!

Het komt er nu voor ons op neer dat we blijven zitten in vak 13 (tegen vak 14 aan) en hopen dat het Nieuw Noord vak uiteindelijk vlak naast ons komt, zodat we niet alsnog hoeven te verhuizen.

Is het eigenlijk al duidelijk waar Nieuw Noord precies komt? Er was toch sprake van vak 11, 12 en 13? Maar ook van een max. capaciteit van 1000? Als het vak dan tussen opgang van vak11 en opgang van vak13 komt, dan heb je 2 vakken (a 400 zitplaatsen), die als staanvak een capaciteit van 1000 heeft?

Ik krijg overigens het idee dat de sportclub het niet aandurft vak 27 als FeanFanFak te gaan gebruiken omdat er dan veel SCC-houders moeten verhuizen uit dat vak die niet in dat nieuwe FeanFanFak willen.... Kortom, ze willen niet teveel mensen teleurstellen dus kiezen ze voor de weg van de minste weerstand en doen ze het vak in het nieuwe gedeelte wat heel makkelijk te doen is omdat daar nog geen SCC-houders zitten.

Als dit vermoeden klopt, dan ben ik ook bang dat ze NN niet recht achter de goal gaan plaatsen omdat ze dan met hetzelfde probleem zitten... Zou er dan op neer komen dat NN op de plek van het oude uitvak hun vaste stek krijgen... :frown: Het zou erg triest zijn en ik hoop ook dat mensen die hier meer vanaf weten mij gerust kunnen stellen door te zeggen dat dit niet zo is...!
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

NN komt eerst in het huidige uitvak :) Hoe het verder komt is ook niet helemaal precies bekend dacht ik ...
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Bericht door Fanatic 4-ever »

Daar zullen denk ik wel goede afspraken over gemaakt zijn met de club, maar ze hebben vak 24 ook verhuisd, dus ik denk(en hoop) dat dat voor de vakken recht achter het doel ook wel kan.
Corruption is everywhere, fight it!
H-J
Wereldspeler

Re: FeanFanFak vanaf seizoen 2005-2006 in vak 427

Bericht door H-J »

kingvak13 schreef:Ik krijg overigens het idee dat de sportclub het niet aandurft vak 27 als FeanFanFak te gaan gebruiken omdat er dan veel SCC-houders moeten verhuizen uit dat vak die niet in dat nieuwe FeanFanFak willen.... Kortom, ze willen niet teveel mensen teleurstellen dus kiezen ze voor de weg van de minste weerstand en doen ze het vak in het nieuwe gedeelte wat heel makkelijk te doen is omdat daar nog geen SCC-houders zitten.
Zou ook niet terecht zijn: voor NN wilde men ook geen plaats maken.
kingvak13
Bankzitter

Re: FeanFanFak vanaf seizoen 2005-2006 in vak 427

Bericht door kingvak13 »

Fanatic 4-ever schreef:Daar zullen denk ik wel goede afspraken over gemaakt zijn met de club, maar ze hebben vak 24 ook verhuisd, dus ik denk(en hoop) dat dat voor de vakken recht achter het doel ook wel kan.
Voor vak 24 is het ook makkelijker omdat het een hoekvak is en volgens mij niet een populaire stek -> dus ook niet het drukstbezet met SCC-houders -> dus ook makkelijk verhuisbaar (veel ruimte in andere 3 hoeken). Terwijl SCC-houders uit vak 27 niet een vergelijkbaar vak recht achter de goal kunnen worden aangeboden.
H-J schreef:Zou ook niet terecht zijn: voor NN wilde men ook geen plaats maken.
'wilde',als in verleden tijd? Willen ze nu wel plaats maken voor NN op de Noordtribune achter de goal, dan? Dat vraag ik me nl. ten zeerste af....
Beetle
Superster
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Vreemd dat ze dat vak niet in 27 maken. Het feanfanvak is immers nadrukkelijk een zitvak....
Wéér uit!!!!
Oege Yilderim
Nieuw talent

Bericht door Oege Yilderim »

Word het toch nog verhuizen voor je want vak 13 wordt NN
To Fast To Furious !!
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Oege Yilderim schreef:Word het toch nog verhuizen voor je want vak 13 wordt NN
Verhuizen? gewoon NN lid worden en meedoen ;)
kingvak13
Bankzitter

Bericht door kingvak13 »

Oege Yilderim schreef:Word het toch nog verhuizen voor je want vak 13 wordt NN
In mijn redenatie komt het NN-vak nooit verder dan tot aan de opgang van vak 13. De max. capaciteit zou nl. immers 1000 zijn. Daar hebben ze volgens mij maar 2 vakken voor nodig. Wij zitten rechts van de opgang (tegen vak 14 aan), dus als het goed is hoeven we dan niet te verhuizen.
Vrieskist schreef:Verhuizen? gewoon NN lid worden en meedoen ;)
Lid worden? Gewoon al NN lid zijn :lol:, alleen er naast blijven zitten, en zekers wel meedoen!!
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

NN komt gewoon in het huidige uitvak dacht ik ... Dus de hele ruimte tussen de hekken (die volgend jaar wel weg zijn neem ik aan :P)
Roelof
Wereldspeler

Bericht door Roelof »

Het is hoe dan ook mooier als het Feanvak gewoon naast het NieuwNoord vak komt. We moeten bij Heerenveen niet de ilussie hebben dat we naar elkaar toe gaan zingen. Eén grote mensenmassa op de Noordtribune zo het mooiste zijn. Dus klasse, kingvak, kom gewoon bij (of naast) ons zitten.

Eigenlijk zou NieuwNoord met het initiatief moeten komen voor NieuwNoord leden om een zitvak te creeeren voor naast het staanvak. Er zijn natuurlijk genoeg mensen die sfeer willen maken, maar dat zittend willen.
André
Wereldspeler

Bericht door André »

Dat initiatief is er ook wel Roelof. Het onderwerp werd namelijk al aangekaart op de laatste ledenvergadering. Dat valt volgens mij gewoon onder de noemer "indeling van het vak."
Ben het met je eens dat alle supporters die willen zingen, of ze nu staan of niet, op dezelfde tribune geplaatst moeten worden: Noord dus.
jeroentjeheerenveen
Invaller

Bericht door jeroentjeheerenveen »

Dat heb ik ook al meerdere keren voorgesteld waarom moet de "zittende zingende supporter" in een apart vak aan de andere kant van het stadion komen.

Maar ik dacht toch echt dat we het seizoen 2006/2007 in de vakken achter de goal kwamen, maar dan zit je volgens mij wel met het probleem dat supporters rondom de nieuw-noord niet goed zicht op alle hoeken van het veld hebben, maar ook daar zal vast wel over nagedacht zijn.

Maar feit blijft dat alle supporters die lawaai willen maken zo dicht bij elkaar moeten zijn.
Als het spel daar aanleiding toe geeft zie de zittende supporter ook sneller gaan staan bij corners enz. dat zal niet zo snel gebeuren als ze op zuid zitten.
h'veen supporter ben je nie even, maar voort leven!!!
Roelof
Wereldspeler

Bericht door Roelof »

Leuk hoor dat het op een ledenvergadering ter sprake komt. Maar kingvak13 en ik weten niet of er een mogelijkheid is voor de NieuwNoord lid om te kunnen bijelkaar te kunnen zitten, naast het staanvak.
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Bericht door Fanatic 4-ever »

jeroentjeheerenveen schreef: Als het spel daar aanleiding toe geeft zie de zittende supporter ook sneller gaan staan bij corners enz. dat zal niet zo snel gebeuren als ze op zuid zitten.
Zoals bv. de Bunnikside, daar stond ook niet iedereen altijd, maar zong de hele tribune wel Come on Utrecht, Come on Utrecht tegen Heerenveen, dat lukt je niet als je tegenover elkaar staat/zit. Bovendien kun je dan evt. nog een groter deel van het stadion meekrijgen, bij corners en een vrije trap bijvoorbeeld.
Corruption is everywhere, fight it!
kingvak13
Bankzitter

Bericht door kingvak13 »

roelof de vries schreef:Maar kingvak13 en ik weten niet of er een mogelijkheid is voor de NieuwNoord lid om te kunnen bijelkaar te kunnen zitten, naast het staanvak.
Er hoeft wat mij betreft op zich niets door NN geregeld te worden voor de leden die graag willen zitten, want ik denk dat het niet om een heel grote groep gaat. Ik bedoel er hoeft niet speciaal een paar stroken aan beide kanten van het NN-vak voor deze leden vrijgehouden te worden of zo.
Het zou alleen wel erg handig zijn om te weten waar precies het NN-vak ophoudt, zodat je er vlak naast kan gaan zitten (of in ieder geval in de buurt).

Deze reactie kreeg ik overigens net terug van de supportersvereniging:
waarom hebben we voor vak 427 gekozen: omdat er in het "oude"gedeelte op zuid (vakken 26 t/m 29 te weinig plekken vrijkwamen om iedereen een plaats te geven. We willen niet dat supporters die al in vak 27/27 zitten gedwongen moeten verhuizen omdat wij een FeanFanFak willen realiseren. Supporters in vak 24 moeten al verhuizen en wellicht moeten volgend seizoen ook de supporters in de vakken 12 en 13 verhuizen omdat het staanvak van NN opschuift. Daarom hebben we in overleg met de sportclub besloten om voor vak 427 te gaan.
Mijn vermoeden is hiermee dus bevestigd, dat de sportclub het niet aandurfde de huidige SCC-houders uit vak 27 te gaan verhuizen... Opvallend is dat er nog steeds geen duidelijkheid over de uiteindelijke locatie van het NN-vak is (zie: 'wellicht'). Het is blijkbaar erg lastig om daarover een knoop door te hakken... :? Ik kan me voorstellen dat de grootte nog afhankelijk is van de animo voor het vak, maar er kan toch al wel een beslissing over de locatie genomen worden? Of zouden ze eerst nog af willen wachten hoe het komend seizoen gaat met NN in het oude uitvak?
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Ik dacht ook altijd dat er in vak 12 en 13 vooral losse kaartjes zaten ...
Oege Yilderim
Nieuw talent

Bericht door Oege Yilderim »

wellicht moeten volgend seizoen ook de supporters in de vakken 12 en 13 verhuizen omdat het staanvak van NN opschuift
Dus vak 10 wordt het tijdelijke uitvak en schuift daarna op naar juist 12-13, dus 13 word NN vak zoals ik al zei.
To Fast To Furious !!
kingvak13
Bankzitter

Bericht door kingvak13 »

Oege Yilderim schreef:Dus vak 10 wordt het tijdelijke uitvak en schuift daarna op naar juist 12-13, dus 13 word NN vak zoals ik al zei.
Mijn hoop dat we niet hoeven te verhuizen is gericht op het feit dat er vanaf het begin af aan is gesproken (door de sportclub) over de vakken 11, 12 en 13. Als je deze 3 vakken in z'n geheel zou gebruiken heb je al een (zit)capaciteit van 1200 stoeltjes. Aangezien ook gezegd is (door de sportclub) dat de capaciteit van het stavak voor NN maximaal 1000 zal worden, ga ik er eigenlijk van uit dat vak 12 sowieso gebruikt wordt (recht achter de goal) en dat van vak 11 en 13 de helft gebruikt hoeft te worden (totaan de trapopgangen). Met het gebruik van 1 en 2 halve vakken kom je al aan de max. stacapaciteit van 1000 (zitcapaciteit van ~800).

Misschien even een plaatje ter verduidelijking: Afbeelding
NB Dit is een plaatje van Zuid natuurlijk, maar op Noord heb je dezelfde vakindeling.
Niels
Erelid
Contacteer:

Bericht door Niels »

Leuk hoor dat het op een ledenvergadering ter sprake komt. Maar kingvak13 en ik weten niet of er een mogelijkheid is voor de NieuwNoord lid om te kunnen bijelkaar te kunnen zitten, naast het staanvak.
Er wordt hier wel degelijk over gesproken. Vaste afspraken liggen er echter nog niet, ook omdat dit tot voor kort nog geen serieus issue was kunnen we denk ik wel stellen. Nu is het dat wel en zal er dus ook goed naar gekeken moeten worden.
Mijn vermoeden is hiermee dus bevestigd, dat de sportclub het niet aandurfde de huidige SCC-houders uit vak 27 te gaan verhuizen...
Dat kan ook te maken hebben gehad met het feit dat de club niet vanaf het begin op de hoogte is geweest van het FeanFanFak-plan. Ze kwam voor een voldongen feit te staan en dus is er voor een gulden middenweg gekozen denk ik.
30plus
Selectiespeler

Bericht door 30plus »

Mijn vermoeden is hiermee dus bevestigd, dat de sportclub het niet aandurfde de huidige SCC-houders uit vak 27 te gaan verhuizen...

Dat kan ook te maken hebben gehad met het feit dat de club niet vanaf het begin op de hoogte is geweest van het FeanFanFak-plan. Ze kwam voor een voldongen feit te staan en dus is er voor een gulden middenweg gekozen denk ik.

het oorspronkelijke plan was, en de sportclub was daarvan op de hoogte, om de vrijgekomen plaatsen op zuid (vakken 26 t/m 29) voor het feanfanfak te gebruiken. De verwachting was namelijk dat er nogal wat mensen naar het staanvak van Nieuw Noord zouden verhuizen. Het bleek echter dat er helemaal niet zoveel plaatsen op zuid vrijkwamen, in iedergeval niet genoeg om alle mensen een plaats in het feanfanfak te geven. Daarom hebben we gekozen voor vak 427. Uitgangspunt was namelijk ook dat we niemand wilden dwingen om te verhuizen. Er moeten al genoeg mensen gedwongen verhuizen, zoals vak 24 en wellicht volgend seizoen ook de mensen die nu in vak 12 en vak 13 zitten.
Roelof
Wereldspeler

Bericht door Roelof »

Krijgen jullie ook je eigen spandoeken of zelfs Tifo-acties?

'Feanvak Ultras'? FVF (=FeanVak Fanatics)? Of ' Feanvak zoekt vakkenvullers'?

:wink:
Plaats reactie