badfrisianboy schreef:Ik noem er een aantal:
Zoals DiepFries terecht al stelde, is een groot aantal van je punten dubbel of liep dit al onder het vorige bestuur. Daarnaast kan je ook zeer eenvoudig een soortgelijk lijstje met missers van dit bestuur maken. Punten zoals de aanstelling van JJ en het reserveren van geld voor SKW zijn al veel eerder bedacht en doorgevoerd en zo zijn er nog een behoorlijk aantal van je lijstje die al veel eerder op de agenda zijn gezet danwel zijn doorgevoerd.
Waar dit bestuur wel in uitblinkt, is de commerciële inslag die ze hebben geslagen. Uiteraard ben ik hier als fan zeer content mee. Het initiatief om oud-sk-houders een presentatie en wedstrijd cadeau te geven is een prachtig initiatief!! Het opzoeken van het bedrijfsleven en oud-sponsoren is een minstens zo goed initiatief. Echter, er zijn ook een aantal zeer dubieuze beslissingen gemaakt en een aantal grote blunders, zodat het de vraag is of dit bestuur wel capabel genoeg is. Dit mogen we als fanatieke fans zeker ter discussie stellen. Mijns inziens moeten we dan ook juist naar het geluid van leden als Ebiede luisteren aangezien hij naar mijn mening zijn opvatting heel goed beargumenteert. Ik vind het dan ook een sof om te lezen hoe hier door sommige leden op wordt gereageerd. En ja, ik sta volledig achter de opvatting van Ebiede. Maar, we moeten door als club en supporters. We hebben ons ongenoegen geuit en ook dat is doorgekomen bij de club.
Wanneer de club commercieel echt wil doorpakken, en de mensen in de regio weer wil bereiken, moet je hun het gevoel geven dat de club weer van hen is. Dat doe je door de mensen er weer bij te betrekken en zoveel mogelijk openheid van zaken te geven. Jaag oud-voetballers niet weg, maar haal ze terug, stel weer vrijwilligers aan en praat - zoals de club nu terecht weer doet - weer met het bedrijfsleven. Word weer die regioclub, want zo is de club groot geworden. Van de mensen, maar ook voor de mensen.
Ik denk dat elke Heerenveenfan een nieuw bestuur de kans wil geven, aangezien het de komende jaren erop of eronder is. De kritische fan kijkt alleen niet naar alle mooie beloftes en initiatieven, maar kijkt ook naar zaken die niet goed gaan. Het is goed om dat te belichten en vooral hier, omdat er hier alle gelegenheid voor is. Laten we elkaar die ruimte geven en inhoudelijk elkaar te woord staan. Kortom, een kritische blik niet steeds beantwoorden met 'je bent te negatief en je moet achter de club staan'.