Newcastlesupporters lovend over Heerenveen

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Jeroen
Forumicoon

Newcastlesupporters lovend over Heerenveen

Bericht door Jeroen »

Chris, één van de redacteuren van http://www.newcastle-online.com heeft een artikel geschreven over onze club en de supporters.
Newcastle supporters lovend over Heerenveen

maandag 28 februari 2005 19:18

Na de ontmoeting in de UEFA Cup tussen Newcastle United en SC Heerenveen leek het ons aardig om eens te peilen wat voor indruk de club heeft achtergelaten in Newcastle.

:arrow: http://sc.heerenveen.org/?p=actueel/nieuws/2546
Lees verder het hele artikel dat Chris over SC Heerenveen heeft geschreven.

:arrow: http://sc.heerenveen.org/?p=dossier/journalistiek/92
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Bericht door Fanatic 4-ever »

Mooi stuk, hij is wat objectiever over de wedstrijd dan de Engelse pers vind ik.
Mooi dat we er weer een fan bij hebben :lol: Ook leuk dat hij nog zo'n aardig groot stuk voor ons schrijft, wat mij betreft volgend jaar in de Uefa Cup weer NUFC :wink:
Corruption is everywhere, fight it!
MrMister
Jeugdspeler

Re: Newcastlesupporters lovend over Heerenveen

Bericht door MrMister »

Is ook toch gewoon een goed voorbeeld voor al die andere mafkezen, zoals bij Feyenoord, Groningen en NAC enzo....

Feanfan 4ever! :)
Poenkt
Superster
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

MrMister schreef:Is ook toch gewoon een goed voorbeeld voor al die andere mafkezen, zoals bij Feyenoord, Groningen en NAC enzo....

:)
Ik ben nog nooit in NC geweest?Nac was toch vorig jaar in NC en kreeg ook veel lovende woorden? Weten die engelsen wel wat "jullie" in die trein hebben uitgevreten? :wink:
Graaijax Hamsterdam!!
Forza S C H

Bericht door Forza S C H »

Dat grootte stuk is helemaal engels :?
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

Ja die jongen schud niet zomaar een stuk in het Nederlands uit zijn mouw...
Boegyman (NL)
Wereldspeler

Bericht door Boegyman (NL) »

Niet?

Buitenlanders verstaan anders best Nederlands hoor. Als je maar hard genoeg schreeuwt :wink:
Afbeelding
chrissie
Basisspeler

Bericht door chrissie »

Jeroen schreef:Ja die jongen schud niet zomaar een stuk in het Nederlands uit zijn mouw...
:mrgreen:

Ik kan gelukkig wel een beetje engels lezen :P Prima stuk van Chris.
Jouw stuk mag er ook wezen. Prima verwoord, klasse! (ik zie op de betreffende NUFC site dat je ook complimenten krijgt :D
Fladian
Invaller

Bericht door Fladian »

Dan vertaal ik het wel :) Er kunnen wel wat onduidelijke stukjes tussen zitten... ik zou dat eigenlijk niet moeten doen terwijl ik ziek ben -_-

--
De club
Om eerlijk te zijn, ik wist helemaal niks over jullie club eerst, behalve dat mijn club Newcastle United een speler van SC Heerenveen heeft gekocht (John Dahl Tomasson) maar als een Editor van Newcastle-online.com heb ik wat onderzoek gedaan over jullie club om een gids te maken voor de mensen die het lezen. Tijdens mijn onderzoek kwam ik veel dezelfde dingen tegen van de twee clubs en inderdaad, tussen ons als mensen.

Het Heerenveen folk hebben hun eigen taal/dialect - en de mensen van mijn stad (Geordie wat ook een officiele aparte taal is van Engels). Jullie dorp is ook aangegeven als een land in een land. Precies zoals Newcastle Upon Tyne - "De Geordie Land" (of Natie, maar ik weet niet zeker of dat woord bestaat :P). Jullie hebben ook jullie eigen nationale ANTHEM. Net zoals wij, Newcastle - the Blaydon Races.

Op het voetbal gebied jullie beste speler ooit, the fantastische Abe Lenstra is ook wel genoemd naar "Us Abe". Vertaald in het Engels als "Our Abe". Newcastle United's beste speler, de fantastische Jackie Milburn is ook wel "Wor Jackie" genoemd. Vertaald in het Engels naar "Our Jackie" (Onze Jackie).

Waar ik niks tegen kon doen maar geintresseerd en onder invloed zijn van jullie club. Terwijl ik jullie club verder onderzocht begreep ik hoeveel SC Heerenveen betekent voor Friezen en van een kleine club een grotere club probeert te worden. Tegen de muur van de traditionele top 3, Ajax, PSV Eindhoven en Feyenoord. Newcastle was 13 jaar geleden een "sleeping giant" genoemd" en stond op het punt te degraderen naar de Engelse 3e divisie en failiet te raken. The club was een rotzooi. ST. James' Park viel uitelkaar en veel fans had hun hoop verloren, en vor sommige, interesse. Maar nu worden we als een van Europa's grootste clubs genoemd en ik kan zien dat SC Heerenveen een van Holland's grootste wilt worden. Met een klein budget en zonder de geschiedenis van grote prijzen te winnen. Maar als een buitenganger van jullie club die naar binnen kijkt, zie ik niks anders dan een succes verhaal en een model voor de kleinere clubs met een vertrouwende vertrouwen door Europa heen om ze na te doen. (Om wat duidelijker te maken: Een voorbeeld voor de kleinere clubs om in Europa te komen) De strijd voor jullie club is gigantisch en jullie zijn er vast erg trots op. Ik merk een echt voetbal volk, een familie club.

De Fans
Ik heb een speciaal plekje in mijn hart voor Nederlandse supporters nadat NAC Breda mijn stad heeft bezocht en we een fantastische tijd achter de rug hadden. De beste supporters die St. James' Park hebben bezocht in vele jaren in mijn persoonlijke mening. Hoewel Heerenveen's fans niet zo veel meenamen (aan mensen) of zoveel 'geluid' maakte - je hebt wel je club en je stad trots gemaakt door te zingen met vriendelijke intenties. Ik heb een paar Heerenveen fans ontmoet in en buiten Newcastle en voor en na de wedstrijd waren iedereen vriendelijk en het leek dat ze van de hele ervaring hebben genoten. Ze hebben hun verlies eerlijk aangenomen en complimenten gegeven aan Newcastle United, onze stad en Geordies. Ik heb ook met veel Heerenveen fans gepraat langs het internet en het was een eer om te praten over voetbal met hun. Newcastle fans hebben een goeie reputatie met Nederlandse fans van NAC Breda, PSV en Feyenoord. We kunnen nu de naam van SC Heerenveen aan de lijst toevoegen. Newcastle's fans in Heerenveen hadden allemaal een goeie reis en zo te horen ook goede vrienden gemaakt. Jullie stad gaf ons een goed welkom en de Friezen waren erg accepterend (bestaat dit woord? :P). Het waren fantastische wedstrijden in de UEFA CUP en persoonlijk hoop ik dat we dit nog eens snel over kunnen doen in de dichtbijzijnde toekomst. NUFC heeft een flinke vriendschap/samenwerking gebouwd met de Nederlandse fans en hopelijk mag het zo doorgaan.

De Twee Wedstrijden
De eerste wedstrijd was zoals verwacht, een moeilijke wedstrijd waar jullie club de volle leiding in overnamen. Newcastle aanvallen en de eerste goal maken. Ik zou een 1 - 1 geaccepteerd hebben maar toen we een gelijkspel hadden gemaakt liepen we volledig over Heerenveen heen en ik denk dat onze fitnes en kracht het toch wel heeft beslist op het eind. Maar jullie hebben ons een echte wedstrijd gegeven, een hele moeilijke en voor grote periodes waren jullie de veel betere kant. In de terug keer wedstrijd in St. James' Park had ik niet veel van een schok verwacht, hoewel als jullie weg kwamen met een gelijkspel zou ik ook niet verast zijn. Wij zijn erg sterk in Europa en die eigen goal heeft toch het eind beslist. Toen Shearer scoorde betekende het duidelijk, 'Game Over'. Voor de eer van Heerenveen bleven jullie spelen en maakte jullie uiteindelijk nog een goal. In het algemeen waren het zware wedstrijden wat was gewonnen in Heerenveen. Jullie kunnen trots zijn op jullie team en jullie manager/trainer deed alles goed. We waren gewoon te goed op die dag, zonder ook maar echt fantastisch te zijn. We hebben PSV 3 - 2 verslagen laatste seizoen dus om Heerenveen te verslaan met 4 - 2 in twee wedstrijden liet het het duidelijk zien dat er maar weinig verschil in was. We versloegen NAC Breda met 6 - 0 in twee wedstrijden. Heerenveen deed het heel goed. Vele zo-genoemde-expers beweerde in de media dat het een grote overwinning zou worden voor Newcastle. Het is niet gebeurd.

SC Heerenveen's spelers.
The ene speler die iedereen in zijn schaduw hield was niemand anders dan Klaas Jan Huntelaar die Newcastle veel problemen gaf en eruit ziet als een hele goede jonge spits met veel kracht, snelle voeten, krachtige schoten en een oog voor de goal. Ik zou graag meer van hem zien na deze twee wedstrijden (waren hij niet volledig fit was), het zou me niet verassen om hem ooit in het Premiership te zien spelen in de dichtbijzijnde toekomst. Zou ik hem graag voor Newcastle willen? Daar heb ik hem nog niet genoeg voor gezien. We hebben sommige spelers die veel laten zien in enkele wedstrijden met grote reputaties alleen maar om hen te zien vechten in een grotere club. Zoals Mateja Kezman. maar wat Huntelaar in overvloed heeft is kracht. Dat is een punt dat hij nodig zou hebben om naar een club te gaan zoals Newcastle dat speelt in een fysieke competitie. Maar van wat ik van hem heb gezien, heeft hij me heel erg onder de indruk gebracht en als Newcastle hem gekocht zou hebben, dan zou ik niet teleurgesteld zijn. Ik zal zeker mijn oog op hem houden en kijken hoeveel hij (en Heerenveen) verbetered omdat hij wel eens een grote ster zou kunnen worden.

Een andere speler die indruk op me bracht was Mika Vayrynen die me herrinerde aan Newcastle's Hugo Viana. Erg tactisch met de bal, een goeie paas en kan in een aantal gevaarlijke posities komen. Ik weet niet hoe hij het zou doen in een zwaardere comptetitie maar hij was duidelijk sterk genoeg voor Newcastle's middenveld. Hij was de gevaarlijkste speler met de bal en hij heeft een goed oog zicht. Van links naar rechts gaan en de bal naar voren spelen naar Huntelaar. Het lijkt dat die twee elkaar goed begrijpen.

Ugur Yildirim heeft me teleurgesteld. Hij heeft een grote reputatie en ik verwachte dat hij een grote knal zou maken. Hoewel het moeilijk is voor zulke spelers (flank) om ergens mee te bemoeien lijkt hij een sterke speler en schoon en timed maar hij verdwijnt in een paar wedstrijden. Arnold Bruggink heeft me ook teleurgesteld aangezien ik een groot fan van hem was sinds hij zijn Europese debuut (tegen Newcastle met PSV) heeft gemaakt. Ik denk dat zijn carriere naar beneden is gezakt, maar misschien kan hij terugkomen bij Heerenveen?

In de verdediging dacht ik dat Petter Hansson het OK deed tegen Shearer. Het was altijd zwaar voor hem om hem er buiten te houden in de twee wedstrijden als die dag, hij is nog steeds wel een fantastische speler maar hij gaf nooit op en bleef altijd zijn werk goed doen.

Hoe dan ook, dat is mijn zicht over de twee wedstrijden, Heerenveen en jullie spelers en ik wou nog even SC Heerenveen succes wensen en jullie club heeft een nieuwe fan (ik) en ik weet zeker dat andere Geordies ook fans zijn geworden. Het waren twee fantastische wedstrijden en het was fantastisch om met jullie te praten. Laten we contact houden en laten we hopen om elkaar nog een keer te zien, meer bier delen en lol hebben.

Chris (aka Howaythetoon) van Newcastle-online.com
---

En ik ga weer terug naar me bed...
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

Super, Fladian! Vind je het goed als ik dat nog even na dat artikel plaats op de site?
Poenkt
Superster
Contacteer:

Bericht door Poenkt »

Jullie stad gaf ons een goed welkom en de Friezen waren erg accepterend (bestaat dit woord? ).
Tolerant is het juiste woord....dat vinden de Britten altijd van ons Dutchies
Graaijax Hamsterdam!!
Fladian
Invaller

Bericht door Fladian »

Jeroen schreef:Super, Fladian! Vind je het goed als ik dat nog even na dat artikel plaats op de site?
Ga je gang, maar dan moet je wel mijn spelfouten eruit halen :P
Luna
Bankzitter

Bericht door Luna »

MrMister schreef:Is ook toch gewoon een goed voorbeeld voor al die andere mafkezen, zoals bij Feyenoord, Groningen en NAC enzo....

Feanfan 4ever! :)
Sorry, maar volgens mij heeft het Newcaslte United fanzine "The Mag" ten tijde van Newcastle united-NAC ook een artikel geplaatst over de gemoedelijke sfeer die in Newcaslte heerste voor en na NUFC-NAC.
Gebeurt vaker dat Engelse supporters lovend zijn over buitenlandse clubs die geen rotzooi achterlaten....
tic.
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

Klopt ze vonden de NAC-supporters nog nog beter dan Heerenveen. Maar ze zijn sowieso lovend over alle Nederlandse clubs, dat klopt.

Maar je moet ze nu eens naar de Grieken van Olympiakos vragen... :lol:
Plaats reactie