Stadionsongs

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Flying Frisian
Superster

Re: Stadionsongs

Bericht door Flying Frisian »

https://www.youtube.com/watch?v=w0N4twV28Mw
0.05: Naa, na na na naa, na na na naa, na na naa, na na naa, Hee-ren-Veen

Makkelijk te onthouden en aanstekelijke chant

Edit: de fans van Sunderland gebruiken hem voor Jermain Defoe
https://www.youtube.com/watch?v=POw2fDFUwnw
https://www.youtube.com/watch?v=H8CDm53k4rA (vanaf 0.40)
FeanYme
Invaller

Bericht door FeanYme »

Feanfan 1 schreef:Waarom ? Dankzij de play-offs gaan we misschien Europa in. Als die er niet waren, waren we na speelronde 25 uitgespeeld
Niet dat ik voorstander ben van de play-offs, maar het komt ons dit seizoen niet slecht uit
Ik bedoel het ook niet om de situatie waar wij nu in zitten, ik vind het fantastisch dat we misschien wel europa in gaan.
Maar ik bedoel het alleen puur voor het hele play-off systeem
HEERENVEEN
Ebiede
Verified
Forumicoon

Bericht door Ebiede »

Post hier nooit, maar deze vind ik geweldig

Rangers-Motherwel

https://youtu.be/ZbsI72gebz0
Spijt heb je morgen maar!
Snake
Bankzitter

Bericht door Snake »

Ebiede schreef:Post hier nooit, maar deze vind ik geweldig

Rangers-Motherwel

https://youtu.be/ZbsI72gebz0
Fantastisch, wat een beleving!!!
Wizard
Beheerder

Bericht door Wizard »

Die is zeker erg mooi, Ebiede!
wimpiewillem
Nieuw talent

Bericht door wimpiewillem »

Fryskeboy22
Wereldspeler

Bericht door Fryskeboy22 »

wimpiewillem schreef:Deze is beter :lol:

https://www.youtube.com/watch?v=jLz-t7o_2vg
Ik heb het te doen met de catering medewerkers daar :lol:
Royce_SCH
Wereldspeler

Bericht door Royce_SCH »

Aangezien iedereen alweer hunkert naar de thuiswedstrijd tegen de Graafschap... Heb ik een mooi supporters lied opgezocht wat wellicht ook in het Abe Lenstra Stadion ten hore gebracht kan worden. Heeft iemand suggesties voor het 2e couplet? Of eventueel een geheel andere opzet? Dit lied klinkt namelijk best goed!

http://www.dumpert.nl/mediabase/6654243 ... _lulz.html
When you were born you made my life so wonderful
Wij zijn fries en wij zijn super Heerenveen
I can't say no
Mijn nummer één
Oh the feeling was magical
En met Abe als fenomeen

You inked your name on to my heart right from the start
??
A Call To Arms
??
Stand together and fight as one
??

Doh Doh Doh Doh Doh Doh
Doh Doh Doh Doh Doh Doh Doh Doh
Doh Doh Doh Doh
Doh
Doh Doh Doh Doh Doh Doh Doh
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
GeraldSibon35
Selectiespeler

Bericht door GeraldSibon35 »

Prachtige song zou mooi zijn als Heerenveen hem als eerste zingt in Nederland! Tekst misschien niet aanpassen, vind het origineel erg mooi. Dus zingen maar!
gwgwgw
Invaller

Bericht door gwgwgw »

Of in de 2e wedstrijd tegen PSV antwoorden als ze het liedje "psv wat ben je mooi" inzetten:

Ooh Fritske Philips
Lucie Nilis
Romariooo
Coen Dillen, Willy, Cocu, van Nistelrooy
van Raaij en Guusje Hiddink, PSV Wat ben je mooi!!!

https://www.youtube.com/watch?v=vrh2VZo6_kw

En dan antwoorden met:

Ooh Danijel Pranjic
Afonso Alves
Samaraaaaas
Huntelaar, Tomasson, Ruud van Nistelrooy
En met Abe, Foppe, Riemer is ons lijstje net zo mooi!!!
HeerenveenNN
Jeugdspeler

Bericht door HeerenveenNN »

Graag zou ik jullie het volgende willen voorleggen. Ik heb hierover contact gezocht met het bestuur NN. Hun reactie hierop is begrijpelijk en helder. 'Het zingen van liederen is aan de supporters'
Mijn laatste poging is om vanuit hier, vanuit de supporters dus, een verandering te gaan bewerkstelligen. Ik ben dus op zoek naar jullie mening, maar vooral ook draagvlak.

Het tweede punt waar ik voor wil pleiten is een verandering van het anti dkv lied. Ik weet dat het bestuur niet moet moet gaan bepalen welke liederen er wel of niet gezongen gaan worden, maar dit is op tot op heden ook nog nooit gebeurd.

Er wordt tussen het springen door gescandeerd dat alle herten dood moeten. Dood heeft voor iedereen van ons, lijkt mij, een diepere benadering dan het feit voor welke club je bent (ook al wordt dit indirect bedoeld). Ik kan me daarom goed voorstellen dat vele seizoenkaarthouders dit lied met afschuw aanhoren. Je ziet het ook terug, voorheen sprongen veel meer 'overige toeschouwers' mee. Volgens mij is het op 1 november weer de bedoeling dat het hele stadion mee gaat springen en dat gaat nu niet gebeuren.
Ik zou bijvoorbeeld kiezen voor de volgende zin:

'Alle herten, fret se op!'

DIt past niet alleen beter bij de normen en waarden waar Heerenveen voor staat, wat mij betreft ook bij die van Nieuw Noord. Laat staan dat je er veel goodwill mee zal kweken, zeker in relatie met het te vormen sfeervak.
HeerenveenNN
Jeugdspeler

by Thinkman » 07-08-2015 13:33

als je ze opvreet, zijn ze dan niet ook dood?
Alle herten aan het spit is misschien beter. Dat kan zo'n hertje overleven als het niet teveel wiebelt of lacht.
HeerenveenNN
Jeugdspeler

by badfrisianboy » 07-08-2015 13:33

Waarom is het begrijpelijk dat het bestuur van NN hierin geen verantwoordelijkheid neemt?

Als je als bestuur van NN zoveel noten op je zang hebt en je bijv. een sfeervak wilt realiseren dan mag er omgekeerd ook een verantwoorlijkheid van het bestuur van NN worden verwacht. Neem je verantwoordelijkheid als bestuur (feanfan net zo goed overigens) en maak via forum etc duidelijk dat je als bestuur het niet gewenst vind dat er negatieve liederen worden gezongen en dat er geen minderheidsgroepen als homo's, joden het moeten ontgelden en er geen ziektes en doodsverwensingen worden gezongen. Als bestuur heb je in mijn optiek juist daarin een rol te vervullen. Als je zelf fatsoenlijk behandeld wilt worden door politie en club in het kader van supoortersbeleid, neem dan zelf ook als NN de verantwoordelijkheid zelf fatsoenlijk te zijn naar anderen toe.

En over dat Cambuur lied? Stop helemaal met het zingen over deze club in ons Heerenveen stadion. Je zou niet eens bezig willen zijn met het veranderen van een lied die in de eerste plaats helemaal niet gezongen hoeft te worden in ons stadion.
HeerenveenNN
Jeugdspeler

badfrisianboy wrote:
Waarom is het begrijpelijk dat het bestuur van NN hierin geen verantwoordelijkheid neemt?

Als je als bestuur van NN zoveel noten op je zang hebt en je bijv. een sfeervak wilt realiseren dan mag er omgekeerd ook een verantwoorlijkheid van het bestuur van NN worden verwacht. Neem je verantwoordelijkheid als bestuur (feanfan net zo goed overigens) en maak via forum etc duidelijk dat je als bestuur het niet gewenst vind dat er negatieve liederen worden gezongen en dat er geen minderheidsgroepen als homo's, joden het moeten ontgelden en er geen ziektes en doodsverwensingen worden gezongen. Als bestuur heb je in mijn optiek juist daarin een rol te vervullen. Als je zelf fatsoenlijk behandeld wilt worden door politie en club in het kader van supoortersbeleid, neem dan zelf ook als NN de verantwoordelijkheid zelf fatsoenlijk te zijn naar anderen toe.

En over dat Cambuur lied? Stop helemaal met het zingen over deze club in ons Heerenveen stadion. Je zou niet eens bezig willen zijn met het veranderen van een lied die in de eerste plaats helemaal niet gezongen hoeft te worden in ons stadion.

Twee feiten die er nou eenmaal liggen. Het zingen over Cambuur zal doorgaan, en NN wil geen censuur toepassen.

Ik zou niet te ver van het punt al willen dwalen. Is het mogelijk om vanuit de supporters dit lied, naar mijn inziens, Heerenveen waarden om te turnen. Of is er geen draagvlak voor.
HeerenveenNN
Jeugdspeler

Thinkman wrote:
als je ze opvreet, zijn ze dan niet ook dood?
Alle herten aan het spit is misschien beter. Dat kan zo'n hertje overleven als het niet teveel wiebelt of lacht.

'Fret se op' als gevleugelde Friese uitspraak, is volgens mij ook al eens bij een sfeeractie gebruikt.
Grimo
Superster

Bericht door Grimo »

HeerenveenNN schreef:by badfrisianboy » 07-08-2015 13:33

Amen! Deel hoe bijzonder ook volledig je mening!
HeerenveenNN
Jeugdspeler

Vrijwel geen reacties, jammer. Wijzen naar een bestuur of oordelen over acties zit er wel in. Met zijn allen iets veranderen /bewerkstelligen blijkt een utopie. Ik denk namelijk voor een groter publiek te spreken, maar er blijkt weinig van. Ik zal me er maar bij neerleggen. Niet onoverkomelijk hoor, maar ik had het graag anders gezien.
NN19
Selectiespeler

Bericht door NN19 »

Doet NN bestuur iets wordt er niet op gereageerd door de degelijken onder ons....

IT’S NOW OR NEVER! http://www.nieuwnoord.org/portal/index. ... w_or_never
pes5
Beheerder

Bericht door pes5 »

Prima statement.
FeanYme
Invaller

Bericht door FeanYme »

Misschien een idee om Joost van Aken en Jordy Buijs weer toe te zingen tijdens PEC?
HEERENVEEN
Superfean4
Basisspeler

Bericht door Superfean4 »

1 keer tijdens Willem 2 vorig seizoen vond ik al meer dan genoeg
JALALALALALALA .......SCHEISSE 04
Royce_SCH
Wereldspeler

Bericht door Royce_SCH »

FeanYme schreef:Misschien een idee om Joost van Aken en Jordy Buijs weer toe te zingen tijdens PEC?
Dan kan je beter Pascal Huser en Joris Voest toe zingen. Deze jongens ondergaan momenteel een hele nare tijd(helemaal in de wetenschap dat hun contracten aflopen en ze deze zware blessure opnieuw hebben opgelopen).
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Streber
Jeugdspeler

Bericht door Streber »

A wimba way:

We zijn de friezen, de super friezen maar winnen doen we nooit.

We winnen nooit, we winnen nooit, we winnen nooit, we winnen nooit, we winnen nooit, we winnen nooit, we winnen nooit, we winnen nooit.

Heerenveen Till I Die :stan: :stan:
DIT BINNE GJIN GRAPPEN MEAR, DIT BINNE STREKEN
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

Streber schreef:A wimba way:

We winnen nooit, we winnen nooit, we winnen nooit, we winnen nooit, we winnen nooit, we winnen nooit, we winnen nooit, we winnen nooit.

Ge-ni-aal moet ik zeggen. Weet niet of ik er om moet lachen of huilen..... :?
RvP, het waren 10 .... maanden
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

Jupiler bier ole, ole, ole....
NNboss
Invaller

Bericht door NNboss »

we gaan naar emmen toe....
Pride of the north! :stan:
DSCH
Wereldspeler

Bericht door DSCH »

Streber schreef:A wimba way:

Ik vind de song wel leuk, maar ik denk dat we beter de ploeg op een positieve manier moeten steunen. Eens laten zien dat wij echt een twaalfde man zijn, laten zien dat wij achter die goal horen! Ik ben van mening dat dat veel meer helpt dan de vaak al snelle kritische/zeurende geluiden in NN waardoor de sfeer ook gauw minder wordt.
NNboss
Invaller

Bericht door NNboss »

In de de 19e en de 20e minuut staan voor Heerenveen! Laat je steun voor de club blijken!
Thinkman
Wereldspeler

Bericht door Thinkman »

NNboss schreef:In de de 19e en de 20e minuut staan voor Heerenveen! Laat je steun voor de club blijken!

Doen we, massaal!
NNboss
Invaller

Bericht door NNboss »

als Feanonline of NieuwNoord of een ander iets geen aandacht aan geeft zal het nooit massaal komen, hoeveel mensen zitten nou op dit forum?
Plaats reactie