Joost van Aken

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Knipecity
Forumicoon

Re: Joost van Aken

Bericht door Knipecity »

Feanfan13 schreef: Ze mogen Jordy ook bijna wel weer gaan verlengen, ook nog maar een contract van een jaar. Wordt tijd dat je echte versterkingen voor een langere tijd aan de club gaat verbinden. Dus hoop dat Van Aken een contract van minimaal 3 tot 4 jaar voorgeschoteld krijgt. 2 jaar zet geen zoden aan de dijk.
Lange contracten zijn ook een risico als je vooraf niet weet hoe een speler gaat voldoen.
Als je een Dalgaard haalt dan ben je later niet blij met een contract van 4 jaar. Buijs was vooraf ook maar afwachten hoe dat zou gaan. Ik twijfel nog steeds aan hoe fit Buijs nou eigenlijk was. Hij oogde toch echt te zwaar.
Wizard
Beheerder

Bericht door Wizard »

Knipecity schreef:Buijs was vooraf ook maar afwachten hoe dat zou gaan. Ik twijfel nog steeds aan hoe fit Buijs nou eigenlijk was. Hij oogde toch echt te zwaar.
Buijs was één van de betere spelers van NAC. Zijn postuur is nou eenmaal wat 'stevig'. Dat heeft niks te maken met te zwaar. Of heb jij hem kunnen betrappen op een 'buikje'?
BK2007
Forumicoon

Bericht door BK2007 »

Jongens, jongens.
Waar moet St Juste dan spelen ?
Otigba en Buijs hebben we al, dan is Van Aken overtallig immers.
Samen maken we de club sterk.
bollebert
Basisspeler

Bericht door bollebert »

BK2007 schreef:Jongens, jongens.
wat dacht je van buijs doorschuiven naar het middenveld?
Fladian
Invaller

Bericht door Fladian »

Ik wil eerst zien of Buijs meteen weer zijn oude niveau oppikt voordat ze verlenging aanbieden.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

BK2007 schreef:Jongens, jongens.
Wat een geleuter weer. Van Aken is basisspeler. Buijs en Otigba zijn RCV's. Verdiep je eens in de materie. Van Aken overtallig. Yeah sure.... :?
RvP, het waren 10 .... maanden
BK2007
Forumicoon

Bericht door BK2007 »

Mackan68 schreef: Wat een geleuter weer. Van Aken is basisspeler. Buijs en Otigba zijn RCV's. Verdiep je eens in de materie. Van Aken overtallig. Yeah sure.... :?
Speel jij dan eens even voor TD. Neem ook even het perspectief van St Juste mee.
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Buijs is nog wel een tijdje uit de roulatie, dus je moet er rekening mee houden dat hij het begin (voorbereiding en competitiestart?) moet missen. Grote kans dat je het seizoen dus begint met de huidige jongens. Laat Van Aken, Otigba, St. Juste en misschien nog een enkeling lekker concurreren. Daarbij is het simpel: de beste twee spelen. Het is topsport, geen liefdadigheidsinstelling waar je spelers wegstuurt om te kijken of iemand anders het ook kan. Zo werkt dat niet.
TORCIDA
Superster

Bericht door TORCIDA »

pff als er een slecht speelde was het Van Aken wel, hij speelt de laatste weken niet goed, veroorzaakte een domme overtreding waaruit de 3-1 kwam, was nergens voor nodig. Zijn passing was ook ver onder de maat en hij stond regelmatig 2 meter van zijn tegenstander verwijderd.
Hier heb ik geen woorden voor
Kiekerjan
Invaller

Bericht door Kiekerjan »

Hardeveld vervangt Van Aken bij Jong Oranje

Joost van Aken heeft het trainingskamp van Jong Oranje moeten verlaten. De speler van sc Heerenveen heeft last van een hamstringblessure en is hierdoor niet inzetbaar voor de oefeninterland tegen Frankrijk.
Bondscoach Remy Reijnierse heeft Jeff Hardeveld van FC Utrecht als vervanger aan de selectie toegevoegd.
Het is voor de twintigjarige verdediger de eerste keer dat hij geselecteerd wordt voor Jong Oranje. Het duel met de Fransen wordt maandag gespeeld in Sedan.
Waardeloos interland weekend! Deze jongen zijn we nu ook 2 a 4 weken kwijt. Hopelijk weer fit voor de play-offs.
DSCH
Wereldspeler

Bericht door DSCH »

Slecht nieuws. Als we nu maar niet een centrum krijgen met Schmidt en Otigba samen, dat wordt een complete chaos.
frisianbadboy
Wereldspeler

Bericht door frisianbadboy »

Niet geheel verrassend dat de selectie langzaam maar zeker te maken krijgt met blessures. Veel jongens spelen voor eerst op een dergelijk niveau en zijn nog jong. Hebben nog niet de kracht om een heel seizoen schadevrij door te komen. Ik verbaas me er niet over in elk geval.

Larsson die een zwaar seizoen heeft gehad en al anderhalf jaar voetbalt. Thorsby die zelf aangeeft ' vermoeid'te zijn. Van Aken nu met een blessure. Laatste stukje van het seizoen zal voor veel jonge spelers een kwestie van overleven worden vrees ik. Wel jammer dat het onder andere bij trainingen van nationale elftallen moet gebeuren. Het hoort echter ook bij het proces naar een volwassen voetballer worden.
fuotbalgek
Superster

Bericht door fuotbalgek »

Wanneer van Aken niet kan spelen lekker de Roon achterin zetten. Thern is weer fit en Bikel is er bij dus genoeg middenvelder.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

fuotbalgek schreef:Wanneer van Aken niet kan spelen lekker de Roon achterin zetten. Thern is weer fit en Bikel is er bij dus genoeg middenvelder.
St.Juste??
Wizard
Beheerder

Bericht door Wizard »

fuotbalgek schreef:Wanneer van Aken niet kan spelen lekker de Roon achterin zetten. Thern is weer fit en Bikel is er bij dus genoeg middenvelder.
Het lijkt me dat Doke (mits fit) de eerste vervanger is. Overigens vind ik het nog niet eens een slecht idee om De Roon centraal achterin te posteren. Daar kan hij minder schade aan richten, en is daarbij voor een verdediger sterk in de opbouw.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

Bubbe schreef:
Is een groter risico gezien zijn leeftijd. Mooi rustig brengen lijkt me. Vind De Roon een goede optie, denk dat je daardoor ook meer kwaliteit op het middenveld terug ziet.
De Roon is géén verdediger. Je hebt niet voor niets verdedigende wissels op de bank. Daarbij, we spelen niet tegen Barcelona....Met alle respect.
BK2007
Forumicoon

Bericht door BK2007 »

Misschien dat Van Aken ook weer op de linksback positie wordt gezet volgend jaar.
Kan Buijs en Otigba centraal in de basis, met St Juste als 1e reserve.
Grimo
Superster

Bericht door Grimo »

Ik denk dat Heerenveen Otigba nog liever verkoopt dan dat ze van Aken linksback gaan zetten. Sowieso wil Lodeweges als voorkeur een linksbenige CV en een rechtsbenige CV in het centrum hebben.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

BK2007 schreef:Misschien dat Van Aken ook weer op de linksback positie wordt gezet volgend jaar.
Kan Buijs en Otigba centraal in de basis, met St Juste als 1e reserve.
Je heb echt geen idee en post maar wat. 16 Maart was Joost nog overtallig en kon hij wel verkocht worden en moest er rekening gehouden worden met de situatie van st.Juste. Ik weet niet of je het door hebt, maar Buijs was met van Aken basis CV aan het begin van het seizoen. Otigba speelt puur en alleen vanwege de blessure van Buijs. Heb je nog meer snode plannen?
Wizard
Beheerder

Bericht door Wizard »

De verwachting is eerder dat Otigba wordt verkocht wanneer Buijs terug is. Buijs en Van Aken zijn het vaste centrale duo.
St. Juste klopt anders wel steeds nadrukkelijker op de deur. Verder is het idee van fuotbalgek nog niet eens zo gek, nl. De Roon achterin. In de mandekking doet hij het vaak nog niet zo slecht en kan hij zich op een kleinere ruimte focussen.
Grimo
Superster

Bericht door Grimo »

Wizard schreef:Verder is het idee van fuotbalgek nog niet eens zo gek, nl. De Roon achterin. In de mandekking doet hij het vaak nog niet zo slecht en kan hij zich op een kleinere ruimte focussen.
Ik vind hem op het middenveld al vaak domme en onnodige overtredingen maken en ben bang dat hij dat als centrale verdediger ook doet en dat is op die positie niet heel handig.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

Grimo schreef:
Ik vind hem op het middenveld al vaak domme en onnodige overtredingen maken en ben bang dat hij dat als centrale verdediger ook doet en dat is op die positie niet heel handig.
Dat idee heb ik dus ook. Loopt op het middenveld al als een kip zonder kop. Voor de goal zal dat lekkere situaties opleveren!! Gelukkig heeft het er alle schijn van dat Joost 'gewoon' kan spelen. Hoeven er ook geen rare fratsen bedacht te worden. :D
Wizard
Beheerder

Bericht door Wizard »

Grimo schreef: Ik vind hem op het middenveld al vaak domme en onnodige overtredingen maken en ben bang dat hij dat als centrale verdediger ook doet en dat is op die positie niet heel handig.
Dat zijn (bijna) altijd de overtredingen wanneer hij in de ruimte verdedigt en daardoor af en toe te laat is. Als verdediger verdedig je naar voren en heb je minder ruimte te verdedigen. Hij is vrij lang, vergeleken met een verdediger heeft hij een prima inspeelpass en is in de pure man tot man duels sterk. Wanneer hij lopend moet verdedigen en echt keuzes moet maken (de ruimte verdedigen, de lijn of de man), krijgt hij het moeilijk. Ik denk dat het een prima probeersel is.
De Roon heeft nu simpelweg teveel taken. Of je moet hem aanvoerder af maken of z'n taken simpeler maken.
Enfin, we dwalen af. Graag in het topic De Roon verder.
SCH0513
Bankzitter

Bericht door SCH0513 »

Wizard schreef:De verwachting is eerder dat Otigba wordt verkocht wanneer Buijs terug is. Buijs en Van Aken zijn het vaste centrale duo.
St. Juste klopt anders wel steeds nadrukkelijker op de deur. Verder is het idee van fuotbalgek nog niet eens zo gek, nl. De Roon achterin. In de mandekking doet hij het vaak nog niet zo slecht en kan hij zich op een kleinere ruimte focussen.
Mij valt juist op dat bij tegendoelpunten het vaak de Roon is die zijn man laat lopen of te laat bij zijn man is.
Grimo
Superster

Bericht door Grimo »

Wizard schreef: Dat zijn (bijna) altijd de overtredingen wanneer hij in de ruimte verdedigt en daardoor af en toe te laat is.
' af en toe' is met grote regelmaat.

Misschien dat hij als CV wat meer vanuit zijn taak gaat voetballen dat kan maar ik mis het gogme bij hem om op z'on cruciale postitie te staan. Aan de andere kant zou het ook niet slim zijn en moet je gewoon St Juste de kans geven op die plek.
Wizard
Beheerder

Bericht door Wizard »

Grimo schreef: Misschien dat hij als CV wat meer vanuit zijn taak gaat voetballen dat kan maar ik mis het gogme bij hem om op z'on cruciale postitie te staan. Aan de andere kant zou het ook niet slim zijn en moet je gewoon St Juste de kans geven op die plek.
Zoals je weet ben ik geen De Roon fan. Gogme mist hij zeker, maar aangezien hij minder taken hoeft uit te voeren als CV'er dan als middenvelder, zie ik hem met de kwaliteiten die hij heeft, daar wel slagen.
Is St. Juste niet linksbenig? Daarnaast kan je St. Juste nog niet een hele wedstrijd laten spelen. De eerste vervanger is Schmidt. Daarna zou ik persoonlijk eerder voor De Roon kiezen aangezien die wat meer ervaring heeft, wat zeer belangrijk is tegen een ploeg die er bovenop zal knallen.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

Wizard schreef: Zoals je weet ben ik geen De Roon fan. Gogme mist hij zeker, maar aangezien hij minder taken hoeft uit te voeren als CV'er dan als middenvelder, zie ik hem met de kwaliteiten die hij heeft, daar wel slagen.
Is St. Juste niet linksbenig? Daarnaast kan je St. Juste nog niet een hele wedstrijd laten spelen. De eerste vervanger is Schmidt. Daarna zou ik persoonlijk eerder voor De Roon kiezen aangezien die wat meer ervaring heeft, wat zeer belangrijk is tegen een ploeg die er bovenop zal knallen.
Vorige week maandag in de wedstrijd tegen de Zuid-Afrikanen viel het me op dat st.Juste absoluut niet puur linksbenig is. Sterker nog, in de meeste gevallen is zowel de aanname als de vervolgactie vaak met rechts. Op basis van speelminuten mag Doke eerste vervanger zijn. Op basis van positie absoluut niet. Hij is RB of RCV. Ook hij wordt eigenlijk net als Pelé maar als hoer van de selectie gebruikt op welke positie er een mannetje ontbreekt. Waarom heb je een linker verdediger op de bank als je daar toch een ander, in dit geval rechter verdediger voor opstelt. Niet alleen de basisopstelling kun je daarmee af en toe als een lachertje bestempelen, maar de bezetting van de reservebank is dan even belachelijk. Jij bent wat mij betreft veel te angstig om de talenten voor de leeuwen te gooien. Wat nou, st.Juste kan geen hele wedstrijd spelen. Waarom niet?
Wizard
Beheerder

Bericht door Wizard »

Mackan68 schreef:[
Jij bent wat mij betreft veel te angstig om de talenten voor de leeuwen te gooien. Wat nou, st.Juste kan geen hele wedstrijd spelen. Waarom niet?
Er zijn duidelijke afspraken gemaakt dat Schmidt de eerste vervanger is. Wat je ervan vindt, staat er dan helemaal buiten.
Wanneer je dit forum wat volgt, dan zal je verder zien dat ik juist iemand ben die de jeugd de kans wil geven. Echter, inherent aan de Eredivisie worden de teams steeds jonger, meer onervaren en holt het niveau achteruit. Dat gaat je vooral opbreken tegen ploegen als Ado, Nac en Utrecht. Vooral Nac zal nu strijden tegen degradatie en zal er vol opklappen. Dan kan je beter met wat meer ervaring starten dan met teveel jonge broekies. St. Juste kan je altijd later nog brengen.
Dan zie ik liever Otigba met Schmidt of De Roon centraal achterin, met V/d Berg, Thern en bijv. Bikel of Namli (die al wat ervaring hebben opgedaan) op het middenveld dan St. Juste in de verdediging, die een paar invalbeurten heeft gehad, starten. Zo'n jongen kan je juist in een wedstrijd als de komende dan ernstig beschadigen.
Dus niet angstig, maar eerder realistisch en voorzichtig. Tegen een ploeg die nergens meer omspeelt zou je zoiets kunnen uitproberen, maar tegen Nac zou ik daar niet aan beginnen.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

Wizard schreef: Er zijn duidelijke afspraken gemaakt dat Schmidt de eerste vervanger is. Wat je ervan vindt, staat er dan helemaal buiten.
Volgens mij is een forum er om ergens je mening over te geven. Ik mag vinden dat het een belachelijke afspraak is dat Doke eerste vervanger is. Voor welke positie dan ook. Dat dat invloed zou hebben op beslissingen van de technische staf staat daar buiten, dat klopt inderdaad en daar gaat het niet om. Je hebt spelers voor bepaalde posities op de wissel zitten. Als er dan een speler op een bepaalde positie invalt die daar eigenlijk niet hoort te spelen dan is dat vreemd. Net zo vreemd als dat er een rechtsback (middenvelder) in de basis op de linksback staat. Je gaat Uth ook niet centraal achterin zetten, of Veerman daar laten invallen. Deze vergelijking is misschien wat overdreven, maar het gaat om het idee.
BK2007
Forumicoon

Bericht door BK2007 »

Mackan68 schreef: Net zo vreemd als dat er een rechtsback (middenvelder) in de basis op de linksback staat. Je gaat Uth ook niet centraal achterin zetten, of Veerman daar laten invallen. Deze vergelijking is misschien wat overdreven, maar het gaat om het idee.
Inderdaad . Ik zeg al een tijdje dat het schande is dat Vonk een extra rechtsback heeft gehaald en v Anholt verdoemd is naar de linksback. In mijn optiek is Pele eerste keus voor de rechtsback en dient Schmidt als back up, voor de rechtsback.
Vonk had een linksback moeten aantrekken, waarbij Dijks dit best in had kunnen vullen.
Plaats reactie