Joost van Aken

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Otsje P
Verified
Superster

Re: Joost van Aken

Bericht door Otsje P »

Joucke schreef: Totdat Vitesse in dit geval zonder échte spits speelde, de vleugelspelers makkelijk de lijn tussen keeper en backs kunnen afdekken door de centrale verdedigers af te jagen, en de niet-zo-diepe middenveld-spits van Vitesse bij de nummer 6 die uitzakt (in dit geval rugnummer 7 - Thern) kan gaan storen.
Zo wordt het zonder beeld wel een hele theoretische kwestie. :lol:

"Vleugelspelers die de lijn tussen keeper en backs af kunnen dekken door de centrale verdedigers af te jagen." Hier raak je me even kwijt....
Lardy
Superster

Bericht door Lardy »

Maar Joucke. Op het moment dat een tegenstander 4-4-2 speelt, en de verdediging onder druk zet. Dan kan je kiezen voor de lange bal, en de tweede bal proberen te winnen. In principe kan je de twee centrale altijd vast zetten.

Het voorbeeld dat jij geeft zou betekenen dat Vitesse dan 1 op 1 op het hele veld speelt, en dat zie ik niet gebeuren.
Joucke
Verified
Wereldspeler

Bericht door Joucke »

Otsje P schreef:
Zo wordt het zonder beeld wel een hele theoretische kwestie. :lol:

"Vleugelspelers die de lijn tussen keeper en backs af kunnen dekken door de centrale verdedigers af te jagen." Hier raak je me even kwijt....
Hahaha ja dat snap ik.

Stel je de volgende situatie even voor. Van Aken schuift naar de linkerkant, Otigba naar de rechterkant. In het verlengde van de lijn Nordfeldt - Van Aken staat Van Anholt aan de zijlijn, en in het verlengde van de lijn Nordfeldt - Otigba staat Marzo aan de zijlijn.

Ibarra jaagt Van Aken af (waardoor Nordfeldt hem niet kan aanspelen, maar ook Van Anholt niet), en Labyad jaagt Otigba af (en dekt daarmee dus ook Marzo). Pröpper gaat bij Thern staan, en Nordfeldt kan nergens de bal kwijt.

@Lardy, zo zetten 3 Vitessenaren dus 5 spelers van ons vast, en hebben ze 7 veldspelers om de andere 5 van ons in de gaten te houden.
DSCH
Wereldspeler

Bericht door DSCH »

Ik dacht: voor Dordrecht nog even Heerenveen - Vitesse terug kijken. En wie zingt er mee met het volkslied? Van Aken! Prachtig, laat zien dat hij het goed naar zijn zin heeft en lekker in zijn vel zit.
Lardy
Superster

Bericht door Lardy »

Nieuwe Jan Vertonghen? Soms met indribbelen nog wat ongelukkig, maar zit potentie in.
Frisian Viking
Superster

Bericht door Frisian Viking »

Beter dan die hele Veltman. Als hij bij Ajax zou spelen had hij al vijf interlands achter zijn naam.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Superfries1994
Wereldspeler

Bericht door Superfries1994 »

DSCH schreef:Ik dacht: voor Dordrecht nog even Heerenveen - Vitesse terug kijken. En wie zingt er mee met het volkslied? Van Aken! Prachtig, laat zien dat hij het goed naar zijn zin heeft en lekker in zijn vel zit.
Dat deed hij al eens eerder toch? Wel echt prachtig inderdaad!
Voetballeerproces
Nieuw talent

Bericht door Voetballeerproces »

Superfries1994 schreef:Ik dacht: voor Dordrecht nog even Heerenveen - Vitesse terug kijken. En wie zingt er mee met het volkslied? Van Aken! Prachtig, laat zien dat hij het goed naar zijn zin heeft en lekker in zijn vel zit.
dsch schreef: Dat deed hij al eens eerder toch? Wel echt prachtig inderdaad!
Ow jasses, alles om de supportertjes te pleasen. Jullie trappen daar ook nog allemaal in.
rust
Basisspeler

Bericht door rust »

Het is mij niet opgevallen dat hij het meezingt. Mocht dit echt zo zijn dan is het inderdaad om supporters te pleasen en niet omdat hij ineens een superfries is. Aan andere kant, er zijn dus wel supporter die het kunnen waarderen of er in trappen.. Hij schaadt er verder ook niemand mee.
Thinkman
Wereldspeler

Bericht door Thinkman »

Voetballeerproces schreef: Ow jasses, alles om de supportertjes te pleasen. Jullie trappen daar ook nog allemaal in.
Beetje kansloos deze opmerking. Alle fans die meezingen doen dat dan ook om andere supportertjes te pleasen?
En spelers die juichen bij een goal ook alleen maar om de supportertjes te pleasen?

Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten Voetballeerproces... :twisted:
Superfries1994
Wereldspeler

Bericht door Superfries1994 »

Van Aken staat nu bijna een seizoen in de basis en het is ons nog maar 2x opgevallen. Het deuntje hoort hij nu voor de zoveelste keer, dat hij het ook wel kan dromen, dus mompelt ie wat mee. En volgens jullie mompelde Van Basten ook maar mee, puur om de supporters te pleasen?
Voetballeerproces
Nieuw talent

Superfries1994 schreef:Van Aken staat nu bijna een seizoen in de basis en het is ons nog maar 2x opgevallen. Het deuntje hoort hij nu voor de zoveelste keer, dat hij het ook wel kan dromen, dus mompelt ie wat mee. En volgens jullie mompelde Van Basten ook maar mee, puur om de supporters te pleasen?
Ja, kweek je goodwill mee. Dat blijkt wel. Net als van die spelers als Bak Nielsen destijds die van te voren even z'n armen de lucht in gooide. Heel Nieuw Noord gek, jongen kon niks fout doen. Demagogen zijn het die spelers, die voor een paar euro meer ergens anders zouden spelen.
Knipecity
Forumicoon

Bericht door Knipecity »

Joost van Aken heeft de uitstraling van een Fries, hoewel hij dat helemaal niet is. Maar doet hij goed inderdaad. Sympathiek.
Voetballeerproces
Nieuw talent

Knipecity schreef:Joost van Aken heeft de uitstraling van een Fries, hoewel hij dat helemaal niet is. Maar doet hij goed inderdaad. Sympathiek.
Uitstraling van een Fries? Verklaar? :lol:
Knipecity
Forumicoon

Bericht door Knipecity »

Moet ik dat uitleggen? Ik dacht eerst dat het een echte blonde Friese kerel was, net als onze Doke, maar toen bleek het gewoon een Westerling te zijn 8)
Riverside
Beheerder

Bericht door Riverside »

Joost heeft een paar jaar bij een gastgezin in Oudehaske gewoond, en daar natuurlijk ook wel een vriendenkring opgebouwd. Hij zal het Fries ongetwijfeld goed verstaan.

Hebben we eindelijk een speler die het volkslied meezingt, is het nog niet goed.
Voetballeerproces
Nieuw talent

Gearard schreef: Hebben we eindelijk een speler die het volkslied meezingt, is het nog niet goed.
Misschien is Joost een uitzondering hoor het zou kunnen. 90% van de spelers gebruikt dit soort dingen (o.a. ook logo kussen, tussen de fans staan bij een schorsing, van die opzwepende gebaren) voor de eigen populariteit, om vervolgens voor een paar euro meer ergens anders te gaan spelen. Op de nieuwe plek van bestemming herhaalt dit tafereel zich dan weer. Heeft geen fuck met clubliefde te maken, beetje goedkoop supporters om je vinger winden vind ik het. Maar jullie mogen het mooi vinden, dat respecteer ik ook.
Wizard
Beheerder

Bericht door Wizard »

@Voetballeerproces. Je komt met allemaal (stellige) insinuaties. Uiteraard kan het zijn om de fans te pleasen, maar zolang hij hier speelt en geen vertrek forceert wanneer er een club om hem roept, kan je dergelijke meningen niet verkondigen.
Natuurlijk lijken trouwheid en clubliefde niet meer in het woordenboek van de spelers voor te komen, maar iets als een volkslied meezingen kan natuurlijk ook te maken hebben met 'lekker in je vel zitten'.
Joost is geen speler die heel erg naast z'n schoenen loopt en de arrogantie zelf uithangt binnen de selectie (tegenovergestelde van bijv. Sinkgraven). Hij lijkt me dan ook wat nuchterder; een dergelijke actie zou ik dan ook eerder bij een ander type speler verwachten.
Voetballeerproces
Nieuw talent

Wizard schreef:@Voetballeerproces. Je komt met allemaal (stellige) insinuaties. Uiteraard kan het zijn om de fans te pleasen, maar zolang hij hier speelt en geen vertrek forceert wanneer er een club om hem roept, kan je dergelijke meningen niet verkondigen.
Natuurlijk lijken trouwheid en clubliefde niet meer in het woordenboek van de spelers voor te komen, maar iets als een volkslied meezingen kan natuurlijk ook te maken hebben met 'lekker in je vel zitten'.
Joost is geen speler die heel erg naast z'n schoenen loopt en de arrogantie zelf uithangt binnen de selectie (tegenovergestelde van bijv. Sinkgraven). Hij lijkt me dan ook wat nuchterder; een dergelijke actie zou ik dan ook eerder bij een ander type speler verwachten.
Ik beweer nergens dat hij arrogant is en naast zijn schoenen loopt, net zoals Sinkgraven dat overigens helemaal niet is, eerder bescheiden. Ik vind het alleen wat gemaakt overkomen en loop niet direct achter zo'n jongen aan bij dergelijke actie's, that's it. Volgens mij is daar ook wel genoeg aandacht aan besteed inmiddels.
Frisian Viking
Superster

Bericht door Frisian Viking »

Voetballeerproces schreef:Ik beweer nergens dat hij arrogant is en naast zijn schoenen loopt, net zoals Sinkgraven dat overigens helemaal niet is, eerder bescheiden. Ik vind het alleen wat gemaakt overkomen en loop niet direct achter zo'n jongen aan bij dergelijke actie's, that's it. Volgens mij is daar ook wel genoeg aandacht aan besteed inmiddels.
Je bent gewoon een zeikerd. Laat die jongen lekker zingen en zoek niet overal wat achter. Man man man.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
fuotbalgek
Superster

Bericht door fuotbalgek »

Los van waar hij wanneer heen gaat kan hij nu meezingen of niet. En dat hij het doet is alleen maar te prijzen. Dit betekent niet dat hij hier zijn hele carrière gaat spelen en zijn hart aan Heerenveen verknocht heeft, wel dat hij zich hier goed voelt op dit moment.
Erwin4ever
Wereldspeler

Bericht door Erwin4ever »

Wat speelde dit "broekie" een super volwassen wedstrijd!!!
Snel verlengen voor meerdere jaren!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Erwin4ever
Wereldspeler

Speelde wederom een zeer sterke wedstrijd en ook qua karakter en gedrag een grote jongen aan het worden!
Samen met Thern uitblinker!
pes5
Beheerder

Bericht door pes5 »

Is nog weleens kwetsbaar bij een diepe bal, maar ontwikkelt zich prima. Zat even in een dipje, maar de laatste tijd weer prima.
Fanatismo
Invaller

Bericht door Fanatismo »

Speelde een prima wedstrijd, compliment!
Fryskeboy22
Wereldspeler

Bericht door Fryskeboy22 »

Ik vind hem steeds beter en stabieler worden achterin het centrum, voor dat het seizoen begon had ik zoiets van my god moeten we hiermee het seizoen doorkomen? vond hem verschrikkelijk kwetsbaar maar hij overtreft 100% mijn verwachtingen. Had met Buijs een uitermate prima coach naast hem, maar nu met Otigba en Schmidt staat het ook als een huis, al staat soms door nog wat jeugdigheid/kwetsbaarheid de deur wel eens wagenwijd open. Maar dat komt wol goed!
vries153
Bankzitter

Bericht door vries153 »

Staat samen met Thern ook in het Elftal van de week

Afbeelding
bollebert
Basisspeler

Bericht door bollebert »

Snel een beter aanbod doen en vast leggen.
Erwin4ever
Wereldspeler

bollebert schreef:Snel een beter aanbod doen en vast leggen.
Helemaal mee eens, voor lange termijn binden!
Peter
Basisspeler

Bericht door Peter »

Lijkt me ook erg verstandig om deze jongen voor langere tijd te binden. Dit kan een grote worden.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Plaats reactie