One-tier board en Stichtingsbestuur (Van der Wiel cs)

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
Beetle
Superster
Contacteer:

Re: in de geschiedenis van Heerenveen......

Bericht door Beetle »

ZALAI schreef:in de geschiedenis van FC Heerenveen is het al vaker gebeurd
dat het vertrouwen in de clubleiding opgezegd werd.
En dat de clubleiding vervolgend opstapte en de trainer ontslagen werd.

Wjlen mijn vader Laszlo Zalai is door dit soort geintje ondankbaar aan de kant gezet in 1977.
Van 1973 - 1977 heeft mijn vader enorm veel werk verricht voor de club, zo trainde hij geheel
op vrijwillige basis diverse jeugdteams van Heerenveen.
Het motto van Zalai in zijn gehele carrière was de jeugd heeft de toekomst.

jammer dat iedereen dit vergeten is,
Welkom trouwens. Leuk om op deze manier weer wat geschiedenis te leren.
Wéér uit!!!!
Boffy
Invaller

Re: Directie & Raad van Commissarissen (het vervolg)

Bericht door Boffy »

Het gerucht gaat dat Paul Nobelen zijn opdracht terug gegeven heeft aan het stichtingsbestuur. Hetzelfde gerucht zegt dat hij het niet meer ziet zitten.

Mijn vraag aan Nobelen is dan, ziet Nobelen het onderzoek met Vaessen niet zitten of ziet hij het hele onderzoek niet meer zitten.
xander
Verified
Superster

Bericht door xander »

Boffy schreef:Het gerucht gaat dat Paul Nobelen zijn opdracht terug gegeven heeft aan het stichtingsbestuur. Hetzelfde gerucht zegt dat hij het niet meer ziet zitten.

Mijn vraag aan Nobelen is dan, ziet Nobelen het onderzoek met Vaessen niet zitten of ziet hij het hele onderzoek niet meer zitten.
Hij is met de staart tussen de benen vertrokken naar Blaricum :mrgreen: Wat een helden dat stichtingsbestuur, ze gaan nu lekker nat met hun paradepaardje :lol: .
Alle ballen op Henkie!
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Als je een onderzoek moet uitvoeren waarvan op voorhand vast staat dat de uitkomst niet is wat de opdrachtgever wil, is het wel een dilemma. Als er hoe dan ook maar een onderzoek komt. De RvC en het Stichtingsbestuur moeten nog worden ontmaskerd.
Otsje P
Verified
Forumicoon

Bericht door Otsje P »

Dit werkt dus weer ontzettend vertragend. De RVC is degene die de nieuwe directievoorzitter moet benoemen. Echter deze RVC zal dat nu niet mogen doen aangezien hun positie zelf onder vuur ligt. Er zal dus eerst een onderzoek moeten komen, waarna de RVC vervangen wordt, waarna er een nieuwe directeur/voorzitter benoemd kan worden.
xander
Verified
Superster

Bericht door xander »

Otsje P schreef:Dit werkt dus weer ontzettend vertragend. De RVC is degene die de nieuwe directievoorzitter moet benoemen. Echter deze RVC zal dat nu niet mogen doen aangezien hun positie zelf onder vuur ligt. Er zal dus eerst een onderzoek moeten komen, waarna de RVC vervangen wordt, waarna er een nieuwe directeur/voorzitter benoemd kan worden.
Reken er maar op dat de druk flink opgevoerd gaat worden de komende dagen/weken met de training, oefenpotjes en als toetje de opendag in het vooruitzicht! Dit gaan ze allemaal niet winnen, het is verstandiger dat ze zelf opstappen in belang van sc Heerenveen.
Alle ballen op Henkie!
TORCIDA
Superster

Bericht door TORCIDA »

Als dit gerucht over Nobelen klopt geeft hij mijns inzien aan dat het nog steeds een wespennest is bij Heerenveen, te gecompliceerd.Dit betekend mijnsinziens voor de Rvc de doodsteek.

Bij een nieuw aan te stellen RVC, is het ook een idee om daar een supporter in deel te laten nemen? Als een soort klankbord.
Om hiermee ook een " supporterscultuur" te bewaken?
Ik heb vroeger een aantal keer met de RVC overleg gehad ten tijde van het afscheid van Riemer. Ik merkte daarin toch een afstand tussen supporterbeleving en de RVC.

Nu is het niet zo dat de Rvc zich bemoeid met dagelijkse zaken, maar in grote lijnen kan dit wel een toevoeging zijn.
Hier heb ik geen woorden voor
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

Mocht het gerucht op waarheid gebaseerd zijn dan is dat weer zeer frappant. Wat is de reden? Ziet Nobelen het niet zitten om met de uitslag van het onderzoek mensen te beschadigen die hem hebben aangenomen voor de klus? Had hij een opdracht gekregen die hij nooit uit kan voeren, zeker nu hij assistentie krijgt van de heer Vaessen? Als hij tijdens het teruggeven van de opdracht dan ook maar meteen het advies gegeven heeft aan het stichtingsbestuur om zelf ook op te stappen. Want dat het zaakje tot die hoogt een luchtje heeft is nu onderhand wel bekend. Daar is het onderzoek niet voor nodig. Het wordt nog een lastige tijd met een RvC die alleen door het stichtingsbestuur ontslagen kan worden en welke zelf ook niet echt fris lijkt. Ben benieuwd of nog steeds clubbelang het belangrijkst is.
RvP, het waren 10 .... maanden
Thinkman
Wereldspeler

Bericht door Thinkman »

Boffy schreef:Het gerucht gaat dat Paul Nobelen zijn opdracht terug gegeven heeft aan het stichtingsbestuur..
Wat is de bron van dit gerucht? Het kwam toch niet vanochtend zo bij je binnen?
abegoal
Wereldspeler

Bericht door abegoal »

Het gerucht kwam gisteravond al van squerrel
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

Het is nog maar een gerucht maar er wordt ook al over bepaalde verklaringen geschreven. Één daarvan is dat Nobelen de opdracht zou hebben gekregen om de schuld op de vertrokken RV te schuiven waardoor de rest allemaal zou kunnen blijven zitten. Als dat waar is tonen de heren zichzelf wel bijzonder simpel denkend. Wat betreft is het ook wel weer logisch dat ze alles en iedereen onderschat hebben.
Wolliepoly
Verified
Wereldspeler

Bericht door Wolliepoly »

Misschien kan Veenstra nog een boekje open doen over de verhoudingen (zakelijk).
Als zal dit niet gebeuren aangezien ik er van uit ga dat er zwijggeld betaald is.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Boffy
Invaller

Bericht door Boffy »

Thinkman schreef:Wat is de bron van dit gerucht? Het kwam toch niet vanochtend zo bij je binnen?
Ik heb vanochtend even met P. Nobelen gebeld. :wink: Nee, mijn bron kan ik niet prijsgeven. Ik zou zeggen, afwachten en we zullen zien of het waar is.
Hielke
Forumicoon

Bericht door Hielke »

Gerke schreef:Wie vult aan / heeft reacties?
Zal Ruud van Nistelrooij te verleiden zijn om bij zijn oude club een 'uithangbordfunctie' te gaan bekleden? Aimabel persoon, tegen wie mensen opkijken. Kan hetzelfde principe zijn als Van der Sar bij Ajax: hij het boegbeeld, met een capabele manager op de achtergrond voor de dagelijkse gang van zaken.
Mackan68
Forumicoon

Bericht door Mackan68 »

Hielke schreef:
Zal Ruud van Nistelrooij te verleiden zijn om bij zijn oude club een 'uithangbordfunctie' te gaan bekleden? Aimabel persoon, tegen wie mensen opkijken. Kan hetzelfde principe zijn als Van der Sar bij Ajax: hij het boegbeeld, met een capabele manager op de achtergrond voor de dagelijkse gang van zaken.
Hij wordt spitsentrainer bij PSV als ik goed geïnformeerd ben. Verder inderdaad geen slecht idee om hem met zijn ervaring en succesvolle loopbaan bij onze club te willen betrekken.
Otsje P
Verified
Forumicoon

Bericht door Otsje P »

Hielke schreef: Zal Ruud van Nistelrooij te verleiden zijn om bij zijn oude club een 'uithangbordfunctie' te gaan bekleden? Aimabel persoon, tegen wie mensen opkijken. Kan hetzelfde principe zijn als Van der Sar bij Ajax: hij het boegbeeld, met een capabele manager op de achtergrond voor de dagelijkse gang van zaken.
Dat is kansloos. Hij gaat nu al bij PSV aan de slag, en daar willen ze hem steeds belangrijker gaan maken. We zijn een te kleine club om iemand als van Nistelrooy binnen te halen. Hij is gewend om op topniveau te werken, met de daarbij horende druk en aandacht. Bovendien kan hij nu lekker in Geffen blijven wonen.
Knipecity
Forumicoon

Bericht door Knipecity »

Euh, Van Basten?
Lardy
Superster

Bericht door Lardy »

Nico Jan Hoogma, geboren in Heerenveen, lijkt mij een prima voorzitter. Heeft het laten zien bij een klein clubje en de kneepjes van het vak geleerd van Smit. Laat maar komen.
oldtimer
Superster

Bericht door oldtimer »

Hielke schreef: Zal Ruud van Nistelrooij te verleiden zijn om bij zijn oude club een 'uithangbordfunctie' te gaan bekleden? Aimabel persoon, tegen wie mensen opkijken. Kan hetzelfde principe zijn als Van der Sar bij Ajax: hij het boegbeeld, met een capabele manager op de achtergrond voor de dagelijkse gang van zaken.
Beetje naief, lijkt me, die veronderstelling dat Van N. dat misschien wel zou willen. Ik heb altijd begrepen dat hij met Heerenveen toch vrij weinig verbondenheid voelt, in elk geval minder dan met de meeste andere clubs waar hij heeft gespeeld afgezien van wellicht HSV en, zo kan ik me voorstellen, Malaga. Lijkt me inderdaad volkomen zinloos. Zelfs met het idee van "nooit geschoten, altijd mis".
Crash
Superster

Bericht door Crash »

Lardy schreef:Nico Jan Hoogma, geboren in Heerenveen, lijkt mij een prima voorzitter. Heeft het laten zien bij een klein clubje en de kneepjes van het vak geleerd van Smit. Laat maar komen.
Hoogma en Vonk zien te betrekken bij de club zou een goed idee zijn. Beiden lijken me bijvoorbeeld prima keuzes als het gaat om het voorzitterschap. Beide verstandige mensen, waarbij Hoogma met zijn ervaring een streepje voor heeft.
Arnoud
Wereldspeler

Bericht door Arnoud »

Even terugkomen op mijn post met betrekking tot de Supportersraad. Vanuit zeer welingelichte kringen heb ik vernomen dat er nog een raadslid afgetreden is, nl. de vertegenwoordigster van de jongeren, Pauline Burgers. Dit aftreden heeft plaatsgevonden voor het opstappen van Veenstra. Er zijn nu dus nog 2 leden, waaronder de Supporterscoördinator, actief. Daarvan mag je dan toch aannemen dat ze het beleid van Veenstra steunden of gewoon bereid zijn met alle winden mee te waaien.
Superfries1996
Wereldspeler

Bericht door Superfries1996 »

Arnoud schreef:Even terugkomen op mijn post met betrekking tot de Supportersraad. Vanuit zeer welingelichte kringen heb ik vernomen dat er nog een raadslid afgetreden is, nl. de vertegenwoordigster van de jongeren, Pauline Burgers. Dit aftreden heeft plaatsgevonden voor het opstappen van Veenstra. Er zijn nu dus nog 2 leden, waaronder de Supporterscoördinator, actief. Daarvan mag je dan toch aannemen dat ze het beleid van Veenstra steunden of gewoon bereid zijn met alle winden mee te waaien.
Wanneer is het weer sociaal acceptabel om je aan te melden voor deze supportersraad?
nou nou
GeraldSibon35
Selectiespeler

Bericht door GeraldSibon35 »

Ik denk dat deze mannen de beste kandidate zijn voor het voorzitterschap:
- Anne Hettinga
- Nico Jan Hoogsma
- Joop Alberda
- Hans Vonk

De beste kandidaten voor de TD:
- Johan Hansma laten blijven
- Paul Bosvelt
- Ruud van Nistelrooij

De beste kandidaten voor Commercieel directeur:
- Jan van Erve
- Tjisse Wallendal
- Henk Timmer
- Ronnie Venema

Voor de rest zou ik sommige spelers al benaderen voor een functie bij ons na hun spelerscarriere zoals deze mannen:
- Geert Arend Roorda
- Daniel de Ridder
- Michel Breuer
- Brian van den Bussche
Superfries1996
Wereldspeler

Bericht door Superfries1996 »

Ik denk dat je de onderste vier alleen maar beledigt daarmee ;) Neemt niet weg dat Vandenbussche ook na zijn actieve carrière hier mag blijven!
nou nou
Hielke
Forumicoon

Bericht door Hielke »

oldtimer schreef:Beetje naief, lijkt me, die veronderstelling dat Van N. dat misschien wel zou willen.
Dat veronderstel ik niet, ik noemde zijn naam slechts als suggestie/idee. Vanuit de gedachte dat wij om onze eigen identiteit terug te krijgen meer oud-spelers erbij moeten betrekken. Een grote naam als uithangbord, richting media, sponsoren, spelers, supporters, met een manager op de achtergrond, vind ik geen gekke constructie. Hans Vonk is dan misschien de meest realistische optie.
sta
Bankzitter

Bericht door sta »

dirk3 schreef:Nieuwe directie.

Ik denk dat in de oude situatie teveel werd verwacht van de directievoorzitter. Het pakket aan taken is gewoon te groot. Je club naar buiten vertegenwoordigen, in al zijn facetten en ook nog de interne bedrijfsvoering aansturen is veel te zwaar in mijn ogen.

Volgens mij moet het mogelijk zijn om voor het salaris van Veenstra 2 mensen aan te trekken, omdat je niet meer op zoek hoeft naar die ene schaarse (= duur) duizendpoot.

De ene post wordt dan een allround manager die de interne bedrijfsvoering aan gaat sturen. Daar zijn vast wel capabele mensen voor de vinden. Er zijn vast zat mensen die 100 man aansturen en het Heerenveen gevoel hebben. Hier gaat het puur om professionaliteit.

De tweede wordt dan de directievoorzitter. Dit moet iemand zijn vanuit het verleden van de club. Onbesproken zijn qua gedrag en gedragen door alle geledingen. Deze man moet de club goed kunnen vertegenwoordigen in de media, goed met supporters en sponsoren om kunnen gaan en het Heerenveengeluid kunnen uitdragen in alle overleggen die de club voert.
Hier ben ik het heel erg mee eens. Iemand die de club goed kan managen heeft in de meeste gevallen niet genoeg contacten en is niet het uithangbord van de club naar buiten toe. Een oudspeler of trainer is een mooi uithangbord en heeft een groot netwerk maar zal niet genoeg management- ervaring of capaciteiten hebben om de club weer uit deze shit te trekken.
Deel de functie in tweeën en vul beide plekken in met een betrouwbaar en capabel persoon. Anders blijf je zoeken naar een speld in de hooiberg.
GeraldSibon35
Selectiespeler

Superfries1996 schreef:Ik denk dat je de onderste vier alleen maar beledigt daarmee ;) Neemt niet weg dat Vandenbussche ook na zijn actieve carrière hier mag blijven!
Ik denk dat Roorda mooi moet stoppen met betaald voetbal, lekker bij een mooie amateurclub voetballen.
En werken bij de SC op de commercieele afdeling.
Denk dat als hij de nodige studies gaat volgen in de toekomst een goeie voorzitter zou kunnen worden.
Arnoud
Wereldspeler

Bericht door Arnoud »

Wanneer is het weer sociaal acceptabel om je aan te melden voor deze supportersraad?
Ik denk dat kandidaten moeten wachten tot na het onderzoek opdat ze kunnen beoordelen of de uitkomst daarvan (die in principe bindend is) ook zal leiden tot de gewenste verbeteringen. Ook zou naar mijn mening de onafhankelijkheid van de Supportersraad in het reglement vastgelegd moeten worden en dat kan pas besproken worden als er weer een voltallige directie is.
GeraldSibon35
Selectiespeler

Het is lastig om een nieuwe voorzitter te zoeken, want er zijn zoveel opties.
Er is niet echt een topkandidaat.
Anne Hettinga is denk ik de beste kandidaat.
Met als TD misschien Hoogsma?
Riverside
Beheerder

Bericht door Riverside »

Ik verwacht niet dat Hoogma een voorzitterschap ambieert, maar als TD zou ik hem uitermate geschikt vinden. Heeft bij Heracles bewezen met minimale middelen een leuk team te kunnen samen stellen.

De suggestie van een voorzitter/manager die de club van binnenuit aanstuurt met daarbij een oud-speler/clubman die de club naar buiten toe presenteert, juich ik ook toe.
Gesloten