Staanplaatsen weer toegestaan

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Eastermar
Wereldspeler
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

Onder strenge voorwaarden is een vak met staanplaatsen weer toegestaan in het betaalde voetbal in Nederland. De algemene vergadering betaald voetbal van de KNVB ging maandagavond in Zeist akkoord met herinvoering van de staanplaatsen, na een proefproject waaraan sinds vorig seizoen SC Heerenveen, FC Groningen en Go Ahead Eagles deelnemen.

Om toestemming te krijgen voor een vak met staanplaatsen moeten clubs aan de nodige eisen voldoen. De lokale driehoek (politie, burgemeester, justitie) moet toestemming geven, het vak mag niet groter zijn dan duizend staanplaatsen, er moeten voortdurend video-opnames worden gemaakt en elke bezoeker dient grondig te worden gefouilleerd.

"De animo onder de clubs is nu niet zo groot, maar misschien verandert dat nu ze weten aan welke eisen ze moeten voldoen", liet KNVB-directeur Henk Kesler weten. Sinds vele jaren zijn staanplaatsen in Europees verband niet meer toegestaan wegens het grotere veiligheidsrisico dat de UEFA daaraan verbindt.

"Een Nederlandse club met staanplaatsen in het stadion moet voor wedstrijden op het Europese platform het betreffende vak tijdelijk herinrichten of helemaal afsluiten", legde Kesler uit.
Een prima besluit. :stan: :stan:
Johnny '86
Wereldspeler

Bericht door Johnny '86 »

Goed besluit inderdaard, maar die camera's kunnen ze uiteraard bij hveen wel achterwege laten :wink:
Booijstra
Wereldspeler

Bericht door Booijstra »

Betekent dus ook, dat als er in het ALS staanplaatsen komen, dat de capaciteit weer wordt vergroot. Weet niet precies hoeveel maar zal toch al snel op 30.000 toeschouwers komen dan (afhankelijk van hoeveel staan-vakken er zijn). Voor wedstrijden tegen de Top 3 en tegen Grunn moet dat wel vol komen. De rest van de wedstrijden vraag ik me dan af...
proudofthenorth
Nieuw talent

Bericht door proudofthenorth »

Weet niet precies hoeveel maar zal toch al snel op 30.000 toeschouwers komen dan (afhankelijk van hoeveel staan-vakken er zijn).
Er mag, als ik het goed lees, maar 1 vak zijn van maximaal 1000 plaatsen dus die capaciteitsvergroting zal reuze meevallen denk ik.
De enige echte trots van het noorden!!
kukkel
Basisspeler

Bericht door kukkel »

Vraag:Hoeveel leden heeft N.N?
 con·ti·nu·ï·teit de; v onafgebroken duur
Booijstra
Wereldspeler

Bericht door Booijstra »

Vraag:Hoeveel leden heeft N.N?
Weet niet exact, maar meende in ander topic te lezen 450+ (?) leden. Maar kan het niet bevestigen.
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

kleine 500 betalende leden inderdaad.
Sneek
Invaller

Bericht door Sneek »

Waarom is niet iedereen lid die in een staanvak wil? :shock:

Bij de Eufa Cup zijn er altijd 2 vakken vol (2x 500 plaatsen) en de gedeeltes ertussenin staan meestal ook vol. En op de trap.

Dan snap ik niet dat er (maar) een kleine 500 leden zijn.

Kom op... mensen wordt lid..! Voor een betere sfeer in de komende jaren..!
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

Veel mensen denken dat ze pas lid moeten worden als het vak er daadwerkelijk is. Nee dus... nu al lid worden en je hebt voorrang om in dat vak te mogen!

Volgens mij zeg ik het zo goed.. :?:
Sneek
Invaller

Bericht door Sneek »

er zullen ook supporters zijn die wel willen staan maar geen lid willen worden
Komt er nog es een keer zo'n enquete? Zodat de mensen kunnen aangeven of ze in het sfeervak willen plaatsnemen?

Denk dat je dan meer mensen erbij kunt krijgen. Of weer NN aanmeldlijsten geven bij de wedstrijden met een sfeervak. Net zoals tijdens de Uefa-cup wedstrijd tegen Maccabi uit Israël.
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

Wat is het probleem om lid te worden? Ze organiseren van alles, wat blijkbaar ook in de smaak valt (aan het formaat van de vakken te zien tijdens beker wedstrijden) En het kost maar 9 euro per jaar?
mitrita
Superster

Bericht door mitrita »

er zullen ook supporters zijn die wel willen staan maar geen lid willen worden
Er zijn ook supporters die wel lid zijn, maar niet willen staan...
Sneek
Invaller

Bericht door Sneek »

Er zijn ook supporters die wel lid zijn, maar niet willen staan...
Maar dat is te verwaarlozen.

Precies... wat is 9 euro per jaar nou? :shock:

We zullen zien hoe mooi en leuk het volgend seizoen word met NN-vak :stan: Heb er zin in.. :!:
Vrieskist
Verified
Beheerder

Bericht door Vrieskist »

mitrita schreef: Er zijn ook supporters die wel lid zijn, maar niet willen staan...
Je hoeft als NN lid niet persé in het NN vak plaats te nemen.
Dijkie..
Jeugdspeler

Bericht door Dijkie.. »

Is al bekend welke vakken uiteindelijk voor Nieuw Noord bestemd zijn? Dus welke vakken op noord worden als de verbouwing klaar is de staan vakken? In de brief van vorig jaar ging het om de vakken 11,12,13 en de nieuwe vakken 412 en 413, is dit nog steeds de bedoeling?
Frisian for life..
Niels
Erelid
Contacteer:

Bericht door Niels »

Dat zijn de plannen zoals ze er nu liggen inderdaad. Vooralsnog wordt dat plan ook aangehouden. Maar in de aanloop naar komend seizoen - tussentijds vak - zal dit ook nog wel weer ter sprake komen en er een definitief oordeel vallen. Al kun je er wel vanuit gaan dat wat er in die brief stond ook zo zal gaan gebeuren.
Frisian Viking
Superster

Bericht door Frisian Viking »

http://sc.heerenveen.org/?p=actueel/nieuws/2477

Gefeliciteert NN met het mooie compliment dat Riemer jullie geeft, Hulde.... :!:
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

900 staanplaatsen dus.

Het lijkt me dat als je volgend seizoen wil staan, als de sodemieter lid moet worden van Nieuw Noord!!!
Sneek
Invaller

Bericht door Sneek »

Gelukkig ben ik al lid :roll: :stan:
Fanatic 4-ever
Forumicoon

Bericht door Fanatic 4-ever »

Wordt ik dat ook maar snel :D Heb nou al zin in volgend jaar :wink:
Venderwel
Superster
Contacteer:

Bericht door Venderwel »

Maar eh....hoeveel mensen mogen er in het NN vak? En houdt men met het uitdelen van seizoenskaarten ook rekening met het feit da er meer mensen kunnen staan dan zitten?? bedoel als de stoeltjes voor een wedstrijd weer een keer terug moeten dan kan niet iedereen die een plek heeft in NN, daar ook zitten.
Ik bedoel bijvoorbeeld met UEFa wedstrijden
Zeg dat er 1000 mensen kunnen staan en die seizoenskaarten worden ook allemaal verkocht, als je dan een uefacup wedstrijd hebt, dan willen mensen graag hun eigen plek hebben, maar als iedereen van NN 2 kaarten op zijn seizoenskaart haalt, dan is het al snel vol met ongeveer 700 stoeltjes en kun dus lang niet iedere NN supporter een plek krijgen in het 'eigen' vak!

En dat zou klote zijn natuurlijk...
Akkrum fan
Invaller

Bericht door Akkrum fan »

Zou de KNVB niet kunnen vragen aan de UEFA of ze ook staanvakken mogen hebben bij UEFA wedstrijden. zou leuk zijn:!: Aan gezien ze nu ook al in het vak staan bij UEFA wedstrijden. zou het toch wel kunnen. :mrgreen:
AldeboarNN Fans
Basisspeler

Bericht door AldeboarNN Fans »

Als we dan een cupwedstrijd hebben, moeten ze gewoon 2 sfeervakken creëren :stan:
sch4life
Bankzitter

Bericht door sch4life »

ik heb ook nu al zin aan het volgens seizoen eindelijk weer (hopen op) een goede sfeer in het ALS ik bedoel zoals tegen stuttgart op de tv werd het gewoon overstemd door het stuttgart publiek ( was er niet bij wegens ziekte :cry: ) ik vind dat hier verandering moet komen het zou andersom moeten wezen
Frisian
Wereldspeler

Bericht door Frisian »

Vergeet niet dat er ook volgend seizoen draken van wedstrijden zullen zijn. Of die we verliezen.
Dan wil ik wel eens zien of er dan precies zo n sfeer is als tegen Stuttgart.
BBB
Selectiespeler
Contacteer:

Bericht door BBB »

Ongetwijfeld niet, Frisian. Maar staanplaatsen geeft ook de mogelijkheid met bekenden / anderen bij elkaar te staan en wat mij betreft is dat zeker ook een stukje voetbalsfeer dat weer terugkomt.
Ik ruik corruptie...
Frisian
Wereldspeler

Bericht door Frisian »

BBB schreef:Ongetwijfeld niet, Frisian. Maar staanplaatsen geeft ook de mogelijkheid met bekenden / anderen bij elkaar te staan en wat mij betreft is dat zeker ook een stukje voetbalsfeer dat weer terugkomt.
Tuurlijk is dat bevordelijk voor de voetbalsfeer, je laat je dan ook makkelijker opjutten (als ik naar mezelf kijk dan)
Maar ik bedoel dat er straks vanzelf wedstrijden zijn die niet zo sfeervol zullen wezen, door wat voor reden dan ook.
Nu is alles nog nieuw en leuk en we zien er al weken van te voren naar uit dat er eindelijk weer een sfeervak is.
Maar naar een aantal wedstrijden volgend seizoen (of het seizoen daarna) word het een beetje gewoon en heb je denk ik niet alle wedstrijden een even goede sfeer.
Maar ik hoop dat ik het fout ga krijgen, het zal em in ieder geval niet aan mij liggen hoor, ik zal me elke wedstrijd de longen uit mijn lijf schreeuwen.
Plaats reactie