Directie & Raad van Commissarissen (Veenstra e.a.)
Moderators: Beheerders, Fanmasters
-
Verified
- Forumicoon
Re: Directie & Raad van Commissarissen (Veenstra e.a.)
Ze liegen alles wat vast en krom is en ze houden iedereen voor de gek.
De reden om Veenstra aan te nemen was saneren, dat is gelukt, maar niet vragen hoe. Ik weet niet meer precies hoe groot de schuld was, maar die zat volgens mij rond de 12 miljoen. Al het transfergeld van Dost, Narsingh en Assaidi hadden dat tekort grotendeels weggewerkt. Dan waren er hier en daar nog wat bezuinigen, maar ik kan me niet voorstellen dat hij veel personeel hier voor had moeten ontslaan.
Veenstra vond dat hij wat goed te maken had aan de supporters, dus hij bedacht een fantastisch plan. Een uitshirt uit 1920 dat precies op dat van Ajax-lijkt, dat is mijns inziens de grootste blunder die hij heeft gedaan, dan heb je er werkelijk geen verstand van hoe het voetbalwereldje in elkaar zit
Afgelopen zomer kondigde Hansma aan dat er na het vertrek van het trio goede vervangers klaar stonden. Iedereen snapt dat die de successen niet van Narsingh, Dost en Assaidi geëvenaard of overtroffen kunnen worden. Mark Uth zou de opvolger worden van Dost en Amoah de leermeester van de jonge jongens en zelf ook de minuten maken. Het is dus gebleken dat Uth er nog niet klaar voor is/was en dat Amoah bij lange na niet fit was (dat had je aan zien kunnen komen) In augustus bedenken ze toch nog maar een extra spits te halen, want de druk van buitenaf is te groot. Gelukkig is Finnbogason wel een gouden greep (statistisch). Ook halen ze De Ridder én Pappa nog. Ook wij hebben gezien wat voor inbreng die hebben gehad (ik zie het op zich nog wel in Pappa zitten)
Hun wanbeleid wordt bevestigd als ze deze winter nog een extra vleugelspeler halen met El Ghanassy, en ook nog huur. Wat een onzin om iemand voor 15 wedstrijden te huren die er ook geeneens direct staat
Nu blijkt dat Djuricic verkocht is. Veenstra en Hansma zijn eigenwijs genoeg om te blijven zitten dus ze hebben, zou je zeggen, 6 miljoen te besteden om aan spelers uit te halen. Naast Gouweleeuw (2 miljoen?) zijn er weinig spelers die deze zomer weggaan die veel geld oplevert. Op Nordfeldt na zijn er helemaal geen spelers die iets opleveren volgens mij, En hopelijk blijft die nog een jaar.
Bovenstaande feiten bevestigen mij dat deze twee heren er helemaal niets van kunnen. Wel woorden, maar geen daden en achterbaks handelen.
En het allerbelangrijkste, sponsors en supporters lopen allemaal weg. Eigen personeel durven niks meer te zeggen, anders worden ze er uitgegooid, ja ze hebben het prima voor elkaar die Veenstra en Hansma
Wij als supporters en sponsors kunnen wel onze onvrede uiten, maar dat doet hun niks dat sponsors vertrekken en dat er volgend jaar nog maar 15.000 seizoenkaarthouders zijn.
Eigenlijk zouden de vrijwilligers van de club moeten staken en stoppen met hun werkzaamheden. Laat Veenstra en Hansma zelf de rotzooi maar van de tribune halen, zelf de kaartcontrole doen, zelf op de trap staan om het kaartje te contoleren, zelf het veld prikken en goed onderhouden. Misschien dat ze er dan achter komen, zonder vrijwilligers bestaat een club ook niet
Welkom bij SC Hollywood in het Friese Haagje.
De reden om Veenstra aan te nemen was saneren, dat is gelukt, maar niet vragen hoe. Ik weet niet meer precies hoe groot de schuld was, maar die zat volgens mij rond de 12 miljoen. Al het transfergeld van Dost, Narsingh en Assaidi hadden dat tekort grotendeels weggewerkt. Dan waren er hier en daar nog wat bezuinigen, maar ik kan me niet voorstellen dat hij veel personeel hier voor had moeten ontslaan.
Veenstra vond dat hij wat goed te maken had aan de supporters, dus hij bedacht een fantastisch plan. Een uitshirt uit 1920 dat precies op dat van Ajax-lijkt, dat is mijns inziens de grootste blunder die hij heeft gedaan, dan heb je er werkelijk geen verstand van hoe het voetbalwereldje in elkaar zit
Afgelopen zomer kondigde Hansma aan dat er na het vertrek van het trio goede vervangers klaar stonden. Iedereen snapt dat die de successen niet van Narsingh, Dost en Assaidi geëvenaard of overtroffen kunnen worden. Mark Uth zou de opvolger worden van Dost en Amoah de leermeester van de jonge jongens en zelf ook de minuten maken. Het is dus gebleken dat Uth er nog niet klaar voor is/was en dat Amoah bij lange na niet fit was (dat had je aan zien kunnen komen) In augustus bedenken ze toch nog maar een extra spits te halen, want de druk van buitenaf is te groot. Gelukkig is Finnbogason wel een gouden greep (statistisch). Ook halen ze De Ridder én Pappa nog. Ook wij hebben gezien wat voor inbreng die hebben gehad (ik zie het op zich nog wel in Pappa zitten)
Hun wanbeleid wordt bevestigd als ze deze winter nog een extra vleugelspeler halen met El Ghanassy, en ook nog huur. Wat een onzin om iemand voor 15 wedstrijden te huren die er ook geeneens direct staat
Nu blijkt dat Djuricic verkocht is. Veenstra en Hansma zijn eigenwijs genoeg om te blijven zitten dus ze hebben, zou je zeggen, 6 miljoen te besteden om aan spelers uit te halen. Naast Gouweleeuw (2 miljoen?) zijn er weinig spelers die deze zomer weggaan die veel geld oplevert. Op Nordfeldt na zijn er helemaal geen spelers die iets opleveren volgens mij, En hopelijk blijft die nog een jaar.
Bovenstaande feiten bevestigen mij dat deze twee heren er helemaal niets van kunnen. Wel woorden, maar geen daden en achterbaks handelen.
En het allerbelangrijkste, sponsors en supporters lopen allemaal weg. Eigen personeel durven niks meer te zeggen, anders worden ze er uitgegooid, ja ze hebben het prima voor elkaar die Veenstra en Hansma
Wij als supporters en sponsors kunnen wel onze onvrede uiten, maar dat doet hun niks dat sponsors vertrekken en dat er volgend jaar nog maar 15.000 seizoenkaarthouders zijn.
Eigenlijk zouden de vrijwilligers van de club moeten staken en stoppen met hun werkzaamheden. Laat Veenstra en Hansma zelf de rotzooi maar van de tribune halen, zelf de kaartcontrole doen, zelf op de trap staan om het kaartje te contoleren, zelf het veld prikken en goed onderhouden. Misschien dat ze er dan achter komen, zonder vrijwilligers bestaat een club ook niet
Welkom bij SC Hollywood in het Friese Haagje.
-
Verified
- Forumicoon
Ik word kwaad, want zij vernielen mijn club waar ik al 20 jaar komTORCIDA schreef: Ik heb het idee dat je totaal misslaat. Je kunt er kwaad om worden. De vacante positie waar Veenstra op is aangenomen is niet ingevuld door iemand met absolute liefde voor de club, die mogelijkheden waren er wel, iedereen kon solliciteren.
En inderdaad, hij is aangenomen om te saneren. Dat is hem gelukt, maar hij denkt nu dat hij een grote voetbalclub kan runnen en daar slaat hij de plank volledig mis mee. U wordt bedankt, u kunt wel weer gaan
-
- Invaller
Communicatie probleem: iedereen in een hok zetten en er pas weer uit als iedereen het eens is. Beide kanten maken fouten. Wie heeft Kuiper aangesteld? Als Riemer or nu toe betrokken was bij scouting zijn de miskopen ook deel van zijn verantwoordelijkheid.
Bezuinigen lijkt me daarentegen erg verstandig. Dat daar 'vriendjes van' sneuvelen lijkt me geen issue.
Ben geen fan v huidige directie maar de club is veel groter dan dat groepje.
Zie ook geen logische vervangers.
Riemersma clubje is ook wel ouwe jongens krentenbrood en bij professionalisering vallen die als eerste, ook logisch.
Qua selectie is het niveau niet geweldig maar we kunnen moeilijk dien alsof we Twente zijn.
Bovendien gaan de grootste talenten meteen naar grotere clubs (vgl Tomasson met Andersen, Fisher etc)
AZ lukt t nog wel aardig en lijkt me een goed rolmodel.
Verder: geen paniek, club blijven steunen in moeilijke tijden en niet te gek gaan doen.
Bezuinigen lijkt me daarentegen erg verstandig. Dat daar 'vriendjes van' sneuvelen lijkt me geen issue.
Ben geen fan v huidige directie maar de club is veel groter dan dat groepje.
Zie ook geen logische vervangers.
Riemersma clubje is ook wel ouwe jongens krentenbrood en bij professionalisering vallen die als eerste, ook logisch.
Qua selectie is het niveau niet geweldig maar we kunnen moeilijk dien alsof we Twente zijn.
Bovendien gaan de grootste talenten meteen naar grotere clubs (vgl Tomasson met Andersen, Fisher etc)
AZ lukt t nog wel aardig en lijkt me een goed rolmodel.
Verder: geen paniek, club blijven steunen in moeilijke tijden en niet te gek gaan doen.
-
- Forumicoon
Het is hem gelukt om te saneren? Dankzij de verkoop van spelers. Verder niks bijzonders. Het enige wat deze man in al die jaren heeft gedaan is heel veel mensen tegen zich te krijgen. Met naast zich een man die, wat Derksen terecht zij, een baantje toegeschoven heeft gekregen na zijn carriere en nog veel te onervaren is om zijn functie op een goede manier in te vullen.Feanfan 1 schreef: En inderdaad, hij is aangenomen om te saneren. Dat is hem gelukt, maar hij denkt nu dat hij een grote voetbalclub kan runnen en daar slaat hij de plank volledig mis mee. U wordt bedankt, u kunt wel weer gaan
Alle geluiden om de rust weer te laten keren is naar mijn idee maar op 1 manier mogelijk. Een nieuwe directie en heel snel. Weg met Veenstra en Hansma. En mensen aanstellen die te vertrouwen zijn en een clubicoon niet bellen om hem de deur te wijzen. Maar hem uitnodigen voor een gesprek zoals het hoort.
Inderdaad, ik ben ook kwaad op die twee directieleden waarvan ik haast kan kotsen. Ze vernielen mijn club waar ik al ruim 30 jaar kom.Feanfan 1 schreef:Ik word kwaad, want zij vernielen mijn club waar ik al 20 jaar kom
- paparazzi
- Superster
Zelf kom ik de Maas niet over? Dat is een aanname!TORCIDA schreef:@ paparazzi, jouw berichten worden inhoudelijk van een steeds bedenkelijker niveau. Zelf kom je de Maas niet over en wel hier wat opruien....
Misschien ben ik wel een sponsor van de club. Je zult het nooit weten. Dat mijn voorlaatste post van een zeer bedenkelijk laag niveau was dat weet ik zelf ook wel. Maar misschien was dit nu juist wel de bedoeling om het kamp Veenstra een beetje te prikkelen.
En zie daar!
Dat jij jezelf nu de opdracht mee hebt gegeven om alles wat dit huidige bestuur scheef praat recht te lullen dat moet jij weten.
Ik stam nog uit de tijd Aktie `67. En ja. Ook ik heb toendertijd mede de club geholpen betaald voetbal te blijven spelen. Ik vermoed dat als jij alle wedstrijden nog zou moeten bijwonen die ik van Heerenveen gezien heb, jij nog een eind te gaan hebt.
En ja. Ik sta achter Riemer van der Velde en zal dit ook blijven doen! Ik hecht een hoop waarde aan vertrouwen en eerlijkheid! Dat gespuis wat de club nu leidt zijn slechts passanten. En passanten zijn mensen die in een korte tijd zoveel mogelijk poen willen verdienen om daarna weer verder te gaan met hun eigen leven.
Mijn gevoel zegt dat dit het schip is wat langzaam znkende is en misschien nog wat laatste stuiptrekkingen vertoont na de verkoop van Djuricic en misschien Finnbogason. Dat baart mij zorgen.
Miereneukert!
- 1983
- Forumicoon
Ik snap echt niet hoe sommigen kunnen oproepen tot rust en eenheid op dit moment. Denken die nou echt dat wanneer alle betrokkenen allemaal de bek dicht houden, de ergernissen in proberen te houden en verder alles voor zoete koek slikken dat alle problemen dan met de noorderzon verdwijnen? Tuurlijk jongens. Naar mijn mening is er nog maar 1 mogelijkheid om rust te creëren, met een nieuwe directie die met een schone lei begint. Deze directie is (vooral dankzij zichzelf) teveel beschadigt.
-
- Forumicoon
Dus jouw mening is dat de directie maar moet blijven zitten omdat het moeilijk is een nieuwe te vinden en aan te stellen.
Je bent dus bang voor de toekomst zonder deze directie, ik ben bang voor de toekomst met deze directie. De gok met een nieuwe directie is kleiner dan met deze, want die heeft nu wel bewezen er weinig van te kunnen.
Je bent dus bang voor de toekomst zonder deze directie, ik ben bang voor de toekomst met deze directie. De gok met een nieuwe directie is kleiner dan met deze, want die heeft nu wel bewezen er weinig van te kunnen.
- 1983
- Forumicoon
Ik doelde helemaal niet specifiek op jou. Volgens mij zijn er meer mensen hier die oproepen om de rijen te sluiten en de rust te bewaren, niet alleen jij. Verder moet je jezelf niet zo persoonlijk aangevallen voelen, het lijkt wel of je een direct betrokkene bent.Feanatieke schreef: Aan iedereen het verzoek om op deze gehele reactie te reageren van mij en niet selectief te quoten:
-
- Selectiespeler
@Feanatieke
Meteen op stappen lijkt me ook niet de beste oplossing. Ik heb het al vaker geroepen wat volgens mij de oplossing is, al voor dat dit aan de gang was. Veenstra had slim moeten zijn en gewoon moeten aankondigen na dit seizoen of wellicht einde van het jaar op te stappen. Had hij dat gedaan dan had je dit gezeur zo erg niet gehad. Dan had je ook tijd genoeg om een opvolger te vinden.
Voordat we opnieuw kunnen beginnen zal de directie wel moeten vertrekken, met jou gedachtegang lijken we voor altijd aan Veenstra vast te zitten. Het was sowieso al het plan dat hij hier niet al te lang blijven zou zitten. Met het beleidsplan dachten ze dat hij sowieso tot en met 2014 hier zou zitten. Er zijn zoveel mensen die wachten tot hij weg gaat, dus kondig dan gewoon aan wanneer Veenstra weg zal gaan.
Meteen op stappen lijkt me ook niet de beste oplossing. Ik heb het al vaker geroepen wat volgens mij de oplossing is, al voor dat dit aan de gang was. Veenstra had slim moeten zijn en gewoon moeten aankondigen na dit seizoen of wellicht einde van het jaar op te stappen. Had hij dat gedaan dan had je dit gezeur zo erg niet gehad. Dan had je ook tijd genoeg om een opvolger te vinden.
Voordat we opnieuw kunnen beginnen zal de directie wel moeten vertrekken, met jou gedachtegang lijken we voor altijd aan Veenstra vast te zitten. Het was sowieso al het plan dat hij hier niet al te lang blijven zou zitten. Met het beleidsplan dachten ze dat hij sowieso tot en met 2014 hier zou zitten. Er zijn zoveel mensen die wachten tot hij weg gaat, dus kondig dan gewoon aan wanneer Veenstra weg zal gaan.
- Arnoud
- Wereldspeler
Ik ben blij dat ik vanaf morgen aan de andere kant van de wereld zit en in alle opzichten afstand kan nemen van de soap die zich op het ogenblik rond onze club voltrekt. Als ik het stuk van Veenstra c.s. omtrent de positie van Riemer van der Velde lees, vraag ik me af waarom ze zo in het openbaar met modder zijn gaan gooien. Als ik sommige reacties hier op het Froum lees, schaam ik me voor de uitspraken die supporters, al dan niet gemeend, doen. Het is zwart of het is wit. Maar zo zit het niet in elkaar. Alleen een ieder die probeert enige nuance aan te brengen is à priori verdacht en hoort tot het Veenstra-kamp.
Torcida schreef:
Ach, tel eens hoeveel mensen nu werkelijk zich over deze affaire uiten op dit Forum. Verder dan een man of 25 kom je niet. Dus laat die groep (waar jij en ik ook toebehoren
) gewoon hier hun gaan gaan, daarmee schrijven ze wellicht de ergste boosheid van zich af en keert enige realiteitszin weer terug.
Ik wens iedereen in de komende tijd veel wijsheid toe.
Torcida schreef:
Geen ruchtbaarheid meer via media. Ook op fora als deze radiostilte.
Ach, tel eens hoeveel mensen nu werkelijk zich over deze affaire uiten op dit Forum. Verder dan een man of 25 kom je niet. Dus laat die groep (waar jij en ik ook toebehoren

Ik wens iedereen in de komende tijd veel wijsheid toe.
- 1983
- Forumicoon
@Feanatieke,
Jij verwijt anderen dat ze niet met oplossingen komen en allen maar bestuur eruit roepen. Maar wat stel jezelf dan voor?
Je vind dat deze directie het heeft verkloot. Dus ik neem aan dat je ook vind dat ze beter op kunnen stappen? Maar aan de ander kant zeg je dat dat ook geen oplossing is, want moeilijk met Rvc (die er ook uit) en moeilijk om capable opvolgers te vinden. Dus moeten ze maar blijven zitten? Wat is jou mening nou eigenlijk dan?
Mensen die falen maar laten zitten omdat het moeilijk is om goede opvolgers te vinden vind ik trouwens een bijzonder zwak argument. Maar dat terzijde.
Jij verwijt anderen dat ze niet met oplossingen komen en allen maar bestuur eruit roepen. Maar wat stel jezelf dan voor?
Je vind dat deze directie het heeft verkloot. Dus ik neem aan dat je ook vind dat ze beter op kunnen stappen? Maar aan de ander kant zeg je dat dat ook geen oplossing is, want moeilijk met Rvc (die er ook uit) en moeilijk om capable opvolgers te vinden. Dus moeten ze maar blijven zitten? Wat is jou mening nou eigenlijk dan?
Mensen die falen maar laten zitten omdat het moeilijk is om goede opvolgers te vinden vind ik trouwens een bijzonder zwak argument. Maar dat terzijde.
- paparazzi
- Superster
Ik kan niet anders dan een selectieve quote doen op jouw relaas.Feanatieke schreef:Wat doen we met de RvC? Die er ook maar uit? Die staan immers vierkant achter de directie. De RvC met namen die ook decennia lang aan de club verbonden zijn. Gaan we zo uit de ziel van de club snijden? Nog meer nieuwelingen? Prima, voorstel voor namen.
Maar ik kan je wel meedelen dat ik uit zeer betrouwbare bronnen heb vernomen dat ze achter de schermen druk doende zijn om met een plan van aanpak, zowel Veenstra, als ook de RVC, proberen voor aanvang van het nieuwe seizoen te passeren.
Men zal nu voorlopig de rust bewaren. (lijfsbehoud in de eredivisie is hierin n.l. een pre!)
Miereneukert!
-
Verified
- Forumicoon
Mensen die hier van alle beweren en uit betrouwbare bronnen vernemen (doel niet alleen op papparazi), zijn mijn inziens een haar beter dan Veenstra en Hansma. Vertel alles of zeg niets.
Spijt heb je morgen maar!
- paparazzi
- Superster
Beste Ebiede,Ebiede schreef:Mensen die hier van alle beweren en uit betrouwbare bronnen vernemen (doel niet alleen op papparazi), zijn mijn inziens een haar beter dan Veenstra en Hansma. Vertel alles of zeg niets.
Dat zou ik wel willen, maar ik ken geen namen. Ik weet alleen wel dat het speelt, vandaar mijn antwoord op de vraag van Feanatieke.
Het zou ontzetted dom zijn als ik hier nu namen neer zou plempen. Maar neem van mij aan dat het speelt. (en ik ben normaal gesproken helemaal niet zo speculatief)
Miereneukert!
-
- Superster
Nou het lijkt mij niet realistisch dat je elke twee weken naar een thuiswedstrijd van Heerenveen komt als je uit Maastricht komt.paparazzi schreef: Zelf kom ik de Maas niet over? Dat is een aanname!
Misschien ben ik wel een sponsor van de club. Je zult het nooit weten. Dat mijn voorlaatste post van een zeer bedenkelijk laag niveau was dat weet ik zelf ook wel. Maar misschien was dit nu juist wel de bedoeling om het kamp Veenstra een beetje te prikkelen.
En zie daar!
Dat jij jezelf nu de opdracht mee hebt gegeven om alles wat dit huidige bestuur scheef praat recht te lullen dat moet jij weten.
Ik stam nog uit de tijd Aktie `67. En ja. Ook ik heb toendertijd mede de club geholpen betaald voetbal te blijven spelen. Ik vermoed dat als jij alle wedstrijden nog zou moeten bijwonen die ik van Heerenveen gezien heb, jij nog een eind te gaan hebt.
En ja. Ik sta achter Riemer van der Velde en zal dit ook blijven doen! Ik hecht een hoop waarde aan vertrouwen en eerlijkheid! Dat gespuis wat de club nu leidt zijn slechts passanten. En passanten zijn mensen die in een korte tijd zoveel mogelijk poen willen verdienen om daarna weer verder te gaan met hun eigen leven.
Mijn gevoel zegt dat dit het schip is wat langzaam znkende is en misschien nog wat laatste stuiptrekkingen vertoont na de verkoop van Djuricic en misschien Finnbogason. Dat baart mij zorgen.
En volgens mij heb je hier ook wel eens geschreven dat je bijna alleen nog maar uitwedstrijden van Heerenveen in het zuiden bezoekt. En hoezo misschien ben ik wel sponsor? Je bent het of je bent het niet en uit jouw opmerkingen maak ik op dat je het
Dus niet bent. Zeker als roept tot opstand ok met een knipoog maar toch. En al helemaal als je vroeger met aktie 67 meegeholpen hebt. En hoezo moet ik netzoveel wedstrijden hebben gezien als jij, misschien heb ik er wel meer gezien.
Zelf ben ik ook zeer dicht bij de club betrokken geweest, in de tijd van Riemer, Formsma en yme, Henk en Jan. Ik weet gewoon hoe Riemer kan zijn en ik zie dat het nu de derde keer is dat hij het niet eens is met het bestuur. Ik houd Veenstra zeker niet de hand boven er hoofd, want op de site van Heerenveen zou nooit zon vuile oorlog mogen worden gespeeld. Ook niet in andere media. Hij moet nog veel leren. Maar bij veel ontbreekt elke vorm van nuance en daarmee is het koren op de molen voor velen.
En het is gewoon jammer dat als je nuance aanbrengt je een Veenstra aanhanger bent.....
Hier heb ik geen woorden voor
- Hielke
- Forumicoon
We moeten onszelf niet emotioneel overschreeuwen en niet gek laten maken door de media. Voor velen van ons geldt dat wij van de buitenkant naar de club kijken. Wij kunnen oordelen over het feit dat Riemer van der Velde is verstoten. Wij kunnen onszelf de vraag stellen wat dat zegt over de managementkwaliteiten van de directie. Want hoezeer Riemer op de achtergrond ook het vuurtje opstookt, mag een directie het zo laten escaleren en vervolgens de erevoorzitter op de eigen website door het slijk halen? Als ik naar mezelf kijk, kan ik vanwege een gebrek aan objectieve achtergrondinformatie geen goed oordeel vellen wie het beste voor heeft met Heerenveen. Ik ben geneigd te zeggen dat iedereen hetzelfde belang heeft: dat het goed gaat met Heerenveen. Daarom lijkt het me voor de betrokkenen de eerste prioriteit om het moddergooien te stoppen en achter de schermen naar een oplossing te zoeken. Stop deze wanvertoning!
-
- Forumicoon
Links of rechtsom: Feanatieke heeft absoluut een punt. Iedereen ziet ook wel dat medewerkers, supporters, sponsoren en zelfs clubiconen zich momenteel niet herkennen in het beleid. Enkele directieleden wegsturen is dan wellicht een noodzakelijk kwaad aan het worden en misschien is dat ook wel dé oplossing. Voor nu, althans. Feit blijft dat na de periode Riemer ook Formsma, Kuiper en Hoekstra zijn gesneuveld. Nu dan weer Hansma en Veenstra? Sommigen willen het ongetwijfeld niet graag horen, maar daar zitten zeer zeker mensen tussen met een oprecht clubhart. Het kan niet zo zijn dat de huidige puinzooi louter te wijten is aan deze personen. Het probleem zit veel dieper dan dat.
Ingrijpen is nu wellicht de beste oplossing, maar je kunt niet bezig blijven. De rijen moeten na al die jaren weer worden gesloten en de club moet weer herkenbaar worden. Heerenveen moet terug naar de identiteit van zes á zeven jaar geleden. Sportief, financieel, maar bovenal organisatorisch. In de media. Overal. Je kunt nu wel louter naar de korte termijn kijken, maar de langere termijn moet weer gaan overheersen. Daarvoor zie ik momenteel weinig houvast. Wie pakken dat op, zijn zij daarvoor geschikt en hoe gaat het ingevuld worden?
Ingrijpen is nu wellicht de beste oplossing, maar je kunt niet bezig blijven. De rijen moeten na al die jaren weer worden gesloten en de club moet weer herkenbaar worden. Heerenveen moet terug naar de identiteit van zes á zeven jaar geleden. Sportief, financieel, maar bovenal organisatorisch. In de media. Overal. Je kunt nu wel louter naar de korte termijn kijken, maar de langere termijn moet weer gaan overheersen. Daarvoor zie ik momenteel weinig houvast. Wie pakken dat op, zijn zij daarvoor geschikt en hoe gaat het ingevuld worden?
- 1983
- Forumicoon
Jij hebt mij nergens horen zeggen dat ik vind dat de directie per direct op moet stappen. Ik kan mij best vinden in het standpunt van Janstra en jou. Daar zijn we het gewoon eens. Dat Veenstra per einde seizoen of einde jaar opstapt en dat er in de tussentijd wordt gezocht naar geschikte opvolger, lijkt mij ook een beter plan dan nu meteen. Wie dat dan moet zijn, en wie het groepje moet zijn dat op zoek gaat naar opvolgers vind ik heel moeilijk. Maar dat deze directie zo op lange termijn niet door kan staat voor mij wel vast.Feanatieke schreef: Jij en enkele anderen blijven toch ook steken in het simpele: 'Deze directie is stom, we willen een nieuwe directie, amen.' Veenstra moet wellicht opstappen, maar niet per direct. Dat gaat gewoon niet.
- Steurder
- Invaller
Ik ben niet voor de een en tegen de ander. Wel zou ik graag willen weten wat er echt speelt... Waarom geen onderzoek? Waarvoor is de angst? Geef ons duidelijkheid... Wat is er voor nodig? Welk signaal moet je afgeven? Een tentenkamp opslaan voor het stadion? Wapperen met de boerenzakdoek? ( gebruik toch je boerenverstand) zwarte sjaal omdoen?
In ieder geval moeten de mannen op het veld wel onze steun blijven krijgen. Heerenveen is van ons!
In ieder geval moeten de mannen op het veld wel onze steun blijven krijgen. Heerenveen is van ons!
Reboelje!! Fan bugjen frjemd.
-
- Forumicoon
Waarom niet? Zoals hij nu bezig is gaat niet! Hem lekker door laten modderen, met deze onrust tot gevolg, dat is lekker voor de club. Slechter dan Veenstra kan haast niet zou ik zeggen. Er is nog nooit zoveel onrust geweest als nu en dat is mede hem te danken.Feanatieke schreef:Jij en enkele anderen blijven toch ook steken in het simpele: 'Deze directie is stom, we willen een nieuwe directie, amen.' Veenstra moet wellicht opstappen, maar niet per direct. Dat gaat gewoon niet.
Veenstra moet inzien dat het beter is voor de club dat hij opstapt, want hier wordt niemand vrolijk van. En de reden dat het financieel wat beter gaat, gaat ook niet op want iederen voorzitter had Dost, Narsingh en Assaidi verkocht. Dat is de reden dat we weer wat gezonder zijn, niet Veenstra.
-
- Jeugdspeler
Wat mij opvalt in deze discussie, die overigens hoofdzakelijk door dezelfde mensen wordt gevoerd, dat de huidige directie en RvC van alles de schuld krijgen. Terwijl er toch echt twee partijen zijn. Onze oudvoorzitter blijft hier steeds buiten schot, terwijl we allemaal wel weten dat als er twee vechten ook bijna altijd twee schuld hebben.
Zoals de LC (16 februari '13) al schreef hebben de opvolgende directies (o.a. Formsma en Kuiper) steeds last gehad van de bemoeienissen van Van der Velde. Hij geeft gevraagd en ongevraagd advies. En als het advies niet wordt opgevolgd dan wordt zijn netwerk ingeschakeld. Off the record worden er, net als een koekoek, eitjes in andermans nestjes gelegd en dan is het maar wachten tot iemand het uitbroedt.
Dit houdt in dat de huidige organisatiestructuur er nu in de praktijk als volgt uitziet:
a) medewerkers;
b) leidinggevenden;
c) management team;
d) directie;
e) raad van commisarissen;
d) Riemer van der Velde.
Je kunt je voorstellen dat de opvolgende directies de afgelopen 10 jaar deze informele organisatiestructuur niet prettig hebben gevonden.
Ook nu zie je dat onze oudvoorzitter als eerste in alle media communiceert dat hij als scout is gestopt. Dat heeft toch echt de zittende directie niet gedaan..... Dan wordt daarna de directie verweten dat ze daarop reageren. Dal lijkt mij niet direct verwijtbaar, maar logisch.
Zoals hierboven al gesteld:
Als er twee vechten, hebben beide meestal schuld.
Maak het dus niet te simpel door maar naar één persoon te wijzen, er speelt echt meer.
Binnen een gewoon bedrijf zou je zeggen dat er mediation moet plaatsvinden, maar dan niet via de media.
Veel wijsheid gewenst.
Zoals de LC (16 februari '13) al schreef hebben de opvolgende directies (o.a. Formsma en Kuiper) steeds last gehad van de bemoeienissen van Van der Velde. Hij geeft gevraagd en ongevraagd advies. En als het advies niet wordt opgevolgd dan wordt zijn netwerk ingeschakeld. Off the record worden er, net als een koekoek, eitjes in andermans nestjes gelegd en dan is het maar wachten tot iemand het uitbroedt.
Dit houdt in dat de huidige organisatiestructuur er nu in de praktijk als volgt uitziet:
a) medewerkers;
b) leidinggevenden;
c) management team;
d) directie;
e) raad van commisarissen;
d) Riemer van der Velde.
Je kunt je voorstellen dat de opvolgende directies de afgelopen 10 jaar deze informele organisatiestructuur niet prettig hebben gevonden.
Ook nu zie je dat onze oudvoorzitter als eerste in alle media communiceert dat hij als scout is gestopt. Dat heeft toch echt de zittende directie niet gedaan..... Dan wordt daarna de directie verweten dat ze daarop reageren. Dal lijkt mij niet direct verwijtbaar, maar logisch.
Zoals hierboven al gesteld:
Als er twee vechten, hebben beide meestal schuld.
Maak het dus niet te simpel door maar naar één persoon te wijzen, er speelt echt meer.
Binnen een gewoon bedrijf zou je zeggen dat er mediation moet plaatsvinden, maar dan niet via de media.
Veel wijsheid gewenst.
- BK2007
- Forumicoon
Oh, ja ? Volgens mij heeft Veenstra de club gereorganiseerd, mensen ontslagen en het salarishuis van de spelers naar beneden bijgesteld. Het gevolg is dat de inkomsten en uitgaven beter in de pas lopen. Dat laatste is wat ik de club financieel gezond maken noem. Precies wat Veenstra heeft gedaan. Overigens heeft Riemer onlangs ook gezegd dat hij dit ook zou hebben gedaan, maar dat terzijde.Heerenveen rules schreef:En de reden dat het financieel wat beter gaat, gaat ook niet op want iederen voorzitter had Dost, Narsingh en Assaidi verkocht. Dat is de reden dat we weer wat gezonder zijn, niet Veenstra.
Samen maken we de club sterk.
-
- Jeugdspeler
Wat ik frapant vind is dat het nu puur gaat om het Kamp vd Velde en het Kamp Directie. Kort na de aanstelling van Veenstra zijn er al dezelfde geluiden vanuit de club over het beleidvoeren van Veenstra en komen dezelfde verhalen als vorig jaar afgelopen weekend in de Volkskrant. Waar ligt dan het probleem? Komt het dat Riemer zich bemoeid met het beleid dat de werknemers al die tijd hetzelfde voelen / denken / ervaren?
Misschien dat mensen dit ook in beraad kunnen nemen dat mijn inziens het werkelijke probleem niet ligt in de inmening van vd Velde. Persoonlijk zie ik het zo dat het binnen de club al langere tijd rommelt en dat door deze actie(s) van de laatste tijd van het kamp vd Velde de interne geluiden aan de kaak wilt stellen.
Nou is het niet goed voor de SC dat er onrust binnen de club is, vooral niet richting de media en de sponsoren. Het afzetten van de directie lijkt me niet wenselijk, een onderzoek des temeer. Hiermee kunnen de problemen die men zo vaak hoort over interne strubbelingen, verziekte relaties en werksfeer eventueel aan de kaak gesteld worden.
Mocht een dergelijk onderzoek problemen aanwijzen is het aan de directie om er iets aan te doen. Ik neem aan dat mensen ook tegen kritiek kunnen en hier ook concreet wat kunnen doen. Dit noemt men zelfreflectie. In de organisaties waarin ik opereer zijn er ook directies die fouten maken, maar waar personeel de ruimte heeft om dit aan te kaarten. Soms is het moeilijk om de fouten niet opnieuw te maken, maar door in dialoog te gaan en elkaar écht de ruimte te geven leert men van elkaar en creëert men begrip voor elkaars zwak- zowel als sterkheden.
Misschien dat mensen dit ook in beraad kunnen nemen dat mijn inziens het werkelijke probleem niet ligt in de inmening van vd Velde. Persoonlijk zie ik het zo dat het binnen de club al langere tijd rommelt en dat door deze actie(s) van de laatste tijd van het kamp vd Velde de interne geluiden aan de kaak wilt stellen.
Nou is het niet goed voor de SC dat er onrust binnen de club is, vooral niet richting de media en de sponsoren. Het afzetten van de directie lijkt me niet wenselijk, een onderzoek des temeer. Hiermee kunnen de problemen die men zo vaak hoort over interne strubbelingen, verziekte relaties en werksfeer eventueel aan de kaak gesteld worden.
Mocht een dergelijk onderzoek problemen aanwijzen is het aan de directie om er iets aan te doen. Ik neem aan dat mensen ook tegen kritiek kunnen en hier ook concreet wat kunnen doen. Dit noemt men zelfreflectie. In de organisaties waarin ik opereer zijn er ook directies die fouten maken, maar waar personeel de ruimte heeft om dit aan te kaarten. Soms is het moeilijk om de fouten niet opnieuw te maken, maar door in dialoog te gaan en elkaar écht de ruimte te geven leert men van elkaar en creëert men begrip voor elkaars zwak- zowel als sterkheden.
-
- Forumicoon
Als je aangesteld wordt als saneerder is dat dat knap dan? Dan kan iedereen bedenken dat je moet reorganiseren en het salarishuis naar beneden moet bijstellen. Dat vind ik geen compliment waard. Daarvoor is hij aangesteld en dat wist hij. Het gaat om de manier waarop. Het schijnt de Ghadaffi van Friesland te zijn......(dictatoriaal dus als hier weer allemaal vreemde conclusies over getrokken worden).BK2007 schreef:Oh, ja ? Volgens mij heeft Veenstra de club gereorganiseerd, mensen ontslagen en het salarishuis van de spelers naar beneden bijgesteld. Het gevolg is dat de inkomsten en uitgaven beter in de pas lopen.
-
- Jeugdspeler
Opvallend genoeg zijn er in de media nog geen interviews geweest met oud bestuurders van de club.
Wat is mening van o.a. Kuiper, De Haan, Formsma?
Zij zaten in hetzelfde schuitje.
* Hoe gingen zij om met kritiek van derden o.a. Van der Velde?
* Hoe gingen zij om met de achterban?
* Waarom werd er zoveel personeel aangenomen?
* Hoe gingen zij om met kritiek in de media?
* Op welk moment diende zich een groot tekort aan?
* Wat heeft men wel gedaan en wat juist nagelaten te doen?
Hierbij een oproep aan de Leeuwarder Courant en Omrop Fryslan om echte journalistiek te bedrijven.
Niet alleen papagaaien wat de betrokkenen zelf vinden.
Tot nu toe is het heel dunnnetjes wat de regionale pers aan achtergrond doet.
Of is dit ook bij hen het gevolg van de verliezen en bezuinigingen binnen de eigen organisatie?
Zou leuk zijn om hier hun reactie te vinden....
Wat is mening van o.a. Kuiper, De Haan, Formsma?
Zij zaten in hetzelfde schuitje.
* Hoe gingen zij om met kritiek van derden o.a. Van der Velde?
* Hoe gingen zij om met de achterban?
* Waarom werd er zoveel personeel aangenomen?
* Hoe gingen zij om met kritiek in de media?
* Op welk moment diende zich een groot tekort aan?
* Wat heeft men wel gedaan en wat juist nagelaten te doen?
Hierbij een oproep aan de Leeuwarder Courant en Omrop Fryslan om echte journalistiek te bedrijven.
Niet alleen papagaaien wat de betrokkenen zelf vinden.
Tot nu toe is het heel dunnnetjes wat de regionale pers aan achtergrond doet.
Of is dit ook bij hen het gevolg van de verliezen en bezuinigingen binnen de eigen organisatie?
Zou leuk zijn om hier hun reactie te vinden....
Laatst gewijzigd door Reinder op 16-02-2013 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Superster
Wel interessant wat Genee gisteren zei, dat de cijfers inderdaad dramatisch waren (Derksen had ze ingezien). Dat Riemer inderdaad nooit afscheid kan nemen en zich er altijd mee blijft bemoeien, en dat de berichten over Riemer-Veenstra haast te kopieren zijn met de verstandhouding Riemer-Kuiper. Tot nog toe heeft iedereen na tijdperk Riemer alleen maar problemen mer hem gehad.
- Fanatic 4-ever
- Forumicoon
Ik weet niet wie of wat ik moet geloven, maar ik vertrouw Veenstra net zo min als Yme, Henk of Riemer. En die sponsors vertrouw ik al helemaal voor geen meter. Ik ben niet voor of tegen Veenstra, Riemer of welk 'kamp' dan ook. Maar ik ben er helemaal klaar mee dat en als een stel debielen via de media (die ervan smult) gecommuniceerd wordt, en dat onze club al jaren toneel is van een machtsstrijd. Ik sluit me dan ook graag bij svsch aan, dit alles is veel en veel schadelijker voor de club dan een fakkeltje of wat dan ook waar een paar luitjes soms moord en brand over schreeuwen.
Corruption is everywhere, fight it!
-
- Forumicoon
Als jij op een gegeven moment niet meer rond kan komen en je merkt dat je meer uitgeeft dan er binnenkomt en je komt daarachter dan ga je ook je uitgave patroon aanpassen en anders leven. Is dat knap dan? Ik vind het heel normaal binnen een organisatie dat je je financiele huishouding op orde hebt. Zijn voorgangers hebben er een bende van gemaakt, dat is slecht. Als je dat dat ondekt dan zou het nog slechter zijn dat je daar niks aan doet. Dus wat Veenstra doet is niet meer dan normaal. Maar ik zou nog wel eens willen zien of we er nu zo voor zouden staan zonder de transfersommen van onze voorhoede van vorig jaar. Want transfersommen zouden niet gebruikt hoeven worden voor het vullen van gaten als je het goed doet.Feanatieke schreef:Bij zijn aanstelling is nooit over saneren gesproken. Dus ja, het is wel degelijk knap.
Wat Derksen als zei gisteren, Heerenveen is groot geworden door het kapitaal op het veld. En nu we Djuricic verkocht hebben, heeft alleen Finnbogason nog marktwaarde. Dus door hun dramatische transferbeleid hebben we amper meer kapitaal. En daar zijn we juist groot door geworden. Dus we zullen met dit elftal wat er staat weinig geld binnenkrijgen door goede transfers. Ook dat door Veenstra en Hansma. Ipv Uth, Amoah, Zuiverloon, Marecek, Pappa, had je ook 2 talenten kunnen halen zoals Djuricic of Sulejmani, maar de scouting ligt blijkbaar ook op zijn gat.
- Voorstopper
- Superster
- Contacteer:
Dan hadden we nu nog steeds een groot probleem gehad op financieel gebied. Toen Veenstra kwam was er een groot tekort. Dat is natuurlijk mede dankzij transfers snel gedicht. Wat dat betreft is op dit vlak niets geks gebeurd, logische zetten, prima. We lijken nu financieel er weer redelijk op te staan, nu is het zaak de boel op andere vlakken op de rit te krijgen.Heerenveen rules schreef: Maar ik zou nog wel eens willen zien of we er nu zo voor zouden staan zonder de transfersommen van onze voorhoede van vorig jaar. Want transfersommen zouden niet gebruikt hoeven worden voor het vullen van gaten als je het goed doet.
The two most powerful warriors are patience and time.
-
- Wereldspeler
Ik vind dat elk forumlid recht eheft op zijn of haar mening. Maar onzin of halve waarheden op een forum klappen vind ik altijd iets waar ik moeite mee heb. Het klopt inderdaad dat Veenstra het salarishuis van de spelers naar beneden heeft bijgesteld. Dit heeft hij echte rniet gedaan door minder salaris te bieden aan de spelers (305.000 euro gemiddeld vorig jaar en nu zo'n 280.000 euro dus dat is niet eens zoveel) maar vooral gedaan door aflopende contracten niet te verlengen. Het aantal spelers is verminderd. Dat zou naa rmijn mening een andere voorzitter net zo goed hebben kunnen doen. Maar als je hem hiervoor de credits wilt geven dan mag dat want feit is dat het een daling van het slaris is.Oh, ja ? Volgens mij heeft Veenstra de club gereorganiseerd, mensen ontslagen en het salarishuis van de spelers naar beneden bijgesteld. Het gevolg is dat de inkomsten en uitgaven beter in de pas lopen. Dat laatste is wat ik de club financieel gezond maken noem. Precies wat Veenstra heeft gedaan.
Maar bij een club financieel gezond maken hoort ook een andere kant. En in jouw post heb je die kant , wellicht omdat het jou beter uitkomt, maar even niet gemeld. En dat is de kant van de inkomsten. Door het beleid van Veenstra en de manier waarop hij omgaat met sponsoren en medewerkers is hij er hoogstpersoonlijk voor verantwoordelijk dat er ontzettend veel sponsoren zijn gestopt en ook komend seizoen nog zullen stoppen. En het verhaal van een economische crisis is in dit kader onzin. Want ik weet gewoon van persoonlijk contact met diverse sponsoren dat er meer sponsoren zijn gestopt vanwege Veenstra dan vanwege de economische crisis. En dat is zorgelijk. Een ieder kan hier aan sponsoren van de club die op dit forum posten informeren en nagaan dat er inderdaad meer sponsoren stoppen vanwege Veenstra en het beleid dan vanwege de economische crisis. Op het hoogtepunt zaten we op 1200 sponsoren en nu nog maa rop 700 sponsoren en de verwachting binnen het bestuur van de OSSH is dat het er volgend seizoen onder de 600 sponsoren zullen zijn. Niet voor niks zijn er al een tweetal bestuursleden van deze OSSH opgestapt. In een paar jaar Veenstra is het sponsorbestand gehalveerd. Alle clubs hebben last van de economische crisis maar geloof mij er is geen club die het aantal sponsoren zag halveren in een paar jaar tijd.
Verder word vergeten dat ook afgelopen seizoen er nog grote tekorten waren op de begroting die alleen maar door transfergelden zijn gedicht en ook voor dit seizoen is er een tekort van 1,5 miljoen euro gepland. Er word gewoon nog altijd meer uitgegeven dan er binnenkomt. Volgend seizoen zullen de uitgaven en inkomsten weer verder uit de pas lopen. Door het schrikbewind van Veenstra zullen we volgend seizoen aan inkomsten vele en vele miljoenen euro's minder binnen krijgen. In het personeelsbestand kan er niet verder gesaneerd worden en ook aan spelerssalarissen kun je niet zo snel iets doen. Volgend seizoen zullen er dus weer forse tekorten zijn. Alleen maar snijden is leuk aan de uitgaven kant, maar als je er niks aan doet om de inkomsten kant te blijven waarborgen kom je nog nergens. Sommigen lijken maa rniet te willen zien wat nu het werkelijke probleem is.
En over financieel gezond maken gesproken. Een voorzitter die zijn bureau voor bijna 100 duizend euro verbouwd omdat die niet meer van deze tijd zou zijn en een bureaustoel van bijna 3000 (drieduizend !!!) euro meent te moeten EN bovendien een slaris opstrijkt van 350 duizend euro moet bij mij niet aankomen met verhalen dat hij aan het saneren is. Bovendien dezelfde voorzitter die er verantwoordelijk voor is dat er voor ruim een half miljoen aan afkoopsommen is betaald om mensen te club uit te werken waar sponsoren uitermate tevreden over waren. Dat heeft in mijn ogen niks meer met saneren te maken.