Directie & Raad van Commissarissen (Veenstra e.a.)

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Heerenveen rules
Forumicoon

Re: Directie & Raad van Commissarissen (Veenstra e.a.)

Bericht door Heerenveen rules »

Feanatieke schreef: De club is duidelijk geweest met het bericht van vandaag. Het is tijd voor rust.
Dit is een mooie! Tijd voor rust en dan je clubicoon eruit gooien. Die is grappig. Dan ben je als directie nog dommer dan ik ze inschat!
mitrita
Superster

Bericht door mitrita »

Mensen, denk aan het nivo. Hou het netjes , tegen elkaar, ook in de kritiek op club, Veenstra, Hansma, Riemer of wie dan ook.
dirk3
Wereldspeler

Bericht door dirk3 »

mitrita schreef:Mensen, denk aan het nivo. Hou het netjes , tegen elkaar, ook in de kritiek op club, Veenstra, Hansma, Riemer of wie dan ook.
Grappig, stuur ook even een cc naar Veenstra en zijn vriendjes
Heerenveen rules
Forumicoon

Het zal wel als een schande gezien worden in het brave en rustige Heerenveen maar ik vind het nu wel tijd dat we ons als supporters gaan roeren. En niet door dom geschreeuw en geweld.......
fries74
Nieuw talent

Bericht door fries74 »

Oprotten met Veenstra en Hansma!
Het wordt tijd voor aktie voordat het echt te laat is.
Het stadium 5 voor 12 zijn we al gepasseerd, geloof mij maar.
Hopen dat we dit seizoen overleven in de ere divisie, anders is het gebeurd met Heerenveen.
Veenstra en Hansma oprotten!!
dirk3
Wereldspeler

Bericht door dirk3 »

Het zou me niks verbazen dat de poll redelijk representatief is voor de achterban. De forumbezoekers zijn in ieder geval duidelijk over wie er moet vertrekken.
frisianbadboy
Wereldspeler

Bericht door frisianbadboy »

Hebben wij wel door dat wer zo langzamerhand als supporters nog de enige zijn die deze directie kan wegkrijgen door elke wedstrijd weer 90 minuten lang keihard Veenstra rot op te zingen? Realiseren we met ons allen wel dat alleen wij er nog zijn om hun weg te krijgen?

De RvC staat achter Veenstra, de sponsoren hebben geen macht want worden door Veenstra en RvC compleet genegeerd. De sponsorgroep die woensdag met de club heeft gepraat vertegenwoordigt een bedrag van 750.000,- euro. Het maakt de RvC geen moer uit. Bovendien staan achter deze groep van negen sponsoren nog een veel grotere groep sponsoren (in totaal een plusminus 75 sponsoren) die het met deze groep eens zijn. Totaal bedrag bijna 1,5 miljoen euro. Het intereseerd Veenstra en de RvC geen ene moer dat deze sponsoren weglopen. Die vinden ze alleen maar lastig omdat ze kritiek hebben op Veenstra en consorten. En geloof mij, Veenstra is zo eigenwijs en zo geil op zichzelf dat hij alles wat tegen hem is er uit werkt en mag oprotten. Zolang hij maar zelf blijft zitten. Ook al zal dat leiden tot eerste divisie voetbal.

In tijden van bezuinigingen ondertussen voor bijna 600 duizend euro aan afkoopsommen hebben betaald aan al die vertrokken medewerkers. Een kantoor verbouwen voor maar liefst 85 duizend euro omdat meneer Veenstra zijn eigen kantoor niet meer van deze tijd vind. Bureaustoel voor bijna 3000 euro aanschaffen en aan de andere kant als een olifant al die medewerkers op straat zetten. Stewards die bij de wedstrijd hun jas open hebben (die gele jacks) de volgende dag helemaal afbranden omdat dat niet hoort. Stewards die tijdens de wedstrijd niet meer op de trappen mogen staan maar onderaan de trap zodat ze de wedstrijden niet eens kunnen zien. Zogenaamd omdat dat eenheid zou moeten uitstralen. Kan het Veenstra wat schelen of deze clubmensen zo de wedstrijd niet meer kunnen zien. Medewerkers die letterlijk voor dom wijf worden uitgemaakt omdat ze dingen verkeerd doen. Sponsoren die al sponsor waren in de tijd dat Riemer nog voorzitter was worden compleet genegeerd. Bij sponsortrippen gaat meneer te shoppen en is er geen enkele aandacht voor deze sponsoren. Op de website neerzetten dat er geen angstcultuur binnen de club is. Van medewerkers van de club hoor ik hele andere geluiden. Niemand durft wat te zeggen omdat je word uitgescholden en inderdaad je baan op de tocht staat.

Jan van Erve, Riemer van der Velde, Voorzitter OSSH, Bestuurslid OSSH , Maarten de Jong, 22 andere medewerkers (volgens mijn informatie) alles en iedereen die kritiek heeft is weggesaneerd. En er is bij de sanering alleen maar gekeken naar wie in het van der Velde Kamp zaten. Niet naar de kwaliteiten van de medewerkers. Iedereen die in het Riemer kamp zat en dan (te) openlijk kenbaar maakte is er uit gemanouvreerd.

De RvC zal deze directie niet naar huis sturen. Ondertussen durven de medewerkers geen actie meer te ondernemen en is er door Veenstra inmiddels op een aantal posities vertrouwelingen van hem neergezet die hem niet zullen afvallen. Denk daarbij aan Steppé en mevrouw Keimpema. Aangezien ook de sponsoren niet belangrijk genoeg lijken te zijn en die ongeneerd de deur worden gewezen en het bedrag dat ze meebrengen schijnbaar gemist kan worden is er nog maar één groep over die deze directie naar huis kan sturen. De vijfde colonne. Het publiek dat openlijk 90 minuten lang elke wedstrijd opnieuw aan de buitenwacht zal moeten laten zien, aan heel nederland, dat Veenstra moet vertrekken. Er mag geen rust meer komen bij onze club zolang deze Veenstra er nog zit. Zolang hij er zit moet het elke wedstrijd weer een grote hel zijn met spreekkoren anti Veenstra. Alleen wij supporters kunnen deze directie nog stoppen. ALLEEN WIJ. REALISEER JE DAT GOED. SUPPORTERS VAN HEERENVEEN VERENIG U.
zweed1
Wereldspeler

Bericht door zweed1 »

Wat een oliedomme actie !

Wie beheert nu precies dit forum ????

Die Poll moet per direct weer open gesteld worden, of trekt de knullige directie ook al aan de touwtjes van dit
Forum.

Graag snel stoppen met deze directie !!!!
fries74
Nieuw talent

Bericht door fries74 »

Amen Frisianbadboy!
Veenstra en Hansma oprotten!!
hm_DR88
Wereldspeler

Bericht door hm_DR88 »

Alle aktiegangers ten spijt........ De situatie die nu gecreëerd is, lijkt een enorme machtsstrijd tussen de oude garde (met veel respect voor sommigen) en de nieuwe bestuurders. De heftigheid waar dit lijkt te escaleren doet het ergste vrezen. De onvoorwaardelijke steun waarmee de RvC zich uitsprak richting bestuur liet niets aan duidelijkheid over. Naar "verontruste sponsors" werd kenbaar gemaakt dat men niet van plan was om ook maar enigszins aan de wensen (o.a. extern onderzoek) tegemoet te komen. De ramkoers is ingezet (van beide kanten) en het lijkt erop dat het bestuur hier definitief een einde aan wil maken. Duidelijk is dat beide partijen hun sympathisanten mobiliseren. Loyalteit op basis van resultaten in het verleden maar geen garantie gevend voor de toekomst versus een gesanneerde organisatie waarbij veel ingeslepen gedrag vrij hardhandig is weggesneden en waar vrijblijvendheid die ontstaan is uit historische goodwill (kil?) is aangepakt.

"De rapen binne gear....."
Ik baal verschrikkelijk van deze situatie. Dit gaat alleen verliezers opleveren.

Op het moment dat Veenstra het veld zou moeten ruimen, is de kans groot dat Hansma en De Jong ook vertrekken. Een compleet onthoofde organisatie met verschillende bloedgroepen in de gelederen zal het resultaat zijn. Wint het bestuur deze slag dan verliezen we een aantal sponsoren en een stukje historisch Heerenveengevoel.

Ik zou de huidige groep mensen die de verantwoordelijkheid draagt de ruimte gunnen om hun meerjarenbeleid te realiseren. Samen met de technische staf en de spelers wordt het al moeilijk genoeg om samen met de supporters datgene te creëren waar we met zijn allen zo graag trots op willen zijn.

Hij die tweedracht zaait, zal een veelvoud hiervan oogsten..
dirk3
Wereldspeler

Bericht door dirk3 »

Als je bijdrage klopt, dan is deze man nog zieker dan ik al dacht. Een bureaustoel van €3000. Op de totale begroting natuurlijk een bedrag van niets. Maar zo verschrikkelijk veelzeggend over het karakter van deze man. Of het moet natuurlijk zo zijn dat alle medewerkers zo'n stoel hebben gekregen:) Maar ik vermoed dat die slechts een schopstoel hebben gekregen....
Jeroen
Forumicoon

Bericht door Jeroen »

Een bureaustoel voor iemand met zo'n enorm ego koop je nou eenmaal niet bij de IKEA. dat kunnen die stoeltjes niet aan.
Eric
Superster

Bericht door Eric »

Heeft iemand een link (jaarrekening?) naar waar hard kan worden gemaakt dat Veenstra de club daadwerkelijk uit de rode cijfers heeft geholpen. Volgens mij teert de club nog steeds op de transfers van diverse spelers namelijk. Ben benieuwd hoe de begroting eruit ziet zonder deze transfers en wat er nou daadwerkelijk is gesaneerd.
frisianbadboy
Wereldspeler

Het is een feit dat Heerenveen nog altijd uit de gewone bedrijfsvoering meer uitgeeft dan er binnenkomt. Er zijn inderdaad transfers nodig om die gaten te dichten. De club is financieel nog lang niet gezond. Ongelofelijk dat de KNVB clubs in de hoogste categorie zet als ze nog altijd transfergelden gebruiken om hun tekorten weg te werken.
SVSCH
Selectiespeler

Bericht door SVSCH »

Vanaf het begin heb ik Veenstra al niet gemogen en die mening heb ik nog steeds, maar wat is het nut om hem er nu uit te knikkeren? Kunnen we ons niet beter richten op het voorkomen van degradatie ipv deze onzin? Over de kwestie Riemer, ik weet de ins en outs niet dus kan er moeilijk over oordelen, het komt bij mij een beetje over dat Riemer nu door het anti-Veenstra kamp wordt gebruikt om nog meer onrust te creeeren. Wat de huidige directie doet is ook verre van professioneel, maar als dit zo doorgaat denk ik dat het de club alleen maar meer schaadt.

En als er eens een paar fakkeltjes afgestoken worden, een relletje is of andere "niet Heerenveen waardige" dingen gebeuren is het een schande en slecht voor de club, maar men wil wel per direct de directie weg hebben?
frisianbadboy
Wereldspeler

Vanaf het begin heb ik Veenstra al niet gemogen en die mening heb ik nog steeds, maar wat is het nut om hem er nu uit te knikkeren?
Er is niemand die vertrouwen in deze man heeft. Sponsoren verlaten massaal onze club. En elke dag dat deze meneer blijft zitten stappen er meer sponsoren op. Op het moment dat er iemand anders aan de leiding komt te staan zullen sponsoren wellicht hoop hebben da thet weer goed komt en de club blijven steunen. Met Veenstra zullen vele sponsoren opstappen. Dat is een feit. En dat zal ook gelden voor seizoenkaarthouders. De gedachte het volgend seizoen ook met Veenstra te moeten doen zal ons als club miljoenen kosten.
Erwin4ever
Wereldspeler

Bericht door Erwin4ever »

dirk3 schreef: Grappig, stuur ook even een cc naar Veenstra en zijn vriendjes
Even los van het feit dat hier ( en op veel andere plaatsen ) heel veel geroepen wordt op basis van "hearsay".
Wat dat betreft sluit ik mij aan bij Svsch, dat ik te weinig echt betrouwbare informatie heb om een mening te vormen, of in ieder geval die te ventileren. Als basis hanteer ik wel altijd de stelling; 2 partijen, 2 schuld!

Echter dat iemand zich verlaagt tot een bedenkelijk niveau ( volgens velen hier ), houdt niet in dat "wij" dat hier ook moeten gaan doen!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
SVSCH
Selectiespeler

Bericht door SVSCH »

frisianbadboy schreef:Er is niemand die vertrouwen in deze man heeft. Sponsoren verlaten massaal onze club. En elke dag dat deze meneer blijft zitten stappen er meer sponsoren op. Op het moment dat er iemand anders aan de leiding komt te staan zullen sponsoren wellicht hoop hebben da thet weer goed komt en de club blijven steunen. Met Veenstra zullen vele sponsoren opstappen. Dat is een feit. En dat zal ook gelden voor seizoenkaarthouders. De gedachte het volgend seizoen ook met Veenstra te moeten doen zal ons als club miljoenen kosten.
Als er duizenden seizoenkaarthouders om zoiets opstappen zou ik zeggen laat ze maar mooi wegblijven, dat heeft niets met supporter zijn te maken. We zitten nu midden in een seizoen waarbij degradatie nog steeds reeel is, waarom dan op zo"n moment onrust creeeren? Ik vind dat je dan niet in het belang van de club kijkt maar naar het persoonlijk belang.
frisianbadboy
Wereldspeler

Even los van het feit dat hier ( en op veel andere plaatsen ) heel veel geroepen wordt op basis van "hearsay".
Laten we er aan de andere kant ook even bij stil staan dat er steeds emer mensen zijn en komen die de nodige informatie van binnenuit de club zelf hebben. Dat er verschillende mensen zijn die de nodige feiten weten. Zo´n grote beerput als VBeenstra veroorzaakt kan ook nooit allemaal binnenskamers gehouden worden. Dat moet vroeg of laat eens naar buiten komen. En dat komt het ook zeker wel.
frisianbadboy
Wereldspeler

Als er duizenden seizoenkaarthouders om zoiets opstappen zou ik zeggen laat ze maar mooi wegblijven, dat heeft niets met supporter zijn te maken. We zitten nu midden in een seizoen waarbij degradatie nog steeds reeel is, waarom dan op zo"n moment onrust creeeren? Ik vind dat je dan niet in het belang van de club kijkt maar naar het persoonlijk belang.
Ik betaal bijna 300 euro om medewerkers van sc Heerenveen de huid te laten vol schelden door een zekere meneer Veenstra?Ik betaal 300 euro omdat meneer Veenstra zijn kantoor voor bijna een ton wil verbouwen en een bureaustoel van bijna 3000 euro meent te moeten aanschaffen? Ik betaal bijna 300 euro omdat er diverse medewerkers die tegen meneer Veenstra zijn allerlei afkoopsommen moeten hebben ter waarde van vele honderdduizenden euro´s? Ik betaal driehonderd euro zodat meneer Veenstra een jaarsalaris kan opstrijken van drie ton?

Ik kom al meer dan dertig jaar bij sc Heerenveen. Heb in die dertig jaar één thuiswedstrijd gemist (dat is dus alle competitiewedstrijden, beker, vriendschappelijk etc etc) en geen één grotere fan dan ondergetekende. Ik ben geen fan van bovenstaande idioterie en 300 euro uitgeven aan een seizoenkaart is met Veenstra aan het bewind hetzelfde als 300 euro in een bodemloze put stoppen en ik begrijp het als sponsoren en seizoenkaarthouders daar voor passen hoe supporter je ook bent.
paparazzi
Superster

Bericht door paparazzi »

Nu we als supporters toch als Heerenveen onwaardig worden beschouwd, kunnen we net zo goed komend weekend maar even het ALS bestormen met z`n allen. (project als)
"Grapje natuurlijk!" :roll:
Miereneukert!
Ago
Selectiespeler

Bericht door Ago »

Gruwelijke gedachte van mij misschien, maar ik gooi em er toch maar even in.
Eindelijk...!!! Riemer is weg. Foppe kan er ook wel achteraan.
De weg is vrij gemaakt voor de heren om SC Cambuur te gaan dienen waar ooit al eens sprake van was.
Hopelijk nemen ze geen al te grote sponsoren mee naar Noord-Friesland. :crying:
TRIEST wat er nu bij de club aan de hand is waar ik al ruim 40 jaar een seizoenskaart heb.
Er waren wel eens vaker brandjes binnen de club tijdens die 40 jaar maar dit is een uitslaande brand met desastreuse gevolgen naar ik vrees.
Ik heb als supporter de bodem van het profvoetbal in de eerste divisie meegemaakt en ook de championsleague wedstrijden na een 2e plaats in de toenmalige Eredivisie maar ik heb nooit gedacht in de jaren die volgden dat we naar een dergelijk nivo (moddergooien) af zouden dalen zoals nu. Ik kreeg het idee dat sc Heerenveen een stabiele voetbalclub was geworden maar het blijkt achteraf zoals veel zaken in deze moderne tijd een enorme bubbel te zijn geweest die je al vanaf het jaar voor de bekerwinst af zag glijden naar een steeds lager nivo.
Ik heb er geen woorden meer voor.

O ja,
De binding met de club wordt wel minder, maar mocht de club in de toekomst onverhoopt degraderen (wat vast en zeker niet zal gebeuren) naar de Jupiler league dan koop ik mits niet te duur 2 seizoenskaarten. :)
Laatst gewijzigd door Ago op 16-02-2013 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Heerenveen rules
Forumicoon

hm_DR88 schreef:Ik zou de huidige groep mensen die de verantwoordelijkheid draagt de ruimte gunnen om hun meerjarenbeleid te realiseren. Samen met de technische staf en de spelers wordt het al moeilijk genoeg om samen met de supporters datgene te creëren waar we met zijn allen zo graag trots op willen zijn.
Ik zou de huidige groep mensen die de verantwoordelijkheid draagt met klem willen vragen zo snel mogelijk onze mooie club te verlaten voordat we ze een handje gaan helpen! Als ik dan lees dat Hansma Riemer belt en dan zegt: 'je weet zelf wel waarom we niet verder willen', dan zakt mij de broek van de kont. Wat een beginneling.

En er wordt wel gezegd dat Veenstra zo goed heeft gesaneerd. We merken er nog helemaal niks van op welk vlak dan ook. Er is nog steeds geen rooie cent aanwezig om uit te geven aan spelers en transfergeld wordt gebruikt om gaten te dichten. Dus we komen nog steeds in de rode cijfers uit als we geen spelers verkopen, dus Veenstra doet helemaal niets bijzonders. Hij was goed bezig als we uit de rode cijfers zijn en we de broek op kunnen houden zonder de transfersommen.
TORCIDA
Superster

Bericht door TORCIDA »

@ paparazzi, jouw berichten worden inhoudelijk van een steeds bedenkelijker niveau. Zelf kom je de Maas niet over en wel hier wat opruien....
Hier heb ik geen woorden voor
dirk3
Wereldspeler

Bericht door dirk3 »

Eigenlijk is het wel jammer dat Djuricic nu al verkocht is. Daarmee heeft de directie de kans om tijd te kopen om hun destructieve beleid nog even voort te zetten. Maw ze kunnen nog voor zo'n zes miljoen aan supporters en sponsoren wegjagen.
We moeten dus zorgen dat ze zo snel mogelijk eruit gedonderd worden, om te voorkomen dat ook dit geld straks in de begroting zal gaan verdwijnen.
TORCIDA
Superster

Bericht door TORCIDA »

Dat er wat aan de hand is moge duidelijk zijn, maar alle berichten hier zijn koren op de molen voor oa de lc. Die maakt hier dankbaar gebruik van om nog meer stennis te schoppen. Die genieten van deze escalatie. Alleen al de foto van ons logo op de lc,
alles om de boel nog meer kapot te maken

Er is maar 1 remedie, van alle belangrijke vertegenwoordigers binnen Heerenveen, dus Rvc, directie supporters en sponsoren, moeten afgevaardigden om de tafel om tot eendracht en eenheid te komen. De witte vlag moet uit. Geen ruchtbaarheid meer via media. Ook op fora als deze radiostilte. Alles wordt toch verkeerd uitgelegd. Ook hier zou iedereen zich op de vlakte moeten houden. Hoe moeilijk dat ook is. Ons belang is dat het niet erger wordt, oproer werkt alleen maar averechts. Daarnaast moet er gevoetbald worden, de jongens op het veld mogen hier niet het dupe van worden, want dan hebben we het zeker met z'n allen gedaan, als het bestuur en de tegenstanders zich niet kunnen inhouden dan moeten wij het goede voorbeeld maar laten zien.

Zoals hier terecht gesuggereerd wordt, wij zijn de club de supporters.
Wie volgt.
camataru
Wereldspeler

Bericht door camataru »

foppe de volgende #exit

Afbeelding
Wij zijn Heerenveen.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

dirk3 schreef: We moeten dus zorgen dat ze zo snel mogelijk eruit gedonderd worden, om te voorkomen dat ook dit geld straks in de begroting zal gaan verdwijnen.
Ik heb het idee dat het geld op de bankrekeningen van de heren Veenstra en Hansma terecht komen.
Waarom denk je dat er geen onderzoek mag komen ?? Die Veenstra en Hansma zijn totaal niet te vertrouwen
UK
Bankzitter

Bericht door UK »

Emotie. Ik lees veel reacties gebasseerd op emotie en niet op feiten. Van horen en zeggen. Riemer zegt.... Directie zegt.....

Wanneer ik het puur zakelijk bekijk dan heeft de directie gelijk. Iemand gaat iets doen namens de club maar staat niet achter het beleid van de club. Bovendien (van horen en zeggen) is deze persoon ook nog adviseur van andere clubs.

Maar ja emotie speelt nu eenmaal bij velen een niet weg te cijferen rol wanneer het om sc Heerenveen gaat. De emoties worden negatief gevoed omdat de sportieve resultaten slecht zijn. Daar krijgt de directie de schuld van. Mee eens, het heeft ook te maken met de manier van optreden van de directie. Als supporter denken we allemaal dat de club een stukje van jou is. Probleem is dat Veenstra absoluut niet de indruk geeft iemand van ons te willen zijn en de zaken puur zakelijk beziet. De club is zijn werk. Hij is misschien emotioneel betrokken bij zijn werk maar niet bij de club.Wanneer we nu bij de bovenste vijf stonden met aantrekkelijk voetbal was dat niet zo 'n probleem. Nu veel meer. Kortom emotie uit schakelen of niet? Persoonlijk denk ik van niet maar wel nuanceren.

Dinsdagavond worden supportersverenigingen en supportersraad bij gepraat over de recente gebeurtenissen en de ontstane situatie. Zij zullen dan ook namens alle supporters vragen kunnen stellen. Ik stel voor om de besturen input te geven door hen zo veel mogelijk vragen mee te geven voor die bijeenkomst. Ik zou deze drie organen wel verzoeken om verslag te doen van die bijeenkomst. Of ze dit forum lezen weet ik niet maar ze hebben allemaal een mail adres.

UK
TORCIDA
Superster

Bericht door TORCIDA »

Feanfan 1 schreef: Ik heb het idee dat het geld op de bankrekeningen van de heren Veenstra en Hansma terecht komen.
Waarom denk je dat er geen onderzoek mag komen ?? Die Veenstra en Hansma zijn totaal niet te vertrouwen

Ik heb het idee dat je totaal misslaat. Je kunt er kwaad om worden, maar bestuurders, directeuren, CEO en noem maar op verdienen nu eenmaal meer. Zie recentelijk het sns verhaal. Waarom verwacht iedereen een soort liefdadigheids instelling van een directeur. Het is gewoon zakelijk. De vacante positie waar Veenstra op is aangenomen is niet ingevuld door iemand met absolute liefde voor de club, die mogelijkheden waren er wel, iedereen kon solliciteren. En dat gezever over een auto of een bureau stoel, kom op zeg. Dam moet je de criteria van de directiefunctie anders stellen.
Plaats reactie