Hoe meer mensen lid zijn van deze supportersvereniging...
...hoe meer van dit soort sfeeracties georganiseerd kunnen worden!
...hoe eerder er een eigen sfeervak is!
...hoe meer het een gekkenhuis is in het stadion!
Voor de wedstrijd zijn een paar honderd inschrijfformulieren uitgedeeld. Vul deze ook echt in, en zorg er zo voor dat de komende UEFA-cup wedstrijden net zulke feesten worden!!
Ja ik raad iedereen lid te worden van NN, want bij een club als ScH hoort een goede sfeer! Het wordt echt tijd dat de NN-vakken er permanent komen/blijven!
Maar ff iets anders...wanneer komt die nieuwe site van NN online???
Het liefst volgend jaar ja.
Dat zal prachtig worden en dan komen er weer meer mensen en is het leuker voor de jeugd(want dat is de komende generatie zeg maar ).
Maar ik denk eigenlijk dat Riemer eerst op moet stappen als Directeur.Dat word toch volgend jaar?
MEt Nieuw-Noord naar het kampioenschap 2005/2006
Met nieuwnoord op weg naar een sfeervol ABE Lenstra Stadion!
Altijd dat gezeur op Riemer... Iedereen maakt fouten, maar hij heeft Heerenveen wel van z'n gat gehaalt en hij heeft ze ook van de ondergang gered. Van onderin de eerste divisie naar de top in de eredivisie. Wees blij, wij hebben topspelers als Korneev, Tomasson en Van Nistelrooy mogen aanschouwen, allemaal aankopen van Van der Velde. Dus kijk niet alleen naar de slechte dingen maar vooral ook naar de goeie dingen...
Maar als het vak (of de vakken) volgend seizoen beschikbaar is tijdens competitiewedstrijden dan is dat toch eerst aan de andere kant van het stadion in het uitvak???
Fluffy schreef:Maar als het vak (of de vakken) volgend seizoen beschikbaar is tijdens competitiewedstrijden dan is dat toch eerst aan de andere kant van het stadion in het uitvak???
Of is dat al elders op het forum besproken...
Volgens mij klopt dat. Ik dacht dat er eerst pas een staanvak zou komen als het hele stadion klaar was. Maar misschien kan het volgend jaar ook al en dan zou dat staanvak in het uitvak komen....
Maar is het dan al zeker dat het uitvak volgend jaar al word verhuist naar Zuid???
robke schreef:Ik vond het alleen jammer dat er jude jude werd gescandeerd. Beetje flauw.
Flauw? Sukkels zijn dat die dat zingen. Zo zullen ze nooit meer een eigen vak krijgen. Je weet hoe Riemer c.s. hier over denkt en als je dan ook nog van die domme opmerkingen gaat lopen zingen, dan moet het wel erg raar lopen wil je volgende keer wederom een aantal vakken toegewezen krijgen.
Waarschijnlijk voor de poule wedstrijden kan je alleen een passepartout kopen voor je eigen plaats en niet meer !
Dus mede (??) supporters (?????) bedankt voor het fijne gezang !!!!!!!
MJP schreef:
Flauw? Sukkels zijn dat die dat zingen. Zo zullen ze nooit meer een eigen vak krijgen. Je weet hoe Riemer c.s. hier over denkt en als je dan ook nog van die domme opmerkingen gaat lopen zingen, dan moet het wel erg raar lopen wil je volgende keer wederom een aantal vakken toegewezen krijgen.
Vond het ook jammer dat het: 'En wie niet springt die is een jood' een aantal keer werd gezongen, 'Wie niet springt is voor Cambuur is veel leuker' ...
Ik zou het ontzettend SNEU vinden wanneer het waar zo zijn dat door dat misstapje van slechts enkelen er geen "eigen" vakken zouden komen in de toekomst ten tijde van Europees/Amstelcup en de poule wedstrijden. Tuurlijk sloeg het nergens op, dat er ....... gezongen werd, maar het was maar even en het waren ern maar een paar. Dan zou er ook tegen Gert-Jan gezegt moeten worden, sorry jongen maar wij zijn een nette club en kunnen het niet hebben wanneer onze trainer ordinaire woorden schreeewt naar een scheidsrechter.
Bullshit dus, wanneer het echt massaal gezongen werd en ook lang achter elkaar zou het een ander verhaal zijn!
Het is vrije verkoop, dus NN kan hier niet op aangekeken worden. Mocht er een passepartout voor de poulewedstrijden zijn, dan is dit een nogal trieste beslissing, maar écht niet op basis van een amper gezongen iets.
Die dingen worden altijd geroepen in vakken waar veel fanatiekelingen bijeen zijn, het begint er nu echt op te lijken dat Riemer zijn sfeermakers liever kwijt dan rijk is...
Hij zal maar eens moeten accepteren dat zijn publiek niet alleen uit sponsors en 'toeschouwers' bestaat, maar ook uit SUPPORT-ers!
Passepartout-verkoop zal denk ik alleen zijn om seizoenkaarthouders te kunnen garanderen dat ze een plaats in het stadion hebben. Geen verkeerd argument lijkt me.
Gaat wel ten koste van de sfeer, maar dat is geen nieuws.
Die NN vakken moeten er gewoon zijn bij de uefa cup wedstrijden en volgend seizoen gewoon het hele seizoen. Ten eerste is dit nodig om eindelijk is een beetje sfeer te krijgen, ten tweede voorkomt dit een hele hoop irritaties. Verschil in beleving tussen de supporters zal er altijd blijven maar er is volgens mij geen vak waar het contrast zo groot is als in 27, het vak waar de hk zit/staat maar waar nog steeds de 65+ ers overheersen. Als je heel even staat zijn er al weer mensen die zich ergeren aan je 'gedrag'. Het zou mij niks verbazen dat, als er bij de uefa cup wedstrijden en ook volgend seizoen nog geen NN vakken zijn, er incidenten gaan plaatsvinden omdat de irritaties gewoon te hoog oplopen. Verder vind ik het argument dat Riemer deze club gemaakt heeft tot wat ie is totaal niet relevant. Dit feit staat volledig los van het feit dat hij er gewoon alles aan doet om van het ALS een sfeerloos stadion te maken. Dat de irritaties op de tribune niet al eerder uit de hand zijn gelopen verbaasd me nog steeds. Conclusie: riemer, tijd voor actie!
Maar van de voorzitter hoef je geen actie te verwachten, dus kunne WIJ niet 'actie' ondernemen? ...We kunne dit toch niet langer pikken!?
Een mooie club als hveen verdient een goeie sfeer! En als de voorzitter van zo'n club daar anders over denkt zullen de supporters (niet de 'toeschouwers') hem DUIDELIJK moeten maken dat de club ook van de supporters is en dat ie zal moeten luisteren!
Maar van de voorzitter hoef je geen actie te verwachten, dus kunne WIJ niet 'actie' ondernemen? ...We kunne dit toch niet langer pikken!?
Een mooie club als hveen verdient een goeie sfeer! En als de voorzitter van zo'n club daar anders over denkt zullen de supporters (niet de 'toeschouwers') hem DUIDELIJK moeten maken dat de club ook van de supporters is en dat ie zal moeten luisteren!
Het kan zo niet langer...
Kan aan mij liggen...maar is dit niet gevalletje "storm in een glas water"?
Het is nu al bijna 2 jaar zeker dat NN een eigen vak krijgt en ook al jaren bekend dat de sfeer tijden UEFA en AmstelCup wedstrijden gewoon goed is. Kwestie van geduld...
fluffy en sch-united jullie zijn wel ongelooflijk stom bezig, volgend seizoen wordt het NN-vak gerealiseerd en nu de boel op een beetje opstelten gaan zetten. Ik neem aan dat NN met heerenveen afspraken gaat maken voor de kaartvekoop van de volgende 2 europese thuiswedstrijden.
Het is wel lekker makkelijk om tegen Riemer te schoppen maar Riemer heeft ook nog met andere groeperingen te maken zoals de sponsoren. Ik vind het altijd kinderachtig om teksten als: "wat zijn die bobo's stil" of "alleen omdat het gratis is" of teksten van die strekking te moeten horen. Gebruik je energie eens om het team aan te moedigen. Als een bepaalde tribune niet meedoet met het gezang moeten jullie niet op ze afgeven, ga uit van je eigen kracht en probeer dan de oost- en noordtribune mee te krijgen in het gezang.
Met je eens 30plus. Alhoewel ik ´alleen als het gratis´ is toen de hoofdtribune niet meedeed met de wave wel weer leuk vond.
Ik snap Fluffy en sch-united wel. Alleen zullen ze nog even geduld moeten hebben. Ze hebben de hele gang van zaken van 3/4 jaar geleden niet echt gevolgd. Maar ik neem aam dat ze het nu begrijpen en inzien dat ´actie´ (wat een jeukwoord eigenlijk) geen zin heeft.
Gewoon afwachten en PAS als er blijkt dat er geen vakken komen de komde 2 UEFA cup- thuis-wedstrijden komen dan kun je misschien iets? doen.
Maar als we gewoon vrije verkoop hebben kunnen we er alsnog een sfeervak van maken!
Zie Lierse thuis. vorig jaar in de Intertoto.
Met nieuwnoord op weg naar een sfeervol ABE Lenstra Stadion!
De reacties hier zijn behoorlijk opgeklopt. Het is naar mijn mening wel zo dat SC Heerenveen wel wat sfeer in het ALS kan gebruiken. Ik kan met niet voorstellen dat het bestuur deze mening niet heeft. Er zal (als men het echt wil) wel een mouw aan te passen zijn om 2 vakken vrij te maken voor de fanatics (of hoe men zich ook wil noemen) voor de uefacupwedstrijden. Twee groepen blij, het deel dat fanatiek SCH wil aanmoedigen en een deel dat naar voetbal wil kijken.
Maar laten we niet uit het oog verliezen dat niet de lijn van fantieke supporters SCH heeft gebracht waar het nu is. Niet de honderd fantieke gasten die 100% achter hun club staat tijdens de uitwedstrijden.
Het is een combinatie van (niet) accepteren van gedrag van supporters, ongelofelijk goed pr-beleid, voetbalvisie van de technische leiding en bestuur en commercieel gezien een ijzersterke marketingstrategie. Niets meer en niet minder!!!
Wedstrijdbezoek is hiervan het GEVOLG, niet de OORZAAK.
Het maken van sfeervakken (alsof de sfeer synoniem is voor de hoeveelheid geproduceerd lawaai) heeft vooral ten doel om de verschillende doelgroepen supporters te scheiden.
Het maken van sfeervakken brengt verplichtingen met zich mee. Het grote risico dat groepsgedrag grensoverschrijdend werkt moet niet uit het oog verloren worden. Een bikkelhard sanctiebeleid zal het gevolg moeten zijn. Personen, die niet met deze vrijheid om kunnen gaan, moeten voor lange tijd te uit het stadion geweerd worden.
(het scanderen van teksten over joden, het uitfluiten van toeschouwers die niet willen "waven", het zingen van liedjes over de 'stille' eigen supporter, het belachelijk maken van koffiedrinkende supporters, het onredelijk verwijten van het bestuur........... nee zo goed zijn we nu ook weer niet)
Het is een combinatie van (niet) accepteren van gedrag van supporters, ongelofelijk goed pr-beleid, voetbalvisie van de technische leiding en bestuur en commercieel gezien een ijzersterke marketingstrategie. Niets meer en niet minder!!!
Een uitstekende analyse, zo is het en niet anders.
Heerenveen is vooral groot geworden door het"afwijkende" gedrag van zijn supporters.
HaEmTeDe schreef:De reacties hier zijn behoorlijk opgeklopt. Het is naar mijn mening wel zo dat SC Heerenveen wel wat sfeer in het ALS kan gebruiken. Ik kan met niet voorstellen dat het bestuur deze mening niet heeft. Er zal (als men het echt wil) wel een mouw aan te passen zijn om 2 vakken vrij te maken voor de fanatics (of hoe men zich ook wil noemen) voor de uefacupwedstrijden. Twee groepen blij, het deel dat fanatiek SCH wil aanmoedigen en een deel dat naar voetbal wil kijken.
Maar laten we niet uit het oog verliezen dat niet de lijn van fantieke supporters SCH heeft gebracht waar het nu is. Niet de honderd fantieke gasten die 100% achter hun club staat tijdens de uitwedstrijden.
Wedstrijdbezoek is hiervan het GEVOLG, niet de OORZAAK.
Het maken van sfeervakken (alsof de sfeer synoniem is voor de hoeveelheid geproduceerd lawaai) heeft vooral ten doel om de verschillende doelgroepen supporters te scheiden.
Het maken van sfeervakken brengt verplichtingen met zich mee. Het grote risico dat groepsgedrag grensoverschrijdend werkt moet niet uit het oog verloren worden. Een bikkelhard sanctiebeleid zal het gevolg moeten zijn. Personen, die niet met deze vrijheid om kunnen gaan, moeten voor lange tijd te uit het stadion geweerd worden.
(het scanderen van teksten over joden, het uitfluiten van toeschouwers die niet willen "waven", het zingen van liedjes over de 'stille' eigen supporter, het belachelijk maken van koffiedrinkende supporters, het onredelijk verwijten van het bestuur........... nee zo goed zijn we nu ook weer niet)
Amen...
mitrita schreef:Een uitstekende analyse, zo is het en niet anders.
Heerenveen is vooral groot geworden door het"afwijkende" gedrag van zijn supporters.
30-plus wat was ik ongelooflijk blij toen ik je post las in dit topic zeg. Echt blij om te horen dat we volgend seizoen de NN vakken krijgen. Waar maak ik me dan inderdaad ook druk om.