Amateurvoetbal

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Janneman
Superster

Re: Amateurvoetbal

Bericht door Janneman »

Afgelopen zondag op kunstgras gefloten, nou als je dood wilt moet je dat dus doen: FVC 2 - Renado 1: 2-6.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Flying Tilster
Forumicoon

Bericht door Flying Tilster »

Rienk prins schreef:Kootstertille gaat het denk ik wel halen Flying.
Marrum,Wardy en Burdaard hebben veel ingeleverd dus die zou je boven je moeten kunnen houden.
Ouwe syl zal het ook lastig krijgen en ik ken "de Tille" niet als ploeg maar jullie zullen vast ook met ons meedoen om de onderste plaatsen...Maar bj ons moet er echt wat gebeuren,anders wordt het dweilen met de kraan open.
Handhaving zou dit seizoen goed zijn. En je weet het nooit.. met een beetje vertrouwen kunnen ze vrij hoog eindigen.
Er moeten alleen niet veel blessures vallen, want in de 2e selectie lopen wel aardige spelers rond maar eigenlijk niemand die het 1e zou kunnen versterken. Die moeten echt uit de A-junioren komen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
BakCristian
Invaller

Bericht door BakCristian »

Vandaag 3-3 tegen Suameer gespeeld. 5 minuten voor tijd stonden we nog met 3-1 voor. Toen wisselde onze trainer 2 spelers, met het motto iedereen moet spelen. (waarvan 1 speler normaal keeper is bij het tweede elftal). Na een blunder van onze keeper viel de 3-2. Vervolgens kon een spits van Suameer in minuut 90+5 scoren door middel van een verdediger van ons omver te duwen.

Al met al een teleurstelling voor ons, aankomende zaterdag zullen we moeten winnen van Rottevalle om door te komen in de beker.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
Rienk prins
Invaller

Bericht door Rienk prins »

Blija - Marrum 2-4,mooie overwinning na een hachelijk laatste kwartier.

vlak voor rust kom je achter omdat de keeper(ik) net een halve seconde zijn defensie probeert neer te zetten.
Een droge knal van zo'n 30 meter in de korte hoek was het gevolg. Hoewel blija al na 20 minuten met 10 man hoorde te staan zochten we in de 2e helft naar de gelijkmaker,die viel ook waarna ook snel de 1-2 gemaakt werd. Uit een doeltrap nota bene,de enige goeie bal die ik heb geraakt gister avond. 1 minuut later is het 2-2 waarna defensieve flaters aan Blija kant worden benut door onze linksbuiten. 1st scoorde hij uit een prima counter en vervolgens benutte hij nog en strafschop na het wederom neerhalen van een doorgebroken speler.

Nu Wykels Hallum nog,die 6 punten hebben en een doelsaldo van 13-2
Blauw wit is ons hart!

En dat is één!
feanfans
Wereldspeler

Bericht door feanfans »

BakCristian schreef:Vervolgens kon een spits van Suameer in minuut 90+5 scoren door middel van een verdediger van ons omver te duwen.
Dat is hun spelletje. Vorig seizoen zaten we bij ze in de competitie. Heeft weinig met (verzorgd) voetbal te maken wat ze doen. Lange halen snel thuis en 2 te lompe spelers voorin die overal de ellebogen bij gebruiken. Zo zijn ze ook gepromoveerd. Keeper van Foarut brak z'n neus en moest vervangen worden. Daarna scoorden ze 4 keer wat net genoeg was om te promoveren.
Flying Tilster schreef:Die moeten echt uit de A-junioren komen.
Bij ons doen er 4 jongens mee van 14 en 15 jaar. Grote talenten, maar kunnen het natuurlijk nog niet aan. Onze selectie is net zo smal.

Wij krijgen het zeker lastig. Gister 2-0 verloren van Holwerd. Moet gezegd worden dat we nog niet compleet zijn, maar echt heel veel beter wordt het niet.
tha boelie
Basisspeler

Bericht door tha boelie »

Gisteren met Anjum 1-0 gewonnen van RWF. Zaterdag 5-2 verloren van Broekster Boys, eerste 20 minuten al 3-0 achter, toen kwamen we terug tot 3-2 en in de laatste 3 minuten nog 2 tegengoals. Zaterdag nog tegen Wtoc en dan begint de competitie, denk dat we samen met Viod en Ropta Boys gaan strijden om de titel in de 4B. Wat denken jullie?
Flying Tilster
Forumicoon

tha boelie schreef:denk dat we samen met Viod en Ropta Boys gaan strijden om de titel in de 4B. Wat denken jullie?
Ropta Boys is al jaren een stabiele 4e klasser en die zullen zeker dit jaar weer meestrijden om het kampioenschap, idem dito voor VIOD. Daarnaast komen er m.i. wel een paar ploegen in aanmerking voor de degradatieplaatsen, dus zowel bovenin als onderin kan het een leuke en spannende competitie worden. Bij ons is men tevreden als het 1e zich kan handhaven.

Het zou kunnen dat Friese Boys zich ook nog met de titel zou kunnen gaan bemoeien, maar dat is meer een outsider dan een uitgesproken favoriet. De 3 favorieten heb je zelf aan genoemd.
Ebiede
Verified
Forumicoon

Bericht door Ebiede »

feanfans schreef: Keeper van Foarut brak z'n neus en moest vervangen worden. Daarna scoorden ze 4 keer wat net genoeg was om te promoveren.
Dat is dan heel vervelend voor Foarut maar die zijn geen haar beter. Schoppen zelf ook op alles wat beweegt.
Spijt heb je morgen maar!
Rienk prins
Invaller

Idd zijn Anjum,Viod en Ropta de grote favorieten.

Erg verrassend dat Ouwe Syl 0-2 verliest van Holwerd,is jullie team dan zo erg veranderd Gerbrand?
Na onze wedstrijd van afgelopen week moet ik toch zeggen dat het mij niks tegenvalt,defensief staan we als een huis,en met 2 erg jonge,maar doch zeer getalenteerde spelers op de flanken kunnen we toch misschien meedoen om een plaatsje in de middenmoot. Nog een dikke week tot de 1e competitie pot,meteen de derby tegen Wardy.
Blauw wit is ons hart!

En dat is één!
rottevalle
Wereldspeler

Bericht door rottevalle »

BakCristian schreef: Al met al een teleurstelling voor ons, aankomende zaterdag zullen we moeten winnen van Rottevalle om door te komen in de beker.
Rottevalle - ODV 7-0
Met een openingstreffer die misschien wel de mooiste was ooit op sortpark it Hagehiem.
Een volley vanaf de zijkant zo'n dertig meter stijf in de kruising, van Basten zou er jaloers op zijn geweest denk ik.
Alderaarst!
BakCristian
Invaller

Bericht door BakCristian »

rottevalle schreef: Rottevalle - ODV 7-0
Met een openingstreffer die misschien wel de mooiste was ooit op sortpark it Hagehiem.
Een volley vanaf de zijkant zo'n dertig meter stijf in de kruising, van Basten zou er jaloers op zijn geweest denk ik.
Wat een eer om op kunstgras te mogen spelen :? . Voor de rest was het natuurlijk een enorme afgang voor ons, na tegen Suameer de betere ploeg te zijn geweest. Was er in Rottevalle helemaal niet te halen. De eerste goal was inderdaad heel mooi, alhoewel het een mislukte voorzet was.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
Flying Tilster
Forumicoon

Kunstgras.. Dat is iets wat ze bij de amateurs zouden moeten afschaffen. Op kunstgras speel je hockey, maar geen voetbal.
Afgelopen zaterdag even bij ONT in Opeinde gekeken, maar dat nepspul kan me nog steeds niet boeien. Als mijn club op kunstgras zou spelen, zou ik subiet overstappen naar een club waar er niet op kunstgras gespeeld wordt.
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

Ik heb er geen problemen mee. Mijn voorkeur gaat wel uit naar gewoon gras, maar als ik een keer op kunstgras moet vnd ik het ook wel weer leuk.
feanfans
Wereldspeler

Bericht door feanfans »

BakCristian schreef:Voor de rest was het natuurlijk een enorme afgang voor ons, na tegen Suameer de betere ploeg te zijn geweest. Was er in Rottevalle helemaal niet te halen. De eerste goal was inderdaad heel mooi, alhoewel het een mislukte voorzet was.
Rottevalle is natuurlijk ook vier klasses beter dan Suameer dus wat dat betreft is het wel in perspectief te plaatsen.

Ik vind kunstgras trouwens heerlijk. Velden op profniveau worden dagelijks onderhouden, maar bij amateurclubs kan dat niet. Dan is kunstgras een mooie oplossing. Geen vervelende polletjes, te harde velden en van die rare slidingen.
In de winter of als het nat is train je in de modder en rolt de bal niet goed, of hij komt altijd stuiterend aan. Of je verstapt je weer in een kuil. Wat een drama altijd.
Voor mij zou de aanwezigheid van kunstgras een reden kunnen zijn om van club te wisselen.

Het liefst voetbal ik ook op echt gras,maar aangezien een goede mat op ons niveau amper voorkomt gaat mijn voorkeur uit naar kunstgras.
Wolliepoly
Verified
Wereldspeler

Bericht door Wolliepoly »

er is natuurlijk ook weer verschil in kunstgras, dit seizoen in Hoogkerk op kunstgras gespeeld.
dat was een prima mat, en zeker als trainingsvel ideaal.
maar de kunstgrasvelden in bv Surhuisterveen is weer een drama.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Surhuisterveen
Forumicoon
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Klopt. Het veld hier is heel slecht. Ligt er ook al ruim 10 jaar. Zelfs Heerenveen o.l.v. Foppe de Haan heeft hier nog getraind.
We willen ook graag een vernieuwd veld, maar de gemeente werkt niet mee.

Heb op veel kunstvelden gespeeld, die van ACV in Assen vond ik het beste.
SCH
Flying Tilster
Forumicoon

feanfans schreef:Geen vervelende polletjes, te harde velden en van die rare slidingen. In de winter of als het nat is train je in de modder en rolt de bal niet goed, of hij komt altijd stuiterend aan. Of je verstapt je weer in een kuil. Wat een drama altijd. Voor mij zou de aanwezigheid van kunstgras een reden kunnen zijn om van club te wisselen.
Juist datgene wat je hierboven beschrijft is juist heerlijk op een gewoon veld. Dat is nu eenmaal voetbal.
Wil je dat niet? Dan moet je een sport gaan doen die in een zaal gespeeld wordt.
Flying Tilster
Forumicoon

Wat een onzin van Hoogma. Als het veld zo'n wolkbreukje niet eens aan kan, dan doe je wat verkeerd in Nederland.
Onze herfst is nog niet eens begonnen en nu kan de afwatering het al niet aan?? Bovendien kan het water op een echt veld beter wegkomen dan op zo'n belachelijk kunstgrasveld. Bij Heracles hebben ze verdomd huis-tuin-keukenschaartjes nodig om het veld bespeelbaar te krijgen :?

Kunstgras hoort niet in het voetbal thuis.. (net als daken boven stadions, om maar niet nat te worden........ stelletje mietjes)
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

ODV Zondag 3 Wijnjewoude zoekt een oefenwedstrijd:
Wanneer: woensdagavond +-/ 19:30, verlichting is dus gewenst/ evt zondag a.s. 11:00 is ook mogelijk
Waar: Bij jullie thuis
Tegenstander: Reserve 5e of 6e klasse zaterdag/zondag.

@Wolliepolly; Onze leiders hebben met elkaar gebeld over een oefenwedstrijd. Wij hebben liever doordeweeks, maar jullie leider het liefst a.s. zondag en hij wou er een BBQ bij. Dat was op zich wel de afspraak, maar het komt ons allemaal wat slecht uit
Wolliepoly
Verified
Wereldspeler

Bericht door Wolliepoly »

past bij ons ook niet helemaal, daarom heb ik voorgesteld om met een wedstrijd het seizoen af te sluiten.
lekker een BBq erbij en dan om en om kan een leuke traditie worden met mooi feest.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Jurjenv
Wereldspeler

Bericht door Jurjenv »

Feanfan 1 schreef:ODV Zondag 3 Wijnjewoude zoekt een oefenwedstrijd:
Wanneer: woensdagavond +-/ 19:30, verlichting is dus gewenst/ evt zondag a.s. 11:00 is ook mogelijk
Waar: Bij jullie thuis
Tegenstander: Reserve 5e of 6e klasse zaterdag/zondag.

@Wolliepolly; Onze leiders hebben met elkaar gebeld over een oefenwedstrijd. Wij hebben liever doordeweeks, maar jullie leider het liefst a.s. zondag en hij wou er een BBQ bij. Dat was op zich wel de afspraak, maar het komt ons allemaal wat slecht uit
Di tegen ODV 3 za gespeeld. Beste keeper staat daar op de goal. Zonder onze vaste aanvallers kansloos 5-0 verloren. Wel een goede scheids overigens.
Rienk prins
Invaller

morgen naar het altijd gezellige lions.....

May god have mercy on my soul
Blauw wit is ons hart!

En dat is één!
Lipton
Forumicoon

Bericht door Lipton »

Rienk prins schreef:morgen naar het altijd gezellige lions.....

Lions dit jaar behoorlijk sterk! Hele goede spits, en een hele goede keeper.
feanfans
Wereldspeler

Bericht door feanfans »

Lions..Zou me niet verbazen als die promoveren. Hebben idd een sterke ploeg.

Maar morgen naar Lions? Competitie begint morgen..
Flying Tilster schreef:[
Juist datgene wat je hierboven beschrijft is juist heerlijk op een gewoon veld. Dat is nu eenmaal voetbal.
Wil je dat niet? Dan moet je een sport gaan doen die in een zaal gespeeld wordt.
Haha kom nou.. Dat een bal constant stuitert heeft toch zeker niets met goed voetbal te maken.. Daar wil je toch niet naar kijken, of wel?
Sommigen noemen dat dan de charme van het voetbal. Ik wil zo goed mogelijk voetbal zien en spelen. Mooie snelle combinaties op welk niveau er dan ook maar gespeeld wordt.

Ik voetbal trouwens idd ook liever in de zaal, alleen wil ik niet altijd een bij voorbaat bedacht systeem lopen :wink:
Jurjenv
Wereldspeler

Bericht door Jurjenv »

Rienk prins schreef:morgen naar het altijd gezellige lions.....

Haha, vorig jaar daar ingetrapt in een Heerenveen shirtje, niet lang aangehad overigens.
Aparte club, beslist geen onaardige mensen maar wel apart.
Janneman
Superster

Bericht door Janneman »

Vandaag bij de jeugd de 1ste competitie wedstrijd gehad en wat maar een lauw potje met een verdiende winnaar:

Leeuwarder Zwaluwen A1 - SJO Jeugd Voetbal Bolsward A1: 1-4.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Rienk prins
Invaller

ik moest met het 2e mee,vandaar dat ik naar the lions moest.
Altijd leuk om te zien hoe divers alle mannetjes daar zijn,en totaal GEEN team zijn.
Blauw wit is ons hart!

En dat is één!
davp
Verified
Wereldspeler

Bericht door davp »

Afgelopen zondag de eerste competitie wedstrijd gewonnen uit bij FFS. Aanstaande zondag staat Surhuisterveen op het programma, zijn er hier nog mensen die daar spelen of tegen hebben gespeeld? Ben benieuwd wat voor ploeg het is!
Rienk prins
Invaller

It Fean was altijd een vrij degelijk ploegje,maar heb ze al sws 2 jaar niet aan het werk gezien.
Blauw wit is ons hart!

En dat is één!
---E---
Selectiespeler

Bericht door ---E--- »

het 1e van it Fean? Die schijnen wel erg tegen te vallen tot nu toe. Hebben in de beker ook 2 aardige tikken gekregen tegen Olde Veste 2 en delfstrahuizen.
Plaats reactie